BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Saturday, November 8, 2014

အင္တာဗ်ဴး “ေနာက္ေၾကာင္း ျပန္လွည့္ဖို႔ကေတာ့ မျဖစ္ႏုိင္ဘူးလို႔ ထင္တယ္” (ဧရာဝတီ)

http://burma.irrawaddy.org/interview/2014/10/24/66257.html
အင္တာဗ်ဴး

“ေနာက္ေၾကာင္း ျပန္လွည့္ဖို႔ကေတာ့ မျဖစ္ႏုိင္ဘူးလို႔ ထင္တယ္”


သမၼတဦးသိန္းစိန္အစိုးရလက္ထက္၌ ျပည္ပတြင္ ေရာက္ရွိေနေသာ ျမန္မာႏိုင္ငံသား ျပည္ေတာ္ျပန္မ်ား ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔ အေၾကာင္း ကိစၥ အမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ ျပန္လည္ ၀င္ေရာက္လာရာတြင္ အေမရိကန္ အေျခစိုက္ ျမန္မာ့အေရး လႈပ္ရွားမႈ အဖြဲ႔ (U.S Campaign for Burma) ၏ အမႈေဆာင္ ညႊန္ၾကားေရးမႉး အျဖစ္ တာ၀န္ယူခဲ့သူ ဦးေအာင္ဒင္လည္း အပါအ၀င္ ျဖစ္သည္။
ဦးေအာင္ဒင္သည္ အေမရိကန္ အေျခစိုက္ ဒီမိုကေရစီႏွင့္ လူ႔အခြင့္အေရး ဆိုင္ရာ အဖြဲ႕ National Endowment for Democracy (NED) မွ ေပးအပ္ေသာ ၂၀၁၂ ဒီမိုကေရစီဆုကို ဦးေက်ာ္သူ၊ ဦးခြန္ထြန္းဦး ၊ ဦးမင္းကိုႏိုင္ ၊ ေဒါက္တာ စင္သီယာေမာင္တို႔ႏွင့္ အတူ ျမန္မာ့ ဒီမိုကေရစီ လႈပ္ရွားမႈကို ကိုယ္စားျပဳ ရရွိခဲ့သူ ျဖစ္သည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံမွ ထြက္ခြာသြားၿပီး ၁၆ ႏွစ္ ကာလအတြင္း ပထမဆံုးအႀကိမ္အျဖစ္ ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔ ေခတၱ ျပန္လည္ ေရာက္ရွိလာသူ ဦးေအာင္ဒင္အား သူ၏ အေတြ႔အႀကံဳမ်ားႏွင့္ လက္ရွိ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရး ေျပာင္းလဲမႈ ျဖစ္စဥ္မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ဧရာ၀တီ သတင္းေထာက္ ထက္ႏုိင္ေဇာ္က ေတြ႔ဆံု ေမးျမန္းထားသည္မ်ားကို ေဖာ္ျပလိုက္ပါသည္။
ေမး။     ။ ဦးေအာင္ဒင္ ဒီတေခါက္ ျမန္မာႏိုင္ငံကို ျပန္လာတာ ဘယ္လို အေၾကာင္းကိစၥနဲ႔ ပါလဲ။
ေျဖ။      ။ လြမ္းလို႔ပါ။ ျမန္မာႏိုင္ငံကို ျပန္မေရာက္တာ ၁၆ ႏွစ္ ရွိပါၿပီ။ ၁၆ ႏွစ္ အတြင္း ပထမဆံုး အႀကိမ္ပါ။ အခုလာတာကလည္း တသီးပုဂၢလ အေနနဲ႔ပါ။ အခု က်ေနာ္ ဘာႏိုင္ငံေရး အဖြဲ႔အစည္းမွာမွ ပါ၀င္ပတ္သက္ျခင္း မရွိဘူး။ အခုလို ၁၆ ႏွစ္ ၾကာခဲ့ၿပီးတဲ့ ေနာက္ က်ေနာ္ ခ်စ္တဲ့ ႏိုင္ငံကို လြမ္းတဲ့စိတ္ ၊ ခ်စ္တဲ့စိတ္နဲ႔ ျပန္လာခဲ့တာပါ။ ခဏတျဖဳတ္ ျပန္လာတာေပါ့။
ေမး။     ။ ျပန္ေရာက္လာတဲ့ အခ်ိန္ ဘယ္လို ေနရာေတြ သြားၿပီးပါၿပီလဲ။ အျပင္မွာ ျမန္မာျပည္အေၾကာင္း ၾကားခဲ့တာနဲ႔ ၁၆ ႏွစ္တာ ကာလအတြင္း အခု ျပန္ေရာက္လာရတဲ့ အခ်ိန္ ဘယ္လို အေျပာင္းအလဲေတြကို ေတြ႔ရပါလဲ။
ေျဖ။      ။ အရင္ဆံုး သြားတာကေတာ့ က်ေနာ့္ မိခင္ႀကီးရွိတဲ့ ဒဂံုၿမိဳ႕သစ္ ေျမာက္ပိုင္းေပါ့ဗ်ာ။ ၿပီးခဲ့တဲ့ ရက္ပိုင္းက က်ေနာ္ ေနျပည္ေတာ္ သြားတယ္။ ေနျပည္ေတာ္ကေန တဆင့္ ပ်ဥ္းမနား ေရာက္တယ္။ ေရာက္ႏိုင္သေလာက္ ေနရာေတြ က်ေနာ္ ေရာက္ခဲ့ၿပီးၿပီ။ ဘာျမင္သလဲဆိုေတာ့ က်ေနာ္တို႔က်ေတာ့ ႏိႈင္းယွဥ္တာေပါ့ေနာ္။ ၈၈ ကာလ ျမန္မာႏိုင္ငံနဲ႔ အခုလက္ရွိ ေတြ႔ေနရတဲ့ အေန အထား က ကြာျခားမႈေတြက အမ်ားႀကီးပဲ။ ၈၈ တုန္းက လူဦးေရကလည္း ဒီေလာက္ မမ်ားေသးဘူး။ လူတန္းစားကလည္း ႏွစ္ရပ္ ပဲ ရွိတယ္။ မဆလ အာဏာပိုင္ လူတန္းစားနဲ႔ ဆင္းရဲႏြမ္းပါးတဲ့ အုပ္ခ်ဳပ္ခံ လူတန္းစားဆိုၿပီး ဒီလူတန္းစား ႏွစ္ရပ္ပဲ ရွိတယ္။
ဆိုရွယ္လစ္ စီးပြားေရးဆိုတဲ့ အခါက်ေတာ့ ပုဂၢလိက စီးပြားေရး လုပ္ငန္းေတြကလည္း ရွင္သန္မႈ မရွိဘူး။ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္ ရွိတာေတာင္မွ အဲဒီ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္ေတြက ေဆးလိပ္ခံု ေထာင္တာတို႔ ႐ုပ္ရွင္ ထူေထာင္ေရး လုပ္ငန္း လုပ္တာတို႔နဲ႔ ခ်မ္းသာၾကြယ္၀သူ တခ်ိဳ႕ေလာက္ပဲ ရွိတယ္။ သာမန္အားျဖင့္ အုပ္ခ်ဳပ္သူ လူတန္းစားနဲ႔ အုပ္ခ်ဳပ္ခံ လူတန္းစားဆိုၿပီး ၂ မ်ိဳးပဲ ရွိတယ္။
ဒီဘက္ပိုင္း က်ေနာ္တို႔ ျပန္ေရာက္တဲ့ အခါမွာက်ေတာ့ လူတန္းစားက အမ်ားႀကီး ျဖစ္လာတယ္။ ဟိုး အထက္ပိုင္း အုပ္ခ်ဳပ္သူ လူ တန္းစားမွာလည္း အာဏာရ ႀက့ံခိုင္ေရးပါတီ ၊ ေနာက္တခါ တပ္မေတာ္၊ ေနာက္ၿပီး သူတုိ႔နဲ႔ ဆက္ႏြယ္ ပတ္သက္ေနတဲ့ ေခတ္ပ်က္ သူေဌး ေခၚမွာေပါ့။ ၿပီးခဲ့တဲ့ စစ္အစိုးရေခတ္မွာ ေမြးထုတ္ေပးခဲ့တဲ့ ေခတ္ပ်က္သူေဌး လူတန္းစားေပါ့ ၊ ဒါေတြက အႀကီးႀကီး ျဖစ္ လာတယ္။
ဒါေပမယ့္ သာမန္ အုပ္ခ်ဳပ္ခံ လူတန္းစား ဘ၀ကေတာ့ ဒီအတိုင္းပဲ။ အဲဒီမွာ ႏိႈင္းယွဥ္ခ်က္အရ ေျပာမယ္ဆိုရင္ မဆလ ေခတ္က အာဏာပိုင္ အုပ္ခ်ဳပ္သူေတြရဲ႕ ၾကြယ္၀ခ်မ္းသာမႈက လက္ရွိ ေတြ႔ေနရတဲ့ ႀကံ့ခိုင္ေရးက အာဏာရ လူတန္းစားရဲ႕ ၾကြယ္၀ခ်မ္းသာမႈေအာက္ အမ်ားႀကီး နည္းတာေပါ့။
ဒီဘက္ အာဏာရ လူတန္းစားနဲ႔ ေခတ္ပ်က္ သူေဌးေတြရဲ႕ ၾကြယ္၀ခ်မ္းသာမႈက အင္မတန္ ေၾကာက္စရာ ေကာင္းေလာက္ေအာင္ ျမင့္မားေနတယ္။ အဲဒီအခါမွာ ဆင္းရဲခ်မ္းသာ ကြာဟမႈက အရမ္းအရမ္းကို ႀကီးတာ။ က်ေနာ္ ေလွ်ာက္သြားတဲ့အခါ နန္းေတာ္ႀကီး လို ႀကီးေနတဲ့ အေဆာက္အအံုႀကီးေတြ ေတြ႔ပါတယ္။ ေမးလိုက္လို႔ ရွိရင္ ဘယ္ခ႐ိုုနီ သူေဌးက ပိုင္တာေပါ့ေနာ္။ ဘယ္ခ႐ိုနီ သူေဌး က လုပ္ေနတာေပါ့ေနာ္။ စသျဖင့္ ႀကီးမားတဲ့ နန္းေတာ္ႀကီးေတြ ရွိသလို တေန႔လုပ္မွ တေန႔ ရွာေဖြစားေသာက္ေနရတဲ့ လူတန္း စား ေတြလည္း အမ်ားႀကီး ရွိေနတယ္။
လမ္းႀကီးေတြကေကာင္း ၊ အေဆာက္အအံုေတြကလည္း ႀကီးမား က်ယ္ျပန္႔ၿပီးေတာ့ ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းမႈ မရွိတဲ့ အခါမွာ ယိုယြင္း ပ်က္စီးေနတာေတြေပါ့။ အဲဒီလို ျဖစ္ရတာက ဆင္းရဲခ်မ္းသာ ကြာဟမႈေၾကာင့္ပဲ။ ဒီေရာက္ၿပီး တပတ္ ၊ ႏွစ္ပတ္ အတြင္းမွာ က်ေနာ့္ ခံစားခ်က္ကေတာ့ အဲဒီလိုပဲ။
ေမး။     ။ အခုလိုမ်ိဳး ေတြ႔ႀကံဳခံစားရတဲ့ အခါ ဘယ္လို သင္ခန္းစာမ်ိဳးေတြရလဲ။ က်ေနာ္တို႔ တိုင္းျပည္မွာ ဘယ္လို ျပႆနာေတြေၾကာင့္ ဒီလို အေျခအေနမ်ိဳး ျဖစ္သြားရတာလို႔ ထင္ပါလဲ။
ေျဖ။      ။ ဒါက ႐ိုး႐ိုးေလးပါ။ က်ေနာ္က ႏိႈင္းယွဥ္ေျပာလို႔ မဆလေခတ္က ေကာင္းတယ္လို႔ ေျပာတာ မဟုတ္ဘူး။ မဆလေခတ္မွာလည္း က်ေနာ္တို႔က အဖိႏွိပ္ခံဘ၀ ေရာက္ခဲ့ၾကတယ္။ အုပ္ခ်ဳပ္သူ ယႏၲရားရဲ႕ မြန္းၾကပ္မႈေအာက္မွာ ေနခဲ့ရတာပဲ။ အခုလည္း အုပ္ခ်ဳပ္သူ လူတန္းစားေအာက္မွာ မြန္းၾကပ္ေနဆဲပဲ။ က်ေနာ္တို႔က မဆလကို ၈၈ အေရးေတာ္ပံုႀကီးနဲ႔ ဆန္႔က်င္ခဲ့ၾကတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီေတာ္လွန္းေရးႀကီးက မေအာင္ျမင္ခဲ့ဘူး။
မေအာင္ျမင္တဲ့ အတြက္မိုလို႔ ျပည္သူလူထုမွာ ဒုကၡေတြနဲ႔ အခုလို ျဖစ္ေနရတာေပါ့။ ေတာ္လွန္ေရး မေအာင္ျမင္ခဲ့လို႔ ေနာက္ဆက္ တြဲ အက်ိဳးဆက္ေတြ ခံစားေနရတယ္။ ေတာ္လွန္ေရး ေအာင္ျမင္ဖို႔ ဆက္ၿပီးလုပ္ရမွာေတြ အမ်ားႀကီး ရွိတယ္။ က်ေနာ္ေျပာခ်င္တဲ့ သေဘာက တုိက္ၾကခိုက္ၾကလို႔ ေျပာခ်င္တာ မဟုတ္ဘူး။ ခုနက ေျပာတဲ့ အဆင္မေျပမႈေတြ ရွိတာေတာင္မွ လူတုိင္းက ေျပာရဲဆိုရဲ ရွိလာၾကတယ္။ ခင္ဗ်ားတုိ႔ မီဒီယာဆိုရင္လည္း ေတာ္ေတာ္ေလးကို ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ေရးသားႏုိင္လာတယ္။
အနည္းဆံုးေတာ့ က်ေနာ္တို႔ အသက္႐ႈခြင့္ ရလာတယ္။ ၿပီးခဲ့တဲ့ ကာလႀကီး တခုလံုးမွာ က်ေနာ္တို႔က အသက္ေတာင္ ႐ႈခြင့္မရဘဲနဲ႔ မြန္းၾကပ္ခဲ့ၾကတာ။ အသက္႐ႈခြင့္ဆိုတဲ့ ေနရာမွာ သာမန္ျပည္သူေတြ ဒီမိုကေရစီ အင္အားစုေတြတင္ မဟုတ္ဘူး။ အစိုးရ အာဏာ ရွိတဲ့ ပုဂိၢဳလ္ေတြမွာလည္း အတူတူပဲ။ အရင္တုန္းက သူတို႔ဟာ သူတို႔ရဲ႕ မတရားတဲ့ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး စနစ္ေၾကာင့္ ႏိုင္ငံတကာရဲ႕ ဖိအားေပး ပိတ္ဆို႔မႈေတြ ခံခဲ့ၾကရတယ္။
အခု သူတုိ႔ကိုယ္တိုင္ အရင္တုန္းက ေျခခ်ခြင့္ မရွိတဲ့ ႏိုင္ငံေတြဆီကို ေျခခ်ႏိုင္ခဲ့တယ္။ ဘယ္တုန္းကမွ မရခဲ့တဲ့ အသိအမွတ္ျပဳမႈေတြ ရေနၾကၿပီ။ သူတုိ႔လည္း ဒီအသက္႐ႈခြင့္က အခုမွ ျပန္ရတာ။ က်ေနာ္တို႔ဘက္ကလည္း အသက္႐ႈခြင့္ တခုရလာတယ္။ သူတုိ႔ဘက္ ကလည္း အသက္႐ႈခြင့္ တခုရလာတယ္။ ဒါေပမယ့္ တခုရွိတာက ေလထုက ညစ္ညမ္းေနဆဲပဲ။ ေလထုထဲမွာ အမိႈက္သ႐ိုက္ေတြ ပါတုန္းပဲ။ ဒီအမိႈက္သ႐ိုက္ေတြ ရွင္းလိုက္မယ္ဆိုရင္ အားရပါးရ ေလ႐ႈခြင့္ ရလာမယ္။ အဲဒီလို အမိႈက္သ႐ိုက္ေတြ ရွင္းၿပီးရင္ ရရွိၿပီး သား အသက္႐ႈခြင့္ေလးကို ႏွစ္ဖက္စလံုးက တန္ဖိုးထားတတ္ဖို႔ လိုတယ္။ ႏွစ္ဘက္စလံုးဆိုတာ ျပည္သူေတြ ဒီမိုကေရစီ အင္အားစု ေတြဘက္ကေရာ အာဏာကိုင္ ထားတဲ့သူေတြ ဘက္ကေရာေပါ့။
ေမး။     ။ ၈၈ ခုႏွစ္ေနာက္ပိုင္း အျပင္ေရာက္သြားေတာ့ ဘယ္လိုလႈပ္ရွားမႈေတြ လုပ္ခဲ့လဲ။ လုပ္ေဆာင္ခဲ့တဲ့ အထဲမွာ ဘယ္လိုကိစၥမ်ိဳးေတြက မွတ္မွတ္ရရ ရွိေနခဲ့လဲ။
ေျဖ။      ။ ၈၈ ၿပီးေတာ့ ၈၉ မွာ က်ေနာ္ အဖမ္းခံရတယ္။ ၈၉ ဧၿပီလမွာ က်ေနာ္ အဖမ္းခံရၿပီးေတာ့ ေထာင္ထဲမွာ ၄ ႏွစ္နဲ႔ ၃ လ ၾကာခဲ့တယ္။ ၁၉၉၃ ဇူလိုင္မွာ အက်ဥ္းေထာင္က က်ေနာ္ ျပန္လြတ္တယ္။ လြတ္ၿပီးတဲ့ေနာက္မွာ ပါေမာကၡခ်ဳပ္က ခြင့္ျပဳလို႔ က်ေနာ္ ေက်ာင္းတက္ခြင့္ ျပန္ရတယ္။ ၁၉၉၄ ခုႏွစ္မွာ ရန္ကုန္ စက္မႈတကၠသိုလ္ကေန စက္မႈအင္ဂ်င္နီယာဘြဲ႔ရတယ္။ ၁၉၉၅ ခုႏွစ္မွာ စင္ကာပူႏုိင္ငံကို ထြက္ၿပီး အလုပ္လုပ္တယ္။ ၁၉၉၅ ခုႏွစ္ကေနၿပီး ၂၀၀၀ ျပည့္ႏွစ္္ အထိ စင္ကာပူမွာ က်ေနာ္ အလုပ္လုပ္ပါတယ္။ အဲဒီကာလမွာေတာ့ ကုိယ့္စီးပြားကို ရွာတာပါပဲ။
အဲဒီကာလမွာပဲ ထိုင္း-ျမန္မာ နယ္စပ္ကို ေရာက္တယ္။ ေရာက္တဲ့အခါ ကိုဘိုၾကည္တို႔၊ ကိုတိတ္ႏိုင္တို႔ ကိုမင္းဇင္တို႔ စသျဖင့္ ကိုေအာင္မိုးေဇာ္တို႔နဲ႔ ေတြ႔တယ္။ သူတုိ႔ေတြက မၿပီးဆံုးေသးဘဲ ဆက္ၿပီးလုပ္ေဆာင္ေနတာ ေတြ႔ရတဲ့အတြက္ က်ေနာ့္စိတ္ထဲမွာ အျပစ္ရွိသလို ခံစားရတယ္။ အဲဒါနဲ႔ ၂၀၀၀ ျပည့္ႏွစ္မွာ အလုပ္ကေန ထြက္တယ္။ ထိုင္း-ျမန္မာ နယ္စပ္ကို သြားၿပီးေတာ့ ႏုိင္ငံေရး အက်ဥ္းသားမ်ား ကူညီေစာင့္ေရွာက္ေရး အသင္း(AAPP) နဲ႔ အတူတူ လႈပ္ရွားမႈေတြ လုပ္တယ္။ AAPP ကို ၀ိုင္းကူညီတာေပါ့ဗ်ာ။ အဲဒီေနာက္ပိုင္းမွာ အေမရိကန္ ျပည္ေထာင္စုကို ေရာက္ တယ္။
အေမရိကန္ ျပည္ေထာင္စုမွာ ျမန္မာျပည္ လြတ္ေျမာက္ေရး ညြန္႔ေပါင္း အဖြဲ႕(Free Burma Coalition) ဆိုတာ ရွိတယ္။ ျမန္မာျပည္ လြတ္ေျမာက္ေရး ညႊန္႔ေပါင္းအဖြဲ႔ဆိုတာ ရွိတယ္။ အဲဒီအဖြဲ႔မွာ မူ၀ါဒေရးရာ ညႊန္ၾကားေရးမႉးအျဖစ္ ၂ ႏွစ္ေလာက္ လုပ္တယ္။ ၂၀၀၃ ခုႏွစ္မွာ အေမရိကန္ ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာ့ ေရးရာ လႈပ္ရွားမႈအဖြဲ႔ U.S Camping For Burma ကို ေထာင္တယ္။ အဲဒီအဖြဲ႔ရဲ႕ အမႈေဆာင္ ညႊန္ၾကားေရး မႉး အျဖစ္ က်ေနာ္ တာ၀န္ယူခဲ့တယ္။ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ႏို၀င္ဘာလ အထိ တာ၀န္ယူခဲ့တယ္။
အဲဒီကာလေတြမွာ အဓိက အလုပ္လုပ္ႏုိင္ခဲ့တဲ့ ပထမဆံုး ကိစၥက အေမရိကန္ ျပည္ေထာင္စု ကြန္ဂရက္ လႊတ္ေတာ္ကေန ျမန္မာ့ ဒီမိုကေရစီ လႈပ္ရွားမႈနဲ႔ ျမန္မာႏိုင္ငံက ဒုကၡသည္ေတြအတြက္ ေထာက္ပံ့ဖို႔ သတ္မွတ္တဲ့ ေထာက္ပံ့ေငြေတြ ပိုမ်ားသထက္မ်ားေအာင္ ျမႇင့္တင္ႏုိင္ခဲ့တယ္။ အေမရိကန္ လႊတ္ေတာ္က ပထမ ခ်ထားေပးတဲ့ ဘတ္ဂ်က္က ေဒၚလာ တသန္း ၀န္းက်င္ပဲရွိတယ္။ က်ေနာ္တို႔ ေရာက္ၿပီး ေနာက္ပိုင္း လႈပ္ရွားမႈေတြ ေဆာင္ရြက္တဲ့ အခါမွာ ေဒၚလာ ၈ သန္း ၊ ၉ သန္း၊ ၁၀ သန္း အထိ ျမင့္လာတယ္။
ေနာက္တခု ျမန္မာ ဒုကၡသည္ေတြက ထုိင္း-ျမန္မာ နယ္စပ္မွာ ရွိတယ္။ အိႏၵိယ- ျမန္မာ နယ္စပ္မွာ ရွိတယ္။ မေလးရွား ရွိတယ္။ အဲဒီလို ဆင္းရဲဒုကၡေတြကို အေမရိကန္ အာဏာပိုင္ေတြသိေအာင္ ရွင္းျပႏိုင္ခဲ့တယ္။ ကုိယ့္အတြက္ အေထာက္အပံ့ေတြ ပိုၿပီးရ ေအာင္ စည္း႐ံုးႏိုင္ခဲ့တယ္။ အေမရိကန္ ျပည္ေထာင္စုကို ဒုကၡသည္ ေသာင္းနဲ႔ ခ်ီၿပီးေတာ့ လာေရာက္ အေျခခ် ေနထိုင္ခြင့္ျပဳဖို႔ အေမရိကန္ အစိုးရကို စည္း႐ံုးလံႈ႔ေဆာ္ ႏိုင္ခဲ့တယ္။
ေနာက္တခုက စစ္အစိုးရ အေပၚမွာ အင္မတန္ ျပင္းထန္တဲ့ စီးပြားေရး ပိတ္ဆို႔မႈျဖစ္ေအာင္ ၂၀၀၃ ခုႏွစ္မွာ ခ်မွတ္ဖို႔ ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ ခဲ့တယ္။ ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ႕ အေရးကိစၥကို ႏွစ္စဥ္ ကုလသမဂၢ အေထြေထြ ညီလာခံနဲ႔ ကုလသမဂၢ လူ႔အခြင့္အေရး ေကာင္စီက တေလွ်ာက္လံုး ေဆြးေႏြးၿပီးေတာ့ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ေတြခ်တာပဲ။ ဒါေပမယ့္ အေထြေထြညီလာခံေရာ လူ႔အခြင့္အေရးေကာင္စီကေရာ အာဏာ ရွိတဲ့ အဖြဲ႔အစည္းေတြ မဟုတ္ဘူး။ သူတုိ႔ခ်တဲ့ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ေတြကလည္း မျဖစ္မေန လိုက္နာရမယ့္ ကိစၥမ်ိဳးေတြ မဟုတ္ဘူး။
က်ေနာ္တို႔က ျမန္မာႏိုင္ငံ အေရးကိစၥကို ကမာၻေပၚမွာ အာဏာအရွိဆံုးအဖြဲ႔ျဖစ္တဲ့ ကုလသမဂၢ လံုၿခံဳေရးေကာင္စီက ကိုင္တြယ္ ေျဖ ရွင္းေပးဖုိ႔ဆိုတာကို က်ေနာ္တို႔က အေမရိကန္အစိုးရကို တုိက္တြန္းတယ္။ အဲဒီ ၂၀၀၅ ခုႏွစ္မွာ ျမန္မာ့အေရးကိစၥဟာ ကုလသမဂၢ လံုၿခံဳေရး ေကာင္စီက တာ၀န္ခံ ေျဖရွင္းရမယ့္ ျပႆနာ တရပ္အျဖစ္ တရား၀င္ တင္သြင္းလာခဲ့တယ္။ ဒါေတြက က်ေနာ္တို႔ လုပ္ေဆာင္ခဲ့တဲ့ အထဲမွာ ေအာင္ျမင္တယ္ဆိုတဲ့ အတုိင္းအတာ တခ်ိဳ႕ပါ။
ေမး။     ။ ေရွ႕ပိုင္းက ေျပာခဲ့သလို ၈၈ ေတာ္လွန္ေရး မၿပီးေသးဘဲ အသြင္ကူးေျပာင္းတာ မေအာင္ျမင္ခဲ့တဲ့ အေၾကာင္းက ၈၈ မွာ လူထု တာ၀န္ေက်ေပမယ့္ ေခါင္းေဆာင္ေတြ တာ၀န္ မေက်ခဲ့လို႔ပါလား။
ေျဖ။      ။ က်ေနာ္တို႔ ျပန္သံုးသပ္ၾကည့္တဲ့ အခါက်ေတာ့ အားလံုးမွာ ခြ်တ္ယြင္းခ်က္ေတြ ကိုယ္စီရွိခဲ့တာပဲ။ တကၠသုိလ္ ေက်ာင္း သားေတြက တကၠသိုလ္ေျမကေန ဒီလႈပ္ရွားမႈကို စခဲ့ၾကတယ္။ ပထမဆံုးက စက္မႈတကၠသိုလ္၊ ေနာက္ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ ၊ ေဆး တကၠသိုလ္ ၁ ၊ ၂ စသျဖင့္ေပါ့။ ဒါေပမယ့္ ေနာက္ပိုင္း ေက်ာင္းေတြ ပိတ္လိုက္တဲ့ အခါက်ေတာ့ ဒီေတာ္လွန္ေရးကို လူထုၾကား ထဲကို က်ေနာ္တုိ႔ သယ္သြားခဲ့တယ္။
လူထုၾကားထဲကို ၀င္ၿပီးေတာ့ ၈ ရက္ ၈ လ ၈၈ မွာ ႏိုင္ငံေရး အံုၾကြမႈႀကီး ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္ႏုိင္ခဲ့တယ္။ စလႈပ္ရွားခဲ့တုန္း ကေတာ့ တႏိုင္ငံလံုး အတိုင္းအတာ ပါလာလိမ့္မယ္လုိ႔ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ အႀကီးႀကီး မထားခဲ့ပါဘူး။ ေနာက္ေတာ့ ျဖစ္လည္း ျဖစ္ေရာ တႏိုင္ငံလံုး အတုိင္းအတာနဲ႔ ျဖစ္လာတယ္။ အဲဒီတုန္းက က်ေနာ္တို႔က သာမန္ ေက်ာင္းသားေလးေတြပါ။ ဒါေပမယ့္ ေက်ာင္းသားႀကီးထဲမွာေတာ့ ပါတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ ၊ မင္းကိုႏိုင္တို႔ ၊ မိုးသီဇြန္တို႔ေပါ့ ။ ၂၅ ၊ ၂၆ ႏွစ္ ၀န္းက်င္ေတြေပါ့ ။ ကိုကိုႀကီး ဆိုရင္ေတာ့ ၂၈ ေလာက္ ရွိမယ္။ က်န္တဲ့ ကေလးေတြက က်ေနာ့္တို႔ထက္ ပိုငယ္ေသးတယ္။
က်ေနာ္တို႔ေတြမွာ ဒီေတာ္လွန္ေရးႀကီးကို အမ်ိဳးသားေရး အရ လူထုကို ဦးေဆာင္ႏိုင္တဲ့ အရည္အခ်င္း မရွိပါဘူး။ မရွိတဲ့အခါက်ေတာ့ ႏိုင္ငံေရး ေခါင္းေဆာင္ေတြကို သြားၿပီးေတာ့ ကမ္းလွမ္းရတယ္။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္လို ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းရဲ႕ အရွိန္အ၀ါကို ဆက္ခံမယ့္ ေခါင္းေဆာင္ေတြ ၊ အဲဒီေခတ္တုန္းက ရွိေသးတဲ့ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ေဟာင္း ဦးႏု ၊ ဖဆပလ အစိုးရလက္ထက္က ၀န္ႀကီး ေဟာင္းေတြ၊ ႏိုင္ငံေရးမွာ ထဲထဲ၀င္၀င္ လုပ္ခဲ့ၾကတဲ့ ၇၄ ၊ ၇၅ ၊ ၇၆ ေခါင္းေဆာင္ေဟာင္းေတြကို ဆြဲေခၚထုတ္ၿပီးေတာ့ ေတာ္လွန္ေရး ကို ဦးေဆာင္ဖို႔ ေမတၱာ ရပ္ခံခဲ့ၾကတယ္။
က်ေနာ္တို႔ ေမွ်ာ္လင့္တာက အဲဒီအခ်ိန္မွာ မဆလ ယႏၲရားႀကီးက ပ်က္စီးေနၿပီ။ အစိုးရ ယႏၲရားက လံုး၀ ရပ္ေနၿပီ။ သူ႔ရဲ႕ အဓိက ေဒါက္တိုင္က စစ္တပ္ပဲ က်န္ေတာ့တယ္။ စစ္တပ္ကလည္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ျပင္ ေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ားက တပ္ေတြအားလံုးက လူထုဘက္ ကို နီးစပ္လာေနၾကၿပီ။ ရန္ကုန္၀န္းက်င္မွာလည္း လူထုဘက္ကိုရပ္တဲ့ တပ္ေတြ ေပၚလာၿပီ။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ မဆလ အစိုးရ ကိုင္တြယ္ ထားႏိုင္တာက အသံလႊင့္႐ံု တခုပဲ က်န္တယ္။ အဲဒီေဒါက္တိုင္ကို ျဖဳတ္ခ်ႏိုင္မယ္ ဆိုရင္ က်ေနာ့္တို႔ဘက္က အမ်ားႀကီး အားသာ ႏုိင္တာေပါ့။
ဒါေပမယ့္ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ျဖစ္ခဲ့တာက ေခါင္းေဆာင္မ်ားရဲ႕ မညီညႊတ္မႈေပါ့။ ပထမဆံုး စတာကေတာ့ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ေဟာင္း ဦးႏုရဲ႕ စင္ၿပိဳင္အစိုးရ ဖြဲ႔စည္းျခင္းကေန စတယ္။ စင္ၿပိဳင္အစိုးရ ဖြဲ႔စည္းမႈက ေယဘုယ် ေျပာမယ္ဆိုရင္ ဦးႏုရဲ႕ တဦးတည္းေသာ ဆံုးျဖတ္ခ်က္နဲ႔ ဖြဲ႔စည္းတာ ျဖစ္ၿပီးေတာ့ တာ၀န္ရွိတဲ့ ပါသင့္ ပါထိုက္သူ အားလံုးပါေအာင္ မစည္း႐ံုးႏိုင္ခဲ့တာ ပါတယ္။ ပါသင့္ပါထိုက္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္တခ်ိဳ႕ကလည္း ကိုယ္မပါရလို႔ ေရွာင္တိမ္းေနတာမ်ိဳး မရွိဘဲ ကန္႔ကြက္တာေပါ့။ ေ၀ဖန္႐ႈတ္ခ်တာေတြ ျဖစ္လာေတာ့ ေခါင္းေဆာင္မ်ားရဲ႕ ညီညႊတ္ေရးက ၿပိဳကြဲတာေပါ့။ အဲဒီလို တခုတည္းေသာ ႏိုင္ငံေရး ဦးေဆာင္မႈ မလုပ္ႏုိင္တဲ့ အခ်ိန္မွာပဲ စစ္တပ္က လက္ဦးၿပီးေတာ့ အာဏာသိမ္းလိုက္တာပါပဲ။
ေယဘုယ် ေျပာရရင္ေတာ့ ေခါင္းေဆာင္မ်ား ညီညႊတ္မႈ မရွိတာက က်ေနာ္တုိ႔ကို အ႐ံႈး သယ္ေဆာင္ ေပးခဲ့တာပဲ။ ေနာက္တခုက ေဒါက္တာေမာင္ေမာင္က ၃ လ အတြင္း ေရြးေကာက္ပြဲ လုပ္ေပးမယ္။ ဒီမိုကေရစီ စနစ္ကို သြားမယ္ဆိုတဲ့ အခ်ိန္မွာ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ ဦးႏုက လက္ခံတယ္။ တခ်ိဳ႕ေတြက လက္မခံၾကဘူး။ အဲဒီတုန္းကသာ ေရြးေကာက္ပြဲကို လက္ခံလိုက္မယ္ ဆိုရင္လည္း ေသြးေခ်ာင္းစီး ရတဲ့ အျဖစ္ေတြ အမ်ားႀကီး ေရွာင္လြဲႏိုင္လိမ့္မယ္လို႔ ယံုၾကည္တယ္ဗ်။
ေနာက္ဆံုးခ်ဳပ္ရရင္ေတာ့ ေခါင္းေဆာင္မ်ားရဲ႕ မညီညႊတ္မႈနဲ႔ ျဖစ္လာတဲ့ ႏိုင္ငံေရး အေျခအေနေပၚမွာ မွန္မွန္ကန္ကန္ မသံုးသပ္ႏိုင္တာပဲ။ အဲဒါေတြေၾကာင့္ပဲ က်ေနာ္တို႔ အေရးနိမ့္ခဲ့တာ။
ေမး။     ။ ၈၈ အသြင္ ကူးေျပာင္းမႈက မေအာင္ျမင္ခဲ့ဘူး။ အခုလက္ရွိ အခ်ိန္မွာလည္း ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈ လုပ္ငန္းေတြ လုပ္ေနၾကၿပီ။ ဒီ အသြင္ကူးေျပာင္းမႈကေရာ ေအာင္ျမင္ပါ့မလား။ စိတ္ခ်ရတဲ့ အေျခအေနကို ေရာက္ၿပီလား။
ေျဖ။      ။ စိတ္ခ်ရတဲ့ အေျခအေနကို မေရာက္ေသးပါဘူး။ ခုနက ေျပာသလိုပဲ ရတဲ့အသက္႐ႈခြင့္ကို ႏွစ္ဖက္စလံုးက ဘယ္ေလာက္ တန္ဖိုးထားသလဲ ဆုိတာပဲ။ အဲဒါက သီအိုရီဗ်။ အသက္႐ႈေပါက္ ရတယ္။ ေလထုက ညစ္ညမ္းေနဆဲပဲ။ ေလထုသာ စင္ၾကယ္လာ ရင္ အသက္႐ႈရတာ ပိုလတ္ဆတ္ သန္စြမ္း လာလိမ့္မယ္။ အဲဒါကို ႏွစ္ဖက္စလံုးက တန္ဖိုးထားၿပီး ေလထုကို ပူးေပါင္းသန္႔စင္ဖို႔ လုိ တယ္။
ဒါေပမယ့္ လက္ေတြ႔မွာေတာ့ မ႐ိုးသားမႈေတြ ၊ အျပန္အလွန္ မယံုၾကည္မႈေတြ ၊ ကိုယ္က်ိဳး စီးပြားေတြက အမ်ားႀကီး ရွိေနဆဲပဲ။ ထုနဲ႔ထည္နဲ႔ ရွိေနဆဲပဲ။ အထူးသျဖင့္ အုပ္ခ်ဳပ္သူ အသိုင္းအ၀ိုင္းမွာကိုက အေျပာင္းအလဲကို ဆက္သြားခ်င္တဲ့သူနဲ႔ လက္မခံခ်င္တဲ့သူ ၊ ၿပီးခဲ့တဲ့ေခတ္ကိုပဲ အသားက်ၿပီး ၿပီးခဲ့တဲ့ေခတ္ကိုပဲ ျပန္သြားခ်င္တဲ့သူေတြ ရွိတယ္။ အေျပာင္းအလဲ လုပ္တာေတာင္မွ ႐ိုး႐ိုးသားသား မဟုတ္ဘဲနဲ႔ ႏိုင္ငံေရး ရည္ရြယ္ခ်က္ တခုခုနဲ႔ လုပ္တာမ်ိဳး ၊ အုပ္ခ်ဳပ္သူ အာဏာရ အသိုင္းအ၀ိုင္းမွာကိုက ဒီလို တင္းမာမႈေတြ ရွိေနဆဲပဲ။ စစ္တပ္ အသိုင္းအ၀ိုင္းမွာလည္း ရွိတုန္းပဲ။
ဟုိတုန္းက ရွင္းတယ္ဗ်။ စစ္တပ္သည္ မဆလ ပါတီရဲ႕ အဖြဲ႕အစည္းပဲ။ ဒီဘက္မွာက်ေတာ့ စစ္တပ္သည္ သီးျခား အဖြဲ႔အစည္း ျဖစ္ သြားတယ္။ စစ္တပ္နဲ႔ ႀကံ့ခိုင္ေရး ပါတီမွာ စစ္တပ္က ပိုၿပီးေတာ့ အားေကာင္း ခိုင္မာၿပီးေတာ့ ႀကံ့ခိုင္ေရး ပါတီက စစ္တပ္ရဲ႕ မဟာမိတ္ အဖြဲ႔အစည္းပံုစံ ျဖစ္သြားတယ္။ လက္ေအာက္ခံလို႔ ေျပာတာ မဟုတ္ဘူးေနာ္။
ဟိုတုန္းက ျဖစ္ခဲ့တာက မဆလ ပါတီကို တုိက္ျခင္းအားျဖင့္ အကုုန္ပါသြားၿပီ။ မဆလပါတီ အလံေအာက္မွာ စစ္တပ္က ပါသြားၿပီ။ အခုက စစ္တပ္သည္ သီးျခား အာဏာရွိတဲ့ အဖြဲ႔ျဖစ္တဲ့ အခါက်ေတာ့ အစိုးရဘက္က ဘာပဲလုပ္ခ်င္လုပ္ခ်င္ စစ္တပ္က မလုိက္ပါလို႔ရွိရင္ အေျပာင္းအလဲက မျဖစ္ႏုိင္ဘူး။
သီအိုရီကေတာ့ ဒီလိုရွိတယ္။ လက္ေတြ႕မွာေတာ့ အျပန္အလွန္ မယံုၾကည္မႈေတြက ရွိေနဆဲပဲ။ မ႐ိုးသားမႈေတြက ရွိေနဆဲပဲ။ အထူးသျဖင့္ အုပ္ခ်ဳပ္သူ လူတန္းစားဘက္မွာ မ႐ိုးသားမႈေတြ၊ စိတ္မခ်ရမႈေတြ ရွိေနဆဲပဲ။ အဲဒီေတာ့ လက္ရွိ အေျခအေနက စိတ္ခ်ရၿပီလား ဆုိရင္ စိတ္မခ်ရေသးပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ေနာက္ေၾကာင္း ျပန္လွည့္မယ္လို႔လည္း မထင္ဘူး။ အေျခအေနေတြကို အုပ္ခ်ဳပ္သူ လူတန္းစားနဲ႔ စစ္တပ္ဘက္က အသာစီးရေအာင္ ဖန္တီးထားၿပီးသား။ ဒါႀကီးကို ဖ်က္ၿပီးေတာ့ ေနာက္ေၾကာင္း ျပန္လွည့္ဖို႔ကေတာ့ မျဖစ္ႏုိင္ဘူးလို႔ ထင္တယ္။
ေမး။     ။ ေရွ႕ဆက္မယ့္ ျမန္မာ့ႏုိင္ငံေရး ခရီးမွာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရဲ႕အခန္းက႑ကို ဘယ္လို သံုးသပ္ခ်င္ပါလဲ။
ေျဖ။      ။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရဲ႕ အခန္းက႑က တကယ့္ကို ႀကီးႀကီးမားမား ရွိေနဆဲပဲ။ အဲဒီမွာ တခုရွိတာက သူက သူ႔ရဲ႕ပါတီကို ဘယ္ေလာက္ ခိုင္မာေအာင္ တည္ေဆာက္မလဲေပါ့။ ၂၀၁၅ ေရြးေကာက္ပြဲကလည္း နီးလာၿပီ။ တကယ္လို႔ ေရြးေကာက္ပြဲက ၂၀၁၂ ၾကားျဖတ္ ေရြးေကာက္ပြဲလိုပဲ သန္႔ရွင္းမယ္ဆိုရင္ အမ်ိဳးသား ဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္က အစိုးရ ဖြဲ႔ႏိုင္တဲ့ အေနအထားေတာင္ ရႏုိင္တယ္။ တခုကလည္း တဖက္က PR စနစ္ သံုးမသံုးလည္း ရွိေသးတာကိုး။
ေနာက္တခု ျပည္နယ္နဲ႔ တုိင္းေဒသႀကီး လႊတ္ေတာ္ေတြမွာ အမတ္ေနရာ အမ်ားစုရၿပီး အစိုးရ ဖြဲ႔လာႏိုင္တယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ တုိင္းျပည္ကို ဘယ္သူ ဦးေဆာင္မွာလဲ။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ကိုယ္တိုင္ကေတာ့ သမၼတ ျဖစ္ခ်င္မွ ျဖစ္မယ္။ ဒါေပမယ့္ အစိုးရ တဖြဲ႔စာ ျပင္ဆင္ဖို႔ အတြက္ အခ်ိန္တႏွစ္ပဲ ရေတာ့မယ္။ သူယံုၾကည္ၿပီး ေရြးခ်ယ္တဲ့ သူတေယာက္က ႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတေတာင္ ျဖစ္လာႏိုင္ေသးတယ္။
အခုလက္ရွိ အစိုးရအဖြဲ႕ဆိုရင္ ၀န္ႀကီးဌာန ၃၀ ရွိတယ္။ အဲဒီေတာ့ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က သူ႔ပါတီကို ဘယ္ေလာက္ ခိုင္မာေအာင္ ျပင္ဆင္ထားသလဲ။ ႏိုင္ငံေတာ္ အာဏာကို ခ်က္ျခင္းရယူၿပီး တန္းအုပ္ခ်ဳပ္ႏိုင္တဲ့ အေျခအေနမ်ိဳး ရွိေနၿပီလား။ အဲဒါေတြက ေမးခြန္းေတြေပါ့။
အဲဒီလိုသာ စနစ္တက် ျပင္ဆင္ထားမယ္ဆိုရင္ ၂၀၁၅ ရဲ႕ ေနာက္ပိုင္းမွာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရဲ႕ အခန္းက႑သည္ ပို၍ပို၍ ႀကီးမားသြားမွာပဲ။ ၂၀၁၅ ကို အမ်ိဳးသား ဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္ အေနနဲ႔ ဘယ္လိုရင္ဆိုင္ ျဖတ္သန္းမလဲဆိုတဲ့ အေပၚမွာ မူတည္တယ္။
ေမး။     ။ ၈၈ အေရးေတာ္ပံုကေန ေပါက္ဖြားလာတဲ့ ႏိုင္ငံေရး မ်ိဳးဆက္ျဖစ္တဲ့ ၈၈ မ်ိဳးဆက္ေတြရဲ႕ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးနဲ႔ ပြင့္လင္း လူ႔အဖြဲ႔အစည္းကိုေရာ ဘယ္လိုျမင္လဲ။ သူတုိ႔ကို ႏိုင္ငံေရးလုပ္ဖို႔ အႀကံျပဳခ်င္ပါလား။
ေျဖ။      ။ သူတုိ႔ကေတာ့ က်ေနာ္တို႔ တိုင္းျပည္ရဲ႕ အေျပာင္းအလဲမွာ အေရးႀကီးတဲ့ အင္အားစုအျဖစ္ ရွိေနမွာပဲ။ သူတို႔ထဲမွာလည္း ႏိုင္ငံေရး လုပ္ခ်င္တဲ့သူ ၊ လႊတ္ေတာ္ထဲကို သြားမယ့္သူေတြ ရွိတယ္။ အရပ္ဘက္ လူ႔အဖြဲ႔အစည္း အေနနဲ႔ ေဆာင္ရြက္ခ်င္တဲ့ သူေတြ ရွိတယ္။ အခုခ်ိန္ထိလည္း သူတို႔ၾကားမွာ အႀကိတ္အနယ္ ေဆြးေႏြးေနဆဲပါပဲ။
၂၀၁၅ ေရြးေကာက္ပြဲ နီးလာေလေလ ဘယ္သူက ဘယ္လမ္းသြားမယ္ဆိုတဲ့ ခြဲျခားမႈ ၊ ခြဲေ၀မႈေတြက ပုိထင္ရွားလာမွာပဲ။ အခုအခ်ိန္မွာေတာ့ သူတို႔ ရပ္တည္မႈကို စိတ္တိုင္းမက်တာမ်ိဳးေတြ ရွိေကာင္း ရွိႏိုင္ပါတယ္။ သူတုိ႔ လုပ္ခ်င္တာေတြလည္းလုပ္ၿပီး လမ္းေၾကာင္းတခု ေရြးခ်ယ္ဖို႔ကေတာ့ အခ်ိန္က ေရာက္လာပါလိမ့္မယ္။ အခ်ိန္က်လာရင္ေတာ့ သက္ဆိုင္တဲ့ တာ၀န္ေတြ ဆက္ထမ္းၾကမွာေပါ့။
ေမး။     ။ ၂၀၁၅ ေရြးေကာက္ပြဲက ျဖစ္ႏုိင္မယ္ ထင္ပါလား။
ေျဖ။      ။ ျဖစ္မွာပါ။ ၂၀၁၅ ႏွစ္ကုန္မွာ မျဖစ္ေတာင္မွ ၂၀၁၆ ႏွစ္ဆန္းပိုင္းမွာ ျဖစ္ႏုိင္တယ္။ လႊတ္ေတာ္ သက္တမ္း မကုန္ခင္ေတာ့ ျဖစ္မယ္လို႔ က်ေနာ္ ထင္တယ္။
ေမး။     ။ ဦးေအာင္ဒင္ အေနနဲ႔ ျမန္မာႏုိင္ငံကို ဘယ္ေတာ့ အၿပီးျပန္လာဖို႔ရွိပါလဲ။
ေျဖ။      ။ ၿပီးခဲ့တဲ့ရက္က က်ေနာ္ ေနျပည္ေတာ္ေရာက္ေတာ့ အမ်ိဳးသား ဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္က လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ေတြနဲ႔ စုၿပီး စားၾကေသာက္ၾက စကားေျပာၾကတာေပါ့။ သူတုိ႔ကလည္း က်ေနာ့္ကို အဲဒီလို ေမးတယ္။ က်ေနာ္တို႔လို ႏိုင္ငံသား ဘ၀ကို ဆံုး႐ံုးသြားၿပီျဖစ္တဲ့ ႏိုင္ငံသားေဟာင္းေတြက ျမန္မာႏိုင္ငံသား ျပန္ျဖစ္ဖုိ႔ဆိုတာက သမၼတတေယာက္ပဲ ႏိုင္ငံသားအျဖစ္ ျပန္ေပးခြင့္ရွိတာ။
က်ေနာ္ကလည္း သမၼတဆီကို အသနားခံစာတင္မွာ မဟုတ္သလို သမၼတ ေက်နပ္ေလာက္ေအာင္လည္း က်ေနာ္က ေနမွာမဟုတ္ ပါဘူး။ အဲဒီအခါက်ေတာ့ က်ေနာ္ ႏိုင္ငံသား ျပန္ျဖစ္ဖို႔ ဆိုတာဟာ ခင္ဗ်ားတုိ႔ သမၼတျဖစ္မွ က်ေနာ္ ႏိုင္ငံသား ျပန္ေလွ်ာက္မယ္ဗ်ာလို႔ ေျပာခဲ့ေသးတယ္။ အဲဒီအတိုင္းပါပဲ။     ။

0 comments: