ျမန္မာႏိုင္ငံ၏
ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ကို အနီးၾကည့္ အေ၀းၾကည့္
ေအာင္ဒင္
အပိုင္း
(၅၈) ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ႏွင့္ ျပည္နယ္/တိုင္းေဒသၾကီး
အစိုးရ
၂၀၁၄ ခုႏွစ္၊ မတ္လ (၇) ရက္ေန႕မွာ က်င္းပတဲ့ ပထမအၾကိမ္ ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္၊
နဝမပံုမွန္အစည္းအေဝး၊ (၂၃) ရက္ေျမာက္ေန႕မွာ စိတ္ဝင္စားစရာေကာင္းတဲ့ ေမးခြန္းနဲ႕ အေျဖမ်ားကို
ေတြ႕ရပါတယ္၊ စိတ္ဝင္စားစရာေကာင္းတယ္လို႕ ဆိုရတာက လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ သုံးဦးရဲ့ ေမးခြန္းေတြကို
သမၼတရုံးဝန္ၾကီး႒ာန အမွတ္ (၄) မွ ဒုဝန္ၾကီး ဦးေအာင္သိန္းက ကခ်င္ျပည္နယ္အစိုးရ၊ မနၲေလးတိုင္းေဒသၾကီးအစိုးရ၊
ရန္ကုန္တိုင္းေဒသၾကီးအစိုးရမ်ားကိုယ္စား ေျဖဆိုပါတယ္ (သို႕မဟုတ္) ေျဖဆိုခ်က္ေတြကို
ဖတ္ျပပါတယ္၊ ျပည္နယ္နဲ႕ တိုင္းေဒသၾကီးအစိုးရမ်ားဟာ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္အဖြဲ႕အစည္းမ်ားမဟုတ္ၾကပါ၊
ျပည္နယ္နဲ႕ တိုင္းေဒသၾကီး ဝန္ၾကီးခ်ဳပ္မ်ားသာ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတရဲ့ ဘဏၰာေရးေကာ္မရွင္မွာ
အဖြဲ႕ဝင္မ်ားအျဖစ္ ပါဝင္ၾကျပီး ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတကိုသာ တာဝန္ခံပါတယ္ [၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပံု၊
ပုဒ္မ ၂၆၂၊ ပုဒ္မခြဲ (ဌ) (၁)]၊ ဒါေၾကာင့္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္မွာ ျပည္နယ္နဲ႕ တိုင္းေဒသၾကီးအစိုးရနဲ႕
ပါတ္သက္တဲ့ကိစၥမ်ားကို ေမးျမန္းခြင့္၊ ေျဖၾကားခြင့္ ရွိမရွိ ေလ့လာသုံးသပ္ဖို႕ လိုအပ္ပါတယ္၊
#
ကခ်င္ျပည္နယ္မွ မိုးေကာင္း-ဖားကန္႕လမ္းျပႆနာ
ရွမ္းျပည္နယ္၊ သီေပါမဲဆနၵနယ္မွ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ဦးရဲထြန္းက
ကခ်င္ျပည္နယ္မွ မိုးေကာင္း-ဖားကန္႕လမ္းျပဳျပင္ေရးနဲ႕ ပါတ္သက္ျပီး ေမးခြန္းထုတ္ပါတယ္၊
မိုးေကာင္း-ဖားကန္႕လမ္းဟာ ၅၉ မိုင္ ၄ ဖာလံုရွည္လ်ားပါတယ္၊ ေက်ာက္စိမ္းတူးေဖာ္ေရးလုပ္ငန္းမ်ားက
ေက်ာက္သယ္တဲ့ ကားၾကီးေတြ အစင္းေပါင္းမ်ားစြာ၊ တန္ခ်ိန္ေပါင္းမ်ားစြာ ေန႕စဥ္ ေမာင္းႏွင္ျဖတ္သန္းေနရတဲ့ အေရးၾကီးတဲ့ ကုန္ထုတ္လမ္းမၾကီးျဖစ္ပါတယ္၊
