ျငိမ္းခ်မ္းေရး….
ဟိုး… အေဝးမွာ (၃)
ေအာင္ဒင္
(ကုမုျဒာသတင္းဂ်ာနယ္၊ အတြဲ ၃၊ အမွတ္
၂၈၊ ေအာက္တိုဘာလ ၁၅ ရက္၊ ၂၀၁၃)
==================
==================
အစိုးရ၏ မေရရာေသာ လမ္းျပေျမပံု
အစိုးရဘက္က ျငိမ္းခ်မ္းေရးေဖာ္ေဆာင္ေရးနဲ႕ ပါတ္သက္ျပီး
အေျပာင္းအလဲအခ်ိဳ႕လုပ္ခဲ့ေပမည့္ ဦးသိန္းစိန္ရဲ့ ျငိမ္းခ်မ္းေရးလမ္းျပေျမပံုကေတာ့ တရားဝင္
အေျပာင္းအလဲမရွိ ဆက္လက္တည္ရွိေနဆဲျဖစ္ပါတယ္၊ တိုင္းရင္းသားမ်ားဘက္က တပ္ေတြစြန္႕၊ ပါတီေထာင္၊
ေရြးေကာက္ပြဲဝင္ျပီး လႊတ္ေတာ္ထဲေရာက္မွ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကို ျပင္ဖို႕ဆိုတာကို
လက္မခံပဲ အပစ္အခတ္ရပ္စဲျပီးတာနဲ႕ အားလုံးပါဝင္တဲ့ ႏိုင္ငံေရးေဆြးေႏြးပြဲမ်ားက်င္းပျပီး
၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပံုကို လႊတ္ေတာ္ျပင္ပကေန ျပင္ဖို႕ ေတာင္းဆိုထားေပမည့္ အစိုးရဘက္က တရားဝင္
လက္မခံေသးပါ၊ ဒါ့အျပင္ ႏိုင္ငံေရး ေဆြးေႏြးပြဲမ်ားကို ဘယ္လိုဘယ္ပံုလုပ္မယ္ ဆိုတဲ့ ရွင္းလင္းေသခ်ာတဲ့
အစီအစဥ္လည္း ရွိပံုမရပါ၊ ရွိရင္လည္း တိုင္းရင္းသားေခါင္းေဆာင္မ်ားကိုေရာ၊ ျပည္သူလူထုကိုပါ
တရားဝင္ခ်ျပျခင္းမရွိေသးပါ၊
ႏိုင္ငံေရးေဆြးေႏြးပြဲမ်ားနဲ႕ ပါတ္သက္ျပီး အစိုးရတာဝန္ရွိသူမ်ားက
အမ်ိဳးမ်ိဳးေျပာေနၾကတာကလည္း ျပည္သူလူထုအၾကား စိတ္ရွုပ္ေထြးစရာပါ၊ ကရင့္အမ်ိဳးသားအစည္းအရုံး
(Karen National Union, KNU) ရဲ့ ဥကၠ႒သစ္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ၾကီး ေစာမူတူးေစးဖိုး နဲ႕ ေနျပည္ေတာ္မွာ
ေတြ႕ဆံုေတာ့ သမၼတ ဦးသိန္းစိန္က ႏိုင္ငံေရးေဆြးေႏြးပြဲမ်ားကို ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ထဲမွာပဲ
ေဆြးေႏြးသင့္တယ္လို႕ ေျပာခဲ့ပါတယ္၊ ဝန္ၾကီး ဦးေအာင္မင္းကက်ေတာ့ "သက္ဆိုင္သူအားလုံးပါဝင္တဲ့
ပင္လံုညီလာခံလို လူထုအစည္းအေဝးၾကီးတစ္ခုကို ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္အစည္းအေဝးနဲ႕ တစ္ခ်ိန္တည္းမွာ
က်င္းပမယ္၊ ပင္လုံလို ညီလာခံၾကီးမွာ ေဆြးေႏြးအေျဖထုတ္လို႕ရတာေတြကို ဆုံးျဖတ္ျပီး အဲဒီ
ညီလာခံက ဆုံးျဖတ္လို႕မရတာေတြကို ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ကို တင္ပို႕ျပီး ဆုံးျဖတ္ေစမယ္"
လို႕ေျပာျပန္ပါတယ္၊
၂၀၁၃ ခုႏွစ္ ဇြန္လ ၂၈ ရက္ေန႕ကက်င္းပတဲ့ ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္အစည္းအေဝးမွာ
ဦးေအာင္မင္းက ျငိမ္းခ်မ္းေရးေဖာ္ေဆာင္ေရးနဲ႕ ပါတ္သက္ျပီး အစိုးရကိုယ္စား လႊတ္ေတာ္သို႕အစီရင္ခံရာမွာ
"တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္အဖြဲ႕မ်ားနဲ႕ တစ္ႏိုင္ငံလုံးအတိုင္းအတာအပစ္အခတ္ရပ္စဲေရး
လက္မွတ္ထိုးျပီးရင္ ေနာက္ပိုင္းမွာ ႏိုင္ငံေရးေဆြးေႏြးပြဲမ်ားကို လႊတ္ေတာ္မွ ဦးစီးေဆာင္ရြက္ႏိုင္ရန္အတြက္
လႊဲေျပာင္းေပးရန္ အစီအစဥ္ရွိေၾကာင္း" ေျပာျပန္ပါတယ္၊
ဒီေတာ့ တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္အင္အားစုမ်ား ေမွ်ာ္လင့္ေတာင့္တေနတဲ့
ႏိုင္ငံေရးေဆြးေႏြးပြဲမ်ား တကယ္ျဖစ္လာမွာလား၊ ျဖစ္ရင္ေရာ ဘယ္လို ပံုသဏၰန္နဲ႕ ျဖစ္မွာလဲ၊
ဘယ္သူက ဦးေဆာင္မွာလဲ၊ အစိုးရလား၊ လႊတ္ေတာ္လား၊ စသျဖင့္ ေမးခြန္းေတြက ပိုျပီးမ်ားျပားလာပါတယ္၊
လႊတ္ေတာ္မွာလည္း သူရဦးေရႊမန္း နာယကအျဖစ္ တာဝန္ယူျပီးကတည္းက
ျငိမ္းခ်မ္းေရးေဖာ္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္းမ်ားမွာ ထိထိေရာက္ေရာက္ပါဝင္ဖို႕ ၾကိဳးစားေနတာ ေတြ႕ရပါတယ္၊
၂၀၀၈ခုႏွစ္ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကို ျပင္ဆင္သင့္၊ မျပင္ဆင္သင့္ ေလ့လာသုံးသပ္ဖို႕ လႊတ္ေတာ္ႏွစ္ရပ္ပူးေပါင္းေကာ္မီတီ
တစ္ခုကို လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ၁၀၉ ဦးနဲ႕ ဖြဲ႕စည္းထားျပီး အဲဒီေကာ္မီတီက ေလ့လာသုံးသပ္ခ်က္ေတြကို
၂၀၁၃ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာလကုန္ ေနာက္ဆုံးထားျပီး တင္ျပရမယ္လို႕ ဆိုပါတယ္၊ ဒါေပမည့္ ဒီပူးေပါင္းေကာ္မီတီမွာ
ၾကံ့ခိုင္ေရးပါတီကိုယ္စားလွယ္ ၅၂ ဦးနဲ႕ တပ္မေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ၂၅ ဦးတို႕က အမ်ားစုလႊမ္းမိုးထားျပီး
အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္က (၇) ဦးနဲ႕ တိုင္းရင္းသားပါတီကိုယ္စားလွယ္မ်ားက ၂၅
ဦးသာပါဝင္တာေၾကာင့္ ဒီေကာ္မီတီရဲ့ ေလ့လာသုံးသပ္မႈဟာ တိုင္းရင္းသားမ်ား ေမွ်ာ္လင့္သေလာက္
တန္းတူညီမွ်အခြင့္အေရးေတြရဖို႕ မျဖစ္ႏိုင္ပါ၊ တစ္ခါ လႊတ္ေတာ္မွာပဲ "တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးစုမ်ားအခြင့္အေရးကာကြယ္ေရး
ဥပေဒၾကမ္း" ကို ေရးဆြဲေနတယ္လို႕ သိရပါတယ္၊ ဥပေဒတိုင္းဟာ တည္ဆဲ ၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပံုကို
အေျခခံေရးဆြဲရျပီး၊ ၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပံုကိုယ္ႏိႈက္က တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးမ်ားရဲ့ ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္၊
ကိုယ္ပိုင္ျပ႒န္းခြင့္ေတြကို ကန္႕သတ္ထားတာမို႕ ၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပံုကိုအေျခခံ ေရးဆြဲမည့္
"တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးစုမ်ား အခြင့္အေရးကာကြယ္ေရး ဥပေဒၾကမ္း" ဟာလည္း တိုင္းရင္းသားမ်ားရဲ့
ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္နဲ႕ ကိုက္ညီလိမ့္မယ္မထင္ပါ၊
အပစ္ရပ္လိုက္၊
ျပန္တိုက္လိုက္
ျမန္မာ့တပ္မေတာ္နဲ႕ တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္အင္အားစုမ်ား
အပစ္အခတ္ရပ္စဲၾကတယ္ဆိုတာ ႏိုင္ငံေရးအရ ေဆြးေႏြးညွိႏိႈင္းမႈမ်ားရဲ့ ပထမေျခလွမ္းျဖစ္ျပီး
စစ္ပြဲမ်ားအျပီးတိုင္ရပ္စဲေရးအတြက္ ၾကိဳတင္ျပင္ဆင္မႈလည္း ျဖစ္သင့္ပါတယ္၊ အပစ္အခတ္ရပ္စဲျခင္းဟာ
ေနာင္တစ္ခ်ိန္မွာ ျပန္လည္တိုက္ခိုက္ဖို႕ အားေမြးတဲ့ သေဘာ၊ တစ္ဘက္နဲ႕ တစ္ဘက္ အျပန္အလွန္လွည့္စားၾကတဲ့
သေဘာမျဖစ္သင့္ပါ၊ အခုျမင္ေတြ႕ေနရတဲ့ အပစ္ရပ္မႈကေတာ့ ႏွစ္ဘက္တပ္ေတြ စစ္တိုက္တာ ခဏနား၊
လက္နက္၊ ရိကၡာနဲ႕ စစ္သည္အင္အားျဖည့္၊ ျပီးေတာ့ အလြယ္တကူေတြ႕ႏိုင္တဲ့ အမွားတစ္ခုခု၊
အေၾကာင္းျပခ်က္တစ္ခုနဲ႕ ျပန္တိုက္ေနၾကသလိုပါ၊ အစိုးရသစ္တက္ျပီး လက္နက္ကိုင္အဖြဲ႕အစည္း
၁၇ ဖြဲ႕နဲ႕ ျပည္နယ္အဆင့္၊ ၁၈ ဖြဲ႕နဲ႕ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ အပစ္အခတ္ရပ္စဲဖို႕ သေဘာတူျပီးျပီဆိုေပမည့္
တိုက္ပြဲေတြကေတာ့ ဆက္လက္ျဖစ္ပြါးေနဆဲပါ၊ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ ေမလမွ ဩဂုတ္လအထိ ေလးလတာကာလအတြင္း
ကခ်င္ျပည္နယ္၊ ရွမ္းျပည္နယ္၊ ကရင္ျပည္နယ္နဲ႕ မြန္ျပည္နယ္ေတြမွာ ျမန္မာ့တပ္မေတာ္နဲ႕
တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္အဖြဲ႕ေတြအၾကား တိုက္ပြဲေပါင္း ၆၀ ေက်ာ္ျဖစ္ပြါးခဲ့တယ္လို႕
သိရပါတယ္၊
ျပည္တြင္းစစ္ေၾကာင့္ ႏွစ္ဘက္တပ္ေတြ ေသေၾကပ်က္စီးၾက၊ ဒဏ္ရာရၾကသလို
တိုင္းရင္းသားျပည္သူေတြအမ်ားၾကီး အတိဒုကၡေရာက္ၾကရပါတယ္၊ ျပည္တြင္းစစ္မွာ ၾကားညပ္ျပီး
ေသဆုံးခဲ့ၾကရတဲ့ အျပစ္မဲ့တိုင္းရင္းသားျပည္သူေတြ ေသာင္းနဲ႕ခ်ီျပီး ရွိမယ္လို႕ ခန္႕မွန္းရပါတယ္၊
ေနအိမ္ရပ္ရြာကို စြန္႕ခြါထြက္ေျပးၾကရတဲ့ ဒုကၡသည္ေပါင္း သုံးသိန္းခြဲေက်ာ္ရွိျပီး ရြာပုံးရြာေရွာင္ေတြမွာ
ခိုေအာင္းေနထိုင္ရတဲ့ ျပည္သူေတြ ေလးသိန္း ေျခာက္ေသာင္းေက်ာ္ရွိပါတယ္၊ ဒီတိုင္းရင္းသားျပည္သူေတြရဲ့
ဘဝဟာ တိုက္ပြဲေတြျဖစ္ေနတုန္းမွာ အဆိုးဝါးဆုံးခံစားခဲ့ၾကရသလို တိုက္ပြဲေတြ ရပ္နားထားေတာ့လည္း
အဆုံးဆုံးဘဝက မလြတ္ေျမာက္ႏိုင္ၾကပါ၊ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရးက မခိုင္မာတာမို႕ ႏွစ္ဘက္တပ္မ်ားက
လက္နက္၊ ရိကၡာ၊ စစ္သည္စုေဆာင္းၾကတဲ့အခါ ဒီျပည္သူေတြအေပၚပဲ ဒဏ္ပိလာတာပါ၊ အဓမၼဆက္ေၾကးေကာက္ခံမႈ၊
အဓမၼလုပ္အားေပးခိုင္းေစမႈ၊ အဓမၼစစ္သားစုေဆာင္းမႈ၊ အဓမၼဖမ္းဆီးအႏိုင္က်င့္ သတ္ျဖတ္မႈေတြကို
ဒီတိုင္းရင္းသားျပည္သူေတြပဲ ဆက္လက္ခံစားေနၾကရတာပါ၊
အစိုးရကေတာ့ အစီအစဥ္အတိုင္း ေအာက္တိုဘာလထဲမွာ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ
ဦးေဆာင္တဲ့ တစ္ႏိုင္ငံလုံးအတိုင္းအတာျဖင့္ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရးစာခ်ဳပ္လက္မွတ္ေရးထိုးပြဲကို
တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္အဖြဲ႕မ်ား အားလုံးမတက္ေရာက္ရင္ေတာင္မွ မျဖစ္မေနက်င္းပပါလိမ့္မယ္၊
ဖက္ဒရယ္ေကာင္စီကလည္း တက္မယ္၊ မတက္ဘူးဆိုတာကို သေဘာထားမေပးႏိုင္ေသးဘူး ဆိုတဲ့ အဆင့္ကေန
စက္တင္ဘာလကုန္မွာ က်င္းပမည့္ ဖက္ဒရယ္ေကာင္စီရဲ့ အလုပ္အမႈေဆာင္အစည္းအေဝးမွာ ေဆြးေႏြးဆုံးျဖတ္မယ္လို႕
အေထြေထြအတြင္းေရးမႉး ႏိုင္ဟံသာက စက္တင္ဘာလ ၁၅ ရက္ေန႕မွာ ေျပာပါတယ္၊ ေသခ်ာတာက ေအာက္တိုဘာလက္မွတ္ေရးထိုးပြဲကို
ဖက္ဒရယ္ေကာင္စီအဖြဲ႕ဝင္ လက္နက္ကိုင္တပ္မ်ား အားလုံးမဟုတ္ေတာင္ ကရင္အမ်ိဳးသားအစည္းအရုံး
(KNU) နဲ႕ ဖက္ဒရယ္ေကာင္စီအဖြဲ႕ဝင္အခ်ိဳ႕၊ ဖက္ဒရယ္ေကာင္စီမွာမပါတဲ့ ရွမ္းျပည္နယ္ ျပန္လည္ထူေထာင္ေရးေကာင္စီ
(RCSS) အပါအဝင္ အျခားတိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္အဖြဲ႕အေတာ္မ်ားမ်ား တက္ေရာက္ၾကပါလိမ့္မယ္၊
ဒါေပမည့္ အဲဒီ လက္မွတ္ေရးထိုးပြဲေၾကာင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ အမွန္တကယ္ပဲ ေသနတ္သံေတြ ရပ္စဲသြားမွာလား၊
က်ေနာ္ကေတာ့ သံသယရွိေနဆဲပါ၊
အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရး
ရွည္ၾကာ ခိုင္မာဖို႕
ႏွစ္ဘက္စစ္တပ္မ်ား ျငိမ္းခ်မ္းေရးေဆြးေႏြးဖို႕ အပစ္အခတ္ရပ္စဲၾကတဲ့အခါ
ဒီအပစ္အခတ္ရပ္စဲေရးကို ကာလရွည္ၾကာထိန္းသိမ္းဖို႕အတြက္ အေရးတၾကီးလိုအပ္ခ်က္ ႏွစ္ခုရွိပါတယ္၊
(၁) ၾကားေနအဖြဲ႕အစည္းမ်ား သို႕မဟုတ္ ႏွစ္ဘက္ပူးတြဲေကာ္မီတီဖြဲ႕စည္းျပီး အပစ္အခတ္ရပ္စဲမႈကို
ေစာင့္ၾကပ္ထိန္းသိမ္းေရးနဲ႕ (၂) ႏိုင္ငံေရးအရ ဆက္လက္ေဆြးေႏြးအေျဖရွာေရး တို႕ျဖစ္ၾကပါတယ္၊
လက္ရွိ ျမန္မာ့ျငိမ္းခ်မ္းေရးျဖစ္စဥ္မွာ အဆိုပါအေရးၾကီးတဲ့ အခ်က္ႏွစ္ခုစလုံး လစ္ဟာေနပါတယ္၊
ၾကားေနအဖြဲ႕အစည္းမ်ားနဲ႕ သို႕မဟုတ္ ႏွစ္ဘက္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားနဲ႕
အရပ္ဘက္အဖြဲ႕အစည္းကိုယ္စားလွယ္မ်ားပါဝင္တဲ့ "အပစ္အခတ္ရပ္စဲမႈ ေစာင့္ၾကပ္ထိန္းသိမ္းေရးေကာ္မီတီ"
တစ္ရပ္ဖြဲ႕စည္းဖို႕လိုအပ္ပါတယ္၊ ဒီေကာ္မီတီက ႏွစ္ဘက္စစ္တပ္မ်ားရဲ့ တပ္ေနရာခ်ထားမႈ၊
တပ္ေရြ႕လ်ားမႈ ေတြကို ႏွစ္ဘက္သေဘာတူညီထားတဲ့အတိုင္း ထိန္းသိမ္းေအာင္ ေစာင့္ၾကပ္သတိေပးေနရမွာပါ၊
တစ္ဘက္နဲ႕ တစ္ဘက္ နားလည္မႈလြဲစရာ အေၾကာင္းရွိရင္လည္း စစ္ပြဲနဲ႕ မေျဖရွင္းပဲ ေကာ္မီတီက
ၾကားဝင္ေျဖရွင္းေပးတာကို ႏွစ္ဘက္တပ္မ်ားက လိုက္နာရပါမယ္၊ အထူးသျဖင့္ စစ္မက္ျဖစ္ပြါးရာေနရာေဒသက
တိုင္းရင္းသားျပည္သူေတြရဲ့ လံုျခံုေရးနဲ႕ လူသားခ်င္းစာနာေထာက္ထားမႈအကူအညီမ်ား ရရွိေစေရးကိုလည္း
ဒီေကာ္မီတီက တာဝန္ယူရမွာပါ၊ ႏွစ္ဘက္တပ္ေတြက သတ္မွတ္ထားတဲ့ စည္းကမ္းေတြ မခ်ိဳးေဖာက္ေအာင္
ေစာင့္ၾကပ္ကြပ္ကဲဖို႕ တာဝန္ရွိသလို ႏွစ္ဘက္တပ္မ်ား နားလည္မႈရွိလာခ်ိန္၊ တစ္ဘက္မွာလည္း
ႏိုင္ငံေရးေဆြးေႏြးပြဲမ်ား အေတာ္ခရီးေရာက္ေနခ်ိန္မွာ ႏွစ္ဘက္စစ္တပ္မ်ား ျမႇဳတ္ႏွံထားတဲ့
ေျမျမဳတ္မိုင္းေတြကို စနစ္တက်ရွင္းလင္းဖို႕၊ ဒုကၡသည္မ်ားကို ေနရပ္ေဒသ ျပန္ပို႕ႏိုင္ဖို႕၊
ဒုကၡသည္မ်ားရဲ့ ဘဝျပန္လည္တည္ေဆာက္ေရးမ်ားကိုလည္း ကူညီဖို႕ ဒီေကာ္မီတီမွာ တာဝန္ရွိပါတယ္၊
ႏွစ္ဘက္စစ္တပ္မ်ားမွာလည္း သတ္မွတ္ထားတဲ့ က်င့္ဝတ္ေတြကို
လိုက္နာရမွာပါ၊ ျမန္မာ့တပ္မေတာ္က အခုတေလာမွာ အပစ္အခတ္ရပ္စဲထားတဲ့ တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္အဖြဲ႕မ်ားနဲ႕
ပါတ္သက္တဲ့ မူဝါဒ (၆) ခ်က္ကို ခ်မွတ္ထားတယ္လို႕ ဆိုပါတယ္၊ အဲဒီမူဝါဒေတြက (၁) လူမသတ္ရန္၊
(၂) အဓမၼ တပ္သားစုေဆာင္းျခင္း မျပဳရန္ႏွင့္ ဆက္ေၾကး မေကာက္ရန္၊ (၃) တပ္ေနရာသစ္ တိုးခ်ဲ႕
တည္ေဆာက္ျခင္း မျပဳရန္၊ (၄) မဟာမိတ္ တပ္ဖြဲ႔မ်ားအတြင္းသို႔ အပစ္ရပ္ထားေသာ အဖြဲ႔မွ တပ္သားမ်ား
ထည့္သြင္း တိုက္ခိုက္ျခင္း မျပဳရန္၊ (၅) အစိုးရ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးပိုင္းတြင္ ၀င္ေရာက္ စြက္ဖက္ျခင္း
မျပဳရန္ႏွင့္ (၆) တပ္မေတာ္၏ အုပ္ခ်ဳပ္မႈ ေအာက္ရွိ ျပည္သူ႔စစ္ တပ္ဖြဲ႔မ်ားကို တိုက္ခိုက္ျခင္း
မျပဳရန္တို႔ ျဖစ္ၾကပါတယ္၊ ျဖစ္သင့္တာက အဲဒီလို စည္းကမ္းခ်က္ေတြ (Military Code of
Conduct) ကို ႏွစ္ဘက္တပ္ဖြဲ႕မ်ား သေဘာတူခ်မွတ္ရမွာ ျဖစ္ျပီး ႏွစ္ဘက္တပ္ဖြဲ႕မ်ားက လိုက္နာရမွာ
ျဖစ္ပါတယ္၊ လိုက္နာမႈရွိမရွိကိုလည္း
"အပစ္အခတ္ရပ္စဲမႈ ေစာင့္ၾကပ္ထိန္းသိမ္းေရးေကာ္မီတီ" က ေစာင့္ၾကပ္ေလ့လာေနရမွာပါ၊
တစ္ဘက္သတ္ခ်မွတ္တဲ့ စည္းကမ္းမ်ား မျဖစ္သင့္ပါ၊
ေနာက္ထပ္အေရးတၾကီးလိုအပ္တဲ့ ႏိုင္ငံေရးေဆြးေႏြးပြဲမ်ား
က်င္းပေရးကလည္း အခုအခ်ိန္အထိ ဇေဝဇဝါ ျဖစ္ဆဲပါ၊ ႏိုင္ငံေရးေဆြးေႏြးပြဲမ်ားက်င္းပဖို႕အတြက္
အစိုးရဘက္မွာ စနစ္တက် ျပင္ဆင္ထားတာမရွိသလို တိုင္းရင္းသားအင္အားစုမ်ားက တင္ျပတဲ့ အစီအစဥ္ကိုလည္း
အစိုးရက အျပည့္အဝလက္မခံပါ၊ ေအာက္တိုဘာ လက္မွတ္ေရးထိုးပြဲအျပီး ေနာက္ပိုင္းမွာ ႏိုင္ငံေရးေဆြးေႏြးပြဲေတြကို
ဦးသိန္းစိန္အစိုးရက ဆက္လက္ဦးေဆာင္ေဆြးေႏြးမွာလား၊ လႊတ္ေတာ္နဲ႕ ဆက္ေဆြးေႏြးၾကဆိုျပီး
တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္တပ္ဖြဲ႕ေတြကို လႊတ္ေတာ္လက္ထဲ ထားခဲ့မွာလား၊ ဒါမွမဟုတ္ အစိုးရနဲ႕
လႊတ္ေတာ္ ပူးေပါင္းျပီး တိုင္းရင္းသားေတြနဲ႕ ေဆြးေႏြးမွာလား၊ ေဆြးေႏြးပြဲေတြက်င္းပရင္
အခ်ိန္ဘယ္ေလာက္ ၾကာမလဲ၊ အဆင့္ ဘယ္ႏွစ္ဆင့္ရွိမလဲ၊ က်ေနာ္တို႕ ဘာမွမသိရပါ၊
အခုလို အဓိကလိုအပ္ခ်က္ၾကီးႏွစ္ခုျဖစ္တဲ့ "အပစ္အခတ္ရပ္စဲမႈ
ေစာင့္ၾကပ္ထိန္းသိမ္းေရးေကာ္မီတီ" နဲ႕ "တိက်ခိုင္မာေသာ ႏိုင္ငံေရးေဆြးေႏြးပြဲလုပ္ငန္းစဥ္"
မ်ားမပါရွိေသးတဲ့ တစ္ႏိုင္ငံလုံးအတိုင္းအတာနဲ႕ အပစ္အခတ္ရပ္စဲမႈဟာ အမွန္တကယ္ရွည္ၾကာပါ့မလား၊
ခိုင္မာပါ့မလား၊ က်ေနာ္ သံသယရွိမိပါတယ္၊
ဆက္ပါဦးမယ္၊
ေလးစားစြာ၊
ေအာင္ဒင္
စက္တင္ဘာ ၁၆၊ ၂၀၁၃
စက္တင္ဘာ ၁၆၊ ၂၀၁၃
0 comments:
Post a Comment