(ျပည္သူ႕ေခတ္ဂ်ာနယ္၊ အတြဲ ၁၊ အမွတ္ ၂၇၊ ဇူလိုင္လ ၃၀ ရက္၊ ၂၀၁၅၊ စာမ်က္ႏွာ ၁၄)
ျမန္မာႏိုင္ငံ၏
ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ကို အနီးၾကည့္ အေ၀းၾကည့္
ေအာင္ဒင္
အပိုင္း
(၁၀၃) လႊတ္ေတာ္ႏွင့္
အက်ဥ္းေထာင္မ်ားဥပေဒၾကမ္း (ဃ)
#အက်ဥ္းေထာင္တြင္း
ျပစ္မႈမ်ား
ဒီဥပေဒၾကမ္းရဲ့ အခန္း (၄) မွာ အက်ဥ္းေထာင္ျပစ္မႈမ်ားနဲ႕
ျပစ္ဒဏ္မ်ားကို ေဖာ္ျပထားပါတယ္။ ပုဒ္မ (၄၃) မွာ ပုဒ္မခြဲ (က) ကေန (ဏ) အထိ အက်ဥ္းေထာင္တြင္းမွာ
အက်ဥ္းသားတို႕ေရွာင္က်ဥ္ရမည့္ ျပစ္မႈ (၁၅) မ်ိဳးကို ေဖာ္ျပထားျပီး ပုဒ္မ (၄၄)၊ ပုဒ္မခြဲ
(က)၊ ပုဒ္မငယ္ (၁) ကေန (၈) အထိ ျပစ္ဒဏ္အမ်ိဳးအစား (၈) မ်ိဳးကို ေဖာ္ျပထားပါတယ္။ ပုဒ္မ
(၄၄)၊ ပုဒ္မခြဲ (ခ) မွာေတာ့ တာဝန္ခံအရာရွိက ျပစ္ဒဏ္ေပးျခင္းခံရတဲ့ အက်ဥ္းသားဟာ ျပစ္ဒဏ္က
မမွ်တဘူးထင္ရင္ ညႊန္ၾကားေရးမႉးခ်ဳပ္ထံ အယူခံခြင့္ရွိျပီး ညြန္ၾကားေရးမႉးရဲ့ အဆုံးအျဖတ္သည္
အျပီးအျပတ္ျဖစ္သည္လို႕ ေဖာ္ျပထားပါတယ္။ မလုံေလာက္ပါ။
ေထာင္ထဲမွာ ၄ ႏွစ္ေက်ာ္ေနခဲ့ရတဲ့ အေတြ႕အၾကံုအရ အက်ဥ္းသားတစ္ေယာက္အတြက္
ေထာင္တြင္းမွာ ဆုရဖို႕မလြယ္ေပမည့္ အျပစ္ရဖို႕ အင္မတန္လြယ္ပါတယ္။ သက္ဆိုင္ရာ ေထာင္မႉး၊
ေထာင္ပိုင္၊ ေထာင္ဝန္ထမ္းက အက်ဥ္းသားတစ္ဦးတစ္ေယာက္အေပၚ မၾကည္မလင္ မ်က္မာန္ရွျပီဆိုရင္
အျပစ္ေတြ႕ေတာ့တာပါပဲ။ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေတြဘဝက ပိုဆိုးပါတယ္။ ေထာင္အာဏာပိုင္ေတြရဲ့
တာဝန္ေပးခ်က္အရ ရာဇဝတ္အက်ဥ္းသားေတြက ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားမ်ားကို မသိမသာ စုံစမ္းေထာက္လွမ္းေနၾကျပီး
ေထာင္အာဏာပိုင္ေတြဆီက ဆုလဒ္ရေအာင္ မဟုတ္မမွန္သတင္းေတြ လုပ္ၾကံေပးတတ္ၾကပါတယ္။ အဲဒီ သတင္းမွားေတြကို
ေထာင္အာဏာပိုင္ေတြက အလြယ္တကူ ယံုၾကည္ျပီး ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေတြကို ျပစ္ဒဏ္ေပးၾကပါတယ္။
