ျမန္မာႏိုင္ငံ၏
ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ကို အနီးၾကည့္ အေ၀းၾကည့္
ေအာင္ဒင္
အပိုင္း
(၆၀)
ေက်ာင္းသားအခြင့္အေရးကို မ်က္ကြယ္ျပဳတဲ့ အမ်ိဳးသားပညာေရး ဥပေဒၾကမ္း (၁)
၂၀၁၄ ခုႏွစ္၊ မတ္လ (၁၂) ရက္ေန႕မွာ ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ ပညာေရးျမႇင့္တင္မႈေကာ္မီတီက
"အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒၾကမ္း" ကို ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ကို တင္သြင္းခဲ့ပါတယ္၊ မတ္လ
(၁၄) ရက္ေန႕မွာ အလားတူ "အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒၾကမ္း" ေနာက္တစ္ခုကို ျပည္ေထာင္စုအစိုးရရဲ့
ပညာေရးဝန္ၾကီး႒ာနက ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ကို တင္သြင္းျပန္ပါတယ္၊ ဒီ ဥပေဒၾကမ္းႏွစ္ခုကို တစ္ေပါင္းတည္း
ေဆြးေႏြးသုံးသပ္ျပီး ပိုမိုေကာင္းမြန္ေသာဥပေဒၾကမ္းတစ္ခု ျဖစ္လာေအာင္ ျပင္ဆင္ေရးဆြဲဖို႕
ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္က မတ္လ (၁၄) ရက္ေန႕မွာ ဆုံးျဖတ္ျပီး ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ ဥပေဒၾကမ္းေကာ္မီတီကို
တာဝန္ေပးခဲ့ပါတယ္၊ ဥပေဒၾကမ္းေကာ္မီတီက ဥပေဒၾကမ္းႏွစ္ခုကို ပူးေပါင္းစီစစ္ျပီး အတည္ျပဳထားတဲ့
"အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒၾကမ္း" ကို မတ္လ (၂၀) ရက္ေန႕မွာ ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ကို
တင္သြင္းပါတယ္၊ ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ ဥကၠ႒ ဦးေရႊမန္းက ဥပေဒၾကမ္းေကာ္မီတီက တင္သြင္းတဲ့
"အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒၾကမ္း" ကို ေလ့လာျပီး ျပင္ဆင္ခ်က္ေတြ တင္သြင္းဖို႕ ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားကို
တစ္ရက္ပဲ အခ်ိန္ေပးျပီး မတ္လ (၂၁) ရက္ေန႕မွာ "အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒၾကမ္း"
ကို ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္မွာ ေဆြးေႏြးျပီး ျပင္ဆင္ခ်က္မ်ားနဲ႕ အတည္ျပဳလိုက္ပါတယ္၊
ဒီဥပေဒၾကမ္းကို "အမ်ားျပည္သူ သိရွိေလ့လာအၾကံျပဳႏိုင္ရန္"
ဆိုျပီး အစိုးရသတင္းစာေတြမွာ မတ္လ (၁၇) ရက္နဲ႕ မတ္လ (၁၈) ရက္ေတြမွာ ေဖာ္ျပပါတယ္၊ သတင္းစာမွာ
ေဖာ္ျပတဲ့ ဥပေဒၾကမ္းဟာ ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ ပညာေရးျမႇင့္တင္မႈေကာ္မီတီက တင္သြင္းတဲ့ ဥပေဒၾကမ္းလား၊
အစိုးရ ပညာေရးဝန္ၾကီး႒ာနက တင္သြင္းတဲ့ဥပေဒၾကမ္းလား၊ ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ ဥပေဒၾကမ္းေကာ္မီတီက
ဥပေဒၾကမ္းႏွစ္ခုစလုံးကို ေပါင္းစပ္စီစစ္ျပီး တင္သြင္းတဲ့ ဥပေဒၾကမ္းလား ဆိုတာကို ရွင္းလင္းေဖာ္ျပမထားပါ၊
တစ္ခါ သတင္းစာမွာ အမ်ားျပည္သူသိခြင့္ရတဲ့ ဥပေဒၾကမ္းပါ ပုဒ္မ နံပါတ္မ်ားနဲ႕ မတ္လ (၂၁)
ရက္ေန႕ ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္အစည္းအေဝးမွာ ေဆြးေႏြးၾကတဲ့ ဥပေဒၾကမ္းေကာ္မီတီက ျပင္ဆင္တင္ျပတဲ့
ဥပေဒၾကမ္းပါပုဒ္မ နံပါတ္မ်ားဟာလည္း မတူညီၾကပါ၊ ဒါေပမည့္ သတင္းစာပါ ဥပေဒၾကမ္းမွာေရာ၊
ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္က အတည္ျပဳလိုက္တဲ့ ဥပေဒၾကမ္းမွာေရာ "ေက်ာင္းသားထုရဲ့ အခြင့္အေရးနဲ႕ ေက်ာင္းသားသမဂၢဖြဲ႕စည္းေရး" မ်ား လုံးဝမပါဝင္ပါ၊
ျပည္ေထာင္စုအစိုးရရဲ့ ပညာေရးဝန္ၾကီး႒ာနနဲ႕ ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္အမ်ားစုဟာ ေက်ာင္းသားထုရဲ့
အေရးကိစၥမ်ားကို လွစ္လ်ဴ႐ႉေနေၾကာင္း ဝမ္းနည္းစိတ္ပ်က္ဖြယ္ အထင္အရွားေတြ႕လိုက္ရပါတယ္၊
အခုေတာ့ ဒီ "အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒၾကမ္း" ဟာ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ရဲ့
လက္ထဲကို ေရာက္ရွိသြားပါျပီ၊ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ကပါ ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္က ေပးပို႕လာတဲ့ ဥပေဒၾကမ္းကို
ဒီအတိုင္း အတည္ျပဳလိုက္ရင္ျဖင့္ ေက်ာင္းသားထုရဲ့အခြင့္အေရးေတြကို မ်က္ကြယ္ျပဳထားတဲ့
"အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒၾကမ္း" ဟာ "ဥပေဒ" အျဖစ္ အသက္ဝင္လာေတာ့မွာပါ၊
လႊတ္ေတာ္အစည္းအေဝးမ်ားကို ေမလကုန္ပိုင္းမွာ ျပန္လည္က်င္းပမွာမို႕ ေက်ာင္းသားသမဂၢမ်ားနဲ႕
ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ေဟာင္းမ်ားက အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ ဥကၠ႒ ဦးခင္ေအာင္ျမင့္အပါအဝင္ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားကို
ခ်ဥ္းကပ္ျပီး ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္က မ်က္ကြယ္ျပဳခဲ့တဲ့ ေက်ာင္းသားထုအခြင့္အေရးျပ႒န္းခ်က္ေတြကို
အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္က ထည့္သြင္းေပးႏိုင္ေရး စည္းရုံးၾကရမွာပါ၊ အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒၾကမ္းမွာ
ထည့္သြင္းဖို႕ မျဖစ္မေနလိုအပ္တယ္လို႕ က်ေနာ္ယံုၾကည္တဲ့ ေက်ာင္းသားထုအခြင့္အေရးဆိုင္ရာ
ျပ႒န္းခ်က္မ်ားကို ေအာက္ပါအတိုင္း အၾကံျပဳခ်င္ပါတယ္၊ ဒီလိုအၾကံျပဳရာမွာ သတင္းစာပါ ဥပေဒၾကမ္းရဲ့
အခန္းကဏၰမ်ားအလိုက္သာ ျဖစ္ျပီး ပုဒ္မနံပါတ္မ်ားမထည့္ႏိုင္ပါ၊
#
အခန္း (၁) အမည္၊ စတင္အာဏာတည္ျခင္းႏွင့္ အဓိပၸာယ္ေဖာ္ျပခ်က္
ဒီအခန္းမွာ အဓိပၸာယ္ေဖာ္ျပခ်က္ေပါင္း (၂၈) ခုနဲ႕
"ပညာေရး၊ အမ်ိဳးသားပညာေရး၊ ေက်ာင္းပညာေရး" စတဲ့ ဥပေဒၾကမ္းပါ စကားလုံးမ်ားကို
အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆိုထားပါတယ္၊ လုံးဝထည့္သြင္းမထားတာက "ေက်ာင္းသားထုအခြင့္အေရး၊ ေက်ာင္းသားသမဂၢ"
ဆိုတဲ့ စကားလုံးမ်ားျဖစ္ပါတယ္၊ ဥပေဒၾကမ္းတစ္ခုလုံးမွာ "ေက်ာင္းသားထုအခြင့္အေရး
နဲ႕ ေက်ာင္းသားသမဂၢ" ေတြ ထည့္သြင္းေရးဆြဲထားျခင္းမရွိတဲ့အတြက္ အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆိုရန္
မလိုအပ္လို႕ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္၊ ဒါေပမည့္ "ေက်ာင္းသားထုအခြင့္အေရး၊
နဲ႕ ေက်ာင္းသားသမဂၢ" ဆိုတာ အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒမွာ ထည့္သြင္းျပ႒န္းရမည့္ အခ်က္မ်ားျဖစ္တာမို႕
ယင္းစကားလုံးမ်ားကို အခန္း (၁) မွာ အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆိုဖို႕ လိုအပ္ပါတယ္၊
ေခတ္နဲ႕အညီ ကမၻာနဲ႕ရင္ေဘာင္တန္းႏိုင္ဖို႕ ၾကိဳးစားေနတဲ့
ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ့ ပညာေရးစနစ္သစ္ဟာ "ေက်ာင္းသား ဗဟိုျပဳပညာေရးစနစ္" ျဖစ္ရမွာပါ၊
အရင္ အာဏာရွင္ေခတ္ေဟာင္းကလို "ဆရာဗဟိုျပဳပညာေရးစနစ္" မျဖစ္သင့္ေတာ့ပါ၊ "ေက်ာင္းသား ဗဟိုျပဳပညာေရးစနစ္" ျဖစ္ဖို႕အတြက္
ေက်ာင္းသားထုအခြင့္အေရးမ်ားနဲ႕ ေက်ာင္းသားသမဂၢမ်ားလြတ္လပ္စြာ ဖြဲ႕စည္းခြင့္ျပဳေရးေတြဟာ
မရွိမျဖစ္လိုအပ္ခ်က္ေတြပါ၊ ဒီလိုအပ္ခ်က္ကို ျဖည့္ဆီးႏိုင္ဖို႕ သဃၤန္းကြၽန္းျမိဳ႕နယ္ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္
ဦးသိန္းညြန္႕က မတ္လ (၂၁) ရက္ေန႕အစည္းအေဝးမွာ ၾကိဳးစားခဲ့ပါတယ္၊ ဦးသိန္းညြန္႕က အခန္း
(၁) မွာ "ေက်ာင္းသားသမဂၢ" ဆိုတဲ့ စကားလုံးရဲ့ အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆိုခ်က္ထည့္သြင္းဖို႕
ျပင္ဆင္ခ်က္တစ္ရပ္ တင္ျပခဲ့ပါတယ္၊ ပညာေရးဝန္ၾကီး႒ာနကိုယ္စားလွယ္ ဒုဝန္ၾကီး ေဒါက္တာေဇာ္မင္းေအာင္က
သေဘာမတူပါ၊ ဥပေဒၾကမ္းေကာ္မီတီကလည္း သေဘာမတူပါ၊ ဦးသိန္းညြန္႕ရဲ့ ေတာင္းဆိုခ်က္အရ လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒က
မဲခြဲတဲ့အခါ ဦးသိန္းညြန္႕အဆိုကို ေထာက္ခံသူ ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ (၃၂) ဦးပဲရွိလို႕
အဆို အေရးနိမ့္ခဲ့ပါတယ္၊
အခန္း (၁) မွာပဲ "ေက်ာင္းသားဗဟိုျပဳခ်ဥ္းကပ္နည္း"
ဆိုတာကို "သင္ယူသူမ်ား သင္ယူမႈျဖစ္ထြန္းေစရန္ ဆရာမ်ားက ထိေရာက္ေသာနည္းလမ္းမ်ားကိုအသုံးျပဳ၍
ႏွစ္လိုဖြယ္ရာ ဆရာ၊ ေက်ာင္းသားဆက္ဆံေရးျဖင့္ ပံ့ပိုးေဖာ္ေဆာင္ေပးေသာ သင္ၾကား၊ သင္ယူမႈျဖစ္စဥ္"
လို႕ အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆိုထားပါတယ္၊ လံုေလာက္တယ္လို႕ မထင္ပါ၊" ေက်ာင္းသားဗဟိုျပဳခ်ဥ္းကပ္နည္း"
ဆိုတာ လက္ရွိက်င့္သုံးေနတဲ့ ဆရာဖတ္ျပသမွ်ကို "၏၊ သည္" မေရြး အလြတ္က်က္၊ က်က္ထားတဲ့အတိုင္း
အတိအက်ေျဖမွ စာေမးပြဲေအာင္ရတဲ့ စနစ္မ်ိဳးကို ေက်ာခိုင္းျပီး (က) ေက်ာင္းသားရဲ့ စဥ္းစားေတြးေခၚႏိုင္စြမ္းကို ျမႇင့္တင္ေပးဖို႕၊ (ခ) ေက်ာင္းသားေတြရဲ့
တီထြင္ဖန္တီးလိုစိတ္ကို ႏိႈးဆြေပးဖို႕၊ (ဂ) ေက်ာင္းသားေတြရဲ့ ဦးေဏွာက္ကို အလြတ္က်က္ထားရတဲ့
စာေတြနဲ႕ ျပည့္ႏွက္မေနေစပဲ လြတ္လပ္စြာ ရင့္က်က္ေစဖို႕၊ (ဃ) စာသင္ခန္းဆိုတာကို ေက်ာင္းသားေတြ
သူတို႕ကိုယ္ပိုင္ဆနၵနဲ႕ ေပ်ာ္ရႊင္စြာလာေရာက္သင္ၾကားခ်င္တဲ့ စိတ္ေတြရွိေအာင္ ဖန္တီးဖို႕၊
(င) အေၾကာက္တရားေတြကင္းစင္ျပီး ေက်ာင္းသားနဲ႕ ဆရာ အျပန္အလွန္ေလးစားမႈရွိဖို႕ စတဲ့အခ်က္ေတြနဲ႕
ျပည့္စံုရမွာပါ၊ လက္ရွိဥပေဒၾကမ္းပါ ဖြင့္ဆိုခ်က္က မျပည့္စံု၊ မတိက်လို႕ ျပန္လည္ျပင္ဆင္သင့္ပါတယ္၊
#
အခန္း (၂) ရည္မွန္းခ်က္မ်ား
ဒီအခန္းမွာ ရည္မွန္းခ်က္ေပါင္း (၁၁) ခ်က္ ျပ႒န္းထားပါတယ္၊
မဆလအစိုးရနဲ႕ စစ္အစိုးရအဆက္ဆက္ က်င့္သုံးခဲ့တဲ့ ဝါဒျဖန္႕ခ်ီေရးေႂကြးေၾကာ္သံေတြကို စုေပါင္းထည့္သြင္းထားသလိုပါပဲ၊
လူတစ္ဦးခ်င္းစီရဲ့ အခြင့္အေရးမ်ားနဲ႕ လူအမ်ားကို ကိုယ္စားျပဳတဲ့ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားျဖင့္
တိုင္းျပည္ကို တည္ေဆာက္ေမာင္းႏွင္တဲ့ ဒီမိုကေရစီစနစ္အတြက္ အင္မတန္အေရးၾကီးတဲ့ ေအာက္ပါျပ႒န္းခ်က္ကို
ရည္မွန္းခ်က္တစ္ခုအျဖစ္ ထည့္သြင္းျပင္ဆင္သင့္ပါတယ္၊
"ေက်ာင္းသားမ်ားအေနျဖင့္
လူတစ္ဦးခ်င္းစီ၏ အေျခခံအခြင့္အေရးမ်ားကို နားလည္သိရွိရန္ႏွင့္ စနစ္တက် က်င့္သုံးတတ္ေစရန္၊
မိမိ၏အခြင့္အေရးမ်ားကို လြတ္လပ္စြာက်င့္သုံးရင္း အျခားသူမ်ား၏ အခြင့္အေရးမ်ားကိုလည္း
အသိအမွတ္ျပဳ ေလးစားမႈရွိရန္၊"
#
အခန္း (၃) ပညာေရးအေျခခံမူမ်ား
ဒီအခန္းမွာ ပညာေရးအေျခခံမူေပါင္း (၁၇) ခ်က္ ျပ႒န္းထားပါတယ္၊
ေက်ာင္းသားသမဂၢမ်ားရဲ့ အလံ ေလးလက္ထဲက အလံႏွစ္လက္ျဖစ္တဲ့ "ဒီမိုကေရစီပညာေရးနဲ႕
ေက်ာင္းသားအခြင့္အေရး" မ်ားကို အာမခံတဲ့ အေျခခံမူမ်ား မပါရွိပါ၊ ဒါေၾကာင့္မို႕
ေအာက္ပါ ျပင္ဆင္ခ်က္ကို အေျခခံမူတစ္ရပ္အျဖစ္ ထည့္သြင္းသင့္ပါတယ္၊ "ေက်ာင္းသားမ်ား၏ အခြင့္အေရးကို အကာအကြယ္ေပးသည့္
ဒီမိုကေရစီပညာေရးျဖစ္ျခင္း၊"
#
အခန္း (၅) အေျခခံပညာကဏၰ
အေျခခံပညာကဏၰမွာ ပုဒ္မေပါင္း (၁၉) ခုပါဝင္ပါတယ္၊ ေက်ာင္းသားမ်ားရဲ့
အခြင့္အေရးကို အကာအကြယ္ေပးမည့္ ျပ႒န္းခ်က္မ်ား လုံးဝမပါဝင္ပါ၊
က်ေနာ္တို႕ အေျခခံပညာေက်ာင္းတက္ခဲ့တဲ့ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္
(၄၀) ေက်ာ္ကေန ဒီကေန႕အထိ အေျခခံပညာေက်ာင္းေတြမွာ အေျပာင္းအလဲမရွိတဲ့အရာကေတာ့ ရက္စက္ၾကမ္းၾကဳတ္တဲ့၊
ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ကို ရုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာ၊ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ညိဳးႏြမ္းနစ္နာေစတဲ့ အျပစ္ေပးစနစ္ပါ၊
ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ့ ေခတ္မမီ၊ ေဟာင္းႏြမ္းတဲ့ အေတြးအေခၚေတြအရ မိဘနဲ႕ ဆရာေတြမွာ သား၊ သမီး
နဲ႕ ေက်ာင္းသားကို ႐ိုက္ႏွက္ခြင့္၊ အျပစ္ေပးခြင့္ရွိတယ္လို႕ ယူဆေနၾကဆဲပါ၊ မိဘေတြက သားသမီးကို
အိမ္မွာလည္း ႐ိုက္ႏွက္ဆုံးမတဲ့အျပင္ ေက်ာင္းသြားအပ္တဲ့အခါမွာလည္း ဆရာကို "ၾကိဳက္သလို
႐ိုက္၊ မက်ိဳးမပဲ့ မကန္းရင္ျပီးေရာ" ဆိုျပီး ရက္ရက္ေရာေရာ ခြင့္ျပဳၾကပါတယ္၊ ဆရာေတြကလည္း
႐ိုက္ႏွက္ဆုံးမရတာကို ဆရာ့ဝတၱရားလို႕ နားလည္လက္ခံထားၾကပါတယ္၊ ၾကိမ္လုံးကို အရြယ္အစားမ်ိဳးစံု
စုေဆာင္းထားျပီး ၾကိမ္တစ္လုံးျပီး တစ္လုံးက်ိဳးတဲ့အထိ ႐ိုက္ရတာကို ေက်နပ္ႏွစ္သိမ့္တဲ့
ဆရာ၊ ႐ိုး႐ိုးၾကိမ္လုံးနဲ႕တင္ အားမရပဲ ၾကိမ္လုံးကို ေရစိမ္လို႕၊ သားေရဂြင္းပါတ္လို႕
႐ိုက္ရမွ ေက်နပ္တဲ့ဆရာေတြ အမ်ားၾကီး ရွိၾကပါတယ္၊ ႐ိုက္ပံုကလည္း အျပစ္ရွိတယ္ဆိုတဲ့ ေက်ာင္းသားကို
အတန္းေရွ႕ကို ထြက္ေစျပီး ေက်ာင္းသားအမ်ားေရွ႕မွာ လံုခ်ည္လွန္လို႕ ေျခသလုံးကို ႐ိုက္တာ၊
တင္ပါးကို႐ိုက္တာ၊ လက္ဖဝါးျဖန္႕ ဆန္႕တန္းခိုင္းျပီး လက္ဖဝါးကို ႐ိုက္တာ စသည္ျဖင့္ ရက္စက္လွပါတယ္၊
ဒီၾကိမ္လုံးဒဏ္ရာေတြက ေက်ာင္းသားရဲ့ ေျခသလုံး၊ တင္ပါး၊ လက္ဖဝါးေတြမွာအျပင္ ငယ္ရြယ္ႏုနယ္တဲ့
ႏွလုံးသားမွာပါ ဒဏ္ရာထင္က်န္ရစ္ခဲ့တာပါ၊
အခ်ိဳ႕ဆရာေတြၾကေတာ့ ႐ိုက္တာထက္ အရွက္ခြဲတဲ့ နည္းကို သုံးျပီး
အျပစ္ေပးၾကပါတယ္၊ စာသင္ခန္းထဲမွာပဲ ခံုေပၚတက္ျပီး အခ်ိန္အေတာ္ၾကာ မတ္တပ္ရပ္ခိုင္းတာ၊
ေက်ာင္းအျပင္က ဟင္းလင္းျပင္မွာ ေနပူလွန္းတာ၊ ဇီးေစ့ကို ဒူးေအာက္မွာထားျပီး ဒူးေထာက္ေနခိုင္းတာ၊
အဲဒီလိုလည္း ရက္စက္တတ္ၾကပါတယ္၊ အခ်ိဳ႕ဆရာေတြၾကေတာ့ ကိုယ္တိုင္႐ိုက္ရတာၾကာေတာ့ ပင္ပန္းလြန္းလို႕
ကိုယ္တိုင္မ႐ိုက္ေတာ့ပဲ အျပစ္ရွိတဲ့ ေက်ာင္းသားခ်င္း အျပန္အလွန္႐ိုက္ခိုင္းတာမ်ိဳး
အပ်င္းေျဖတတ္ၾကပါေသးတယ္၊ ပါးစပ္နဲ႕ ေအာ္ဟစ္ၾကိမ္းေမာင္းတာကေတာ့ အေသးအဖြဲျဖစ္ပါတယ္၊
စစ္ေထာက္လွမ္းေရးရဲ့ စစ္ေၾကာေရးစခန္းမွာ က်ေနာ္တို႕ ႐ိုက္ႏိႈက္ညွင္းပန္းခံရေတာ့ ေထာက္လွမ္းေရးေတြရဲ့
ႏွိပ္စက္နည္းေတြနဲ႕ အေျခခံပညာေက်ာင္းက ဆရာေတြရဲ့ ႏွိပ္စက္နည္းေတြဟာ အေတာ္ဆင္တူတာ ေတြ႕ရပါတယ္၊
အေျခခံပညာ အလယ္တန္း၊ အထက္တန္းေလာက္မွာေတာ့ ႐ိုက္ႏွက္ျပစ္ဒဏ္ေပးတာအျပင္ ငယ္ရြယ္လွပတဲ့
ေက်ာင္းသူကေလးေတြကို ကိုယ္ထိလက္ေရာက္ေစာ္ကားတဲ့၊ ေစာ္ကားဖို႕ၾကံစည္ဖ်ားေယာင္းတဲ့ ဆရာေတြလည္း
ရွိလာပါတယ္၊
အေျခခံပညာေက်ာင္းသား ဘဝမွာ ဆရာေတြေပးခဲ့တဲ့ ျပစ္ဒဏ္က ေက်ာင္းမွာတင္
မက်န္ရစ္ခဲ့ပဲ ဘဝတစ္ေလွ်ာက္လုံး တြယ္ကပ္ပါလာခဲ့ပါတယ္၊ ႏွလုံးသားမွာ ထင္က်န္ရစ္ခဲ့တဲ့
ဒဏ္ရာေတြေၾကာင့္ လူေတာမတိုးရဲတဲ့ဘဝမ်ိဳး၊ သိမ္ငယ္လြန္းတဲ့ ဘဝမ်ိဳး၊ ကိုယ့္ကိုယ္ကို
မယံုၾကည္ရဲေတာ့တဲ့ ဘဝမ်ိဳးနဲ႕ ဒီေက်ာင္းသားရဲ့ အနာဂတ္လမ္းခရီးဟာ မေျဖာင့္တန္းေတာ့ပါ၊
ဒါေၾကာင့္မို႕ ေက်ာင္းသားေတြကို အေျခခံပညာ ေက်ာင္းသားဘဝမွာ ဆရာေတြရဲ့ ညွင္းပန္းႏွိပ္စက္မႈ၊
ေစာ္ကားမႈေတြနဲ႕ အညြန္႕ခ်ိဳးမခံရေစဖို႕ ေအာက္ပါ ျပ႒န္းခ်က္ကို ထည့္သြင္းသင့္ေၾကာင္း
အၾကံျပဳပါတယ္၊
"အေျခခံပညာေက်ာင္းအားလုံးတြင္
ေက်ာင္းသားမ်ားအား ရုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာ၊ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ နာက်င္ထိခိုက္ေစသည့္ ျပစ္ဒဏ္ေပးျခင္းမ်ား
လုံးဝမျပဴရ၊ ေက်ာင္းသားမ်ားအား လိင္ပိုင္းဆိုင္ရာ ေစာ္ကားမႈမ်ား၊ ထိေတြ႕မႈမ်ား လုံးဝမျပဳလုပ္ရ၊"
ဆက္ပါဦးမယ္၊
ေအာင္ဒင္
မတ္လ ၂၈၊ ၂၀၁၄
မတ္လ ၂၈၊ ၂၀၁၄
0 comments:
Post a Comment