သိပ္ျပီးေတာ့ မရွည္လ်ားလွေပမည့္ မိုးရာသီေရာက္တိုင္း ကားလမ္းေပၚေရေက်ာ္ျပီး ကားေတြ
ေမာင္းႏွင္ဖို႕ခက္ပါတယ္၊ ကားေတြသယ္ေဆာင္လာတဲ့ ကုန္ေတြရဲ့ ပမာဏကလည္း သတ္မွတ္ တန္ခ်ိန္ထက္
ေက်ာ္တာမို႕ လက္ရွိကားလမ္းက ပ်က္စီးေနပါျပီ၊ ကခ်င္ျပည္နယ္ကို ဒုသမၼတ ေဒါက္တာစိုင္းေမာက္ခမ္းေရာက္ရွိလာတုံးက
ေဒသခံျပည္သူေတြ၊ လုပ္ငန္းရွင္ေတြက တင္ျပလို႕ လမ္းရဲ့ တစ္ဝက္ကို ႏိုင္ငံေတာ္အစိုးရက
တာဝန္ယူျပင္ဆင္ဖို႕နဲ႕ က်န္တစ္ဝက္ကို ပုဂၢလိကကုမၸဏီတစ္ခုခုကို ေရြးခ်ယ္ျပီး BOT စနစ္
(Build, Operate and Transfer) နဲ႕ တည္ေဆာက္ဖို႕ လမ္းညႊန္ခဲ့တယ္လို႕ ဆိုပါတယ္၊ ေဒါက္တာစိုင္းေမာက္ခမ္းက ဘဏၰာေရးေကာ္မရွင္ရဲ့ ဒု၊
ဥကၠ႒ တစ္ေယာက္လည္းျဖစ္ပါတယ္၊
ဒါေပမည့္ ကခ်င္ျပည္နယ္အစိုးရက ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာလထဲမွာ
ဖားကန္႕ေဒသထဲက ေက်ာက္စိမ္းကုမၸဏီပိုင္ရွင္မ်ားကို ဖိတ္ေခၚျပီး ဒီကားလမ္းမၾကီးကို ကခ်င္ျပည္နယ္အစိုးရက
ဦးေဆာင္ျပီး ေက်ာက္စိမ္းကုမၸဏီမ်ား ထည့္ဝင္တဲ့ ပိုက္ဆံနဲ႕ ျပဳျပင္တည္ေဆာက္မယ္ဆိုတဲ့
ဆုံးျဖတ္ခ်က္ကို ေၾကညာပါတယ္၊ အဲဒီ ဆုံးျဖတ္ခ်က္အရ ေက်ာက္စိမ္းလုပ္ငန္းရွင္ေတြက လုပ္ကြက္တစ္ကြက္ကို
က်ပ္ သိန္းတစ္ရာႏႈံး ထည့္ဝင္ရမယ္လို႕ ဆိုပါတယ္၊ ဖားကန္႕ေဒသမွာ ကုမၸဏီေပါင္းမ်ားစြာရဲ့
ေက်ာက္စိမ္းလုပ္ကြက္ေပါင္း တစ္ေသာင္းငါးေထာင္ေလာက္ရွိတာမို႕ ကခ်င္ျပည္နယ္အစိုးရက ေက်ာက္စိမ္းလုပ္ငန္းရွင္မ်ားကို
မိုးေကာင္း-ဖားကန္႕လမ္းကို ျပဳျပင္ဖို႕ က်ပ္သန္းေထာင္ေပါင္း (၁၅၀) ထည့္ဝင္ခိုင္းေနတာျဖစ္ျပီး
ဘယ္ေန႕/ဘယ္ရက္ေနာက္ဆုံးထားျပီး ထည့္ဝင္ရမယ္လို႕ ဖိအားေပးေနတယ္လို႕ သိရပါတယ္၊ ကားလမ္းျပင္ဖို႕
ခန္႕မွန္းေျခကုန္က်စားရိတ္က က်ပ္ သန္းေထာင္ေပါင္း (၃၂) ေလာက္ပဲ ရွိတယ္လို႕ ဆိုပါတယ္၊
ဦးရဲထြန္းက ေက်ာက္စိမ္းကုမၸဏီေတြဟာ လုပ္ငန္းရပ္တန္႕ထားရတဲ့ ႏွစ္ေတြမ်ားလြန္းလို႕၊
သူတို႕ပိုင္ အေဆာက္အအံုေတြ၊ စက္ယနၲရားေတြ ဖ်က္ဆီးခံရလို႕ ဒီရန္ပံုေငြကို ထည့္ဝင္ဖို႕
အခက္အခဲရွိေနတယ္လို႕လည္း ဆိုပါတယ္၊
ဦးရဲထြန္းက ဒီျပႆနာနဲပါတ္သက္ျပီး ေမးခြန္းႏွစ္ခုေမးပါတယ္၊
(၁) ကခ်င္ျပည္နယ္အစိုးရရဲ့ ေက်ာက္စိမ္းလုပ္ငန္းရွင္မ်ားထံ ကားလမ္းျပဳျပင္ေရးအတြက္ ေငြထည့္ဝင္ဖို႕
ေတာင္းခံေနျခင္းဟာ ဥပေဒနဲ႕ ညီညြတ္ရဲ့လား၊ (၂) တကယ္လို႕ ဒီလို ေငြေကာက္ခံတာဟာ ဥပေဒနဲ႕
မညီညြတ္ဘူးလို႕ ေက်ာက္စိမ္းလုပ္ငန္းရွင္မ်ားက
ယူဆျပီး ေတာင္းခံတဲ့ေငြကို မထည့္ဝင္ရင္ သူတို႕အေပၚ ဘယ္လိုအေရးယူမႈေတြ ရွိလာႏိုင္မလဲ၊
#
ဦးေအာင္သိန္း၏ အေျဖ
သမၼတရုံးဝန္ၾကီး႒ာန (၄) ရဲ့ ဒု-ဝန္ၾကီး ဦးေအာင္သိန္းက
ကခ်င္ျပည္နယ္အစိုးရကိုယ္စားဆိုျပီး ေမးခြန္းကို ေျဖပါတယ္၊ သူဖတ္ျပတဲ့ ျပန္ၾကားခ်က္မွာ
ဖားကန္႕ေဒသကို ကမၻာေက်ာ္ေက်ာက္စိမ္းေတြ ထြက္ရွိလို႕ ၂၀၀၁ ခုႏွစ္ကစျပီး ႏိုင္ငံေတာ္ကေနျပီး
ရတနာနယ္ေျမလို႕ သတ္မွတ္ထားတာ၊ မိုးေကာင္း-ဖားကန္႕လမ္းၾကီးေပၚမွာ ကားေတြဟာ တစ္နာရီကို
၁၀ မိုင္ခြဲႏႈံးေလာက္ပဲ ေမာင္းႏိုင္လို႕ ၅၉ မိုင္ ၄ ဖာလံုခရီးကို ၅ နာရီနဲ႕ မိနစ္ ၄၀
ၾကာျမင့္တာ၊ မိုးေကာင္းျမိဳ႕နယ္ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ဦးစံျပည့္နဲ႕ ဖားကန္႕ျမိဳ႕နယ္က
ကခ်င္ျပည္နယ္လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ဦးအင္ဖေရာင္းဂန္တို႕က ဒီကားလမ္းမၾကီးျပင္ဆင္ေရးအတြက္
သူတို႕ရဲ့ သက္ဆိုင္ရာလႊတ္ေတာ္ေတြမွ ေတာင္းဆိုထားၾကတာ၊ ကခ်င္ျပည္နယ္ဝန္ၾကီးခ်ဳပ္ကလည္း
ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတထံ တင္ျပခဲ့တာ၊ ဒါေၾကာင့္မို႕ မိုးေကာင္းမွ မအူပင္အထိ ၂၉ မိုင္ကို ျပည္ေထာင္စုအစိုးရရန္ပံုေငြနဲ႕
ျပည္သူ႕ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းမွတာဝန္ယူျပီး က်န္ ၃၀ မိုင္ ၄ ဖာလံုကို ကခ်င္ျပည္နယ္အစိုးရက
BOT စနစ္နဲ႕ တာဝန္ယူျပင္ဆင္မွာ ျဖစ္ေၾကာင္းေတြ ပါဝင္ပါတယ္၊ ဦးရဲထြန္းေမးခြန္းမ်ားအတြက္
အေျဖေတြေတာ့ မပါဝင္ပါ၊
ေမွ်ာ္လင့္ထားတဲ့ အေျဖမရလို႕ မေက်နပ္ႏိုင္တဲ့ ဦးရဲထြန္းက
ထပ္ဆင့္ေမးခြန္းေမးပါတယ္၊ သူ႕ေမးခြန္း ႏွစ္ခုကို ထပ္မံ ရြတ္ျပျပီး ဦးေအာင္သိန္းရဲ့
ျပန္ၾကားခ်က္မွာ အဲဒီေမးခြန္းႏွစ္ခုရဲ့ အေျဖမပါလို႕ ရွင္းရွင္းလင္းလင္းေျဖၾကားေပးဖို႕
ေတာင္းဆိုပါတယ္၊ ဦးေအာင္သိန္းက သူဟာ ကခ်င္ျပည္နယ္အစိုးရက ျပင္ဆင္ေပးပို႕လိုက္တဲ့ ျပန္ၾကားခ်က္ကို
ကခ်င္ျပည္နယ္အစိုးရရဲ့ ကိုယ္စား လာေရာက္ဖတ္ျပတာျဖစ္ေၾကာင္း၊ အေျဖမပါဘူးဆိုရင္လည္း ကခ်င္ျပည္နယ္အစိုးရတာဝန္သာျဖစ္ေၾကာင္းနဲ႕
သူ႕အေနနဲ႕ ဦးရဲထြန္းရဲ့ ေမးခြန္းေတြကို ကခ်င္ျပည္နယ္အစိုးရထံ ျပန္လည္ေမးျမန္းျပီး
ေျဖၾကားေပးမယ္ ျဖစ္ေၾကာင္း ျပန္ၾကားပါတယ္၊
သိပ္မေက်နပ္ႏိုင္တဲ့ ဦးရဲထြန္းက ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒ ဦးေရႊမန္းကို
တိုင္တည္ျပီး ပြင့္လင္းျမင္သာမႈရွိဖို႕အတြက္ သူ႕ေမးခြန္းကို ကခ်င္ျပည္နယ္ဝန္ၾကီးခ်ဳပ္ကိုယ္တိုင္
ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ကို လာေရာက္ေျဖၾကားေပးဖို႕ လိုအပ္မယ္ဆိုရင္ လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒ၾကီးက ဖိတ္ၾကားေပးေစခ်င္ေၾကာင္း
ေျပာပါတယ္၊ သူရဦးေရႊမန္းက ဦးေအာင္သိန္းကို ရည္ရြယ္ျပီး ျပည္ေထာင္စုအစိုးရအေနနဲ႕ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားရဲ့
ေမးခြန္းမ်ားကို ေျဖတဲ့အခါမွာ မူလေမးတဲ့အေၾကာင္းအရာမ်ား တစ္ခါတည္းေျဖဖို႕လိုအပ္ေၾကာင္း
ေျပာပါတယ္၊ ဦးရဲထြန္းကို ရည္ရြယ္ျပီး ကခ်င္ျပည္နယ္ဝန္ၾကီးခ်ဳပ္ကို ဖိတ္ေခၚဖို႕ဆိုတာ
သူေဆာင္ရြက္ရမည့္ကိစၥမဟုတ္ပဲ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရက စီစဥ္ေပးရမည့္ ကိစၥျဖစ္တယ္လို႕ အေၾကာင္းျပန္ပါတယ္၊
#
အေမး၊ အေျဖ၊ သက္ဆိုင္မႈႏွင့္ တာဝန္ယူမႈ
ဒီျဖစ္စဥ္မွာ ဦးရဲထြန္းရဲ့ ေမးခြန္းမ်ားကို ျပန္လည္ သုံးသပ္ၾကည့္မိပါတယ္၊
(၁) ကခ်င္ျပည္နယ္အစိုးရရဲ့ ေက်ာက္စိမ္းလုပ္ငန္းရွင္မ်ားထံ ကားလမ္းျပဳျပင္ေရးအတြက္ ေငြထည့္ဝင္ဖို႕
ေတာင္းခံေနျခင္းဟာ ဥပေဒနဲ႕ ညီညြတ္ရဲ့လား၊ (၂) တကယ္လို႕ ဒီလို ေငြေကာက္ခံတာဟာ ဥပေဒနဲ႕
မညီညြတ္ဘူးလို႕ ေက်ာက္စိမ္းလုပ္ငန္းရွင္မ်ားက
ယူဆျပီး ေတာင္းခံတဲ့ေငြကို မထည့္ဝင္ရင္ သူတို႕အေပၚ ဘယ္လိုအေရးယူမႈေတြ ရွိလာႏိုင္မလဲ၊
ဒီေမးခြန္း ႏွစ္ခုစလုံးဟာ က်ေနာ္႕အျမင္မွာ ဦးရဲထြန္းက ကခ်င္ျပည္နယ္အစိုးရကို ေမးတာမဟုတ္ပဲ
ျပည္ေထာင္စုအစိုးရကို ေမးခြန္းထုတ္တာျဖစ္ပါတယ္၊ သူ မသင့္ေတာ္ဘူးထင္တဲ့ ကခ်င္ျပည္နယ္အစိုးရရဲ့
ေဆာင္ရြက္ခ်က္အခ်ိဳ႕နဲ႕ပါတ္သက္ျပီး ဥပေဒနဲ႕ ညီညြတ္မႈ ရွိ၊ မရွိ၊ ပိုက္ဆံအေတာင္းခံရသူေတြက
မတရားဘူးထင္လို႕ မေပးရင္ ဘာျဖစ္ႏိုင္မလဲ ဆိုတာ ကခ်င္ျပည္နယ္ဝန္ၾကီးခ်ဳပ္က တာဝန္ခံရတဲ့၊
ကခ်င္ျပည္နယ္အစိုးရအဖြဲ႕အေပၚမွာ တာဝန္ရွိတဲ့ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတကို ေမးတာပါ၊
ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတမွာ ဒီေမးခြန္းေတြကို ေျဖဖို႕ တာဝန္ရွိပါtတယ္၊
လမ္းတစ္ပိုင္းကို ျပည္ေထာင္စုအစိုးရရဲ့ ရန္ပံုေငြနဲ႕၊ က်န္လမ္းတစ္ပိုင္းကို ကခ်င္ျပည္နယ္အစိုးရက
ဦးေဆာင္ျပီး BOT စနစ္နဲ႕ ကံထ႐ိုက္ေပးျပီး ျပဳျပင္မယ္လို႕ ဆုံးျဖတ္ထားျပီးသား၊ သေဘာတူျပီးသားဆိုရင္
ကခ်င္ျပည္နယ္အစိုးရက လုပ္ငန္းရွင္ေတြဆီက လမ္းတစ္ခုလုံး ျပင္ဆင္ဖို႕ လိုအပ္တဲ့ကုန္က်စားရိတ္ထက္
အဆမတန္ပိုမ်ားတဲ့ ပိုက္ဆံေတြကို ဘာေၾကာင့္၊ဘာလို႕ေတာင္းခံေနရတာလည္း၊ ပိုက္ဆံမထည့္တဲ့
လုပ္ငန္းရွင္ေတြကို ကခ်င္ျပည္နယ္အစိုးရက လုပ္ငန္းလိုင္စင္ေတြပိတ္ျပီး အေရးယူရင္၊ အေႏွာက္အယွက္ေပးရင္
တရားမွ်တမႈ ရွိပါ့မလား၊
ဒီေမးခြန္းေတြဟာ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတဆီကို လႊတ္ေတာ္အစည္းအေဝးမက်င္းပခင္
ရက္ေပါင္းမ်ားစြာ ၾကိဳတင္ေရာက္ရွိခဲ့တာပါ၊ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတဟာ ဒီေမးခြန္းေတြကို လႊတ္ေတာ္ရုံးကတဆင့္
ရတဲ့ အခ်ိန္ကစျပီး ဒီစြပ္စြဲခ်က္ေတြ ဟုတ္၊ မဟုတ္ စံုစမ္းစစ္ေဆးရမွာပါ၊ ဟုတ္မွန္တယ္ဆိုရင္
ကခ်င္ျပည္နယ္အစိုးရကို မတရားမႈေတြ မလုပ္ဖို႕၊ ရပ္တန္႕ဖို႕ သတိေပးအေရးယူရမွာျဖစ္ျပီး
ပိုက္ဆံထည့္ဖို႕ သေဘာမတူတဲ့ လုပ္ငန္းရွင္ေတြကို အကာအကြယ္ေပးရမွာပါ၊ ျပီးေတာ့ ေျဖရွင္းေဆာင္ရြက္ခဲ့သမွ်၊
ဒါမွမဟုတ္လည္း ေျဖရွင္းေဆာင္ရြက္ေနတာေတြကို လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ကို အျပည့္အစံု အသိေပးရမွာပါ၊
တကယ္လို႕ စံုစမ္းစစ္ေဆးေတြ႕ရွိခ်က္မ်ားအရ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ရဲ့ ေမးခြန္းေတြဟာ မွားေနတယ္၊
နားလည္မႈလြဲတာျဖစ္တယ္ဆိုရင္လည္း လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ကို အေထာက္အထားအျပည့္အစံုနဲ႕ ရွင္းျပႏိုင္ရမွာပါ၊
ဦးေအာင္သိန္းရဲ့ ျပန္ၾကားခ်က္မွာ ဒီေမးခြန္းေတြရဲ့ အေျဖမပါတာလည္း
အံ့ဩစရာမရွိပါ၊ ကခ်င္ျပည္နယ္အစိုးရက ျပင္ဆင္ေပးတဲ့ ျပန္ၾကားခ်က္မွာ ဦးရဲထြန္းရဲ့ ေမးခြန္းမ်ားကို
ဥေပကၡာျပဳတာ သဘာဝက်ပါတယ္၊ အံ့ဩစရာေကာင္းတာက ျပည္ေထာင္စုအစိုးရရဲ့ ဘဏၰာေရးေကာ္မရွင္
(သို႕မဟုတ္) ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ၾကီး႒ာန (သို႕မဟုတ္) နယ္စပ္ေဒသေရးရာဝန္ၾကီး႒ာန စတဲ့ တာဝန္ရွိ႒ာနေတြက
တိုက္႐ိုက္ပါဝင္ပါတ္သက္ျခင္း၊ ေျဖၾကားျခင္းမရွိပဲ ကခ်င္ျပည္နယ္အစိုးရကို သမၼတရုံး ဒုဝန္ၾကီးက
တဆင့္ ေျဖၾကားခိုင္းတာပါ၊ အဲဒီေန႕အစည္းအေဝးမွာ ဦးေအာင္သိန္းက ကခ်င္ျပည္နယ္အစိုးရကိုယ္စားသာမကပဲ
ရမည္းသင္းလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ဦးဘိုနီရဲ့ ေမးခြန္းကို မနၱေလးတိုင္းေဒသၾကီး အစိုးရကိုယ္စား၊
သာေကတျမိဳ႕နယ္လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ဦးေမာင္ေမာင္စိုးရဲ့ ေမးခြန္းကို ရန္ကုန္တိုင္းေဒသၾကီးအစိုးရကိုယ္စား
ေျဖၾကားခဲ့ပါေသးတယ္၊
၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒအရ ျပည္နယ္နဲ႕ တိုင္းေဒသၾကီး
အစိုးရေတြဟာ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္အဖြဲ႕အစည္းမ်ား မဟုတ္ၾကပါ၊ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရအဖြဲ႕ဥပေဒ
ပုဒ္မ (၆/က) အရ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရအဖြဲ႕မွာ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ၊ ဒုသမၼတမ်ား၊ ျပည္ေထာင္စုဝန္ၾကီးမ်ား၊
ျပည္ေထာင္စုေရွ႕ေနခ်ဳပ္တို႕ ပါဝင္ပါတယ္၊ ပုဒ္မ (၉) အရ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္အဖြဲ႕အစည္းမ်ားမွာ
အမ်ိဳးသားကာကြယ္ေရးႏွင့္ လံုျခံုေရးေကာင္စီ၊ ဘဏၰာေရးေကာ္မရွင္၊ ျပည္ေထာင္စုတရားလႊတ္ေတာ္ခ်ဳပ္၊
ႏိုင္ငံေတာ္ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒဆိုင္ရာခံုရုံး၊ ျပည္ေထာင္စုေရြးေကာက္ပြဲေကာ္မရွင္၊
ျပည္ေထာင္စုရာထူးဝန္အဖြဲ႕တို႕ပါဝင္ပါတယ္၊ ျပည္နယ္နဲ႕ တိုင္းေဒသၾကီးဝန္ၾကီးခ်ဳပ္မ်ားဟာ
ျပည္ေထာင္စုအဆင့္အဖြဲ႕အစည္းျဖစ္တဲ့ ဘဏၰာေရးေကာ္မရွင္ရဲ့ အဖြဲ႕ဝင္မ်ားျဖစ္ၾကလို႕ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ပုဂိၢဳလ္မ်ားလို႕
ဆိုႏိုင္ေပမည့္ ျပည္နယ္နဲ႕ တိုင္းေဒသၾကီးအစိုးရအဖြဲ႕မ်ားကေတာ႕ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္အဖြဲ႕အစည္းမ်ား
မဟုတ္ၾကပါ၊
ဒါေၾကာင့္မို႕ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရက ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ရဲ့ ေမးခြန္းကို
တိုက္႐ိုက္တာဝန္ယူေျဖၾကားျခင္းမျပဳပဲ ျပည္နယ္နဲ႕ တိုင္းေဒသၾကီးအစိုးရမ်ားကို သမၼတရုံး
ဒုဝန္ၾကီးကတဆင့္ ေျဖၾကားေစတာ အံ့ဩစရာေကာင္းပါတယ္၊ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒနဲ႕ မညီညြတ္ဘူးလို႕
က်ေနာ္ယူဆပါတယ္၊
ေလးစားစြာ၊
ေအာင္ဒင္
မတ္လ ၁၄၊ ၂၀၁၄
မတ္လ ၁၄၊ ၂၀၁၄
0 comments:
Post a Comment