အျပစ္ရွိတယ္ဆိုျပီး ေထာင္တြင္းရုံးမွာ စစ္ေဆးခံရတဲ့ အက်ဥ္းသားမွာလည္း ကိုယ့္ကိုယ္ကို
ခုခံကာကြယ္ေျဖရွင္းခြင့္မရွိပဲ ေထာင္အာဏာပိုင္မ်ား တခ်က္လႊတ္အမိန္႕နဲ႕ ခ်မွတ္တဲ့ ျပစ္ဒဏ္ကို
ခါးစီးခံစားၾကရပါတယ္။ ျပစ္ဒဏ္ေတြကလည္း ႐ိုက္ႏွက္ကန္ေၾကာက္တာ၊ ေျခသလုံးကို ၾကိမ္လုံးနဲ႕
႐ိုက္တာ၊ ေျခေထာက္ႏွစ္ေခ်ာင္းကို သံေျခခ်င္းခတ္တာ၊ သံေျခခ်င္းကိုမွ ႏွစ္ပိသာအေလး၊ သုံးပိသာအေလး၊
၅ ပိသာအေလး စတဲ့ အေလးခ်ိန္အမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႕ အညိႈးၾကီးမႈအလိုက္ ေျခခ်င္းခတ္တာ၊ သံေျခခ်င္းအျပင္
ေျခႏွစ္ေခ်ာင္းၾကားမွာ သံေထာက္ထည့္တာ၊ တိုက္ပိတ္တာ၊ ဆန္ၾကမ္းထမင္းကို သဲေရာျပီးေကြၽးတာ၊
အေမွာင္တိုက္ထဲထည့္တာ၊ ေထာင္ဝင္စာပိတ္တာ၊ ေလွ်ာ့ရက္ျဖတ္တာ၊ ေနာက္မႈနဲ႕ တရားစြဲတာ စတဲ့
မတရားမႈမ်ိဳးစံုျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီမတရားမႈေတြ
ထပ္မံမျဖစ္ပြါးေစဖို႕ ဒီအက်ဥ္းေထာင္မ်ားဥပေဒမွာ အက်ဥ္းသားမ်ားရဲ့ ခုခံေခ်ပခြင့္နဲ႕
ပါတ္သက္ျပီး ရွင္းရွင္းလင္းလင္းထည့္သြင္းဖို႕ လိုအပ္ပါတယ္။
ကုလသမဂၢစီးပြါးေရးႏွင့္ လူမႈေရးေကာင္စီက ခ်မွတ္ထားတဲ့ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားကို
ကိုးကားျပီး အက်ဥ္းေထာင္မ်ားဥပေဒၾကမ္းမွာ ေအာက္ပါအခ်က္မ်ား ထည့္သြင္းေရးဆြဲရန္ အၾကံျပဳပါတယ္။
၁။
အက်ဥ္းသားမ်ားကို ဥပေဒအရသတ္မွတ္ထားေသာ ေထာင္တြင္းျပစ္မႈမ်ားမွ အပ အျခားျပစ္မႈမ်ားျဖင့္
အေရးယူျခင္းမျပဳရ။
၂။
အက်ဥ္းေထာင္ျပစ္မႈက်ဴးလြန္သည္ဟု စြပ္စြဲခံရေသာ အက်ဥ္းသားအား ၎အား စြပ္စြဲထားသည့္ ျပစ္မႈအေၾကာင္းကို
ေသေသခ်ာခ်ာ သိရွိနားလည္ေစ၍ ၎စြပ္စြဲခ်က္ကို ခုခံေျဖရွင္းရန္ အခြင့္အေရးအလံုအေလာက္ ေပးရမည္။
၃။
အက်ဥ္းေထာင္/စခန္း တာဝန္ခံအရာရွိမွ တာဝန္ေပးေသာ စံုစမ္းစစ္ေဆးေရးအဖြဲ႕က စြပ္စြဲခ်က္ႏွင့္
ခုခံေခ်ပခ်က္မ်ားကို ၾကားနာျပီး အမႈျဖစ္စဥ္ကို ေသခ်ာစြာ စံုစမ္းစစ္ေဆးရမည္။
၄။
စစ္ေဆးေရးအဖြဲ႕၏ အၾကံျပဳခ်က္အေပၚ အေျခခံ၍ အက်ဥ္းေထာင္/စခန္း တာဝန္ခံအရာရွိမွ အမႈႏွင့္ပါတ္သက္သည့္
ဆုံးျဖတ္ခ်က္ကို ခ်မွတ္ရမည္။
၅။
အျပစ္ေပးခံရသူက ေက်နပ္မႈမရွိလ်င္ အက်ဥ္းဦးစီး႒ာန ညႊန္ၾကားေရးမႉးခ်ဳပ္ထံ အယူခံတင္ျပခြင့္ရွိသည္။
ညႊန္ၾကားေရးမႉးခ်ဳပ္မွ အျခားေသာ အက်ဥ္းေထာင္/စခန္းမွ အရာရွိမ်ားပါဝင္သည့္ အဖြဲ႕ျဖင့္
အမႈကို ထပ္မံစစ္ေဆးရမည္။ ၎အဖြဲ႕၏ အၾကံျပဳခ်က္ျဖင့္ ညႊန္ၾကားေရးမႉးခ်ဳပ္က အယူခံအေပၚ
အဆုံးအျဖတ္ေပးရမည္။ ညႊန္ၾကားေရးမႉးခ်ဳပ္၏ ဆုံးျဖတ္ခ်က္သည္ အျပီးအျပတ္ျဖစ္သည္။
၆။
အက်ဥ္းသားမ်ားအား အျပစ္ေပးရာတြင္ ႐ိုက္ႏွက္ညွင္းပန္းျခင္း၊ အေမွာင္တိုက္ထဲတြင္ တိုက္ပိတ္ျခင္း၊
လူ႕ဂုဏ္သိကၡာကို ထိခိုက္ေစာ္ကားနိမ့္က်ေစျခင္း၊ လက္ထိပ္ခတ္ျခင္း၊ သံေျခခ်င္းခတ္ျခင္း၊
သံေျခခ်င္းႏွင့္ သံေထာက္ခတ္ျခင္း၊ မိသားစုႏွင့္ အလြန္ေဝးလံေသာ ေထာင္မ်ားသို႕ ေျပာင္းေရႊ႕ျခင္း၊
စသည္မ်ား လုံးဝမျပဳလုပ္ရ။
#ပယ္ဖ်က္သင့္ေသာ
ျပစ္ဒဏ္မ်ား
ဒီဥပေဒၾကမ္း အခန္း (၄)၊ ပုဒ္မ (၄၄)၊ ပုဒ္မခြဲ (က)၊ ပုဒ္မငယ္
(၅) မွာ "ကာလအတိုင္းအတာတစ္ခုအထိ လက္ထိပ္ သို႕မဟုတ္ သံေျခခ်င္းခတ္ျခင္း စသည္တို႕ျဖင့္
ျပစ္ဒဏ္ေပးျခင္း" ဆိုျပီး ေဖာ္ျပထားပါတယ္။ အခန္း (၂)၊ ပုဒ္မ (၆)၊ ပုဒ္မခြဲ (င)
မွာလည္း "ညႊန္ၾကားေရးမႉးခ်ဳပ္သည္ လုပ္ထုံးလုပ္နည္းႏွင့္အညီ သုံးလအထိ သံေျခခ်င္းခတ္ထားေသာ
အက်ဥ္းသားအား သုံးလထက္ေက်ာ္လြန္၍ သံေျခခ်င္းခတ္သင့္ေၾကာင္း တာဝန္ခံအရာရွိ၏ တင္ျပခ်က္အေပၚ
စီစစ္၍ ခြင့္ျပဳႏိုင္သည္" ဟု ေဖာ္ျပထားပါတယ္။ ပုဒ္မ (၇)၊ ပုဒ္မခြဲ (ဆ) မွာ
"တာဝန္ခံအရာရွိသည္ အက်ဥ္းေထာင္အေျခအေနအရျဖစ္ေစ၊ အက်ဥ္းသား၏ စ႐ိုက္လကၡဏာအရျဖစ္ေစ၊
လံုျခံုစြာ ထိန္းသိမ္းထားရွိရန္လိုအပ္သည္ဟု ယူဆရသည့္ မည္သည့္အက်ဥ္းသားကို မဆို သံေျခခ်င္းခတ္ထားႏိုင္သည္။
လိုအပ္ပါက သီးသန္႕အခန္းတြင္ သီးျခားခြဲထားႏိုင္သည္" ဟု ေဖာ္ျပထားပါတယ္။
အထက္ပါေဖာ္ျပခ်က္မ်ားအရ ေထာင္တာဝန္ခံအရာရွိဟာ မည္သည့္အက်ဥ္းသားကို
မဆို "အက်ဥ္းေထာင္အေျခအေနအရျဖစ္ေစ၊ အက်ဥ္းသား၏ စ႐ိုက္လကၡဏာအရျဖစ္ေစ၊ လံုျခံုစြာ
ထိန္းသိမ္းထားရွိရန္လိုအပ္သည္ဟု ယူဆရသည့္" ဆိုတဲ့ အင္မတန္က်ယ္ျပန္႕တဲ့ အေၾကာင္းျပခ်က္နဲ႕
သုံးလအထိ သံေျခခ်င္းခတ္ႏိုင္ျပီး လိုအပ္ရင္ ညႊန္ၾကားေရးမႉးခ်ဳပ္ရဲ့ ခြင့္ျပဳခ်က္နဲ႕
သုံးလထက္ပိုျပီး သံ ေျခခ်င္းခတ္ႏိုင္ပါတယ္။ အက်ဥ္းေထာင္ျပစ္ဒဏ္မ်ားမွာလည္း လက္ထိပ္၊
သံေျခခ်င္း၊ သံေထာက္မ်ားနဲ႕ ျပစ္ဒဏ္ေပးႏိုင္တာ ေတြ႕ရပါတယ္။
ကုလသမဂၢ၊ စီးပြါးေရးႏွင့္ လူမႈေရးေကာင္စီက လက္ထိပ္၊ သံေျခခ်င္း၊
သံေထာက္ စတဲ့ လူ႕လႈပ္ရွားမႈကို ကန္႕သတ္ခ်ဳပ္ေႏွာင္တဲ့ ပစၥည္းမ်ား (Instruments of
Restraint) ကို အက်ဥ္းသားမ်ားအား အျပစ္ေပးရန္ လုံးဝအသုံးမျပဳရလို႕ တားျမစ္ထားပါတယ္။
အက်ဥ္းသားမ်ားကို ေထာင္ေျပာင္းေရႊ႕တဲ့အခါမွာလည္း လက္ထိပ္ကလြဲလို႕ သံေျခခ်င္း၊ သံေထာက္မ်ားကို
လုံးဝအသုံးမျပဳဖို႕လည္း တားျမစ္ပါတယ္။ အက်ဥ္းသားကို လက္ထိပ္ခတ္ျပီး ေထာင္ေျပာင္းေရႊ႕တာေတာင္မွ
ေျပာင္းေရႊ႕ရမည့္ ေနရာကို ေရာက္လို႕ သက္ဆိုင္ရာအာဏာပိုင္မ်ားရဲ့ အုပ္ထိန္းမႈေအာက္ ေရာက္ေရာက္ျခင္း
လက္ထိပ္ျဖဳတ္ေပးရမယ္လို႕ ျပ႒ာန္းထားပါတယ္။ အက်ဥ္းသားတစ္ဦးရဲ့ စိတ္ေဖာက္ျပန္မႈေၾကာင့္
၎အက်ဥ္းသားကိုယ္တိုင္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ အျခားအက်ဥ္းသားမ်ားကိုေသာ္လည္းေကာင္း အႏၲရာယ္ရွိႏိုင္တဲ့
အေျခအေနမ်ိဳးမွာ က်န္းမာေရးဝန္ထမ္းရဲ့ ေထာက္ခံအၾကံျပဳခ်က္ျဖင့္သာ တာဝန္ခံအရာရွိက လက္ထိပ္ကို
အသုံးျပဳရန္ ညႊန္ၾကားႏိုင္တယ္လို႕လည္း ျပ႒ာန္းထားပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္မို႕ အထက္ပါ အခန္း (၄) ပုဒ္မ (၄၄) ပုဒ္မခြဲ (က)
ပုဒ္မငယ္ (၅) ၊ အခန္း (၂) ပုဒ္မ (၆) ပုဒ္မခြဲ (င) ၊
ပုဒ္မ (၇) ပုဒ္မခြဲ (ဆ) စတဲ့ ပုဒ္မမ်ားကို ဒီဥပေဒၾကမ္းထဲက ဖယ္ရွားသင့္ပါတယ္။
#တရားစီရင္ေရးစနစ္၏
အစစ္ေဆးခံျခင္း (Judicial Review)
လက္ရွိ ျပည္ေထာင္စုတရားစီရင္ေရးဥပေဒအရ ျပည္ေထာင္စုတရားလႊတ္ေတာ္ခ်ဳပ္
တရားသူၾကီးမ်ားဟာ ျပည္ေထာင္စုတစ္ဝန္းလုံးရွိ အက်ဥ္းစခန္းမ်ား၊ ရဲဘက္စခန္းမ်ား၊ ရဲတပ္ဖြဲ႕အခ်ဳပ္စခန္းမ်ားကို
အနည္းဆုံး တစ္ႏွစ္တစ္ၾကိမ္ စစ္ေဆးၾကည့္႐ႈႏိုင္ပါတယ္ (ပုဒ္မ ၆၇)။ တိုင္းေဒသၾကီးနဲ႕ ျပည္နယ္တရားသူၾကီးမ်ား၊
ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရတိုင္းနဲ႕ ခ႐ိုင္တရားသူၾကီးမ်ားဟာလည္း ၎တို႕ စီရင္ပိုင္ခြင့္ရွိရာဒသအတြင္းရွိ
အက်ဥ္းစခန္းမ်ား၊ ရဲဘက္စခန္းမ်ား၊ ရဲတပ္ဖြဲ႕အခ်ဳပ္စခန္းမ်ားကို အနည္းဆုံး ေျခာက္လတစ္ၾကိမ္
စစ္ေဆးၾကည့္႐ႈႏိုင္ပါတယ္ (ပုဒ္မ ၆၈)။ ဒါဟာျဖင့္ ျပည္ေထာင္စုတရားစီရင္ေရးစနစ္က အက်ဥ္းေထာင္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးကို
စစ္ေဆးပိုင္ခြင့္အာဏာရွိေၾကာင္း ေဖာ္ျပထားတာျဖစ္ပါတယ္။ တရားသူၾကီးမ်ားက အက်ဥ္းေထာင္မ်ားကို
စစ္ေဆးရာမွာလည္း ျပစ္ဒဏ္က်ခံေနရသူမ်ား၊ အခ်ဳပ္ခံေနရသူမ်ား ဥပေဒႏွင့္အညီ ရသင့္ရထိုက္ေသာ
အခြင့္အေရးမ်ား ခံစားႏိုင္ေရးႏွင့္ အမႈမ်ားစစ္ေဆးရာတြင္ ၾကန္႕ၾကာမႈမရွိေစေရး ကို ဦးစားေပး
စစ္ေဆးမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္မို႕ "အက်ဥ္းေထာင္မ်ားဥပေဒ" မွာ ဥပေဒအရ
ရသင့္ရထိုက္ေသာ အခြင့္အေရးမ်ား အျပည့္အဝမရရွိသည့္ (သို႕မဟုတ္) ခ်ိဳးေဖာက္ခံေနရသည့္
အက်ဥ္းသား/အခ်ဳပ္သားမ်ားက သက္ဆိုင္ရာ ခ႐ိုင္တရားသူၾကီးထံ တရားဝင္တိုင္တန္းခြင့္ႏွင့္
ခ႐ိုင္တရားသူၾကီးမွ တိုင္တန္းခ်က္အား စစ္ေဆးဆုံးျဖတ္ခြင့္ေတြကို ေအာက္ပါအတိုင္း ထည့္သြင္းေရးဆြဲသင့္ပါတယ္။
"အက်ဥ္းသား
သို႕မဟုတ္ အခ်ဳပ္သားမ်ားသည္ ဥပေဒအရ အက်ဥ္းေထာင္တြင္း ခံစားခြင့္ရွိေသာ အခြင့္အေရးမ်ား
မရရွိျခင္း၊ အခြင့္အေရးမ်ား ခ်ိဳးေဖာက္ခံေနရျခင္း၊ အက်ဥ္းေထာင္အာဏာပိုင္မ်ား၏ လူသားမဆန္ေသာ
ဖိႏွိပ္ခ်ိဳးႏွိမ္ခံရျခင္းမ်ား ေတြ႕ၾကံုခံစားရပါက တစ္ဦးခ်င္းျဖစ္ေစ၊ အမ်ားျဖင့္ျဖစ္ေစ
မိသားစုမ်ားမွ တဆင့္၊ သို႕မဟုတ္ ၎တို႕၏ ေရွ႕ေနမွတဆင့္ သက္ဆိုင္ရာအက်ဥ္းေထာင္တည္ရွိရာေဒသကို
စီရင္ပိုင္ခြင့္ရွိေသာ ခ႐ိုင္တရားသူၾကီးထံ တိုင္တန္းႏိုင္သည္။ ခ႐ိုင္တရားသူၾကီးမွ အက်ဥ္းသား၏
တိုင္တန္းခ်က္ကို ရရွိျပီး ရက္တစ္ပါတ္အတြင္း အက်ဥ္းေထာင္သို႕ သြားေရာက္၍ တိုင္တန္းသူ
အက်ဥ္းသားမ်ား၊ ေထာင္အာဏာပိုင္မ်ားႏွင့္ အသိသက္ေသမ်ားကို သီးျခားစီ စစ္ေဆးေမးျမန္းရမည္။
တိုင္တန္းခ်က္မ်ားမွန္ကန္ေၾကာင္း ေတြ႕ရွိရပါက သက္ဆိုင္ရာအက်ဥ္းေထာင္အာဏာပိုင္မ်ားအား
လိုအပ္သလို အေရးယူရန္ အက်ဥ္းဦးစီး႒ာန ညႊန္ၾကားေရးမႉးခ်ဳပ္ထံ အေၾကာင္းၾကားရမည္။ တိုင္တန္းသူအက်ဥ္းသားမ်ား၏
ဆုံးရွုံးေနေသာ အခြင့္အေရးမ်ား မွန္မွန္ကန္ကန္ ရရွိေစရန္၊ ညွင္းပန္းႏွိပ္စက္မႈမ်ားကို
ရပ္တန္႕ရန္ ေထာင္တာဝန္ခံအရာရွိအား ညႊန္ၾကားရမည္။
တိုင္တန္းသူအက်ဥ္းသားမ်ားအား
မည္သည္နည္းႏွင့္မွ် ေထာင္အာဏာပိုင္မ်ားက ဂလဲ့စားေခ်၊ ဒါဏ္ခတ္ျခင္း မျပဳလုပ္ရ။"
#အခ်ဳပ္အက်ဥ္းသား
ဒီဥပေဒၾကမ္း၊ ပုဒ္မ (၃၉) နဲ႕ (၄၀) မွာ တရားမအက်ဥ္းသားမ်ားနဲ႕
အခ်ဳပ္အက်ဥ္းသားမ်ားနဲ႕ ပါတ္သက္ျပီး ေဖာ္ျပထားပါတယ္။ အခ်ဳပ္အက်ဥ္းသားမ်ားနဲ႕ ပါတ္သက္လို႕
ကုလသမဂၢစီးပြါးေရးႏွင့္ လူမႈေရးေကာင္စီက ေအာက္ပါအတိုင္း ျပ႒ာန္းထားတာကို အက်ဥ္းေထာင္မ်ားဥပေဒမွာ
ထည့္သြင္းျပ႒ာန္းသင့္ပါတယ္။
"ရဲစခန္းအခ်ဳပ္၌
ဖမ္းဆီးထိန္းသိမ္းထားသည္ျဖစ္ေစ၊ အက်ဥ္းေထာင္တြင္း၌ ထိန္းသိမ္းထားသည္ျဖစ္ေစ တရားရုံးတြင္
အမႈရင္ဆိုင္ေနရဆဲ (သို႕မဟုတ္) တရားရုံးတြင္ အမႈရင္ဆိုင္ရန္ ေစာင့္ေနရဆဲ အခ်ဳပ္သားတစ္ေယာက္ကို
တရားရုံးမွ ျပစ္ဒဏ္မခ်မခ်င္း အျပစ္မဲ့သူဟု သတ္မွတ္ရမည္ျဖစ္၍ အျပစ္မဲ့သူအျဖစ္ ဆက္ဆံရမည္။"
0 comments:
Post a Comment