BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, September 8, 2015

ေဖေဖ့ကို ကန္ေတာ့ျခင္း



(ေခတ္ရနံ႕မဂၢဇင္း၊ စက္တင္ဘာလ၊ ၂၀၁၅)


ေဖေဖ့ကို ကန္ေတာ့ျခင္း

ေအာင္ဒင္
(၂၀၀၉ ခုႏွစ္၊ ေမလ ၂ ရက္ေန႕တြင္ ကြယ္လြန္သြားရွာေသာ ဖခင္ၾကီး ဦးေက်ာ္ရွိန္ သို႕)

(၁)

ေဟာဒီအိမ္ကေလးထဲက
က်ေနာ္ ထြက္ေျပးသြားခဲ့တာ
၁၆ ႏွစ္ေက်ာ္ ၾကာခဲ့ပါျပီ…။

ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ေဝးကြာခဲ့ျပီးတဲ့ေနာက္
က်ေနာ္ ျပန္ေရာက္လာတဲ့ အခါ
ေဟာင္းႏြမ္းေနတဲ့ အိမ္ကေလးက
ျပိဳလဲမႈ၊ ပ်က္စီးမႈေတြနဲ႕ မလံုမျခံဳ
ဒီအိမ္ေလးမွာ ရွင္သန္ခဲ့ၾကတဲ့ မိသားစုဝင္ေတြလည္း
ေသကြဲ၊ ရွင္ကြဲ
၊ ျပိဳကြဲမႈေတြနဲ႕ မျပည့္မစံု
မိသားစုအားလုံးပါဝင္တဲ့ ဓာတ္ပံုေတာင္မွ မရွိ
ေလာကဒဏ္ကို ၾကံ့ၾကံ့ခံရင္ဆိုင္ရင္း
ေခတ္ရဲ့ လိႈင္းလုံးေတြၾကားထဲမွာ မြန္းၾကပ္ပြန္းရွ
အထိနာခဲ့ၾကရပံု…။

(၂)

ေဖေဖ ထိုင္ေနက်
ပက္လက္ကုလားထိုင္ကေလးက
မလႈပ္မယွက္ ျငိမ္ျငိမ္သက္သက္
ႏႈတ္မဆက္ပဲ ထြက္ခြာသြားခဲ့တဲ့ သူ႕သခင္ကို
လြမ္းဆြတ္ေၾကကြဲေနတယ္ ထင္ရဲ့…။

ဧည့္ခန္းနံရံမွာ
ခ်ိတ္ထားတဲ့ ဓာတ္ပံုေဟာင္းေလးထဲ
လက္ႏွစ္ဖက္ ခါးမွာေထာက္ျပီး မတ္တပ္ရပ္ေနတဲ့ ေဖေဖက
"သားၾကီး၊ မင္းခုမွ ျပန္လာသလားကြာ"…လို႕
စိမ္းစိမ္းကားကား၊ စကားဆိုေနသလို…။

က်ေနာ္သိပါတယ္
အဲဒီလို စကားစိမ္းစိမ္းေတြ ဆိုတတ္ေပမယ္႔
ေဖေဖ့ရဲ့ ရင္ထဲမွာေတာ့
က်ေနာ္႔ကို ဝမ္းသာအားရ ေပြ႕ဖက္ထားခ်င္စိတ္ေတြ
ျပည့္ႏွက္ေနလိမ့္မယ္ဆိုတာ
က်ေနာ္ေျပာမယ္႔ စကားေတြကို နားေထာင္ျပီး
က်ေနာ္႔ကို စကားေတြ အမ်ားၾကီးေျပာဖို႕
က်ေနာ္႕အိမ္အျပန္ကို အျမဲတမ္းတေနမယ္ဆိုတာ…

ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ေနာက္က်ခဲ့ျပီးမွ
ေဖေဖလည္း မရွိေတာ့မွ
အိမ္ကေလးဆီ ျပန္လာႏိုင္ခဲ့တာ
က်ေနာ္႕ကို ခြင့္လႊတ္ပါ…။

ေဖေဖေရ
က်ေနာ္တို႕ရဲ့ ဘဝေတြက
ရထားမရပ္တဲ့ ဘူတာ႐ံုလို
ပင္လယ္ကို ရွာမေတြ႕တဲ့ ျမစ္လို
ျဖတ္ကူးစရာ တံတားမရွိတဲ့ ေခ်ာက္ကမ္းပါးၾကီးလို
ေရြးခ်ယ္စရာ ရွားပါးလွ
မတရား မမွ်တတဲ့ ေဟာ့ဒီကမ႓ာၾကီးမွာ
က်ေနာ္တို႕ဟာ
ခ်စ္ျခင္းေမတၱာ
တစ္ခုတည္းနဲ႕ အသက္႐ႈခဲ့ၾကသူေတြပါ…။

(၃)

ေဖေဖမရွိေတာ့ေပမယ္႔
ဒီအိမ္ကေလးထဲမွာ
ေဖေဖ့ရဲ့ ေဆးျပင္းလိပ္နံ႕ေတြ
ေဖေဖရဲ့ အေငြ႕အသက္ေတြ
ေဖေဖ့ရဲ့ အရိပ္အေရာင္ေတြ
အမ်ားၾကီး က်န္ရွိေနေသးရဲ့…။

ေဖေဖဟာ
က်ေနာ္႔ရဲ့ သူရဲေကာင္းၾကီးပါ
အဂၤလိပ္နယ္ခ်ဲ႕နဲ႕ ဖက္ဆစ္ဂ်ပန္ကို ေတာ္လွန္ခဲ့သူ
လြတ္လပ္ေရးတိုက္ပြဲဝင္တစ္ေယာက္ျဖစ္ေပမဲ့
လြတ္လပ္ေရးေမာ္ကြန္းဝင္ျဖစ္ဖို႕ ေလွ်ာက္လႊာမတင္ခဲ့သူ
တာဝန္သိ သတင္းစာဆရာ တစ္ေယာက္အျဖစ္နဲ႕
ျပည္သူအမ်ားကို ကူညီအားေပးခဲ့သူ
႐ိုးသားလို႕ရတဲ့ ဆင္းရဲမႈကို
အခြင့္အာဏာနဲ႕ မလဲလွယ္ခဲ့သူ
ကားလ္မာက္စ္နဲ႕ ဗုဒၶကို ယံုၾကည္လို႕
တန္ခိုးရွင္ဝါဒနဲ႕ စစ္အာဏာရွင္ကို ဆန္႕က်င္သူ
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းကို ခ်စ္ေပမဲ့
ဂ်ပန္ေတြေခၚလာတာကိုေတာ့ မေထာက္ခံတဲ့သူ…။

(၄)

ဝန္ခံပါရေစ
က်ေနာ္႔ဘဝမွာ
ေဖေဖ့ကို မုန္းမိတဲ့ အခ်ိန္ေတြ
အမ်ားၾကီး ရွိခဲ့ဖူးပါတယ္…။

ေက်ာင္းက မုန္႕ေစ်းတန္းမွာ
သူငယ္ခ်င္းေတြ ေပ်ာ္ပါးစားေသာက္ေနၾကခ်ိန္
စီးထားတဲ့ ဖိနပ္၊ ၾကိဳးျပတ္မွာစိုးလို႕
ေျခလွမ္းေတြ ေျဖးေျဖးစမ္း၊ မရြံ႕မရဲ လွမ္းရတဲ့အခ်ိန္
ႏြမ္းပါးတဲ့ အဝတ္အစားေတြနဲ႕
ေဟာင္းႏြမ္းဆုတ္ျပဲ လြယ္အိပ္ေလးတစ္လုံးနဲ႕
စာသင္ခန္းထဲမွာ၊ မ်က္ႏွာငယ္ရတဲ့အခ်ိန္္
အလႉေငြမထည့္ႏိုင္လို႕
လက္ေဆာင္မေပးႏိုင္လို႕
ေက်ာင္းလခေပးတာ အၾကိမ္ၾကိမ္ ေနာက္က်လို႕
အတန္းပိုင္ဆရာမက ျငိဳျငင္တာခံရတဲ့အခ်ိန္…။

ညေနေစာင္းရင္ အရက္ေသာက္
ဘဝရဲ့ မေအာင္ျမင္မႈေတြကို အိမ္ကေလးတြင္းမွာ ေဖာက္ခြဲ
ေဟာဒီ ပက္လက္ကုလားထိုင္ေလးမွာ ထိုင္ရင္းနဲ႕ပဲ
ေမေမ့ကို အႏိုင္က်င့္ ရန္လုပ္တဲ့အခ်ိန္
ေမေမ ငိုရတဲ့အခ်ိန္
အဲဒီအခ်ိန္ေတြမွာ
ေဖေဖ့ကို က်ေနာ္ မုန္းခဲ့မိတာေပါ့…။

ေဖေဖဟာ
အမ်ားျပည္သူအေပၚ တာဝန္ေက်ခဲ့ေပမယ္႔
မိသားစုအတြက္ေတာ့့ တာဝန္နည္းခဲ့သူပါ
က်ေနာ္႔ရဲ့ သူရဲေကာင္းၾကီးျဖစ္သလို
က်ေနာ္ မုန္းတီးခဲ့ဖူးသူပါ…။

မတရားမႈေတြကို ဆန္႕က်င္ရဲဖို႕
ေဖေဖ့ဆီက က်ေနာ္ သင္ၾကားခဲ့ရ
ဆင္းရဲဒဏ္ကို ခံႏိုင္ရည္ရွိဖို႕
ေဖေဖ့ဆီက က်ေနာ္ တတ္ေျမာက္ခဲ့ရ
ေဖေဖ့ကို ေလ့လာရင္း၊ ေဖေဖ့ကို ခ်စ္ရင္း
ေမေမ့မ်က္ရည္ေတြကို သုတ္ေပးရင္း
ဘဝရဲ့ အဆင္မေျပမႈေတြကို
ဘယ္သူ႕အေပၚမွ ပံုခ်အျပစ္မတင္ပဲ
ကိုယ့္ဖာသာ တစ္ေယာက္ထဲ
တိတ္တိတ္ဆိတ္ဆိတ္ ေၾကကြဲတတ္ဖို႕လည္း
က်ေနာ္ နားလည္ခဲ့ရပါတယ္…။

(၅)

ေဖေဖေရ
က်ေနာ္လည္း မေအာင္ျမင္သူတစ္ေယာက္ပါ
အမိျမန္မာျပည္ၾကီးကို အလုပ္အေကြၽးျပဳမယ္ဆိုျပီး
လက္သီးလက္ေမာင္းတန္းခဲ့ဖူးေပမဲ့
ကိုယ့္ဘဝ၊ ကိုယ့္အိပ္မက္ကိုေတာင္မွ
ခိုင္မာေအာင္ မတည္ေဆာက္ႏိုင္သူပါ
ခ်စ္ျခင္းေမတၱာကို တန္ဘိုးၾကီးၾကီးထားရင္း
ခ်စ္ျခင္းမွာ နစ္ျမဳပ္ေနရသူပါ
ဒါေပမယ္႔
ေဖေဖ့ဘဝနဲ႕ေတာ့ က်ေနာ္ ထပ္တူမက်ခ်င္ပါ…။

ဘယ္သူမွ မသိေအာင္ ဖုန္းကြယ္ထားတဲ့ နာက်င္မႈေတြနဲ႕
ဒီအိမ္ကေလးထံ က်ေနာ္ ျပန္လာခဲ့ပါျပီ
ေဖေဖက ေလ့က်င့္သင္ၾကားခဲ့ေပမယ္႕
ေဖေဖနဲ႕  ေနရာတိုင္းမွာ မတူညီခ်င္တဲ့ က်ေနာ္႕ကို
ေကာင္းရာဘံုဘဝကေန၊ သည္းခံ ခြင့္လႊတ္ပါေတာ့
ေဖေဖ့ကို ခ်စ္တဲ့ က်ေနာ္႕ရဲ့အခ်စ္ေတြနဲ႕
ေဖေဖ့ကိုယ္စား
ေဟာဒီ ပက္လက္ကုလားထိုင္ေလးေရွ႕မွာ
ဒူးေထာက္ဦးခ်၊ ကန္ေတာ့ပါရေစေတာ့…။။။။။

(ဇူလိုင္ ၁၄၊ ၂၀၁၅)



0 comments: