(ျပည္သူ႕ေခတ္ဂ်ာနယ္၊ အတြဲ ၁၊ အမွတ္ ၂၊ ဇန္နဝါရီ ၂၂၊ ၂၀၁၅)
ျမန္မာႏိုင္ငံ၏
ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ကို အနီးၾကည့္ အေ၀းၾကည့္
ေအာင္ဒင္
အပိုင္း
(၈၁) ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္စစ္တမ္း၊
(ခ)
#အျငင္းပြါးဖြယ္
ဥပေဒမ်ား
၂၀၁၄ ခုႏွစ္အတြင္းအတည္ျပဳခဲ့တဲ့ ဥပေဒမ်ားထဲမွာ လႊတ္ေတာ္တြင္း
အခ်ိန္အေတာ္ယူေဆြးေႏြးရ႐ံုတင္မကပဲ အမ်ားျပည္သူကပါ ေဝဘန္ကန္႕ကြက္ခဲ့၊ ကန္႕ကြက္ေနၾကတဲ့
ဥပေဒမ်ားရွိတာ ေတြ႕ရပါတယ္။ အဲဒီဥပေဒေတြကေတာ့ ေအာက္ပါအတိုင္းျဖစ္ပါတယ္။
#ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ဥပေဒ
(၆/၂၀၁၄)၊ အီလက္ထေရာနစ္ဆက္သြယ္ေဆာင္ရြက္ေရးဥပေဒကို ျပင္ဆင္သည့္ဥပေဒ
မူရင္းဥပေဒကို နအဖစစ္အစိုးရက ၂၀၀၄ခုႏွစ္ ဧျပီလ ၃၀ရက္ေန႕မွာ
ဥပေဒအမွတ္ ၅/၂၀၀၄ အျဖစ္နဲ႕ နအဖဥကၠ႒ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မႉးၾကီး သန္းေရႊလက္မွတ္ထိုးျပီး ျပ႒န္းခဲ့ပါတယ္။
ဒီဥပေဒရဲ့ သက္ေရာက္မႈကို အဓိကခံစားခဲ့ရသူမ်ားက ျမန္မာ့ဒီမိုကေရစီေရးလႈပ္ရွားသူေတြပါ၊
ကိုသူရ (ေခၚ) ဇာဂနာ၊ မင္းကိုႏိုင္၊ ကိုကိုၾကီး၊ မင္းေဇယ်၊ ေဌးႂကြယ္၊ ျပဳံးခ်ိဳ၊ ေနဖုန္းလတ္
စတဲ့ ဒီမိုကေရစီေရး အၾကမ္းမဖက္လႈပ္ရွားသူေတြကို စစ္အစိုးရက ၂၀၀၇ ခုႏွစ္မွာ ဖမ္းဆီးျပီး
ပုဒ္မေတြအမ်ားၾကီးနဲ႕ တရားစြဲဆိုျပီး ၾကီးမားတဲ့ ေထာင္ဒဏ္ေတြခ်မွတ္ရာမွာ ဒီဥပေဒရဲ့ ျပစ္ဒဏ္ေပးပုဒ္မ ၃၃ (က) နဲ႕ ပုဒ္မ (၃၈)
ေတြကိုလည္းအသုံးခ်ခဲ့ပါတယ္၊ ဒီဥပေဒရဲ့ အျမင့္ဆုံးျပစ္ဒဏ္က ေထာင္ဒဏ္ (၁၅) ႏွစ္ျဖစ္ျပီး
မင္းကိုႏိုင္အပါအဝင္ ၈၈မ်ိဳးဆက္ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္မ်ားကို ေထာင္ဒဏ္ (၆၅) ႏွစ္ နဲ႕
(၆) လအျပစ္ေပးရာမွာ အႏွစ္ (၆၀) က အီလက္ထေရာနစ္ဆက္သြယ္ေရးဥပေဒကို ခ်ိဳးေဖာက္တယ္ဆိုတဲ့
စြပ္စြဲခ်က္ (၄) ခုအတြက္ပါ။
အဲဒီဥပေဒကို ျပင္ဆင္တာက ျပစ္ဒဏ္မ်ားကို ေလွ်ာ့ခ်ေပးတာေလာက္ပဲ
ျဖစ္လို႕ ေက်နပ္စရာသိပ္မရွိပါ။
မူလဥပေဒ ပုဒ္မ (၃၃) မွာ “မည္သူမဆို (က) ႏိုင္ငံေတာ္လံုျခံုေရးနဲ႕
တရားဥပေဒစိုးမိုးေရး၊ ျငိမ္းခ်မ္းေရးႏွင့္ တည္ျငိမ္ေရး၊ တိုင္းရင္းသားစည္းလုံးညီညြတ္ေရး၊
ႏိုင္ငံေတာ္စီးပြါးေရးနဲ႕ အမ်ိဳးသားယဥ္ေက်းမႈေတြကို ေႏွာက္ယွက္ဖ်က္ဆီးတဲ့ အျပဳအမူတစ္ခုခုကို
လွ်ပ္စစ္ဆက္သြယ္ေရးနည္းလမ္းမ်ားနဲ႕ ေဆာင္ရြက္တယ္ဆိုရင္၊ (ခ) ႏိုင္ငံေတာ္လံုျခံုေရးနဲ႕ တရားဥပေဒစိုးမိုးေရး၊
ျငိမ္းခ်မ္းေရးႏွင့္ တည္ျငိမ္ေရး၊ တိုင္းရင္းသားစည္းလုံးညီညြတ္ေရး၊ ႏိုင္ငံေတာ္စီးပြါးေရးနဲ႕
အမ်ိဳးသားယဥ္ေက်းမႈေတြကို ေႏွာက္ယွက္ဖ်က္ဆီးတဲ့ သတင္းအခ်က္အလက္ေတြကို လွ်ပ္စစ္ဆက္သြယ္ေရးနည္းလမ္းမ်ားနဲ႕လက္ခံရရွိရင္၊
ေပးပို႕ရင္၊ တဆင့္ထပ္မံျဖန္႕ခ်ိတယ္ဆိုရင္၊ ေထာင္ဒဏ္အနည္းဆုံး (၇) ႏွစ္ကေန အမ်ားဆုံး
(၁၅) ႏွစ္အထိက်ခံေစရမည္၊ ဒဏ္ေငြလည္းေပးေဆာင္ရႏိုင္သည္” လို႕ ျပ႒ာန္းထားတာကို ျပင္ဆင္ခ်က္ဥပေဒမွာ
"ေထာင္ဒဏ္ အနည္းဆုံး (၅) ႏွစ္မွ အမ်ားဆုံး (၇) ႏွစ္အထိ" လို႕ ျပင္ဆင္ပါတယ္။
မူလဥပေဒပုဒ္မ (၃၄) မွာ "လွ်ပ္စစ္ဆက္သြယ္ေရးေတြကို
ဝင္ေရာက္ဖ်က္ဆီးရင္၊ သတင္းအခ်က္အလက္ေတြကို ခိုးယူရင္၊ စသျဖင့္ ကြန္ျပဴတာကြန္ယက္ဆိုင္ရာျပစ္မႈေတြကို
က်ဴးလြန္ရင္ ေထာင္ဒဏ္ (၅) ႏွစ္အထိ သို႕မဟုတ္ ဒဏ္ေငြ သို႕မဟုတ္ ျပစ္ဒဏ္ႏွစ္ခုစလုံးခ်မွတ္ႏိုင္သည္"
လို႕ ျပ႒ာန္းထားတာကို "ေငြဒဏ္ က်ပ္သိန္းငါးဆယ္မွ သိန္းတစ္ရာအထိ ခ်မွတ္ရမည္။ ေငြဒဏ္မေဆာင္ႏိုင္ပါက
ေထာင္ဒဏ္အနည္းဆုံး (၆) လမွ အမ်ားဆုံး (၁) ႏွစ္အထိ ခ်မွတ္ရမည္" လို႕ ျပင္ဆင္ပါတယ္။
မူလဥပေဒပါ ၾကီးၾကပ္ေရးဘုတ္အဖြဲ႕က ထုတ္ေပးတဲ့ ခြင့္ျပဳခ်က္လိုင္စင္ပါ စည္းကမ္းသတ္မွတ္ခ်က္ေတြကို
ခ်ိဳးေဖာက္ရင္ "ပုဒ္မ (၃၅)။ ေထာင္ဒဏ္ (၃) ႏွစ္ သို႕မဟုတ္ ေငြဒဏ္သို႕မဟုတ္ ျပစ္ဒဏ္ႏွစ္ခုစလုံး
က်ခံေစရမည္" ဆိုတာကို "ေငြဒဏ္ က်ပ္တစ္ဆယ္သိန္းမွ သိန္းငါးဆယ္အထိ ခ်မွတ္ရမည္"
လို႕ ျပင္ဆင္ပါတယ္။ ပုဒ္မ (၃၆) နဲ႕ (၃၇) အတြက္ " ေထာင္ဒဏ္ တစ္ႏွစ္ သို႕မဟုတ္ ေငြဒဏ္
သို႕မဟုတ္ ျပစ္ဒဏ္ႏွစ္ခုစလုံးျဖစ္ေစ ခ်မွတ္ရမည္" ဆိုတာကို "ေငြဒဏ္ က်ပ္တစ္သိန္းမွ
က်ပ္ သုံးသိန္းအထိခ်မွတ္ရမည္။ ေငြဒဏ္မေဆာင္ႏိုင္ပါက ေထာင္ဒဏ္ (၃) လအထိခ်မွတ္ရမည္"
လို႕ ျပင္ဆင္ပါတယ္။
မူလဥပေဒအရ ဖြဲ႕စည္းတဲ့ ဗဟိုအဖြဲ႕နဲ႕ ၾကီးၾကပ္ကြပ္ကဲေရးဘုတ္အဖြဲ႕ေတြဟာ
ႏိုင္ငံသားမ်ားရဲ့ ကြန္ျပဴတာပိုင္ဆိုင္မႈ၊ အသုံးခ်မႈ၊ အင္တာနက္သုံးစြဲမႈ၊ ကြန္ျပဴတာကြန္ယက္မ်ားကို
သုံးစြဲမႈေတြကို ခြင့္ျပဳႏိုင္၊ ျငင္းပယ္ႏိုင္၊ တားဆီးႏိုင္၊ ကန္႕သတ္ႏိုင္၊ အေရးယူႏိုင္တဲ့
အာဏာပိုင္အဖြဲ႕အစည္းမ်ားျဖစ္လာပါတယ္။ တစ္နည္းေျပာရရင္ေတာ့ ႏိုင္ငံသားမ်ားရဲ့ ေန႕တဓူဝ
သြားလာလႈပ္ရွားေဆာင္ရြက္မႈေတြကို ကန္႕သတ္ခ်ဳပ္ေသာဥပေဒမ်ားနဲ႕တင္ မလံုေလာက္ေတာ့လို႕
ႏိုင္ငံသားမ်ားရဲ့ ကြန္ျပဴတာမ်ား၊ အီးေမးမ်ား၊ အီလက္ထေရာနစ္ဆက္သြယ္မႈမ်ားကို ဒီဥပေဒနဲ႕
ကန္႕သတ္ခ်ဳပ္ခ်ယ္တာပါ။ ဒါေၾကာင့္မို႕ ဒီဥပေဒကို အသုံးခ်ျပီး အစိုးရက ႏိုင္ငံသားမ်ားရဲ့
လူ႕အခြင့္အေရး၊ ႏိုင္ငံသားအခြင့္အေရးမ်ားကို ခ်ိဳးေဖာက္အေရးယူႏိုင္တာမို႕ ဒီ
"အီလက္ထေရာနစ္ဆက္သြယ္ေဆာင္ရြက္ေရးဥပေဒ" ဟာ လုံးဝဖ်က္သိမ္းသင့္တဲ့ ဥပေဒျဖစ္ပါတယ္။
အခုလို ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က ဒီဥပေဒကို မဖ်က္သိမ္းပဲ ျပစ္ဒဏ္မ်ားကို အနည္းငယ္ေလွ်ာ့ခ်ျပီး
ျပင္ဆင္လိုက္တာမို႕ အစိုးရအာဏာပိုင္ေတြ အလိုမေတြ႕တဲ့
အီးေမးတစ္ေစာင္ကို ေပးပို႕႐ံု၊ လက္ခံရရွိ႐ံု၊ တဆင့္ျဖန္႕ေဝ႐ံု၊ မိမိရဲ့ ကြန္ျပဴတာထဲမွာ
ရွိေန႐ံုနဲ႕ ေထာင္ဒဏ္ အနည္းဆုံး (၅) ႏွစ္က်ခံရမည့္ ဥပေဒဆိုးၾကီးတစ္ခုကျဖင့္ လြတ္ေျမာက္ေနဆဲ၊
ရွင္သန္ေနဆဲ၊ ဒီမိုကေရစီလႈပ္ရွားသူမ်ားကို အနၲရာယ္ျပဳဖို႕ အသင့္ရွိေနဆဲျဖစ္ပါတယ္။
#ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ဥပေဒ
(၉/၂၀၁၄)။ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ဆိုင္ရာ ဖြံ႕ျဖိဳးေရးရန္ပံုေငြဥပေဒ
ဒီဥပေဒက သမၼတနဲ႕ လႊတ္ေတာ္ၾကား အျငင္းပြါးခဲ့တဲ့ ဥပေဒျဖစ္ပါတယ္။
လႊတ္ေတာ္မဲဆႏၵနယ္ တစ္ခုစီအတြက္ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားကိုယ္တိုင္ ျမိဳ႕နယ္အာဏာပိုင္မ်ားကို
ဦးေဆာင္ျပီး စီမံခန္႕ခြဲသုံးစြဲရမည့္ ေဒသဖြံ႕ျဖိဳးေရးရန္ပံုေငြ တစ္ႏွစ္ကို က်ပ္ သိန္း
(၁,၀၀၀) စီ ခြဲေဝသတ္မွတ္ေပးတဲ့ ဥပေဒျဖစ္ပါတယ္။ ျမိဳ႕နယ္ေပါင္း (၃၃၀) ရွိလို႕ တစ္ႏွစ္ကို
ႏိုင္ငံေတာ္ ဘ႑ာေငြထဲကေန က်ပ္ သိန္းေပါင္း (၃၃၀,၀၀၀) ခြဲေဝသုံးစြဲရမည့္ ဥပေဒပါ။ ၂၀၁၃
ခုႏွစ္အတြင္းမွာ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က ဥပေဒအျဖစ္အတည္ျပဳျပီး သမၼတထံ လက္မွတ္ေရးထိုးထုတ္ျပန္ဖို႕
ေပးပို႕ခဲ့ေပမည့္ သမၼတက လက္မွတ္ေရးထိုးဖို႕ ျငင္းဆန္ျပီး ျပင္ဆင္ရန္ မွတ္ခ်က္မ်ားနဲ႕
ျပန္ပို႕ေပးခဲ့တဲ့ ဥပေဒျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီလို ေဒသအလိုက္ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားအတြက္
ဖြံ႕ျဖိဳးေရးရန္ပံုေငြ ခြဲေဝေပးမႈဟာ လက္ရွိအာဏာရပါတီျဖစ္တဲ့ ၾကံ့ခိုင္ေရးပါတီက လႊတ္ေတာ္အမတ္မ်ားကို
ႏိုင္ငံေတာ္ဘ႑ာေငြေတြ သုံးစြဲျပီး မဲဆြယ္ခြင့္ေပးသလို ျဖစ္လိမ့္မယ္လို႕ ႏိုင္ငံေရးပါတီငယ္မ်ားက
ကန္႕ကြက္ၾကပါတယ္။ ဒါေပမည့္ သမၼတရဲ့မွတ္ခ်က္မ်ားနဲ႕ ႏိုင္ငံေရးပါတီငယ္မ်ားရဲ့ ကန္႕ကြက္ခ်က္မ်ားကို
မ်က္ကြယ္ျပဳျပီး ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က ဒီဥပေဒကို မူလအတိုင္း မတ္လ (၄) ရက္ေန႕မွာ ထပ္မံအတည္ျပဳျပီး
သမၼတထံ ျပန္ပို႕လိုက္ပါတယ္။ ဒီတစ္ၾကိမ္မွာေတာ့ သမၼတက ထပ္မံမွတ္ခ်က္ေတြ မေပးေတာ့ပဲ မတ္လ
(၁၂) ရက္ေန႕မွာ လက္မွတ္ေရးထိုးထုတ္ျပန္လိုက္ရပါတယ္။
#ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ဥပေဒ
(၁၃/၂၀၁၄)။ ပံုႏွိပ္ျခင္းႏွင့္ ထုတ္ေဝျခင္းလုပ္ငန္းဥပေဒ
ဒီဥပေဒကို သတင္းမီဒီယာမ်ားက အေတာ္ေဝဘန္ၾကပါတယ္။ ပံုႏွိပ္ထုတ္ေဝေရးလုပ္ငန္းမ်ားနဲ႕
ပါတ္သက္ျပီး ခြင့္ျပဳခြင့္၊ ရုပ္သိမ္းခြင့္ေတြကို ျပန္ၾကားေရးဝန္ၾကီး႒ာနကို အာဏာေပးထားတဲ့
ဥပေဒမို႕ပါ။ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္အတြင္းမွာလည္း အခ်ိန္ကာလ တစ္ႏွစ္ေက်ာ္ အၾကိတ္အနယ္ေဆြးေႏြးခဲ့ရပါတယ္။
ဒီဥပေဒအရ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ပံုႏွိပ္ထုတ္ေဝေရးလုပ္ငန္းမ်ားကို လြတ္လပ္စြာေဆာင္ရြက္ခြင့္
မရွိပါ။ ျပန္ၾကားေရးဝန္ၾကီး႒ာနရဲ့ ခြင့္ျပဳခ်က္ရမွသာ ေဆာင္ရြက္ခြင့္ရွိျပီး ျပန္ၾကားေရးဝန္ၾကီး႒ာနက
ခြင့္ျပဳခ်က္ကို ရုပ္သိမ္းခြင့္လည္း ရွိပါတယ္။ အရင္ရွိခဲ့တဲ့ ပံုႏွိပ္ဥပေဒနဲ႕ ႏိႈင္းယွဥ္ရင္
ပံုႏွိပ္ထုတ္ေဝေရးလုပ္ငန္းမ်ားကို ျပည္ထဲေရးဝန္ၾကီး႒ာနအစား ျပန္ၾကားေရးဝန္ၾကီး႒ာနက
ကိုင္တြယ္တာနဲ႕ စည္းကမ္းခ်ိဳးေဖာက္ျခင္းမ်ားအတြက္ ေထာင္ဒဏ္ ျပစ္ဒဏ္ခ်မွတ္ျခင္းမရွိပဲ
ပံုႏွိပ္ခြင့္၊ ထုတ္ေဝခြင့္ကို ရုပ္သိမ္းတာပဲ ကြာျခားပါတယ္။
#အခြန္အေကာက္ဥပေဒမ်ား။
ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ဥပေဒ (၁၅/၂၀၁၄) ဝင္ေငြခြန္ဥပေဒကို ျပင္ဆင္သည့္ဥပေဒ ႏွင့္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ဥပေဒ (၁၆/၂၀၁၄) ကုန္သြယ္လုပ္ငန္းခြန္ဥပေဒကို
ျပင္ဆင္သည့္ဥပေဒ
ထူးျခားခ်က္ကေတာ့ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ မတ္လအတြင္း ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္အစည္းအေဝးမွာ
ဒီအခြန္အေကာက္ဥပေဒၾကမ္းမ်ားကို အတည္ျပဳႏိုင္ေရး ေဆြးေႏြးရာမွာ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ၾကီးမ်ားျဖစ္ေနၾကတဲ့
စီးပြါးေရးလုပ္ငန္းရွင္ၾကီးမ်ားက လုပ္ငန္းရွင္မ်ားအေပၚ ေကာက္ခံေနတဲ့ အခြန္အေကာက္မ်ားကို
ေလွ်ာ့ခ်ေပးဖို႕ ရုတ္တရက္ထျပီး ေဆြးေႏြးခဲ့ၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ မတ္လ (၁၀) ရက္ေန႕မွာ က်င္းပတဲ့
ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္အစည္းအေဝးမွာပါ။ "ရုတ္တရက္" လို႕ အထူးျပဳရတာက အဲဒီ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားက
လႊတ္ေတာ္လုပ္ထုံးလုပ္နည္းမ်ားအတိုင္း ေဆြးေႏြးဖို႕ ၾကိဳတင္စာရင္းေပးထားျခင္းမရွိလို႕ပါ။
မတ္လ (၁၀) ရက္ေန႕အစည္းအေဝးမွာ ၾကိဳတင္စာရင္းေပးထားျခင္းမရွိပဲ ရုတ္တရက္ထျပီး ေဆြးေႏြးတဲ့
လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားက ေဇကမၻာကုမၸဏီမ်ားရဲ့ ပိုင္ရွင္ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္
ဦးခင္ေရႊ (ရန္ကုန္တိုင္းေဒသၾကီး)၊ ပတၱျမားနဂါးေက်ာက္မ်က္ရတနာကုမၸဏီပိုင္ရွင္ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္
ဦးေနဝင္းထြန္း (ရွမ္းျပည္နယ္)၊ ဆီလုပ္ငန္းရွင္ၾကီးတစ္ဦးျဖစ္တဲ့ ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္
ေဒါက္တာဝင္းျမင့္ (လိႈင္ျမိဳ႕နယ္) တို႕ျဖစ္ၾကပါတယ္။ သုံးဦးစလုံးဟာ ၾကံ့ခိုင္ေရးပါတီက
ကိုယ္စားလွယ္မ်ားျဖစ္ၾကပါတယ္။ ေဇကမၻာဦးခင္ေရႊက ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းေတြကို အခြန္ေလွ်ာ့ဖို႕
ေတာင္းဆိုပါတယ္။ ဦးေနဝင္းထြန္းက ေက်ာက္မ်က္အေခ်ာကိုင္လုပ္ငန္းမ်ားအေပၚ အခြန္ေလွ်ာ့ဖို႕
ေဆြးေႏြးပါတယ္။ ေဒါက္တာဦးဝင္းျမင့္က ႏိုင္ငံျခားက တင္သြင္းတဲ့ ဆီမ်ားကို အခြန္ပိုေကာက္ဖို႕
ေတာင္းဆိုပါတယ္။ အဲဒီပုဂိၢဳလ္မ်ားရဲ့ ေဆြးေႏြးမႈေတြေၾကာင့္ အဲဒီေန႕က ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္အစည္းအေဝးဟာ
စံခ်ိန္တင္ျပီး ည (၈) နာရီအထိ ၾကာျမင့္ခဲ့တယ္လို႕ ဧရာဝတီသတင္း႒ာနက သတင္းေပးပို႕ပါတယ္။
ဒီျဖစ္ရပ္က ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ၾကီးအတြင္းက အက်ိဳးစီးပြါးပဋိပကၡေတြကို
သက္ေသျပေနပါတယ္။ အက်ိဳးစီးပြါးပ႗ိပကၡဆိုတာ ႐ိုး႐ိုးရွင္းရွင္းေျပာရရင္ေတာ့ တစ္ခ်ိန္တည္းမွာ
အလုပ္ႏွစ္ခု တစ္ျပိဳင္တည္းရွိေနတာလို႕ ေျပာရမွာပါ။ သာမန္ျပည္သူတစ္ေယာက္အဖို႕ေတာ့ အလုပ္ႏွစ္ခု
သို႕မဟုတ္ ႏွစ္ခုထက္မက တစ္ျပိဳင္တည္းလုပ္ကိုင္တာ ျပႆနာမဟုတ္ပါ။ ဒါေပမဲ့ *** ျပည္သူလူထုရဲ့
အက်ိဳးစီးပြါးကို ေဆာင္ရြက္ပါ့မယ္ဆိုျပီး တိုင္းျပည္ရဲ့ အာဏာကို ကိုင္တြယ္က်င့္သုံးေနၾကတဲ့
၊ ျပည္သူကေရြးခ်ယ္တင္ေျမႇာက္ထားတဲ့ အာဏာပိုင္အဖြဲ႕အစည္းမ်ားမွာ ပါဝင္လႈပ္ရွားေနၾကတဲ့
ပုဂိၢလ္မ်ားအေနနဲ႕ တိုင္းျပည္တာဝန္ထမ္းေဆာင္ဖို႕ ေရြးခ်ယ္တာဝန္ေပးထားတဲ့ အလုပ္အျပင္
သူတို႕ရဲ့ ကိုယ္ပိုင္အက်ိဳးစီးပြါးဆိုင္ရာကိစၥရပ္မ်ား ေဆာင္ရြက္ရန္အလုပ္မ်ား တစ္ခ်ိန္တည္း၊
တစ္ျပိဳင္တည္းမွာ ရွိေနမယ္ဆိုရင္ အက်ိဳးစီးပြါးပ႗ိပကၡျဖစ္ေနျပီလို႕ ဆိုရမွာပါ။
ျမန္မာႏိုင္ငံမွာက လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားနဲ႕ ပတ္သက္လို႕
သတ္မွတ္ထားတဲ့ အရည္အခ်င္းေတြ၊ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္အျဖစ္ ေရြးေကာက္တင္ေျမႇာက္ခံပိုင္ခြင့္မရွိတဲ့
ကန္႕သတ္ခ်က္ေတြ ၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပံုမွာ ျပ႒ာန္းထားေပမည့္ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္အျဖစ္ အေရြးခ်ယ္ခံရျပီး
တာဝန္ထမ္းေဆာင္ေနတဲ့ ကာလတစ္ေလွ်ာက္လုံးမွာ ေငြေၾကး၊ စရိတ္၊ လစာရတဲ့ အျခားမည္သည့္အလုပ္မွ
လုပ္ခြင့္မရွိလို႕ ျပ႒ာန္းမထားပါ။ ဒါေၾကာင့္မို႕ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္တာဝန္နဲ႕ တစ္ခ်ိန္တည္းမွာ
ကုမၸဏီပိုင္ရွင္ၾကီး၊ ေျမပိုင္ရွင္ၾကီး၊ သတၱဳတြင္းပိုင္ရွင္ၾကီး၊ ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းရွင္၊
ေရွ႕ေနၾကီး၊ ျပည္သူ႕စစ္ေခါင္းေဆာင္ စသည္ျဖင့္ ကိုယ္က်ိဳးစီးပြါးဆိုင္ရာ အလုပ္ေတြကို
တြဲဖက္ေဆာင္ရြက္ေနတဲ့ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္အမ်ားအျပားကို ေတြ႕ေနရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႕
လႊတ္ေတာ္တြင္းမွာ စီးပြါးေရးလုပ္ငန္းရွင္ၾကီးမ်ားက သူတို႕ရဲ့ အက်ိဳးစီးပြါးကို အကာအကြယ္ေပးတဲ့
ဥပေဒေတြ ျပ႒ာန္းႏိုင္ဖို႕ ၾကိဳးစားတာကို ဆက္ျပီး ေတြ႕ျမင္ေနရဦးမွာပါ။
0 comments:
Post a Comment