BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Sunday, February 15, 2015

Burma's Parliament Watch Part (84)



(ျပည္သူ႕ေခတ္ဂ်ာနယ္၊ အတြဲ ၁၊ အမွတ္ ၅၊ ေဖေဖာ္ဝါရီလ ၁၂၊ ၂၀၁၅၊ စာ ၂၃)



ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ကို အနီးၾကည့္ အေ၀းၾကည့္

ေအာင္ဒင္

အပိုင္း (၈၄) ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္စစ္တမ္း၊ (င)

#ထူးျခားျဖစ္စဥ္ (၄) ေျခာက္ပြင့္ဆိုင္ ေဆြးေႏြးပြဲ

ႏိုဝင္ဘာလ (၂၅) ရက္ေန႕မွာ က်င္းပတဲ့ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္အစည္းအေဝးမွာ ၾကံ့ခိုင္ေရးပါတီက အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ဦးျမင့္ထြန္း (ပဲခူးတိုင္းေဒသၾကီး၊ မဲဆႏၵနယ္အမွတ္ ၁၀) က အေရးၾကီးအဆိုတစ္ခု တင္သြင္းပါတယ္။ သူ႕အဆိုက "ေခတ္စနစ္အေျခအေန အခ်ိန္အခါႏွင့္ ညီညြတ္ေသာ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ျဖစ္ေပၚလာေရး၊ ပစၥဳပၸန္ႏွင့္ အနာဂတ္ျမန္မာႏိုင္ငံတည္ေဆာက္ႏိုင္ေရးအတြက္ အေျခအေနေကာင္းမ်ား လမ္းခင္းဖန္တီးေပးႏိုင္ရန္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ၊ ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒၊ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒၊ အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ ဥကၠ႒၊ တိုင္းရင္းသားအစုအဖြဲ႕မ်ားမွ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္တစ္ဦးႏွင့္ တပ္မေတာ္ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္တို႕ ေဆာလ်င္စြာ ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးေရး ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္မွ တိုက္တြန္းေၾကာင္း" ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီ (၆) ပြင့္ဆိုင္ ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးေရးအဆိုကို ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က ကန္႕ကြက္သူမရွိ အတည္ျပဳခဲ့လို႕ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတထံ ဆက္လက္ေပးပို႕ခဲ့တယ္လို႕ သိရပါတယ္။ တစ္ဆက္တည္းမွာပဲ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္နာယကရဲ့ ညႊန္ၾကားခ်က္အရ တိုင္းရင္းသားပါတီမ်ားမွ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားက ရခိုင္တိုင္းရင္းသားအမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ေဒါက္တာေအးေမာင္ကို တိုင္းရင္းသားအစုအဖြဲ႕မ်ားရဲ့ ကိုယ္စားလွယ္အျဖစ္ ႏိုဝင္ဘာလ (၂၇) ရက္ေန႕မွာ ေရြးခ်ယ္လိုက္ၾကပါတယ္။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကလည္း ဒီအဆိုကို သေဘာတူတယ္လို႕ သိရပါတယ္။

ေျခာက္ပြင့္ဆိုင္ ထိပ္သီး ေဆြးေႏြးပြဲအတြက္ လႊတ္ေတာ္ဘက္က အဆင္သင့္ျဖစ္ေနေပမည့္ သမၼတနဲ႕ ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္တို႕ကေတာ့ အဆင္သင့္ျဖစ္ပံုမရပါ။ သမၼတရုံး အဆင့္ျမင့္အရာရွိတစ္ဦးက ဒီအဆိုကို သမၼတက ေလ့လာသုံးသပ္ေနျပီး ၂၀၁၅ ခုႏွစ္ ဇန္နဝါရီလတြင္းမွာ က်င္းပမည့္ လႊတ္ေတာ္ (၁၂) ၾကိမ္ေျမာက္အစည္းအေဝးမွာ တရားဝင္အေၾကာင္းျပန္မယ္လို႕ ဆိုပါတယ္။ ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္ကေတာ့ အဲဒီလို ေတြ႕ဆံုဖို႕ ဆႏၵမရွိဘူးလို႕ ေကအန္ယူကိုယ္စားလွယ္အဖြဲ႕ကို ေျပာလိုက္ပါတယ္။ တစ္ခါ လႊတ္ေတာ္ျပင္ပက တိုင္းရင္းသားႏိုင္ငံေရးအင္အားစုမ်ားကလည္း တိုင္းရင္းသားကိုယ္စားလွယ္ကို တစ္ဦးတည္းလို႕ သတ္မွတ္တာ၊ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ျဖစ္ရမယ္လို႕ သတ္မွတ္တာေတြဟာ မတရား၊ မမွ်တဘူးလို႕ ေဝဘန္ၾကျပီး တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးစု (၇) စုစလုံးကို ကိုယ္စားျပဳသူေတြ ထိပ္သီးေဆြးေႏြးပြဲမွာ ပါဝင္ခြင့္ရဖို႕ ေတာင္းဆိုေနၾကပါတယ္။

ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က ဆုံးျဖတ္တဲ့ "အဆို" တစ္ခုကို ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတက မလြဲမေသြလိုက္နာအေကာင္အထည္ေဖာ္ရမယ္လို႕ ၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပံုမွာ ျပ႒ာန္းမထားပါ။ အဆိုဟာ ဥပေဒမဟုတ္ပါ။ ဒါေပမည့္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ပုဒ္မ (၂၀၃) အရ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတဟာ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ကို တာဝန္ခံရပါတယ္။ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က တညီတညြတ္တည္း ဆုံးျဖတ္လိုက္တဲ့ "တိုက္တြန္းခ်က္တစ္ရပ္" ကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ဖို႕ ျငင္းဆန္ရင္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ကလည္း ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတကို ဥပေဒကခြင့္ျပဳထားတဲ့ နည္းလမ္းေပါင္းစံုနဲ႕ အေႏွာက္အယွက္ေပးႏိုင္ပါတယ္။ အျမင့္ဆုံးအဆင့္အေနနဲ႕ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ဟာ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတကို ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ပုဒ္မ (၇၁) အရ စြပ္စြဲ၊ ျပစ္တင္၊ အေရးယူျပီး ရာထူးတာဝန္က ဖယ္ရွားႏိုင္ပါတယ္။

#ထူးျခားျဖစ္စဥ္ (၅) လခတိုးမည့္ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ား

၂၀၁၄ ခုႏွစ္အတြင္း လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားရဲ့ ထူးျခားတဲ့ ေဆာင္ရြက္ခ်က္တစ္ခုကေတာ့ သူတို႕ရရွိခံစားေနရတဲ့ လစာနဲ႕ အသုံးစားရိတ္မ်ားကို တိုးျမႇင့္ေရး အားသြန္ခြန္စိုက္ေဆြးေႏြးၾကတာပါ။
လက္ရွိဥပေဒအရ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားဟာ လစာ က်ပ္ (၃) သိန္းနဲ႕ အစည္းအေဝးရွိတဲ့ေန႕ေတြအတြက္ အသုံးစားရိတ္ တစ္ေန႕ကို က်ပ္ တစ္ေသာင္းရရွိပါတယ္။ အဲဒီ လစာနဲ႕ စရိတ္ေငြေတြဟာ မလံုေလာက္ပါဘူးဆိုျပီး လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္အမ်ားအျပားက ၂၀၁၄ လႊတ္ေတာ္အစည္းအေဝးမ်ားမွာ တင္ျပေဆြးေႏြးခဲ့ၾကပါတယ္။ အဲဒီ ေတာင္းဆိုခ်က္မ်ားကို အေျချပဳျပီး ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္က ႏိုဝင္ဘာလ (၁၈) ရက္ေန႕မွာ "ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္၊ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္၊ တိုင္းေဒသၾကီး (သို႕) ျပည္နယ္လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားႏွင့္ ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရ တိုင္း (သို႕) ေဒသဦးစီးအဖြဲ႕ဝင္မ်ား၏ ခ်ီးျမႇင့္ေငြႏွင့္ စရိတ္မ်ားဆိုင္ရာဥပေဒကို ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒၾကမ္း" ကို ကန္႕ကြက္သူမရွိ အတည္ျပဳလိုက္ပါတယ္။ ဒီဥပေဒၾကမ္းကို အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ကို ေပးပို႕ထားျပီး အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္မွာ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္ထဲမွာမွ မဲခြဲဆုံးျဖတ္ႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။

ဒီဥပေဒၾကမ္း အတည္ျဖစ္သြားမယ္ဆိုရင္ ႏိုင္ငံေတာ္ ဘ႑ာေငြထဲကေန ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္အတြက္ အသုံးစားရိတ္ (၃၃၀) ရာခိုင္ႏႈန္းျမင့္တက္ သုံးစြဲရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။  ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္က အတည္ျပဳလိုက္တဲ့ ဥပေဒၾကမ္းအရ ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္နဲ႕ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားရဲ့ လစာဟာ သုံးဆေက်ာ္တိုးျပီး တစ္လကို က်ပ္ (၁၀) သိန္းနဲ႕ စရိတ္ေငြဟာ ႏွစ္ဆတိုးျပီး တစ္ေန႕ကို က်ပ္ (၂) ေသာင္း တိုးျမႇင့္ခံစားရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္အစည္းအေဝးမ်ားက တစ္ႏွစ္ကို (၆) လေလာက္ က်င္းပတာမို႕ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ တစ္ဦးရရွိမည့္ စရိတ္ေငြဟာ တစ္ႏွစ္ကို က်ပ္ (၃၆) သိန္းေလာက္ ရွိႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႕ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္တစ္ဦးရဲ့ တစ္ႏွစ္စာ လစာနဲ႕ စရိတ္ေငြေပါင္းဟာ က်ပ္ (၁၅၆) သိန္းေလာက္ ရွိပါလိမ့္မယ္။ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ (၆၆၄) ဦးအတြက္ လစာ တစ္လကို က်ပ္ သိန္းေပါင္း (၆,၆၄၀)၊ တစ္ႏွစ္ကို က်ပ္သိန္းေပါင္း (၇၉,၆၈၀) ျဖစ္ျပီး ေန႕တြက္အသုံးစားရိတ္မ်ားက စုစုေပါင္း က်ပ္သိန္းေပါင္း (၂၄,၀၀၀) ေလာက္ ရွိပါလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႕ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားအတြက္ တစ္ႏွစ္ကို က်ပ္သိန္းေပါင္း (၁၀၃,၅၀၀) ေလာက္ ခြဲေဝေပးရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ 

လစာေတြ တိုးျမႇင့္ယူဖို႕ ၾကိဳးစားေနၾကေပမည့္ ျပည္သူလူထုကို အမွန္တကယ္ကိုယ္စားျပဳျပီး ျပည္သူ႕အက်ိဳးစီးပြါးကို ဦးစားေပးေဆာင္ရြက္တဲ့ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားရဲ့ အေရအတြက္က သိပ္မမ်ားလွပါ။ လႊတ္ေတာ္အစည္းအေဝးမ်ားကို ေစာင့္ၾကပ္ေလ့လာေနတဲ့ "ပြင့္လင္းျမန္မာ့ေရွ႕ေဆာင္" အဖြဲ႕ရဲ့ အစီရင္ခံစာအရ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ (၆၀၀) ေက်ာ္ထဲမွာ လႊတ္ေတာ္တြင္း ေမးခြန္းေမးျမန္းျခင္း၊ အဆိုတင္သြင္းျခင္းမျပဳတဲ့ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ (၃၀၀) ေက်ာ္ရွိေၾကာင္း သိရပါတယ္။ လႊတ္ေတာ္အစည္းအေဝးမ်ား က်င္းပရာမွာလည္း လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ား ရာႏႈန္းျပည့္အစည္းအေဝးတက္ေရာက္ၾကတဲ့ ေန႕က မရွိသေလာက္ျဖစ္ျပီး အစည္းအေဝးက်င္းပတဲ့ေန႕တိုင္းမွာ ပ်က္ကြက္သူကိုယ္စားလွယ္မ်ားက အနည္းဆုံး (၂၀) ေက်ာ္ရွိခဲ့ပါတယ္။
 

0 comments: