BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday, April 13, 2015

ေခတ္ရနံ႔မဂၢဇင္း၊ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္၊ ဧၿပီလထုတ္မွာပါတဲ့ အယ္ဒီတာအဖြဲ႕မွ ေမးျမန္းထားတဲ့ ဦးေအာင္ဒင္ရဲ႕အင္တာဗ်ဴး၊ အပိုင္း (၂)

ေခတ္ရနံ႔မဂၢဇင္း၊ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္၊ ဧၿပီလထုတ္မွာပါတဲ့ အယ္ဒီတာအဖြဲ႕မွ ေမးျမန္းထားတဲ့ ဦးေအာင္ဒင္ရဲ႕အင္တာဗ်ဴး၊ အပိုင္း (၂)

၁၉၈၈ ကာလမ်ားက ဗကသ ေခါင္းေဆာင္တစ္ဦးအျဖစ္ ပါဝင္ေဆာင္ရြက္ခဲ့သူ၊ ေနာက္ပိုင္းတြင္ ႏိုင္ငံျခားသို႕ထြက္ခြာ သြားေသာ္လည္း ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရးကိုစဥ္ဆက္မျပတ္ေစာင့္ၾကည့္ေလ့လာၿပီး ျမန္မာ့ဒီမိုကေရစီေရးအတြက္ တတ္စြမ္းသမွ်ေဆာင္ရြက္ခဲ့သူ၊ ေလာေလာဆယ္တြင္လည္း ျမန္မာႏိုင္ငံ၏လႊတ္ေတာ္မ်ားအေၾကာင္းကို ေဝဖန္ေရးသားလ်က္ရွိ သူ ကိုေအာင္ဒင္ ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔ ေခတၱျပန္လည္ေရာက္ရွိခိုက္ ေက်ာင္းသားသပိတ္ႏွင့္ ပညာေရး၊ လႊတ္ေတာ္မ်ားအေၾကာင္းႏွင့္ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရးအေၾကာင္းတို႔ ေမးျမန္ေဆြးေႏြးထားသည္မ်ားကို ေခတ္ရနံ႕စာဖတ္သူမ်ားအတြက္ ေဖာ္ျပလုိက္ပါသည္။


ေမး ။ ။ ပညာေရးဥပေဒနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ ဒီေလာက္ပါပဲ။ ေနာက္တစ္ခု ေမးခ်င္တာက ကိုေအာင္ဒင္အေနနဲ႔ လက္ရွိ လႊတ္ေတာ္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ အနီးၾကည့္၊ အေဝးၾကည့္ဆုိၿပီးေတာ့ စာအုပ္လည္း ႏွစ္အုပ္ ထြက္ သြားၿပီေပါ့။ အၿမဲတမ္း ေစာင့္ၾကည့္ၿပီးေတာ့ ေဝဖန္ေရးသားေန တယ္။ အခုလည္း ေနျပည္ေတာ္ကုိသြားၿပီးေတာ့ ဒီတစ္ေခါက္မွာ လည္း လႊတ္ေတာ္ကုိ ေလ့လာဦးမယ္ဆုိေတာ့ လႊတ္ေတာ္နဲ႔ပတ္ သက္ၿပီးေတာ့ စာအုပ္ေတြေရးတယ္၊ အနီးကပ္ေလ့လာတဲ့အခါက် ေတာ့ ဒီဘက္ပုိင္းမွာ လႊတ္ေတာ္ရဲ႕ ေဆာင္ရြက္ခ်က္ေတြ၊ ထူးျခား ခ်က္ေတြမ်ား ဘာေတြမ်ားလည္း ဆက္ေဆြးေႏြးေပးပါဦး။

ေအာင္ဒင္။ ။ ထူးျခားခ်က္ကေတာ့ အခုေနာက္ဆုံးေတြ႕တာကေတာ့ အမ်ဳိးသားပညာေရးဥပေဒနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ အမ်ဳိးသားလႊတ္ ေတာ္က ၾကားနာပြဲေတြ လုပ္တယ္။ ဒါဆုိ ထူးျခားခ်က္ပဲဗ်။ အရင္တုန္းကလည္း ရွိတယ္ေျပာတယ္။ ဒါေပမဲ့ အမ်ား ျပည္သူ သိေအာင္ ထုတ္ျပန္ေၾကညာတာ မရွိဘူး။ သက္ဆုိင္ရာ ေကာ္မတီ ကေနၿပီးေတာ့ သက္ဆုိင္ရာဝန္ႀကီးဌာနအရာရွိ ေတြကုိ ဖိတ္ၿပီး ေတာ့တံခါးပိတ္ေဆြးေႏြးတာမ်ဳိးပဲရွိခဲ့တာကုိး။ အခုကေတာ့ အမ်ား ျပည္သူသိေအာင္ ေၾကညာတယ္၊ အမ်ားျပည္သူကုိ ပါဝင္ေဆြး ေႏြးဖုိ႔ ဖိတ္တယ္။ အျခားတုိးတက္မႈေတြလည္း ရွိတာေပါ့ဗ်ာ။ အခုဆုိလုိ႔ရွိရင္ အစုိးရကေနၿပီးေတာ့ အမ်ဳိးသားစီမံကိန္းဥပေဒ ၾကမ္းကုိတင္မယ္၊ ေနာက္တစ္ခါ တစ္ႏွစ္တာအတြက္ ရသုံးမွန္းေျခ ေငြစာရင္းကုိတင္မယ္။ အဲဒါကုိ လႊတ္ေတာ္ကေနၿပီးေတာ့ လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္ေတြကုိ ဝန္ႀကီးဌာနအလုိက္ေပါ့ေနာ္၊ အုပ္စုေတြခြဲ ခြဲၿပီးေတာ့ စစ္တယ္။ အခုစစ္ေနတယ္။ ဒါဆုိလည္း တုိးတက္မႈရွိတယ္ ေျပာလုိ႔ရတယ္။ အရင္တုန္းကလုိမ်ဳိး ဒီအစုိးရ တင္တဲ့ဘတ္ဂ်က္ေတြအေပၚမွာ လႊတ္ေတာ္က အလြယ္တကူ ခြင့္ျပဳလုိက္ရတာမ်ဳိးမဟုတ္ဘဲ အစုိးရ တင္တဲ့ ဘတ္ဂ်က္၊ အစုိးရ တင္တဲ့ စီမံကိန္းကုိ လႊတ္ေတာ္ ကုိယ္စားလွယ္ေတြက စနစ္တက် ေလးေလးနက္နက္ စစ္ေဆးတယ္ဆုိတာ ေတာ္ေတာ္ေကာင္းတဲ့ တုိးတက္မႈတစ္ခုပါ။ ဒါလည္း ကြၽန္ေတာ္တုိးတက္တယ္လုိ႔ ျမင္တယ္။ ေနာက္တစ္ခုကေတာ့ ဒီလႊတ္ေတာ္ထဲမွာ အထူးသျဖင့္ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္မွာေပါ့ ျပင္ပ ပညာရွင္ေတြကုိေခၚၿပီးေတာ့ ီနဘေအန ေတြ လုပ္တယ္။ ေခါင္းစဥ္တစ္ခုေပၚမွာ ေဆြးေႏြးတယ္၊ ေဟာေျပာတယ္၊ ပုိ႔ခ်တယ္။ အဲဒီလုိမ်ဳိးလုပ္တာေတြလည္း ေတြ႕ရ တယ္။ ဒါေတြကေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ထင္တယ္ တုိးတက္တယ္လုိ႔ေျပာ ရမွာပဲ။


ေမး ။ ။ တစ္ခုေပါ့ေလ လႊတ္ေတာ္ပုိင္းကေတာ့ တခ်ဳိ႕အပုိင္းေတြမွာ ေတာ္ေတာ္ေလးကုိအားေကာင္းေအာင္လုပ္ၿပီး သူတုိ႔လုပ္သင့္တာကုိ ေတာ္ေတာ္ေလး ႀကိဳးစားလုပ္ေနတာေတြ႕ရတယ္။ ဒါေပမဲ့ အစုိးရနဲ႔ လႊတ္ေတာ္ၾကားမွာ ကြာဟေနတာေတြလည္း ေတြ႕ရတယ္။ ဥပမာ အားျဖင့္ ေျမယာစုံစမ္းစစ္ေဆးေရးေကာ္မရွင္ရဲ႕ အစီရင္ခံစာဆုိ ဖတ္ၾကည့္တဲ့အခါ ေတာ္ေတာ္ေလး Fair ျဖစ္တာကုိ ေတြ႕ရတယ္။ ဒါေပမဲ့ အဲဒါကုိအစုိးရက အေကာင္အထည္ေဖာ္မႈပုိင္းမွာ အေတာ္ ေလး အားနည္းေနတာကုိ ေတြ႕ရတယ္။ အဲဒီလုိ ျပႆနာမ်ဳိးဆုိရင္ ေရာ ဘယ္လုိရွင္းရင္ ပုိၿပီးေတာ့ထိေရာက္မယ္ထင္လဲ။

ေအာင္ဒင္။ ။ ႏုိင္ငံတကာ ထုံးစံေပါ့ဗ်ာ။ အထူးသျဖင့္ အေမရိကန္ႏုိင္ငံ ေပါ့။ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုမွာက်ေတာ့လည္း ကြန္ဂရက္ လႊတ္ေတာ္က အစုိးရရဲ႕ဘတ္ဂ်က္ကုိ ခ်ေပးရတယ္။တစ္ခ်ိန္တည္း မွာ အစုိးရက ဒီဘတ္ဂ်က္အတုိင္းလုပ္ငန္းေတြကုိ အေကာင္အ ထည္ ေဖာ္၊ မေဖာ္ စစ္ေဆးရတယ္။ တကယ္လုိ႔ အစုိးရရဲ႕ လုပ္ငန္း အေကာင္အထည္ေဖာ္မႈကေႏွာင့္ေႏွးတယ္၊ ၾကန္႔ၾကာတယ္၊ သုိ႔မဟုတ္ ရည္ရြယ္ခ်က္အတုိင္းမလုပ္ႏုိင္ဘူးဆုိရင္ လႊတ္ေတာ္က သူ႔နည္းသူ႔ဟန္နဲ႔အဓိကေတာ့ ေငြေပါ့။ အစုိးရဌာနအတြက္ ခြဲတမ္း ခ်ေပးတဲ့ ေငြကုိထိန္းခ်ဳပ္ျခင္းနည္းနဲ႔ တုန္႔ျပန္တယ္။သူတုိ႔အေခၚ ကေတာ့ဗ်ာ Power of Purse ေပါ့။ ပုိက္ဆံအိတ္ႀကီး ကုိင္ထား တယ္ေပါ့။ အခုခ်ိန္ထိကကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ကအစုိးရအေပၚ မွာဘတ္ဂ်က္နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး သိပ္ထိန္းခ်ဳပ္ ႏုိင္တာ မေတြ႕ရေသးဘူး။ အမွန္ကေတာ့ အဲ့လုိဘတ္ဂ်က္နဲ႔ ထိန္းခ်ဳပ္ႏုိင္တဲ့ ပါဝါရွိ မယ္ဆုိလုိ႔ရွိရင္ အစုိးရအဖြဲ႕အစည္းမ်ားက သက္ဆုိင္ရာတာဝန္ေတြကုိ ေက်ေက်ပြန္ ပြန္မထမ္းေဆာင္ႏုိင္တဲ့အခါမွာ လႊတ္ ေတာ္က ခ်မွတ္ေပးတဲ့ဘတ္ဂ်က္ကုိ ထိန္း ခ်ဳပ္ျခင္းနည္းနဲ႔တုံ႔ျပန္လုိ႔ရတယ္။ အဲဒါမ်ဳိး ေတြ ေရွ႕ေတာ့ ျဖစ္လာလိမ့္မယ္ထင္တာ ေပါ့ေနာ္။ အခုထိကဗ်ာအစုိးရေရာ လႊတ္ ေတာ္မွာအမ်ားစုပါတီကပါတီတစ္ခုတည္း ျဖစ္ေနတာေပါ့။ ပါတီတစ္ခုတည္းျဖစ္ ေနတဲ့အခါက်ေတာ့ အဲ့မွာနည္းနည္း ျပႆနာရွိတယ္။ အတုိက္အခံက ကြၽန္ ေတာ္တုိ႔ဆီမွာ အင္အား သိပ္မရွိဘူးေလ။ တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္မွာအတုိက္အခံအင္အား ေကာင္းလာၿပီဆုိရင္ေတာ့ အစုိးရအေပၚ မွာလႊတ္ေတာ္ကပုိၿပီးေတာ့ ထိန္းခ်ဳပ္ႏုိင္ လိမ့္မယ္လုိ႔ ေမွ်ာ္လင့္ရတာပဲ။


ေမး ။ ။ ဟုတ္ကဲ့။ ကုိေအာင္ဒင္ေျပာသြားတဲ့အထဲမွာ ေလာေလာ ဆယ္ေတာ့ အတုိက္အခံအင္အား သိပ္မေကာင္းေသး ဘူးဆုိတာ ေလးၾကားလုိက္ရပါတယ္။ အဲဒီအခါက်ေတာ့ ေလာေလာ ဆယ္ေပါ့ ေလ အခုေလးႏွစ္သက္တမ္း အထူးသျဖင့္ ၂ဝ၁၂ ေနာက္ပုိင္းမွာ NLD လည္း ပါလာတယ္။ ပါလာတယ္ဆုိတဲ့ အခါက်ေတာ့လက္ရွိ လႊတ္ေတာ္ရဲ႕ေဆာင္ရြက္ခ်က္ေတြကို ေလ့လာၾကည့္တဲ့အခါက်ေတာ့ အတုိက္အခံပဲေျပာေျပာ ဒါမွမဟုတ္ ဒီမုိကရက္တစ္ အင္အားစု ေတြရဲ႕၊ လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္ေတြရဲ႕ ေဆာင္ရြက္ခ်က္ေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့သူတုိ႔လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြအေပၚအျမင္ေလးလည္း သုံးသပ္ေပးပါဦး။

ေအာင္ဒင္။ ။ သုံးသပ္မယ္ဆုိရင္ေတာ့ဗ်ာ အားရစရာမရွိပါဘူး။ အားရ စရာမရွိဘူးဆုိတာ အခုခ်ိန္အထိ ဒီအတုိက္အခံလႊတ္ေတာ္ ကုိယ္စားလွယ္မ်ားကေနၿပီးေတာ့ တင္သြင္းတဲ့ဥပေဒၾကမ္းဆုိတာ တစ္ခု မွ ကြၽန္ေတာ္မေတြ႕ေသးဘူး။ အဲလုိပဲ အေရးႀကီးအဆုိေတြေပါ့ဗ်ာ တင္တာ ကြၽန္ေတာ္မေတြ႕ရေသးဘူး။ ဥပမာ အခုဒီ အမ်ဳိးသား ပညာေရးဥပေဒနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး အခုလုိမ်ဳိး ေက်ာင္းသား ထုဆႏၵျပ တယ္။ဆႏၵျပမႈကုိ အၾကမ္းဖက္ၿဖိဳခြဲတယ္။ ေနာက္တစ္ခါ ဆူးေလ ဘုရားပတ္ဝန္း က်င္မွာဆႏၵျပတဲ့ျပည္သူေတြကုိ အရပ္သားလူမုိက္ ေတြကုိသုံးၿပီးေတာ့ အၾကမ္းဖက္ၿဖိဳခြဲတယ္။ အဲလုိကိစၥမ်ဳိးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔အတုိက္ အခံအမတ္ေတြကလႊတ္ ေတာ္ထဲမွာအေရး ႀကီးအဆုိတင္တာတုိ႔ ေျပာဆုိကန္႔ကြက္ တာတုိ႔ ကြၽန္ေတာ္မၾကားရဘူး။ ဒါဆုိ ေတာ္ ေတာ္ဝမ္းနည္းစရာေကာင္းတဲ့ ကိစၥ။ အလားတူပဲ ဒီလုိျဖစ္ရပ္မ်ဳိးေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့အနည္းဆုံး စုံစမ္းစစ္ ေဆးေဖာ္ထုတ္ဖုိ႔ လႊတ္ေတာ္ကုိယ္တုိင္ က ေတာင္းဆုိ သင့္တယ္။ အခုေတာ့ဗ်ာ ၈၈ တုိ႔ဘာတုိ႔က ေတာင္းဆုိတဲ့အခါက် ေတာ့ ရန္ကုန္တုိင္းမွာ ျဖစ္တဲ့ျပႆနာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အခုသမၼတကေန ျပည္ထဲ ေရးဒုဝန္ႀကီးကုိ ဦးေဆာင္ၿပီးေတာ့ ေကာ္ မရွင္ဖြဲ႕ၿပီး စုံစမ္းစစ္ေဆးတာ ေတြ႕တယ္။ အလားတူပဲလက္ပံတန္းမွာျဖစ္တဲ့ ကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့လည္း ႏုိင္ငံေတာ္ အဆင့္စုံစမ္းေရးေကာ္မ ရွင္ေတြဖြဲ႕ၿပီးေ တာ့ စစ္ေဆးသင့္တာေပါ့။ တကယ္ကုိပဲ ျပည္သူ႔ရဲ တပ္ဖြဲ႕ကအလြန္အကြၽံအား သုံးသလား ဘာညာစသျဖင့္ေပါ့ေလ။ အဲဒါမ်ဳိး ေတြစုံစမ္းစစ္ေဆးမႈေတြ လုပ္ သင့္တာေပါ့။ အဲဒီလုိပဲ စုံစမ္းစစ္ေဆး မႈအတြက္ကုိပဲကြၽန္ေတာ္တုိ႔ရဲ႕လႊတ္ေတာ္ ကုိယ္စားလွယ္ေတြက လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ ေဝဖန္ေဆြးေႏြးေထာက္ျပသင့္တာေပါ့။ အဲဒါေတြ လည္းကြၽန္ေတာ္တုိ႔ အခုထိမေတြ႕ရဘူး။

ေမး ။ ။ ေနာက္တစ္ခု ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ အခုဥပေဒၾကမ္းေကာ္မတီေတြ ရွိပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္သိသေလာက္ေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ဆီမွာက လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္ေတြ ကုိယ္တုိင္ကဥပေဒၾကမ္းကုိ ဦးေဆာင္ ေရးဆြဲဖုိ႔ဆုိတာေလာေလာဆယ္ေတာ့လုပ္ဖုိ႔ အခက္အခဲရွိေသး တယ္။ လုပ္ႏုိင္ေသးတဲ့အေနအထား မရွိေသးဘူးထင္ပါတယ္။ အဲေတာ့ Law Making Process ေခၚမလား။ ဒီ Bill တစ္ခု ျဖစ္လာဖုိ႔အတြက္ အဆင့္ဆင့္ေဆာင္ရြက္တဲ့ေနရာ မွာေရာကြၽန္ေတာ္ တုိ႔ဆီမွာလႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္ေတြရဲ႕ ေဆာင္ရြက္ခ်က္ေတြပါဝင္ ခြင့္ေတြကကြၽန္ေတာ္တုိ႔အားရေလာက္တဲ့အေနအထားရွိေနပါၿပီလား။

ေအာင္ဒင္။ ။ ခုန ခ်ဳိ႕ယြင္းခ်က္ကေတာ့မွန္တယ္။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔လႊတ္ ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္ေတြမွာက႐ုံးခန္းေတာင္မရွိဘူး။ လက္ ေထာက္ အရာရွိေတြမရွိဘူး။ အႀကံေပးေတြမရွိဘူး။ တစ္ကုိယ္တည္း႐ုန္းကန္ ေနရတာကုိး။ ဒါေယဘုယ်ၾကည့္မယ္ဆုိ႐ုံနဲ႔လႊတ္ ေတာ္ကုိယ္စား လွယ္ေတြမွာ အားနည္းခ်က္ရွိတယ္။ ဒါေပမယ့္ လႊတ္ေတာ္ ကုိယ္စားလွယ္တုိင္းက တစ္သီးပုဂၢလမဟုတ္ၾကပါဘူး။အဖြဲ႕အစည္း နဲ႔ပါ။ ပါတီကုိကုိယ္စားျပဳတဲ့လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္ေတြ ဆုိေတာ့ သူ႔သက္ ဆုိင္ရာပါတီအစုအဖြဲ႕အလုိက္၊ သက္ဆုိင္ရာပါတီ ေတြက သူတုိ႔ရဲ႕လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္ကုိ အေထာက္အကူျပဳ ထားတဲ့ အင္အားစုေတြ ရွိပါလိမ့္မယ္။ ေျပာခ်င္တာက သူတုိ႔သည္ သူတုိ႔မွာ ႐ုံးအဖြဲ႕ေတြ မရွိေသာ္ျငားလည္း သူတုိ႔ရဲ႕သက္ဆုိင္ရာ ပါတီမ်ားက သူတုိ႔ရဲ႕ ဥပေဒျပဳလုပ္ငန္းမ်ားကုိ ဝုိင္းၿပီးအေထာက္အကူေပး ေနလိမ့္မယ္လုိ႔ ကြၽန္ေတာ္ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မုိ႔ ဥပေဒျပဳ မႈနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့မလုပ္ႏုိင္တာကို နားလည္လက္ခံလုိ႔ ေတာ့မရ ဘူး။ ဥပမာ ဦးသိန္းၫြန္႔(သဃၤန္းကြၽန္း ၿမိဳ႕နယ္ ျပည္သူ႔ လႊတ္ေတာ္ ကုိယ္စားလွယ္) ကုိၾကည့္ပါ။ ဦးသိန္းၫြန္႔ လႊတ္ေတာ္ Section တုိင္းမွာဥပေဒၾကမ္းေတြ တင္ေနတာပဲေလ။ ဦးသိန္းၫြန္႔ေတာင္ လုပ္ႏုိင္တယ္ဆုိလုိ႔ရွိရင္ အျခားသူက မလုပ္ႏုိင္စရာ မရွိပါဘူးဗ်ာ။ တကယ္က်ေတာ့လုပ္ႏုိင္ရမွာပါ။ တစ္ခုပဲ ရွိတယ္။ လႊတ္ေတာ္ရဲ႕ ဖြဲ႕စည္းပုံအရဥပေဒၾကမ္းတင္တဲ့ကိစၥအားလုံးကုိ ဥပေဒၾကမ္း ေကာ္မတီကုိ တာဝန္ေပးထားၿပီးေတာ့ အဲ့ဒီကေနၿပီးေတာ့ ဒီ ဥပေဒၾကမ္းေကာ္မတီကုိ ပထမဆုံး ေဆြးေႏြး၊ ေဆြးေႏြးၿပီးေတာ့ ဥပေဒၾကမ္းေကာ္မတီကေနၿပီးေတာ့မွဥပေဒၾကမ္းတစ္ခုေရးဆြဲျပဳစု ဖုိ႔လုိအပ္တယ္လုိ႔ သုံးသပ္ဆုံးျဖတ္ၿပီးေတာ့မွ ေရးဆြဲတင္သြင္းတာ မ်ဳိးလည္းရွိတာကုိး။ ဆုိေတာ့ တစ္ေယာက္ခ်င္းရဲ႕ ဦးေဆာင္မႈေတာ့ မေတြ႕ရဘူး။ ဒါေပမဲ့ေကာ္မတီရဲ႕ဦးေဆာင္မႈနဲ႔ ဥပေဒၾကမ္းတင္ တာေတာ့ရွိပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ဦးသိန္းၫြန္႔လုိမ်ဳိး တစ္ေယာက္တည္းနဲ႔ ဥပေဒၾကမ္းေရးဆြဲၿပီး တင္သြင္းႏုိင္တယ္ဆုိလုိ႔ရွိရင္ တျခားလႊတ္ ေတာ္ကုိယ္စား လွယ္မ်ားမွာလည္းအဲလုိအရည္အခ်င္းရွိဖုိ႔ လုိ အပ္ပါတယ္။

ေမး ။ ။ ကြၽန္ေတာ္ဆက္ၿပီးေတာ့ ေမးခ်င္တာက ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ၂ဝ၁၅ မွာလည္းေရြးေကာက္ပြဲရွိတယ္ေလ။ ပုံမွန္အတုိင္း၊ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ေမွ်ာ္လင့္ထားတဲ့အတုိင္းသာ ဒီႏွစ္ေႏွာင္းပုိင္းမွာ ေရြး ေကာက္ပြဲက ျဖစ္ခဲ့မယ္ဆုိလုိ႔ရွိရင္ ၂ဝ၁၅ ေရြးေကာက္ပြဲ အလြန္မွာ ျဖစ္ေပၚလာႏုိင္မယ့္လႊတ္ေတာ္ကေရာ လက္ရွိအခင္း အက်င္းအတုိင္း ပဲသြားႏုိင္မလား၊ ဒါမွမဟုတ္ ဘယ္လုိအေျခအေနမ်ဳိးေတြေျပာင္းလဲ သြားႏုိင္မလဲ။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ဘာေတြေမွ်ာ္လင့္ႏုိင္မလဲ။ အဲဒီဟာေလး ကုိလည္းသုံးသပ္ေပးပါဦး။

ေအာင္ဒင္။ ။ ၂ဝ၁၅ ေရြးေကာက္ပြဲ ေနာက္ပုိင္းေပၚလာမယ့္ လႊတ္ေတာ္ ဟာ လူထုကုိယ္စားလွယ္ စစ္ စစ္မွန္မွန္ေတြ ပုိၿပီးေတာ့ မ်ားလာပါ လိမ့္မယ္။ ေရြးေကာက္ပြဲက ကြၽန္ေတာ္ထင္တယ္၊ အတုိင္းအတာ တစ္ခုအထိ သန္႔ရွင္းမွ်တပါ လိမ့္မယ္။ အခုလက္ရွိ ေရြးေကာက္ပြဲ ေကာ္မရွင္နဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ လူေတြ ေဝဖန္ေနတာရွိတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ကုိယ္တုိင္လည္း ေဝဖန္ပါတယ္။ တစ္ဖက္မွာက်ေတာ့ ေကာ္မရွင္အေနနဲ႔ ႏုိင္ငံတကာ ေရြးေကာက္ပြဲေလ့လာေစာင့္ၾကည့္ ေရးအဖြဲ႕ေတြကုိ တရားဝင္ဖိတ္ၾကားထားတာေတြ႕တယ္။ ေနာက္တစ္ခါ ျပည္တြင္းကအဖြဲ႕အစည္းေတြကုိလည္း ေရြးေကာက္ပြဲ ေစာင့္ၾကည့္ရမယ့္တာဝန္ေတြကုိ ခြင့္ျပဳတာလည္းရွိတယ္။ အဲဒါ ေတြက ေကာင္း မြန္တဲ့လုပ္ရပ္ ေတြလုိ႔ ဆုိႏိုင္ပါတယ္။ တကယ္သာ ႏုိင္ငံတကာအဖြဲ႕အစည္းမ်ားနဲ႔ ျပည္တြင္းအဖြဲ႕အစည္းမ်ားက ေရြး ေကာက္ပြဲမ်ားကုိစနစ္တက် ေလ့လာေစာင့္ၾကည့္ခြင့္ရွိၿပီဆုိလုိ႔ရွိရင္ ေရြးေကာက္ပြဲဟာအရင္ထက္ဆုိလုိ႔ရွိရင္အမ်ားႀကီးပုိၿပီးသန္႔ရွင္း မွ်တႏုိင္မယ္။


ေနာက္တစ္ခုက ဒီလူထုရဲ႕အခန္းက႑လည္း ပါတာေပါ့ေလ။ လူထုကုိယ္ ၌ကလည္း မိမိရဲ႕တာဝန္နဲ႔ မိမိရဲ႕အခြင့္ အေရးကုိ ေသခ်ာသိဖုိ႔ လုိတာေပါ့။ လူထုကုိယ္၌က မိမိကုိယ္တုိင္က မဲေပးပုိင္ခြင့္ရွိတယ္။ အဲဒါ ေၾကာင့္ သူသည္ မဲစာရင္းမွာ ပါရမယ္။ သူ႔ကုိမဲစာရင္းမွာ မထည့္ထားဘူးဆုိလုိ႔ရွိရင္ အခ်ိန္မီ သက္ဆုိင္ရာကုိ အေၾကာင္းၾကားၿပီးေတာ့ သူ႔နာမည္ကုိ မဲစာရင္းမွာ ပါဝင္ဖုိ႔ ေတာင္းဆုိရမယ္။ အလားတူပဲေသဆုံးၿပီးသားလူေတြ၊ တုိင္းျပည္ အတြင္းမွာမရွိေတာ့ တဲ့လူေတြ မဲစာရင္းမွာ ပါေနတယ္ ဆုိလုိ႔ရွိရင္ အဲဒီမဲေတြကုိ ဖ်က္ေပးဖုိ႔ ေတာင္းဆုိရမယ္စသျဖင့္ လူထုကုိယ္၌က ေရြးေကာက္ပြဲမတုိင္ခင္ မဲစာရင္းတင္ျပတဲ့ကာလကစလုိ႔ ေဆာင္ ရြက္ရမယ့္ကိစၥေတြရွိတယ္။ ေရြးေကာက္ပြဲကာလ မွာလည္း မဲေပးတဲ့စနစ္ကိုနားလည္ဖို႕လိုပါတယ္။ လူတစ္ေယာက္ရဲ႕မဲက အလြယ္တကူ ပယ္မဲျဖစ္သြားတယ္။ ဘယ္လို မဲေပးရမယ္ဆုိတာ ေသခ်ာနားမလည္ဘူးဆုိရင္အဲဒီမဲတစ္ခုကပယ္မဲျဖစ္သြား ႏိုင္တယ္။
ဒီလိုဆိုရင္ လူထုက သူတုိ႔တကယ္ယုံၾကည္တဲ့ ကိုယ္စားလွယ္ ေလာင္းကို ေရြးေကာက္ပြဲတစ္ဆင့္ တင္ေျမႇာက္ဖုိ႔ဆုိတာ အေတာ္ ခက္ခဲသြားႏိုင္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ လူထုကိုယ္၌ကလည္း ေရြးေကာက္ ပြဲဆုိင္ရာ အေတြ႕အႀကံဳေတြ နားလည္ဖုိ႔ လိုအပ္ပါတယ္။ အဲလိုနဲ႔ အဲဒီကိစၥကိုလည္း၊ ကြၽန္ေတာ္ထင္ပါတယ္။ အခ်ိန္ကစၿပီးေတာ့ သတင္းမီဒီယာေတြ ေရြးေကာက္ပြဲေကာ္မရွင္ကိုယ္၌ကလည္း လူထုကိုေရြးေကာက္ပြဲဆုိင္ရာ ပညာေပးျခင္းေတြလုပ္မယ္၊ ေနာက္ ႏိုင္ငံတကာအဖြဲ႕အစည္းေတြက လူထုကိုကူညီၾကမယ္ဆိုရင္ လူထုမွာေရြးေကာက္ပြဲမတုိင္ခင္ ေရြးေကာက္ပြဲနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ နားလည္သိျမင္မႈေတြရွိလာပါလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္မုိ႔လို႔ ေရြး ေကာက္ပြဲအတုိင္းအတာတစ္ခုအထိသန္႔ရွင္း မွ်တမယ္လို႔ ကြၽန္ေတာ္ေမွ်ာ္ လင့္တယ္။

ေရြးေကာက္ပြဲကေနၿပီး လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ လူထုကို ကိုယ္စားျပဳတဲ့ ကိုယ္စားလွယ္ ေတြ ပုိၿပီးေတာ့ မ်ားမ်ားစားစား ေနရာရ လာပါလိမ့္မယ္။ အဲ ဒါကိုက ေကာင္းတဲ့ တုိးတက္မႈတစ္ခုပါ။ ၿပီးခဲ့တဲ့ ၂ဝ၁ဝ ေရြး ေကာက္ပြဲမွာက်ေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ေတြကရာႏႈန္း ျပည့္ ျပည္သူေရြးခ်ယ္တင္ေျမႇာက္တယ္ ေျပာလုိ႔မရပါဘူး။ဒါေပမဲ့ ၂ဝ၁၅မွာေတာ့ လူထုကိုယ္စားလွယ္ကပိုၿပီးေနရာရလာပါ လိမ့္မယ္။ အမ်ားႀကီးေျပာင္း လဲသြားႏိုင္ ပါတယ္။အရင္ကလို ႀကံ႕ခိုင္ေရးပါတီကပဲ လႊတ္ေတာ္ေနရာအမ်ားစုကို လႊမ္းၿခံဳ ထားႏိုင္တဲ့အေနအထားမရွိေတာ့ပဲနဲ႔ အင္အားႀကီးပါတီေတြက လႊတ္ေတာ္ထဲ မွာေတာ္ေတာ္လုံေလာက္တဲ့အေရးႀကီးတဲ့ အေရအတြက္ရွိတဲ့ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စား လွယ္ေနရာေတြကို ထိန္းခ်ဳပ္ထားႏိုင္မယ္ လို႔ထင္ပါတယ္။ ဆုိလုိတာက ႀကံ႕ခိုင္ေရး ပါတီကလည္း အင္အားတစ္စုံတစ္ရာ ရွိမယ္၊ အမ်ဳိးသားဒီမုိကေရစီ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္ကလည္း အင္အားတစ္စုံ တစ္ရာရွိမယ္၊ တုိင္းရင္းသားပါတီဝင္ေတြ ေပါင္းၿပီးေတာ့လည္း အင္အား တစ္စုံတစ္ရာရွိပါလိမ့္မယ္။ အဲဒီလိုအင္အားေတြက တစ္ ဖက္ႏွင့္တစ္ဖက္ အလြန္အကြၽံမသာဘဲနဲ႔ လႊတ္ေတာ္ကိုမွ်တေအာင္ ထိန္းသြားႏိုင္မယ္လို႔ ကြၽန္ေတာ္ယုံၾကည္တယ္။ အဲဒီကာလမွပဲ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔က ဘာကိုပုိၿပီးေတြ႕ရမလဲဆုိေတာ့ စစ္ဘက္၊ အရပ္ ဘက္ဆံဆက္ေရးကို၊ လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ ေရာက္ေနတဲ့စစ္တပ္ကိုယ္ စားလွယ္မ်ားနဲ႔ လႊတ္ေတာ္ထဲကိုေရာက္လာတဲ့ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ လူထု ကုိယ္စားလွယ္မ်ားရဲ႕ၾကားမွာ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈ၊ စစ္ဘက္၊ အရပ္ဘက္ ဆက္ဆံေရးတစ္ခု၊ အဲဒီေတာ့မွစၿပီး တည္ေဆာက္ႏိုင္ မယ္လို႔ ကြၽန္ေတာ္ ေမွ်ာ္လင့္တယ္။


ေမး ။ ။ ဟုတ္ကဲ့။ ဒါကေတာ့ လႊတ္ေတာ္နဲ႔ပတ္သက္လုိ႔ေလ။ အဲေတာ့ ေနာက္တစ္ခု ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ဒီ ၂ဝ၁၅ ေပါ့ အေရးႀကီးတဲ့ႏွစ္လို႔ ေျပာေနၾကပါတယ္။ အေမရိကန္ ႏိုင္ငံျခားေရးဝန္ႀကီး ဂြၽန္ကယ္ရီ ကိုယ္တုိင္က ၂ဝ၁၅ ေရြးေကာက္ပြဲဟာ ျမန္မာႏိုင္ငံေရးအတြက္ Bench-mark လုိ႔ေျပာထားတာလည္း ရွိပါတယ္။ ၂ဝ၁၅ ႏွစ္ဆန္း ကတည္းက ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ဆီမွာ ေျပာရလို႔ရွိရင္ႏိုင္ငံေရးျပႆနာေတြ ေပၚလာတာေတြ႕ရတယ္။ အခုဆုိလ႔ိုရွိရင္ အလုပ္သမားသပိတ္ေတြရွိ တယ္၊ ေက်ာင္းသား သပိတ္ေတြရွိတယ္၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးျပႆနာ ကလည္းမေျဖရွင္းႏိုင္ေသးဘူး။ ဒီၾကားထဲ မွာ အခုေဖေဖာ္ဝါရီမွာ ေလာက္ကိုင္ကိစၥ ကျပႆနာတက္လာတယ္။ အဲေတာ့ ဒီ ၂ဝ၁၅မွာပဲ ျပႆနာေတြက ပုိၿပီးေတာ့ႀကီး ထြားတဲ့သေဘာရွိေတာ့ ၂ဝ၁၅ ကြၽန္ေတာ္ တုိ႔ ႏိုင္ငံရဲ႕လက္ရွိအေနအထားေပၚသုံးသပ္ ၿပီးေတာ့ ဘာေတြျဖစ္ေပၚလာႏိုင္မလဲ၊ အ ေကာင္းဘက္ကို ေရြ႕မလား၊ ဒါမွမဟုတ္ ရင္ ဒီေရြးေကာက္ပြဲကို ေရႊ႕ဆုိင္းတာမ်ဳိး ေတြ ျဖစ္လာႏိုင္မလား။ ကိုေအာင္ဒင္ရဲ႕ အျမင္သေဘာထားကိုလည္း ေျပာေပးပါ ဦး။

ေအာင္ဒင္။ ။ ကြၽန္ေတာ့္အျမင္ဆုိရင္ ကြၽန္ေတာ္ ဒီကိုမလာခင္တုန္းက အေမရိကန္ ႏိုင္ငံျခားေရးဝန္ႀကီးဌာနက အရာရွိတစ္ ေယာက္နဲ႔ ေတြ႕ခဲ့တယ္။ ေတြ႕ေတာ့ သူ ေျပာတဲ့စကားေလးက စိတ္ဝင္စားဖုိ႔ ေကာင္းတယ္။ ငါတုိ႔က ျမန္မာႏိုင္ငံကို အခုခ်ိန္မွာ Normal Country လုိ႔ သတ္ မွတ္ထားတယ္တဲ့။ Normal Country ဆုိတာပုံမွန္ေပါ့ဗ်ာ။ အမ်ားနည္းတူ ပုံမွန္ ႏိုင္ငံ၊ ပုံမွန္ရပ္တည္ လႈပ္ရွားေနတဲ့ ႏိုင္ငံ တစ္ခုေပါ့။ အစုိးရရွိမယ္၊ အတုိက္အခိုက္ရွိမယ္၊ ဆႏၵျပတာရွိမယ္၊ ၿဖိဳခြဲတာရွိမယ္၊ ညီၫြတ္တာရွိမယ္၊ ၿပိဳကြဲတာရွိ မယ္၊ ဖိႏွိပ္တာ ရွိမယ္၊ တု႔ံျပန္တာရွိမယ္ဆုိေတာ့ ႏိုင္ငံတစ္ခုမွာသမား႐ိုးက်ျဖစ္ပ်က္ ေနတဲ့ အျဖစ္အပ်က္ေတြ အားလုံး ဒီႏိုင္ငံမွာရွိတယ္။ ဆင္းရဲႏြမ္းပါး မႈရွိတယ္၊ ခ်မ္းသာတဲ့သူ ရွိတယ္။ ဘာေျပာေျပာ ဟုိတုန္းကလိုမ်ဳိး အဖိအႏွိပ္ခံ ျပည္သူမ်ားကတစ္ဖက္၊ ဖိႏွိပ္ခ်ဳပ္ခ်ယ္သူ အာဏာရွင္ ကတစ္ဖက္၊ ဘက္ႏွစ္ဖက္ၾကားမွာ အႀကီးအက်ယ္ ထိပ္တိုက္ ရင္ဆုိင္ေနတဲ့ပဋိပကၡ ျဖစ္ေနတဲ့ႏိုင္ငံမ်ဳိးလို႔ မသတ္မွတ္ေတာ့ဘူး။ ပုံမွန္ႏိုင္ငံတစ္ခု။ ဆုိေတာ့ ခင္ဗ်ားေျပာတဲ့ ျဖစ္စဥ္ေတြအားလုံးက တကယ္က်ေတာ့ ကမၻာ့ႏိုင္ငံတုိင္းမွာျဖစ္ေနတဲ့ သမား႐ိုးက် ျဖစ္စဥ္ ေတြပါပဲ။ အဲ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ႏိုင္ငံမွာ ထူးျခားခ်က္ကဘာလဲ၊ စစ္ဘက္ က အခုခ်ိန္ထိ ႏိုင္ငံေတာ္အာဏာကို ေနာက္ကြယ္ကေန ႀကိဳးကိုင္ ထားတာျဖစ္တယ္။ ဒုတိယအခ်က္ ၂ဝ၁၅ မွာ ေရြးေကာက္ပြဲ ရွိတယ္။ ႏိုင္ငံလုံးဆုိင္ရာ ေရြးေကာက္ပြဲရွိတယ္။ ဒီႏွစ္ခ်က္က ဒီမွာ လာၿပီးေတာ့ထူးျခားတာေပါ့။ က်န္တဲ့ဆႏၵျပမႈေတြ၊ အတိုက္အခံ ေတြ၊ မညီၫြတ္မႈေတြ၊ ၿဖိဳခြဲမႈေတြအားလုံးက ကမၻာ့တစ္ဝန္းမွာ ႏိုင္ငံတုိင္းလုိမွာနိစၥဓူဝ ျဖစ္ေနတဲ့ကိစၥေလးေတြ၊ ဒါကတစ္ခ်က္

အဲဒီမွာအခုနက ကြၽန္ေတာ္ထင္ျမင္ခ်က္က ဘာျဖစ္ခ်င္လဲဆုိေတာ့ ဒီ ၂ဝ၁၁ ကေန ၂ဝ၁၅ အထိကို ကြၽန္ေတာ္က Decentralization Phase 1 လို႔သတ္မွတ္ထားတယ္။ Phase 1 ဆုိတာ ထိန္းခ်ဳပ္မႈကေန ေျဖေလွ်ာ့ေပးတဲ့အခါ အဲဒါ ပထမ ၅ႏွစ္က အပိုင္းတစ္ေပါ့။ ဒါ ဒီမုိကေရစီ မရေသးဘူး။ ၂ဝ၁၆ ကေန ၂ဝ၂ဝ Phase 2 ဗ်ာ။ Phase 2 ဆုိတာ ဖိႏွိပ္ခ်ဳပ္ကိုင္မႈေတြ ေလ်ာ့ေပးတဲ့အပိုင္း ၂ ေပါ့။ ၿပီးေတာ့ရွိရင္ ၂ဝ၂၁ ကေန ၂ဝ၂၅ ထိ ေနာက္ Phase 3 အပိုင္း ၃ ျဖစ္သြားၿပီ။ ဆုိေတာ့ ဒီအပိုင္း ၁ ကေန အပိုင္း ၂ ကို ကူးေျပာင္း တဲ့ကာလ ေတာ္ေတာ္အေရးႀကီးတယ္။ အေရးႀကီးျခင္း ဟာ ေရြး ေကာက္ပြဲပဲ။

ကြၽန္ေတာ္က ေရြးေကာက္ပြဲကို အစုိးရကအေၾကာင္း ျပခ်က္ တစ္စုံတစ္ရာနဲ႔ ေရႊ႕ဆုိင္းလိမ့္မယ္မထင္ဘူး။ ေနာက္ၿပီး ေတာ့ ေရြးေကာက္ပြဲေရႊ႕ဆုိင္းရေလာက္တဲ့ အေၾကာင္းအရာလည္း မရွိပါဘူး။ မရွိတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ေရြးေကာက္ပြဲက ျဖစ္သြားလိမ့္ မယ္။ အဲဒီေရြးေကာက္ပြဲကို ျဖတ္သန္းတဲ့အခါမွာ ခုနကေျပာတဲ့ လူထုကိုယ္၌တက္ၾကြစြာပါဝင္ဖို႕လိုတယ္။ ေရြးေကာက္ပြဲကလည္း သန္႔သန္႔ရွင္းရွင္းနဲ႕မွ်တရမယ္၊ ႏိုင္ငံတကာေလ့လာသူေတြ ေစာင့္ ၾကည့္ၿပီးေတာ့အကဲခတ္ေဝဖန္တာကိုေဆာင္ရြက္လက္ခံႏိုင္ရမယ္။ လူထုဟာလည္းေရြးေကာက္ပြဲဆုိင္ရာ အေတြ႕အႀကံဳေတြ ရွိမယ္။ ေရြးေကာက္ပြဲမွာ ကိုယ္စားလွယ္ ေလာင္းေတြကလည္း တကယ္ကိုပဲ ႐ိုး႐ိုးသားသား မွ်မွ်တတနဲ႔ၿပိဳင္ၾက ရမယ္ဆုိလို႔ရွိရင္ ဒီေရြးေကာက္ပြဲက ေနကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ေကာင္းမြန္တဲ့၊ သန္႔ ရွင္းစင္ၾကယ္တဲ့ လူထုကိုယ္စားလွယ္ ေတြကိုအမ်ားႀကီးရၿပီး အဲ့ဒီပုဂၢိဳလ္ ေတြကိုလႊတ္ေတာ္ထဲပို႕ေဆာင္ေပးႏိုင္ မွာပါ။ လႊတ္ေတာ္ဆုိတာ ျပည္ ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္တင္ မကပါဘူး။ ျပည္နယ္၊ တုိင္းေဒသႀကီးလႊတ္ေတာ္ ေတြကိုပါ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ပုိ႔ေဆာင္ေပး ႏိုင္လိမ့္မယ္။ အဲလိုမ်ဳိး ပုိ႔ေဆာင္ေပး ႏိုင္မယ္ဆုိလို႔ရွိရင္ အဲဒီ ကျဖစ္လာမယ့္ ဒုတိယ Phase 2 ကာလသည္ အင္မတန္မွေမွ်ာ္လင့္ ခ်က္ရိွပါလိမ့္ မယ္။ အဲလို မဟုတ္ဘဲနဲ႔ ကြၽန္ေတာ္ တို႕ဘက္က အားနည္းခ်က္တစ္စုံတစ္ရာေၾကာင့္ ေရြးေကာက္ပြဲက ေနၿပီးေတာ့ လူထုကေရြးေကာက္ပြဲဆုိင္ရာအေတြ႕အႀကံဳ မျပည့္ဝ လို႔ဘဲျဖစ္ေစ၊ မေတာ္မတရားမႈေတြရွိလို႔ပဲျဖစ္ေစ၊ လူေကာင္း သူေကာင္းေတြကို ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ မွန္မွန္ကန္ကန္ မေရြးခ်ယ္ေပး ႏိုင္ဘူးဆုိလို႔ရွိရင္ Phase 2 သည္ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ လက္ရွိ Phase 1 နဲ႕ထူးမျခားနားဘဲျဖစ္ေနလိမ့္မယ္။ သိပ္ထူးျခားတဲ့ေျပာင္းလဲမႈေတြကုိ ေတြ႕ရမွာမဟုတ္ဘူး။ အဲဒီလိုဆုိရင္ ေနာက္လာမယ့္ Phase 3 မွာလည္း အတူတူပဲ။ တုိးတက္မႈရွိမွာ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ အဲေတာ့ ေနာက္ပိုင္း ကာလေတြမွာ ဆက္ၿပီး တုိးတက္မႈရွိခ်င္တယ္ဆုိလိုရင္ အခုလက္ရွိ ၂ဝ၁၅ ေရြးေကာက္ပြဲကို ျဖတ္သန္းလာမယ့္ Phase 2 ကို ကြၽန္ေတာ္တုိ႔က အရမ္းကို ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ထားရမယ္။ အဲဒီ Phase 2 မွာ အရမ္းကို အလုပ္လုပ္ႏိုင္ဖုိ႔အတြက္ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ဒီ ၂ဝ၁၅ေရြး ေကာက္ပြဲကို ရွိသမွ်အားေတြဝိုင္းၿပီးေတာ့ ေဆာင္ရြက္ဖုိ႔လိုတယ္။ အဲဒါ ကြၽန္ေတာ္ ျမင္တဲ့အျမင္ပါ။


0 comments: