BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Saturday, April 6, 2013

Burma's Parliament Watch Part 16

(ျပည္သူ႕ေခတ္ဂ်ာနယ္၊ အတြဲ ၃၊ အမွတ္ ၁၄၀၊ ဧျပီ ၄ ရက္၊ ၂၀၁၃၊ စာမ်က္ႏွာ ၁၈/၃၂)



ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ကို အနီးၾကည့္ အေ၀းၾကည့္
ေအာင္ဒင္
အပိုင္း (၁၆) လႊတ္ေတာ္ႏွင့္ ျငိမ္းခ်မ္းေရး (က)

ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ကေန ၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကို ေလ့လာသုံးသပ္ေရးအတြက္ ေကာ္မရွင္ သို႕မဟုတ္ ေကာ္မီတီမ်ားဖြဲ႕စည္းေရးအဆိုကို မတ္လ ၂၀ရက္ေန႕က ကန္႕ကြက္သူမရွိ အတည္ျပဳလိုက္ပါတယ္၊ ဘယ္လိုဖြဲ႕စည္းသင့္တယ္၊ ဘယ္သူေတြပါသင့္တယ္၊ ဘာတာဝန္ေတြယူျပီး ဘယ္ေလာက္သက္တမ္းရွိသင့္တယ္၊ ဘယ္လိုလုပ္ပိုင္ခြင့္ေတြရွိသင့္တယ္ ဆိုတာေတြကို ဇြန္လ ၂၅ရက္ေန႕မတိုင္မီ လႊတ္ေတာ္ညႊန္ၾကားေရးမႉးခ်ဳပ္ထံ အၾကံျပဳစာေတြ ေပးပို႕ၾကဖို႕ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ နာယက ဦးခင္ေအာင္ျမင့္က လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားကို ေျပာၾကားခဲ့ပါတယ္၊ ဒီေတာ့ လႊတ္ေတာ္အစည္းအေဝးေတြျပန္စျပီးေနာက္ ဇူလိုင္လ ၊ ဩဂုတ္လေတြေလာက္အတြင္းမွာ အဆိုပါ ေကာ္မီတီ၊ ေကာ္မရွင္ေတြေပၚေပါက္လာလိမ့္မယ္လို႕ ေမွ်ာ္လင့္ရပါတယ္၊ ဒီသတင္းကို ၾကားရသူအမ်ားစုက အံ့ဩဝမ္းသာၾကိဳဆိုၾကပါတယ္၊ အံ့ဩဝမ္းသာရတာက " ျပင္ဆင္လို႕ရလိမ့္မယ္လို႕ ေမွ်ာ္လင့္မထားတဲ့" ၂၀၀၈ဖြဲ႕စည္းပံုကို " ျပင္ဆင္ဖို႕သေဘာတူမွာမဟုတ္ဘူးလို႕" ယံုၾကည္ထားၾကတဲ့ အာဏာရ ၾကံ့ခိုင္ေရးပါတီေခါင္းေဆာင္မ်ားက "ျပင္ဆင္ဖို႕သင့္မသင့္ သုံးသပ္ေလ့လာသင့္ေၾကာင္း" အဆိုျပဳတာျဖစ္ျပီး ၾကံ့ခိုင္ေရးပါတီ နဲ႕ တပ္မေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားရဲ့ ေထာက္ခံမႈနဲ႕ အတည္ျပဳလိုက္တာျဖစ္လို႕ပါ၊

က်ေနာ္ကေတာ့ သံသယနဲ႕ ေစာင့္ၾကည့္ေနသူပါလို႕ ဝန္ခံပါရေစ၊ မတ္လ ၁၅ရက္ေန႕က ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္မွာ အဆိုတင္သြင္းသူ ၾကံ့ခိုင္ေရးပါတီ ဒု-ဥကၠ႒၊ ဝက္လက္မဲဆနၵနယ္ ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ သူရဦးေအးျမင့္ ရဲ့ အဆိုတင္သြင္းရာမွာေရာ၊ ေထာက္ခံသူ ျမစ္ၾကီးနားမဲဆနၵနယ္ ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ဦးသိန္းေဇာ္ရဲ့ ေထာက္ခံခ်က္မွာေရာ၊ ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ ဥကၠ႒ သူရဦးေရႊမန္းရဲ့ ျဖည့္စြက္ေျပာၾကားခ်က္ေတြမွာေရာ ၂၀၀၈ဖြဲ႕စည္းပံုကို ၁၉၄၇ဖြဲ႕စည္းပံု၊ ၁၉၇၄ဖြဲ႕စည္းပံုမ်ားနဲ႕ ႏိႈင္းယွဥ္ျပီး" ႏိုင္ငံအတြက္အက်ိဳးရွိတဲ့ အေကာင္းဆုံးဖြဲ႕စည္းပံု၊ ျပည္သူလူထု ၉၂ ဒႆမ ၄၈ ရာခိုင္ႏႈံးေထာက္ခံအတည္ျပဳထားတဲ့ ဖြဲ႕စည္းပံု၊ အခ်ဳပ္အခ်ာအာဏာပိုင္မႈႏွင့္လြတ္လပ္ေရးကို ဦးစားေပးထားသည့္အျပင္ ျပည္သူမ်ားႏွင့္ျပည္ေထာင္စုအေရးကို ဦးထိပ္ပန္ဆင္ထားသည့္ဖြဲ႕စည္းပံု၊ အာဏာသုံးရပ္ကို ပိုင္းျခားတာဝန္ေပးျပီး အျပန္အလွန္ထိန္းေက်ာင္းသည့္စံနစ္ႏွင့္ ဒီမိုကေရစီပိုင္ခြင့္အျပည့္အဝေပးထားသည့္ ဖြဲ႕စည္းပံု၊" စသျဖင့္ အမႊန္းတင္သြားၾကတာ ၾကားလိုက္ရပါတယ္၊ ဒီေတာ့ ၾကံ့ခိုင္ေရးပါတီေခါင္းေဆာင္မ်ားက သူတို႕ကိုယ္တိုင္ေရးဆြဲခဲ့ျပီး သူတို႕ကိုယ္တိုင္ အၾကိမ္ၾကိမ္အေကာင္းဆုံးလို႕ခ်ီးမြန္းထားတဲ့ ၂၀၀၈ဖြဲ႕စည္းပံုကို ျပင္သင့္မျပင္သင့္ ေလ့လာသုံးသပ္မယ္ဆိုတာဟာ ျပည္သူလူထုနဲ႕ တိုင္းရင္းသားလူနည္းစုမ်ား ေမွ်ာ္လင့္ၾကသလို "စစ္မွန္ေသာဒီမိုကေရစီ နဲ႕ အေျခခံလူ႕အခြင့္အေရးမ်ားကို အျပည့္အဝအာမခံခ်က္ေပးမည့္၊ လြတ္လပ္္မွ်တေသာတရားစီရင္ေရးစံနစ္နဲ႕ တရားဥပေဒစိုးမိုးေရးကို အခိုင္အမာတည္ေဆာက္မည့္၊ တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးမ်ားအတြက္ တန္းတူညီမွ်မႈနဲ႕ ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္၊ ကိုယ့္ၾကမၼာကိုယ္ဖန္တည္းခြင့္မ်ားကို ေဆာင္က်ဥ္းေပးမည့္" ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒအျဖစ္ ေျပာင္းလဲႏိုင္ပါ့မလားဆိုတာ သံသယျဖစ္ေနဆဲပါ၊
 
လူထုရဲ့ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္နဲ႕ ေဝးကြာျပီး ေရွ႕မွာ လက္ရွိဖြဲ႕စည္းပံုနဲ႕ မကိုက္ညီပဲ အတည္ျပဳခဲ့တဲ့ ဥပေဒေတြ တရားဝင္ေအာင္ဖြဲ႕စည္းပံုကိုျပင္မွာ လား၊ လႊတ္ေတာ္က ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတနဲ႕ တရားစီရင္ေရးစံနစ္အေပၚ ပိုျပီးထိန္းခ်ဳပ္ႏိုင္ေအာင္ လႊတ္ေတာ္ကို အာဏာပိုေပးမည့္ ျပင္ဆင္မႈေတြ လုပ္မွာလားလို႕လဲ စိုးရိမ္မိပါတယ္၊

ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတရဲ့ေနာက္မွာ လႊတ္ေတာ္ရွိမရွိ

ျမန္မာႏိုင္ငံမွာျဖစ္ေပၚေနတဲ့ အေျပာင္းအလဲေတြကိုေလ့လာျပီး (က်ေနာ္အပါအဝင္) ႏိုင္ငံတကာကအကဲခတ္သူေတြ တညီတညြတ္တည္းေျပာေလ့ရွိတဲ့ မွတ္ခ်က္တစ္ခုရွိပါတယ္၊ အဲဒါက "အေျပာင္းအလဲေတြအားလုံးလိုလိုဟာ သမၼတရဲ့ ကိုယ္ပိုင္ဆုံးျဖတ္ခ်က္နဲ႕ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြ (Personal Initiative) သာျဖစ္ျပီး လႊတ္ေတာ္ရဲ့ ဥပေဒျပ႒န္းေက်ာေထာက္ေနာက္ခံျပဳမႈ (Legislative Support) မရွိဘူး" လို႕ပါ၊ 
ဒါေၾကာင့္လဲ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ့အေျပာင္းအလဲေတြဟာ စိတ္ခ်ခိုင္မာမႈ (Institutionalize) မရွိဘူး၊ အခ်ိန္မေရြးေနာက္ေၾကာင္းျပန္လွည့္ႏိုင္တယ္၊ ဒါမွမဟုတ္ ေရွ႕လဲမတိုး၊ ေနာက္လဲမဆုတ္ပဲ ဒီအေျခအေနမွာတင္တန္႕ေနႏိုင္တယ္ (Permanent Transition) လို႕ သုံးသပ္ၾကတာပါ၊ 

ဥပမာအေနနဲ႕ ေျပာရရင္ (၁) သမၼတက အမ်ိဳးသားလူ႕အခြင့္အေရးေကာ္မရွင္ဖြဲ႕တယ္၊ ဖြဲ႕တာ ႏွစ္ႏွစ္ျပည့္ျပီ၊ အခုအခ်ိန္အထိ လႊတ္ေတာ္က ဥပေဒျပ႒န္းျပီး အဲဒီေကာ္မရွင္ကို ခိုင္မာအားေကာင္းေအာင္လုပ္မေပးဘူး၊ လူ႕အခြင့္အေရးေကာ္မရွင္အတြက္ သမၼတတင္သြင္းတဲ့ ဘတ္ဂ်က္ကိုေတာင္ ျဖတ္ခ်ပစ္ခဲ့တယ္၊ (၂) သမၼတက ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေတြကို စိစစ္ျပီး သူ႕ရဲ့လုပ္ပိုင္ခြင့္အာဏာနဲ႕ လႊတ္ေပးေနခ်ိန္မွာ လႊတ္ေတာ္က ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားအဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆိုခ်က္ဥပေဒ ျပ႒န္းျခင္းမရွိဘူး၊ (၃) တရားဥပေဒစိုးမိုးေရးလို႕ ေျပာေနျပီး စစ္အစိုးရအဆက္ဆက္က လူထုအခြင့္အေရးကို ခ်ိဳးႏွိမ္ဖို႕တီထြင္ဖန္တီးခဲ့တဲ့ ဥပေဒေတြကို အခုအခ်ိန္အထိ လႊတ္ေတာ္က မဖ်က္သိမ္းေသးဘူး၊ (၄) သမၼတက ဧရာဝတီ ျမစ္ဆံုဆည္တည္ေဆာက္ေရးကို သူ႕သက္တမ္းအတြင္းမွာ ရပ္ဆိုင္းထားတယ္၊ ဒါေပမည့္ လႊတ္ေတာ္က ဥပေဒျပ႒န္းျပီး ဒီစီမံကိန္းရဲ့ တရားဝင္မႈကို စံုစမ္းစစ္ေဆးတာ၊ အျပီးတိုင္ဖ်က္သိမ္းဖို႕ေဆာင္ရြက္တာ မရွိဘူး၊ စသျဖင့္ေပါ့၊

အျခားဥပမာတစ္ခုကေတာ့ ျပည္တြင္းျငိမ္းခ်မ္းေရးနဲ႕ ပါတ္သက္လို႕ပါ၊ ဦးသိန္းစိန္အစိုးရတက္ျပီးခ်ိန္မွာ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ျပည္တြင္းစစ္ျဖစ္ေနတာ ႏွစ္ေပါင္း ၆၀ ေက်ာ္ျပီဆိုတာဝန္ခံတယ္၊ ျပည္တြင္းစစ္ျဖစ္ေနသ၍ တိုင္းျပည္ဖြံ႕ျဖိဳးတိုးတက္ေရး၊ ဆင္းရဲႏြမ္းပါးမႈပေပ်ာက္ေရး၊ ဒီမိုကေရစီေရးေတြ အျပည့္အဝမျဖစ္ႏိုင္ဘူးလို႕ ဝန္ခံတယ္၊ ျပည္တြင္းျငိမ္းခ်မ္းေရးရဖို႕ တိုက္ေနတဲ့ စစ္ပြဲေတြရပ္ရမယ္၊ ေဒသဖြံ႕ျဖိဳးေရးေတြလုပ္ရမယ္၊ တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္တပ္ဖြဲ႕ေတြနဲ႕ ႏိုင္ငံေရးအရေဆြးေႏြးရမယ္၊ တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးစုမ်ားႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာေတာင္းဆိုေနတဲ့ တန္းတူညီမွ်မႈအခြင့္အေရးေတြေပးရမယ္ ဆိုတဲ့ နားလည္မႈေတြနဲ႕ သမၼတဦးသိန္းစိန္က တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္အင္အားစုမ်ားကို ျငိမ္းခ်မ္းေရးကမ္းလွမ္းတယ္၊ ဒါေတြဟာ ဝမ္းသာစရာပါ၊ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ အစိုင္အခဲၾကီးၾကီးတည္ရွိခဲ့တဲ့ မေက်နပ္မႈေတြကို ေဆြးေႏြးညွိႏိႈင္းျပီး ေျဖရွင္းႏိုင္မယ္ဆိုရင္ ကမၻာေပၚမွာ သက္တမ္းအရွည္ဆုံးျပည္တြင္းစစ္ကို၊ လူ႕အသက္ေပါင္း ေသာင္းေပါင္းမ်ားစြာေသေက်ပ်က္စီးခဲ့၊ ပ်က္စီးေနတဲ့ ျပည္တြင္းစစ္ကို က်ေနာ္တို႕ ထာဝရရပ္စဲႏိုင္မွာပါ၊ ဒါေပမည့္လဲ လက္ရွိအေျခအေနမွာေတာ့ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရးအဆင့္ထက္ပိုဖို႕ သိပ္မျမင္ပါ၊ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ သမၼတရဲ့ ျငိမ္းခ်မ္းေရးကမ္းလွမ္းမႈေနာက္မွာ လႊတ္ေတာ္က ဥပေဒျပ႒န္းေထာက္ခံမႈမရွိလို႕ပါ၊ ရွင္းျပပါမယ္၊

လႊတ္ေတာ္အျပည့္အဝမပါေသးတဲ့ ျငိမ္းခ်မ္းမႈေဖာ္ေဆာင္ေရး

ျပည္နယ္အဆင့္ေဆြးေႏြးပြဲေတြကေန အပစ္အခတ္ရပ္စဲျပီးတဲ့ေနာက္ သမၼတရဲ့ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ ျငိမ္းခ်မ္းေရးလုပ္ငန္းစဥ္မွာ အဆင့္ ၈ ဆင့္ရွိပါတယ္၊ အဲဒီအထဲက (၁)  ျပည္ေထာင္စုက ခြဲမထြက္ေရး (၂) ဒို႕တာဝန္အေရးသုံးပါးလက္ခံေရး၊ (၃) စီးပြါးေရးနဲ႕ ဖြံ႕ျဖိဳးတိုးတက္ေရးကဏၰေတြမွာ ႏွစ္ဘက္ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ေရး နဲ႕ (၄) မူးယစ္ေဆးဝါးတိုက္ဖ်က္ေရးမွာ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ေရး ေတြကို တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္အင္အားစုမ်ားက သေဘာတူလက္ခံၾကပါတယ္၊ ဒါေပမည့္ က်န္ေလးခ်က္ျဖစ္တဲ့ (၅) ႏိုင္ငံေရးပါတီမ်ားတည္ေထာင္ျပီး ႏိုင္ငံေရးလုပ္ေရး၊ (၆) လႊတ္ေတာ္တြင္းေရာက္လ်င္အျခားတိုင္းရင္းသားမ်ားႏွင့္ညွိႏိႈင္းျပီး အေျခခံဥပေဒျပင္ေရး၊ (၇) ဖြဲ႕စည္းပံုနဲ႕အညီ တစ္ခုတည္းေသာလက္နက္ကိုင္တပ္မေတာ္ျဖစ္ေရး ညွိႏိႈင္းေဆာင္ရြက္ေရး နဲ႕ (၈) လႊတ္ေတာ္မွာျငိမ္းခ်မ္းေရးစာခ်ဳပ္ကို လက္မွတ္ေရးထိုးဖို႕ ဆိုတာေတြကို တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္ အင္အားစုမ်ားက လုံးဝလက္မခံပါ၊ 

သူတို႕ေတာင္းဆိုတာက ႏိုင္ငံေရး ေဆြးေႏြးပြဲေတြအရင္လုပ္ဖို႕၊ အဲဒီလိုေဆြးေႏြးရာမွာလဲ သီးျခားစီမဟုတ္ပဲ တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္အဖြဲ႕မ်ားအားလုံးကို တပ္ေပါင္းစုပံုသဏၰန္တစ္စုတစ္စည္းထဲအေနနဲ႕ ေဆြးေႏြးဖို႕၊ အဲဒီႏိုင္ငံေရးေဆြးေႏြးပြဲကရရွိလာတဲ့ သေဘာတူညီခ်က္ေတြအတိုင္း လက္ရွိလႊတ္ေတာ္ကဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကို ျပင္ဆင္အတည္ျပဳဖို႕ပါ၊ အဲဒီလိုနဲ႕ သူတို႕ရဲ့ တိုင္းရင္းသားအခြင့္အေရးေတြ၊ တန္းတူညီမွ်မႈေတြ၊ ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ေတြကို ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒနဲ႕ အာမခံမွသာ သူတို႕ရဲ့ လက္နက္ကိုင္တပ္ေတြဖ်က္သိမ္းျပီး ႏိုင္ငံေရးပါတီေတြေထာင္၊ ေရြးေကာက္ပြဲဝင္ျပီး လႊတ္ေတာ္ထဲေရာက္လာၾကမွာပါ၊ ဒီေတာ့မွပဲ ျပည္တြင္းစစ္ၾကီးျပီးဆုံးမွာပါ၊

ဒီလို တိုင္းရင္းသားေတြရဲ့ ေတာင္းဆိုခ်က္ကို ျပည္ေထာင္စုဝန္ၾကီး ဦးေအာင္မင္းလို သမၼတရဲ့ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ျငိမ္းခ်မ္းေရးေဖာ္ေဆာင္ေရးေကာ္မီတီမွာ ဦးေဆာင္ေနၾကသူေတြ ေကာင္းေကာင္းသိၾကပါတယ္၊ ဦးေအာင္မင္းကလဲ တိုင္းရင္းသားေခါင္းေဆာင္မ်ားနဲ႕ ေဆြးေႏြးပြဲေတြမွာ ဒီအခြင့္အေရးေတြရရွိရပါေစ့မယ္လို႕ ကတိေတြျပဳေနပါတယ္၊ မႏွစ္က ရန္ကုန္ကို ကရင္အမ်ိဳးသားအစည္းအရုံးထိပ္တန္းကိုယ္စားလွယ္အဖြဲ႕ လာေရာက္ေဆြးေႏြးစဥ္ကဆို ဦးေအာင္မင္းက "တိုင္းရင္းသားေခါင္းေဆာင္မ်ားနဲ႕ အစိုးရရဲ့ ႏိုင္ငံေရးေဆြးေႏြးပြဲကို လႊတ္ေတာ္အစည္းအေဝးၾကီးနဲ႕ တစ္ျပိဳင္တည္းက်င္းပမယ္၊ ဒီဘက္စားပြဲမွာ (ႏိုင္ငံေရးေဆြးေႏြးပြဲမွာ) ေျဖရွင္းလို႕ရတာကို ေျဖရွင္းျပီး မေျဖရွင္းႏိုင္တာကို ဟိုဘက္ကစားပြဲကို (လႊတ္ေတာ္ကို) လႊဲပို႕ျပီး ေျဖရွင္းေပးမယ္ (ဥပေဒျပဳေပးမယ္/ျပင္ေပးမယ္) လို႕ေတာင္ေျပာခဲ့ပါတယ္၊ ဒါေပမည့္ သူ႕စကားကို ဘယ္သူမွ မယံုပါ၊ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ဝန္ၾကီးဦးေအာင္မင္းမွာေရာ၊ သူကိုယ္စားျပဳတဲ့ သမၼတဦးသိန္းစိန္မွာေရာ ၂၀၀၈ဖြဲ႕စည္းပံုကို ျပင္ဆင္ႏိုင္တဲ့ အာဏာမရွိလို႕ပါ၊ ဖြဲ႕စည္းပံုကို ျပင္ႏိုင္တဲ့အာဏာ၊ ဥပေဒျပဳတဲ့ အာဏာဟာ လႊတ္ေတာ္မွာပဲရွိျပီး လႊတ္ေတာ္က တိုင္းရင္းသားအခြင့္အေရးေတြအတြက္ ဥပေဒျပင္ေပးမည့္၊ ဥပေဒျပဳမည့္ ကတိကဝတ္ျပဳတာမရွိလို႕ပါ၊ လႊတ္ေတာ္ရဲ့ ပါဝင္ပါတ္သက္မႈမရွိပဲ ျပည္တြင္းျငိမ္းခ်မ္းေရးမရႏိုင္ပါ၊

ျပည္တြင္းျငိမ္းခ်မ္းေရးနဲ႕ပါတ္သက္ျပီး လႊတ္ေတာ္က အေလးနက္ဆုံးေျပာခဲ့ဘူးတာကို ေဖေဖာ္ဝါရီလ ၂၅ရက္ေန႕မွာ က်င္းပတဲ့ ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္အစည္းအေဝးမွာ ၾကားခဲ့ရပါတယ္၊ ဥကၠ႒သူရဦးေရႊမန္းရဲ့ ၂၀၁၃-၂၀၁၄ ဘဏၰာႏွစ္ အမ်ိဳးသားစီမံကိန္းဥပေဒၾကမ္းႏွင့္စပ္လ်င္းတဲ့ မိန္႕ခြန္းထဲမွာပါ၊ အဲဒီမွာ ဦးေရႊမန္းက "က်ေနာ္တို႕တစ္ေတြ ျပည္တြင္းျငိမ္းခ်မ္းေရး တကယ္လိုခ်င္တယ္ဆိုရင္ တိုင္းရင္းသားစည္းလုံးညီညြတ္ေရး၊ အမ်ိဳးသားျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရးမ်ားရရွိဖို႕အတြက္ တည္ဆဲဥပေဒမ်ားကို အားလုံးကေလးစားလိုက္နာေရးႏွင့္ တည္ျငိမ္ေအးခ်မ္းေရးရရွိေအာင္ေဆာင္ရြက္ၾကဖို႕ လိုပါတယ္၊ ျငိမ္းခ်မ္းေရးရေအာင္ေဆာင္ရြက္ရန္အတြက္ ဥပေဒျပဳရန္ လိုအပ္၊ မလိုအပ္စဥ္းစားရန္လိုပါတယ္၊ ဥပေဒအျဖစ္ျပ႒န္းရန္မလိုအပ္ေသးဟုယူဆလ်င္လည္း ျငိမ္းခ်မ္းေရးရရွိေရးအတြက္ ေဆာင္ရြက္ရာမွာ ေငြကုန္ေၾကးက်ခံျပီးေဆာင္ရြက္ရမွာျဖစ္လို႕ ျပည္သူ႕ေငြမ်ားမွ ရန္ပံုေငြတစ္ရပ္ထူေထာင္ျပီး စနစ္တက်ေဆာင္ရြက္ရန္ လိုအပ္မွာျဖစ္ပါတယ္" စသျဖင့္ ေျပာၾကားခဲ့ပါတယ္၊ ၂၀၁၃-၂၀၁၄ ဘဏၰာႏွစ္ အမ်ိဳးသားစီမံကိန္းဥပေဒၾကမ္းကေတာ့ မတ္လ ၂၁ ရက္ေန႕မွာ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က အတည္ျပဳခဲ့ပါျပီ၊ ျငိမ္းခ်မ္းေရးရန္ပံုေငြ တစ္စံုတစ္ရာသတ္မွတ္တာမေတြ႕ရပါ၊ ျငိမ္းခ်မ္းေရးရဖို႕ ဥပေဒျပဳမည့္အသံလဲ မၾကားရေတာ့ပါ၊

၂၀၁၃ခုႏွစ္ ေဖေဖာ္ဝါရီလ ၄ရက္ေန႕၊ တရုတ္ႏိုင္ငံ ေရႊလီျမိဳ႕မွာက်င္းပတဲ့ ဝန္ၾကီး ဦးေအာင္မင္းေခါင္းေဆာင္တဲ့ ျပည္ေထာင္စုျငိမ္းခ်မ္းေရးေဖာ္ေဆာင္ေရးေကာ္မီတီ နဲ႕ ဦးဆြမ္လြတ္ဂမ္ေခါင္းေဆာင္တဲ့ ကခ်င္လြတ္ေျမာက္ေရးအဖြဲ႕ကိုယ္စားလွယ္အဖြဲ႕တို႕ ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးၾကရာမွာ ဦးေအာင္မင္းကတဆင့္ သမၼတဦးသိန္းစိန္က ကခ်င္ေခါင္းေဆာင္မ်ားထံေပးပို႕တဲ့ သဝဏ္လႊာမွာလဲ သမၼတဦးသိန္းစိန္က "ျပည္ေထာင္စုၾကီးတစ္ခုလုံး ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံ ေဖာ္ေဆာင္ေရး၊ ပိုမိုေကာင္းမြန္တဲ့ လူ႕အဖြဲ႕အစည္းျဖစ္ေရး၊ ဖြံ႕ျဖိဳးတိုးတက္ေရး၊ စစ္မွန္တဲ့ ျငိမ္းခ်မ္းေရး၊ တိုင္းရင္းသားမ်ားအားလုံးအတြက္ တန္းတူညီမွ်မႈ၊ ကိုယ္ပိုင္ျပ႒န္းခြင့္မ်ားကို စားပြဲဝိုင္းမွာ ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးျခင္းသည္သာ တစ္ခုတည္းေသာနည္းလမ္းျဖစ္ေၾကာင္း က်ေနာ္႕အေနနဲ႕ ႐ိုးသားစြာယံုၾကည္ပါတယ္၊ ယခုစတင္ျပဳလုပ္မည့္ ေဆြးေႏြးပြဲမ်ားေအာင္ျမင္ပါေစေၾကာင္း ဆနၵျပဳပါတယ္၊ က်ေနာ္တို႕ အစိုးရအေနနဲ႕ ႏိုင္ငံေရးေဆြးေႏြးပြဲမ်ား ဆက္လက္က်င္းပမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ျပည္သူလူထုသို႕ အၾကိမ္ၾကိမ္အသိေပး တင္ျပထားျပီးျဖစ္ပါတယ္" လို႕ ေရးသားေဖာ္ျပထားပါတယ္၊ ဒါဟာျဖင့္ သူကိုယ္တိုင္အဆိုျပဳထားတဲ့ ျငိမ္းခ်မ္းေရးလုပ္ငန္းစဥ္ ၈ ခ်က္ထဲက ပါတီေထာင္၊ ေရြးေကာက္ပြဲဝင္ျပီး လႊတ္ေတာ္ထဲေရာက္မွ ႏိုင္ငံေရးေဆြးေႏြးၾက ဆိုတာကို ပယ္ဖ်က္ျပီး အစိုးရနဲ႕ တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္အဖြဲ႕မ်ား ႏိုင္ငံေရး ေဆြးေႏြးပြဲေတြလုပ္ဖို႕ သေဘာတူတာျဖစ္လို႕ အေရးၾကီးတဲ့ တိုးတက္မႈတစ္ရပ္ပါပဲ၊ ဒါေပမည့္လဲ ႏိုင္ငံေရးေဆြးေႏြးပြဲက ရရွိလာမည့္ ရလာဒ္ေတြ၊ သေဘာတူညီခ်က္ေတြကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ဖို႕ဟာ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကို ျပင္ႏိုင္တဲ့ အာဏာရွိတဲ့ လႊတ္ေတာ္အေပၚမွာ လုံးဝတည္မွီေနတာမို႕ သမၼတရဲ့ ျပည္တြင္းျငိမ္းခ်မ္းေရးၾကိဳးပမ္းမႈမွာ လႊတ္ေတာ္က အျပည့္အဝမပါဝင္ရင္ျဖင့္ က်ေနာ္တို႕ႏိုင္ငံဟာ ျပည္တြင္းျငိမ္းခ်မ္းေရးနဲ႕ အလွမ္းေဝးေနဦးမွာပါ၊

တိုင္းရင္းသားစည္းလုံးညီညြတ္ေရးဆိုတာကို ကရင္ႏွစ္သစ္ကူးေန႕မွာ ကရင္ဝတ္စံုဝတ္ျပီး ဒုံးယိမ္းကျပ႐ံုနဲ႕၊ ကခ်င္ျပည္နယ္ေန႕မွာ ကခ်င္ဝတ္စံုဝတ္ျပ႐ံုနဲ႕၊ ခ်င္းအမ်ိဳးသားေန႕မွာ ခ်င္းလိုဝတ္ျပီး ေခါင္ရည္ေသာက္ျပ႐ံုနဲ႕ မရရွိႏိုင္ပါ၊

ဆက္ေရးပါဦးမယ္၊
ေလးစားစြာ၊

ေအာင္ဒင္
မတ္လ ၂၅၊ ၂၀၁၃

 


0 comments: