BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday, April 13, 2015

အႏုပညာ သင္ခန္းစာေတြ ရႏိုင္တဲ့ `ေႏြတညမွ အစျပဳ၍´ ၿငိမ္းေဝ (ကဗ်ာ့အိုးေဝ)

အႏုပညာ
သင္ခန္းစာေတြ ရႏိုင္တဲ့ `ေႏြတညမွ အစျပဳ၍´

(က)

၁၉၈၈ ခု၊ ဇူလိုင္လ ၂၈ ရက္၊ ၀ါဆိုလျပည့္ေန႔။
ေန႔လယ္ သံုးနာရီေလာက္မွာ ေရႊတိဂံု ေစတီေတာ္ႀကီးရဲ႕ အေရွ႕ဘက္ ေစာင္းတန္းမ်ားမွ တဆင့္ လူတခ်ိဳ႕ ပံုသ႑ာန္ အမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ ဘုရား ရင္ျပင္ေတာ္ေပၚ တက္လာၾက ပါတယ္။ သူတို႔ တေတြဟာ မည္သူမွ် ဘုရားေပၚတက္လို႔ မရေအာင္ ပိတ္ဆို႔ ေစာင့္ၾကပ္ေန ၾကတဲ့ လံုၿခံဳေရးတပ္ေတြရဲ႕ ေရွ႕က ေအးေအးေဆးေဆး ျဖတ္ေက်ာ္လာၿပီးမွ ရင္ျပင္ေတာ္ေပၚ ေရာက္လာၾက တာပါ။
ဒီလူအုပ္ဟာ ေစာင္းတန္း တခ်ိဳ႕ထဲက ဘုရားဖူးေတြကို ႐ိုင္း႐ိုင္းစိုင္းစိုင္း ဆဲဆိုေမာင္းထုတ္ၿပီး ပါလာတဲ့ ဖဲထုပ္ေတြ ခ်ကာ ဖဲ႐ိုက္တဲ့သူက ႐ိုက္ပါတယ္။ မေကာင္းတဲ့ မိန္းမေတြနဲ႔ ေပ်ာ္ပါးမလား ဆိုၿပီး ဘုရားဖူးေတြကို ေျပာင္ေျပာင္ တင္းတင္း လိုက္ေမးပါတယ္။ ပါလာတဲ့ အရက္ပုလင္းေတြ ဖန္ခြက္ေတြ ခ်ၿပီး အရက္၀ုိင္း ဖြဲ႔ၾကပါ တယ္။ ၿပီးေတာ့ ရင္ျပင္ေတာ္ေပၚက အလႉခံပံုး ဟူသမွ်ကို ႐ိုက္ခြဲၿပီး အလႉေငြပိုက္ဆံေတြကို ယူလိုက္ၾကပါတယ္။
ဒီလူေတြဟာ စုတ္ျပတ္ေနတဲ့ အ၀တ္အစားေတြ ၀တ္စားထားၾကၿပီး အရက္နံ႔ တေထာင္းေထာင္းနဲ႔  မူးယစ္ေသစာမ်ား ေသာက္စားထားၾကသူေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ အေပါစားမိတ္ကပ္နဲ႔ ႏႈတ္ခမ္းနီဆိုးထားတဲ့ မိန္းမေတြလည္း ပါလာပါတယ္။
အဲသလို မူးယစ္ရမ္းကားေနသူေတြ ရင္ျပင္္္္္္္္ေတာ္ေပၚ တက္လာတဲ့အခ်ိန္က သမၼတသက္တမ္း ႏွစ္ရက္တည္းသာ ရွိေသးတဲ့၊ သားသတ္သမားလို႔ နာမည္ႀကီးေနတဲ့ သမၼတသစ္ ဦးစိန္လြင္ကို ဆန္႔က်င္တဲ့ အေနနဲ႔၊ ဘုရားရင္ျပင္ေတာ္ ေပၚမွာပဲ တပါတီ အာဏာရွင္စနစ္ ဆန္႔က်င္ေရး ေက်ာင္းသားထုရဲ႕ ဆႏၵျပေဟာေျပာပြဲ က်င္းပေနခ်ိန္ ျဖစ္ပါတယ္။ ရင္ျပင္ေတာ္ေပၚ ႐ုတ္တရက္ ေရာက္လာတဲ့ အဲဒီ လူဆိုးလူရမ္းကား အမူးသမားမ်ားရဲ႕ ေႏွာက္ယွက္မႈေၾကာင့္ ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ ေဟာေျပာမႈကုိ နားေထာင္ေနၾကတဲ့ ပရိသတ္အဖို႔ ဆက္လက္နားေထာင္ဖို႔ ခက္ခဲလာခဲ့ရပါတယ္။ ေက်ာင္းသားေတြက ဒီလိုမလုပ္ဖို႔ လိုက္လံေျပာဆိုတဲ့အခါ ေက်ာင္းသား မ်ားကို ရန္လုပ္ဆဲဆိုၾကပါတယ္။
ေက်ာင္းသားေတြဟာ ခ်က္ခ်င္းဆိုသလိုပဲ သေဘာေပါက္နားလည္လာရၿပီး လူရမ္းကား လူဆိုးလူမိုက္မ်ားနဲ႔ အခ်င္းမပြားေတာ့ဘဲ ေဟာေျပာပြဲကို ရပ္ဆိုင္းလိုက္ရပါတယ္။ ဘုရားေစာင္းတန္းေတြေပၚက နည္းေပါင္းစံုနဲ႔ ျပန္ဆင္းၾကရပါတယ္။ ေလးဘက္ေလးတန္ ပိတ္ဆို႔ေစာင့္ၾကပ္ေနၾကတဲ့ လံုၿခံဳေရးတပ္ေတြ မသိေအာင္ နီးစပ္ရာ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းမ်ား၊ အိမ္မ်ားထဲကတဆင့္ ပုန္းလွ်ိဳး၀င္ေရာက္ ထြက္ေျပးၾကရပါေတာ့တယ္။
အဲဒီေန႔ညမွာပဲ ေရႊတိဂံုေစတီေတာ္ေပၚက အဲဒီအျဖစ္အပ်က္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အစိုးရရဲ႕ သတင္းထုတ္ျပန္ခ်က္ကို အစိုးရပိုင္ ေရဒီယုိက ထုတ္ျပန္ေၾကညာ အသံလႊင့္ပါတယ္။ ေရႊတိဂံုဘုရားေပၚမွာ ဘုရားဖူးျပည္သူေတြကို အေႏွာက္ အယွက္ေပးၿပီး ဘုရားပိုင္ အလႉခံရေငြေတြကို လုယက္တဲ့ ေက်ာင္းသားဆိုးမ်ားကို ေဂါပကအဖြဲ႔ရဲ႕ တိုင္တန္းခ်က္အရ လံုၿခံဳေရးတပ္ဖြဲ႔မ်ားက ရင္ျပင္ေတာ္ေပၚတက္ၿပီး ရွင္းလင္းခဲ့ရေၾကာင္း အသံလႊင့္ခ်က္ကို တတိုင္းျပည္လံုးက ၾကားၾကရ ပါေတာ့တယ္။

(ခ)

အထက္ပါ (က) အပိုဒ္မွာ ပါရွိတဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြကေတာ့ ‘ေအာင္ဒင္’ ရဲ႕ ‘ေႏြတညမွ အစျပဳ၍’ စာအုပ္ထဲက စာပိုဒ္တခ်ိဳ႕ကုိ က်ေနာ္နားလည္ထားသလို အက်ဥ္းခ်ဳပ္ၿပီး ျပန္ေရးျပလိုက္တာပါ(စာ- ၁၃၄ )။
စာေရးသူ (ကို) ေအာင္ဒင္ဟာ အဲဒီ ေရႊတိဂံုဘုရား ရင္ျပင္ေတာ္ေပၚက လူဆိုးလူမိုက္မ်ားနဲ႔ အခ်င္းမမ်ား ရေလေအာင္ ေဟာေျပာပြဲကုိ ရပ္ဆိုင္းၿပီး ဘုရားရင္ျပင္ေတာ္ ေပၚက လွ်ိဳ႕၀ွက္စြာ ထြက္ေျပးခဲ့ရတဲ့ ေက်ာင္းသားမ်ား ထဲက အသက္ ၂၀ ေက်ာ္ စက္မႈတကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသား ေခါင္းေဆာင္ တဦးပဲ ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ သူဟာ ေနာင္အခါ ‘ဗမာျပည္ ျပည္သူ႔ လြတ္ေျမာက္ေရး လူငယ့္တပ္ဦး’ ရဲ႕ ေခါင္းေဆာင္တဦး ျဖစ္လာပါတယ္။

အထက္ပါ အေၾကာင္းအရာေတြကို ‘ေအာင္ဒင္’က သူ႔ရဲ႕ ‘ေႏြတညမွ အစျပဳ၍’ စာအုပ္မွာ ထည့္ေရးခဲ့တာပါ။ ‘ေႏြတညမွ အစျပဳ’ ၍ စာအုပ္ဟာ စာေရးသူ ေအာင္ဒင္ ျဖတ္သန္းက်င္လည္ ပါ၀င္ခဲ့တဲ့ ဒီမိုကေရစီေရး လႈပ္ရွားမႈ မ်ားကို ျပန္လည္စုစည္း ေဖၚျပထားတဲ့ စာအုပ္ပါပဲ။  တနည္းအားျဖင့္ ေျပာရရင္ ျမန္မာျပည္ရဲ႕ ရာဇ၀င္သမိုင္းမွာ ျပင္သစ္ျပည္က ၁၈၇၁ ႏွစ္မွာ ျဖစ္ပြားခဲ့တဲ့ ေတာ္လွန္ေရးႀကီးလို အင္မတန္ ႀကီးမားျမင့္မားလွတဲ့ လူထုအံုၾကြမႈႀကီး ျဖစ္တဲ့ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္၊ ရွစ္ေလးလံုး အေရးေတာ္ပံုႀကီး မျဖစ္ပြားမီနဲ႔ ျဖစ္ပြားၿပီး ေနာက္ပိုင္း ၁၉၈၉ ခု ႏွစ္လည္ပိုင္းအထိ အခ်ိန္ ကာလအတြင္း သူ႔ရဲ႕ (စက္မႈတကၠသိုလ္ေက်ာင္းသား တဦးရဲ႕) ႏိုင္ငံေရး လႈပ္ရွားေဆာင္ရြက္မႈမ်ားကိုု မွတ္တမ္းတင္တဲ့ သေဘာ ေရးသားထားတာပါပဲ။ တနည္းအားျဖင့္ေျပာရရင္ ‘ေႏြတညမွ အစျပဳ၍’ စာအုပ္ဟာ ‘ေအာင္ဒင္’ ရဲ႕ အထုပၸတၱိတပိုင္း စာအုပ္ျဖစ္တယ္လို႔လည္း ေျပာႏိုင္ပါတယ္။


႐ုရွစာေရးဆရာ ‘အီလ်ာအာရင္ဘတ္’ သည္လည္းပဲ သူျဖတ္သန္း က်င္လည္ရတဲ့ အခ်ိန္ကာလ တခုအေၾကာင္း မွတ္တမ္းသေဘာ ေရးခဲ့ဖူးပါတယ္။ ‘လူမ်ား၊ သကၠရာဇ္မ်ား ဘ၀မ်ား’ စာအုပ္မွာ ေရးခဲ့တာပါ။ ဒီစာအုပ္ထဲမွာ သူ႔ကိုယ္သူ ဗဟိုျပဳၿပီး ေရးတယ္ဆိုေပမယ့္ သူနဲ႔ေခတ္ၿပိဳင္၊ သူနဲ႔ စာေရးေဖာ္စာေရးဖက္ တျခား စာေရးဆရာ၊ ကဗ်ာဆရာမ်ား အေၾကာင္း ကိုလည္း မွတ္တမ္းသေဘာ ေရးခဲ့ပါတယ္။

ေအာင္ဒင္သည္လည္းပဲ သူ႔ရဲ႕ ‘ေႏြတညမွ အစျပဳ’ ၍ စာအုပ္ထဲမွာ သူ႔ကိုယ္သူ ပင္တိုင္ထား ေရးတယ္ လို႔ စာေရးသူက ၀န္ခံထားေသာ္ျငားလည္းပဲ သူနဲ႔ ေခတ္ၿပိဳင္ သူနဲ႔ အတူ သူလိုပဲ ႏိုင္ငံေရး လႈပ္ရွားတက္ၾကြသူ ေက်ာင္းသားမ်ား၊ ေက်ာင္းသား ေခါင္းေဆာင္မ်ား ကိုလည္း မွတ္တမ္းတင္ဖို႔ မပ်က္ကြက္ခဲ့ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္မို႔လည္း ဒီစာအုပ္ဟာ ရွစ္ေလးလံုး အေရးေတာ္ပံုႀကီးနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ေလာေလာဆယ္မွာျဖင့္ အျပည့္စံုဆံုး စာအုပ္အျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳရမလို ျဖစ္လာခဲ့ပါတယ္။
‘ေႏြတညမွ အစျပဳ၍” စာအုပ္အလိုအရ ဆိုရင္ ရွစ္ေလးလံုး အေရးေတာ္ပံုႀကီး မတိုင္ခင္နဲ႔ စစ္တပ္က အာဏာသိမ္းၿပီး စ အခ်ိန္ေတြမွာ ေက်ာင္းသားေတြဟာ အုတ္နံရံႀကီးကို အႀကိမ္ႀကိမ္ ေခါင္းနဲ႔ ေျပးေဆာင့္ခဲ့ၾကတယ္၊ မိုးကို ဒူးနဲ႔ တိုက္ခဲ့ၾက တယ္။ သူတို႔ကို နားလည္ဖို႔ ဆိုရင္ စာဖတ္သူေတြဟာ သူတို႔ ေျပာတာေတြ၊ သူတို႔ ေလွ်ာက္လွမ္း သြားေနပုံေတြနဲ႔ သူတို႔ခင္းလို႔ ေပၚေပါက္လာတဲ့ လမ္းအသြယ္သြယ္ကို ၾကည့္ၿပီး ျမင္ၿပီး မွသာ နားလည္ႏိုင္မွာပါ။ နားလည္ဖို႔ မလြယ္ကူသလို နားလည္ဖို႔ လြယ္ကူ ေနတာလည္း ရွိပါတယ္။ ကမၻာ့ သမိုင္းမွာ ေက်ာင္းသားေတြ၊ လူေတြက ေခါင္းနဲ႔ေဆာင့္လို႔ ၿပိဳက်သြားရတဲ့ အာဏာရွင္ ေခတ္သမိုင္းေတြဆိုတာ အထင္အရွား ရွိခဲ့တာပဲ။
‘ေအာင္ဒင္’ ရဲ႕ ‘ေႏြတညမွ အစျပဳ၍” စာအုပ္မွာ ႏိုင္ငံ့အေရးထဲ တစတစ ပါ၀င္စူးနစ္လာၾကတဲ့ ေက်ာင္းသားေတြကို အခုအခ်ိန္ လိုပဲ၊ ႏိုင္ငံေရးသမားေတြက အသံုးခ်လို႔၊ ၿငိမ္းခ်မ္းတဲ့ အေျခအေနကို ဖ်က္လိုဖ်က္ဆီး လုပ္ခ်င္လို႔၊ ပညာေကာင္းေကာင္း မသင္ခ်င္လို႔ ႏိုင္ငံေရးထဲ ပါ၀င္လာၾကတာ ျဖစ္တယ္ လို႔ ဟုိအရင္ကတည္းက အေျပာအဆို ခံခဲ့ၾကရပါလား ဆိုတဲ့ အခ်က္ေတြကိုလည္း သြားေတြ႔ရပါတယ္။

သင္ခန္းစာ ယူၾကရမယ့္ အခ်က္ေတြကလည္း ဒုနဲ႔ေဒး ပါပဲ။ ေက်ာင္းသားေတြ ကြဲၾကၿပဲၾက၊ အျပန္အလွန္ စြပ္စြဲ ေျပာဆိုၾက၊ ေခါင္းေဆာင္ႏိုင္မယ့္ ပုဂၢိဳလ္ေတြကို အပူတျပင္း လိုက္ရွာၾက၊ ဒီၾကားထဲ အာဏာရွင္ေတြက ရို္က္ႏွက္ သတ္ျဖတ္ ဖမ္းဆီးေထာင္ခ်တဲ့ အလုပ္ကို တဖက္က လုပ္ၿပီး တဖက္ကလည္း ေက်ာင္းသားထု အတြင္း ေသြးကဲြသြား ေစဖို႔၊ လူမိုက္လူရမ္းကား ေတြနဲ႔ ရင္ဆိုင္ ၿဖိဳခြင္းတာမ်ိဳး၊ လူထုအခ်င္းခ်င္း ရန္တိုက္ေပးတာမ်ိဳး အျပင္ ေက်ာင္းသား ေခါင္းေဆာင္ တဦးခ်င္းစီရဲ႕ ကိုယ္ေရးကုိယ္တာေတြကို ေဖာ္ထုတ္၀ါဒျဖန္႔ သိကၡာခ်တဲ့ နည္းမ်ိဳးစံုကိုလည္း အသံုးျပဳ ခဲ့ၾကတာေတြဟာ အခုေခတ္လိုပဲ ဟိုးအရင္ကတည္းက ရွိေနခဲ့တာပါလား ဆိုတာ ဒီစာအုပ္မွာ သြားေတြ႔ရပါတယ္။

လူေတြကလည္း ေက်ာင္းသားေတြအေပၚ အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာ ႏွလံုးသားဓာတ္ခံအေပၚမူတည္ၿပီး အခုေခတ္လိုပဲ အမ်ိဳးမ်ိဳး ျမင္ခဲ့ၾက၊ အမ်ိဳးမ်ိဳး ေျပာခဲ့ၾကတာပါပဲ။ ေက်ာင္းသားေတြဟာ ဘယ္လိုမွ မေအာင္ျမင္ႏိုင္တဲ့ အလုပ္ကို မသိသား ဆိုးရြားစြာ လုပ္ၾကတယ္၊ ေက်ာက္တံုးကို အပ္နဲ႔ ထိုးေဖာက္သလို ျဖစ္ေနတယ္၊ ထင္ေပၚ ေက်ာ္ၾကားခ်င္ၾကတယ္၊ လက္ခုပ္သံေတြကို သာယာခဲ့ၾကတယ္၊ တခ်ိဳ႕ဆိုရင္ အမ်ိဳးသားေခါင္းေဆာင္ ဆိုတာမ်ိဳးအထိ စိတ္ကူးယဥ္ၾကတယ္ အစ ရွိသျဖင့္ အေျပာခံခဲ့ ေ၀ဖန္ခံခဲ့ၾကရတဲ့ အျဖစ္ဟာလည္း အခု မ်က္ေမွာက္ေခတ္ ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ အျဖစ္နဲ႔ တေထရာတည္း ပါပဲ။

အာဏာရွင္ေတြဟာ သူတို႔ကို ဆန္႔က်င္တဲ့ ေက်ာင္းသားေတြကို ဘယ္တုန္းကမွ ရင္၀ယ္သားလို သေဘာထား ေျဖရွင္း ၾကတာ မေတြ႔ရတဲ့ အျဖစ္ကိုလည္း ဒီစာအုပ္ထဲမွာ ေတြ႔ၾကရပါတယ္။ အခု မေန႔တေန႔ကပဲ ေက်ာင္းသားေတြကို နံပါတ္တုတ္နဲ႔ သဲႀကီးမဲႀကီး ၀ိုင္း႐ုိ္က္ၾက၊ ေက်ာင္းသား သမဂၢအလံကို အၿငိဳးတႀကီးနဲ႔ ေျမႀကီးေပၚခ်နင္းၿပီး ေဒါသ ထြက္ေနတဲ့ ရဲေတြလိုပဲ ရွစ္ေလးလံုး ကာလအတြင္းက အင္းလ်ားကန္ေဘာင္ တေနရာမွာ ေျပးစရာ မရွိလို႔ ေရထဲဆင္းေျပးရတဲ့ ေက်ာင္းသူေတြကို ဆံပင္ဆြဲၿပီး ေရထဲႏွစ္ ႐ိုက္ႏွက္ၾကတဲ့ လံုထိန္းေတြ ဆုိတာ ဟိုအရင္ ကတည္းက ရွိခဲ့တာပဲ။


ေက်ာင္းသားသမိုင္းမွာ ဗိုလ္ေအာင္ေက်ာ္မွရယ္လို႔ နံပါတ္တုတ္နဲ႔ ႐ိုက္သတ္ခံခဲ့ရတာ မဟုတ္ပါလား ဆိုတာ ‘ေအာင္ဒင္’ ရဲ႕ ‘ေႏြတညမွ အစျပဳ၍’ စာအုပ္မွာ ေတြ႔ၾကရမွာပါ။ အသက္ ၂၀ ေက်ာ္ ကိုေအာင္ဆန္းလို လူငယ္ေတြ ႏိုင္ငံေရးထဲ ပါ၀င္လာၾကၿပီး ေျမေပၚေျမေအာက္ လႈပ္ရွားမႈေတြကို အလုပ္လုပ္ရင္းသင္ သင္ၾကားရင္းအလုပ္လုပ္နဲ႔ လူငယ္ ဘ၀ေတြကုိ စေတးသြားၾကရတဲ့ အျဖစ္ေတြဟာ ခုေခတ္မွရယ္လို႔ မဟုတ္ပါလားဆိုတာ ‘ေႏြတညမွ အစျပဳ၍ ’ စာအုပ္မွာ အထင္းသား ေတြ႔ၾကရပါတယ္။

တေနရာမွာေတာ့ တိုင္းျပည္ ဒီမိုကေရစီေရး အတြက္ အင္မတန္ အႏၲရာယ္ႀကီးၿပီး ၾကမ္းတမ္းလွတဲ့ လမ္းေၾကာင္းေပၚ ေလွ်ာက္ေနရေပမယ့္ ခ်စ္သူကို လြမ္းတမိတဲ့ ညကေလး တညအေၾကာင္း ထည့္ေရးလိုက္ေတာ့ ဂ်ာမာန္ကဗ်ာဆရာ ‘ဗားေတာ့ဗရက္’ ရဲ႕ ကဗ်ာစာသားေလးကို သြားၿပီးသတိရေစ ပါေသးတယ္။ ဗားေတာ့ဗရက္က ‘ခ်စ္သူကို တ၀က္ တပ်က္သာ ခ်စ္ရတဲ့ ေခတ္ပါလား’ လို႔ေရးခဲ့ပါတယ္။

ေအာင္ဒင္ဟာလည္းပဲ သူ႔ရဲ႕ ‘ႏွင္းထုထဲက အလြမ္းည’ ေခါင္းစဥ္ ေအာက္က စာပိုဒ္ေတြထဲမွာ မင္းကိုႏိုင္နဲ႔ အတူတြဲၿပီး ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ၿခံ၀င္းထဲက အင္းလ်ားကန္ေဘာင္မွာ ဂစ္တာတလက္နဲ႔ ‘ခင္၀မ္း’ ရဲ႕ ‘ႏွင္း’ သီခ်င္းကို ေအာ္ဟစ္ငိုေၾကြး သီဆိုရင္း ခ်စ္သူကို တ၀က္တပ်က္သာ ခ်စ္ခြင့္ႀကံဳ ၾကရတဲ့ သူ႔တို႔ဘ၀ကို သူတို႔ကိုယ္တိုင္ ျပန္လြမ္းမိၾကတဲ့အေၾကာင္း ထည့္ေရးခဲ့ပါတယ္(စာ-၃၃၀၊ ႏွင္းထုထဲက အလြမ္းည)။

သူက ဒီလိုေရးလုိက္တဲ့အခါ ပဲခူး႐ိုးမ တေနရာမွာ ဖက္ဆစ္ဂ်ပန္ေတြကို ေတာ္လွန္တိုက္ထုတ္ဖို႔ လုပ္ေနတဲ့ လူငယ္တဦးသာ ျဖစ္သူ ‘ကိုဗဟိန္း’ က သူ႔ခ်စ္သူဆီ လေရာင္ေအာက္မွာပဲ စာထိုင္ၿပီး ေရးခဲ့ဖူးတယ္ ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းကိုလည္း သြားၿပီး သတိရလိုက္မိပါေသးတယ္။

ေအာင္ဒင္ရဲ႕ ‘ေႏြတညမွ အစျပဳ၍’ စာအုပ္မွာ ျပန္လည္ ျငင္းခုန္ ေဆြေႏြးစရာကိစၥမ်ား မရွိမဟုတ္၊ ရွိေတာ့ ရွိပါတယ္။ ဥပမာ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ေဟာင္း ဦးႏုက စင္ၿပိဳင္အစိုးရ ဖြဲ႔စည္းေၾကာင္း ေၾကညာတာကို အဲဒီအခ်ိန္က လူေတြ ႏိုင္ငံေရး သမားေတြနဲ႔ ေက်ာင္းသားေတြက ဘာ့ေၾကာင့္ မေထာက္ခံခဲ့ၾကတာလဲ ဆိုတဲ့ အခ်က္ (စာ- ၂၁၃) နဲ႔၊ ေဒါက္တာ ေမာင္ေမာင္ရဲ႕ ကမ္းလွမ္းခ်က္ကို လက္မခံႏိုင္ခဲ့ၾကလို႔ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ အေျပာင္းအလဲ ျဖစ္ေရး အခြင့္အေရး တခုကို လက္လႊတ္ ခဲ့ရျပန္တယ္ ဆိုတဲ့ အခ်က္ (စာ- ၃၉၄) မ်ားကေတာ့ ျပန္လည္ေဆြးေႏြး ျငင္းခုန္ရမယ့္ အခ်က္မ်ား ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေပမယ့္ ဒါေတြက ‘ေႏြတညမွ အစျပဳ၍’ စာအုပ္မွာ အဓိက မက်ပါဘူး။ အဓိက က်တဲ့ အခ်က္က အဲဒီေခတ္ကာလ ႀကီး တနံတလ်ား အတြင္း ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ စြန္႔စား စြန္႔လႊတ္ ေပးဆပ္ခဲ့ၾကရတဲ့ အာဏာရွင္ဆန္႔က်င္ေရး သမိုင္းႀကီးကို မီးေမာင္း ထိုးျပလိုက္ႏိုင္တဲ့ အခ်က္သာ အဓိက ျဖစ္ပါတယ္။
(ဂ)
တပိုင္းတစ ကိုယ္ေရး အထုပၸတၱိ ဆန္ဆန္ ေရးတဲ့ စာအုပ္ေတြ မၾကာခဏ ဖတ္ၾကရပါတယ္။ ဒီအထဲမွာမွ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ စိုး၀င္းရဲ႕ စာအုပ္မ်ိဳး၊ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ထြန္းၾကည္ရဲ႕ စာအုပ္မ်ိဳးေတြကို ေလ့လာဖတ္သင့္ပါတယ္။ သူတို႔ အထုပၸတၱိ စာအုပ္ေတြထဲက ယူသင့္တာယူၿပီး ပယ္သင့္တာ ပယ္ၾကရမွာေတြလည္း မလဲြမေသြ ေတြ႔ရမွာပါပဲ။

ဒီေနရာမွာ ျဖည့္စြက္ၿပီးေျပာရမယ္ဆိုရင္ ‘ေအာင္ဒင္ ’ ရဲ႕ ‘ေႏြတညမွ အစျပဳ၍’ စာအုပ္ကိုလည္း လက္ရွိ တိုင္းျပည္ အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရၿပီး ျပႆနာမ်ားနဲ႔ နပမ္းလံုးေနၾကရသူမ်ား အားလံုးကို ဖတ္ေစခ်င္ပါတယ္။ ပညာေရး လြတ္လပ္ခြင့္ ေတာင္းဆိုေန ၾကရတဲ့၊ ၾကမ္းတမ္းခက္ထန္လွတဲ့ ဘ၀ေတြ ျဖတ္သန္းေက်ာ္လႊားေနၾကရတဲ့ ေက်ာင္းသားေတြနဲ႔ ေက်ာင္းသား မိဘမ်ားသည္လည္း ဖတ္ေစခ်င္ပါတယ္။ အခုတေလာ ေက်ာင္းသား လႈပ္ရွားမႈေတြ အေပၚ အျပစ္ျမင္လို႔ ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ အေကာင္းျမင္လို႔ပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ ဘယ္သူမဆို ထင္ျမင္ခ်က္ အမ်ိဳးမ်ိဳး ေျပာဆိုေနၾကသူ အားလံုးလည္းပဲ မပ်က္မကြက္ ဖတ္ေစခ်င္ပါတယ္။


ကဗ်ာဆရာ ‘ေမာင္ေအာင္ပြင့္’ ရဲ႕ ‘ငါး႐ိုးနင္တဲ့ ေငြလမင္း’ ကဗ်ာေခါင္းစဥ္ လိုပါပဲ။ ‘ေအာင္ဒင္’ ရဲ႕ ‘ေႏြတညမွ အစျပဳ၍’ စာအုပ္ကို ဖတ္ရႈၿပီးတဲ့ေနာက္ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ ေဟာဒီ မ်က္ေမွာက္ေခတ္ တေခတ္ကို ‘ငါး႐ိုးနင္ေနတဲ့ ေခတ္ႀကီး တေခတ္’ သာ ျဖစ္တယ္ လို႔ပဲ အမည္တပ္ၿပီး ေၾကကြဲလိုက္ပါရေစ။     ။



0 comments: