(7 Day သတင္းဂ်ာနယ္။ ဇြန္လ ၂၇ ရက္၊ ၂၀၁၅)
ႏိုင္ငံေရးပါတီမ်ားအတြက္
ေမးခြန္းမ်ား (၁၀)
ေအာင္ဒင္
#ျပည္တြင္းျငိမ္းခ်မ္းေရးႏွင့္
ပါတ္သက္၍
ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ႏွစ္ေပါင္း ၆၀ ေက်ာ္ရွည္လ်ားခဲ့ျပီျဖစ္တဲ့
လက္နက္ကိုင္ ပဋိပကၡမ်ားအဆုံးသတ္ျပီး ျပည္တြင္းျငိမ္းခ်မ္းေရးရႏိုင္ဖို႕အတြက္ လက္ရွိအစိုးရက
ၾကိဳးစားေဆာင္ရြက္ေနပါတယ္။ သမၼတကိုယ္တိုင္ဦးေဆာင္တဲ့ ျပည္ေထာင္စု ျငိမ္းခ်မ္းေရးဗဟိုေကာ္မတီ၊
ဒုသမၼတ စိုင္းေမာက္ခမ္းေခါင္းေဆာင္တဲ့ ျပည္ေထာင္စု ျငိမ္းခ်မ္းေရးလုပ္ငန္းေကာ္မတီေတြ
ဖြဲ႕စည္းျပီး တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္အင္အားစုမ်ားနဲ႕ ၾကိမ္ဖန္မ်ားစြာ ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးလို႕
ျငိမ္းခ်မ္းေရးလုပ္ငန္းစဥ္ရဲ့ ပထမဆင့္ျဖစ္တဲ့ "တစ္ႏိုင္ငံလုံးဆိုင္ရာ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရးစာခ်ဳပ္"
ကို လက္နက္ကိုင္ပဋိပကၡမွာ ပါဝင္ေနၾကတဲ့ အဖြဲ႕အစည္းအားလုံးက ေခါင္းေဆာင္မ်ားအားလုံး
သေဘာတူ လက္မွတ္ေရးထိုးႏိုင္ဖို႕ ၾကိဳးစားေနပါတယ္။ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္၊ မတ္လ ၃၁ ရက္ေန႕မွာ
"အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရးစာခ်ဳပ္-မူၾကမ္း" ကို ႏွစ္ဖက္အလုပ္အဖြဲ႕မ်ား သေဘာတူခဲ့ၾကပါတယ္။
သမၼတဦးသိန္းစိန္နဲ႕ လႊတ္ေတာ္ေခါင္းေဆာင္မ်ား၊ တပ္မေတာ္ေခါင္းေဆာင္မ်ားက ဒီစာခ်ဳပ္မူၾကမ္းကို
လက္မွတ္ေရးထိုးဖို႕ အဆင္သင့္ျဖစ္ေနၾကျပီး ၂၀၁၅ ခုႏွစ္ထဲမွာ၊ ဦးသိန္းစိန္ရဲ့ သမၼတသက္တမ္းမကုန္ခင္မွာ
အျပီးသတ္ လက္မွတ္ေရးထိုးႏိုင္လိမ့္မယ္လို႕ ေမွ်ာ္လင့္ေနၾကပါတယ္။ ဒါေပမည့္ တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္အဖြဲ႕မ်ားရဲ့
ေခါင္းေဆာင္မ်ားကေတာ့ အဆင္သင့္မျဖစ္ၾကေသးပါ။
က်င္းပျပီးခဲ့တဲ့ ေလာ္ခီးလာညီလာခံမွာ တိုင္းရင္းသားေခါင္းေဆာင္မ်ားက
အစိုးရနဲ႕ ထပ္မံေဆြးေႏြးျပီး စာခ်ဳပ္မွာ ထည့္သြင္းရမည့္ အခ်က္ေတြကို ေဖာ္ထုတ္ခဲ့ၾကပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရးစာခ်ဳပ္ကို သမၼတဦးသိန္းစိန္ရဲ့ သက္တမ္းအတြင္းမွာ လက္မွတ္မေရးထိုးႏိုင္ပဲ
ေနာက္သမၼတအသစ္က ဆက္လက္ေဆာင္ရြက္ရတာမ်ိဳး ျဖစ္လာႏိုင္ပါတယ္။ တကယ္လို႕ သမၼတဦးသိန္းစိန္လက္ထက္မွာပဲ
အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရးစာခ်ဳပ္ကို လက္မွတ္ေရးထိုးႏိုင္ရင္ေတာင္မွ ျငိမ္းခ်မ္းေရးလုပ္ငန္းစဥ္ရဲ့
ေနာက္ဆက္တြဲ အျခားအဆင့္ေတြကို သမၼတအသစ္၊ လႊတ္ေတာ္အသစ္တို႕က ဆက္လက္ ေဆာင္ရြက္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္မို႕ ႏိုင္ငံေရးပါတီမ်ား ၾကိဳတင္ျပင္ဆင္ထားတဲ့ "ျပည္တြင္းျငိမ္းခ်မ္းေရးဆိုင္ရာ
မူဝါဒ" ကို ျပည္သူအမ်ား သိခ်င္ၾကပါလိမ့္မယ္။
လက္ရွိအစိုးရက အေကာင္အထည္ေဖာ္ေနတဲ့ ျငိမ္းခ်မ္းေရးလုပ္ငန္းစဥ္မွာ
အၾကမ္းဖ်င္းအားျဖင့္ အဆင့္ ၄ ဆင့္ရွိပါတယ္။ ပထမအဆင့္မွာ "တစ္ႏိုင္ငံလုံးအတိုင္းအတာနဲ႕
အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရးစာခ်ဳပ္ကို လတ္နက္ကိုင္ ပဋိပကၡမွာပါဝင္ေနၾကတဲ့ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားအားလုံးက
သေဘာတူလက္မွတ္ ေရးထိုးရန္" ျဖစ္ပါတယ္။ လက္မွတ္ေရးထိုးျပီးတဲ့ေနာက္ ရက္ေပါင္း ၆၀
အတြင္း ဒုတိယအဆင့္ျဖစ္တဲ့ "ႏိုင္ငံေရးေဆြးေႏြးပြဲမ်ားအတြက္ အေျခခံမူေဘာင္မ်ား
ခ်မွတ္ေရး" ေဆြးေႏြးၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီအဆင့္မွာေတာ့ ႏွစ္ဖက္လက္နက္ကိုင္အင္အားစုမ်ားတင္မကေတာ့ပဲ
ႏိုင္ငံေရးပါတီမ်ား၊ လႊတ္ေတာ္ေခါင္းေဆာင္မ်ားပါ ပါဝင္ေဆြးေႏြးျပီး ႏိုင္ငံေရးေဆြးေႏြးပြဲမ်ားကို
စနစ္တက် က်င္းပႏိုင္ေရး၊ ပါဝင္သင့္ပါဝင္ထိုက္သူမ်ားအားလုံး ပါဝင္ေဆြးေႏြးခြင့္ရရွိေရးနဲ႕
တိုင္းျပည္ရဲ့အေရးၾကီးကိစၥမ်ားအားလုံးကို ထည့္သြင္းေဆြးေႏြးႏိုင္ေရးအတြက္ လိုအပ္တဲ့
မူေဘာင္မ်ားကို ခ်မွတ္ရမွာပါ။ မူေဘာင္မ်ားအေပၚ သေဘာတူညီမႈရျပီး ရက္ေပါင္း ၉၀ အတြင္းမွာ
ခ်မွတ္ထားတဲ့ မူေဘာင္မ်ားနဲ႕ အညီ တတိယအဆင့္အျဖစ္ "ႏိုင္ငံေရးေဆြးေႏြးပြဲမ်ားက်င္းပရန္"
ျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ဆုံး စတုတၳအဆင့္ကေတာ့ "ႏိုင္ငံေရးေဆြးေႏြးပြဲက ရရွိတဲ့ သေဘာတူညီခ်က္မ်ားကို
ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က အတည္ျပဳျပီး ႏိုင္ငံေတာ္ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကို လိုအပ္သလို
ျပင္ဆင္၊ ျဖည့္စြက္ရန္" ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီလုပ္ငန္းစဥ္အရ ပထမအဆင့္ျဖစ္တဲ့ "အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရးစာခ်ဳပ္"
ကို လက္မွတ္ေရးထိုးျပီးမွ က်န္တဲ့ အဆင့္ေတြကို ဆက္လက္အေကာင္အထည္ေဖာ္ႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ပထမအဆင့္မွာ ၾကန္႕ၾကာေနသ၍ က်န္တဲ့ အဆင့္မ်ားကို ဆက္ႏိုင္မွာ မဟုတ္ပါ။ လက္ရွိအေျခအေနမွာေတာ့
သမၼတဦးသိန္းစိန္ ေမွ်ာ္လင့္ခဲ့သလို ဧျပီလ၊ ေမလေတြေလာက္မွာ လက္မွတ္ေရးထိုးဖို႕ဆိုတာ
မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့သလို ၂၀၁၅ ခုႏွစ္အတြင္းမွာ လက္မွတ္ေရးထိုးႏိုင္မလားဆိုတာလည္း မေသခ်ာျပန္ပါ။
ေလာ္ခီးလာညီလာခံမွာ တက္ေရာက္ေဆြးေႏြးတဲ့ တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္ထိပ္သီးေခါင္းေဆာင္မ်ားက
၂၀၁၅ ခုႏွစ္၊ မတ္လ ၃၁ ရက္ေန႕မွာ ျမန္မာအစိုးရရဲ့ ျငိမ္းခ်မ္းေရးလုပ္ငန္းေကာ္မတီနဲ႕
တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္အဖြဲ႕မ်ားရဲ့ "တစ္ႏိုင္ငံလုံးဆိုင္ရာ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရး
ညွိႏိႈင္းေရးေကာ္မတီ (NCCT)" တို႕ သေဘာတူခဲ့ၾကတဲ့ "အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရးသေဘာတူစာခ်ဳပ္-ေနာက္ဆုံးမူၾကမ္း
(Final Draft)" အေပၚမွာ အျပည့္အဝ သေဘာမတူၾကပါ။ ပူးတြဲေစာင့္ၾကည့္ေရးဆိုင္ရာ အခ်က္အလက္ေတြ၊
တပ္ပိုင္းဆိုင္ရာအခ်က္အလက္ေတြ ထပ္မံ ျဖည့္စြက္ခ်င္ၾကပါတယ္။ ျပီးေတာ့ အစိုးရနဲ႕ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရး
မေဆြးေႏြးရေသးတဲ့ "ရခိုင္႔တပ္မေတာ္၊ တေအာင္း (ပေလာင္) လြတ္ေျမာက္ေရးအဖြဲ႕၊ ကိုးကန္႕အဖြဲ႕"
ေတြ မပါဝင္ပဲနဲ႕ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရးစာခ်ဳပ္ကို လက္မွတ္မေရးထိုးခ်င္ၾကပါ။ သမၼတဦးသိန္းစိန္က
သူ႕ရဲ့ သမၼတသက္တမ္းအတြင္းမွာပဲ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရးစာခ်ဳပ္ကို လက္မွတ္ထိုးျပီး ႏိုင္ငံေရးေဆြးေႏြးပြဲမ်ားကို
စတင္ခဲ့ခ်င္ေပမည့္ တိုင္းရင္းသားေခါင္းေဆာင္မ်ားက ေနာက္အစိုးရလက္ထက္က်မွ ႏိုင္ငံေရးေဆြးေႏြးပြဲေတြ
စတင္ႏိုင္မွာကို စိုးရိမ္ပူပန္ျခင္းမရွိပါ။
ဒီျဖစ္စဥ္ကို ေဝဘန္ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ သမၼတဦးသိန္းစိန္ဟာ သူ႕ရဲ့
သမၼတသက္တမ္းအတြင္းမွာ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရးစာခ်ဳပ္ကို လက္မွတ္ေရးထိုးျပီး ႏိုင္ငံေရးေဆြးေႏြးပြဲေတြ
စတင္ခဲ့ခ်င္တဲ့ စိတ္အားထက္သန္ေနတာ ေတြ႕ရေပမည့္ သူ႕ရဲ့ စိတ္အားထက္သန္မႈကို တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္အဖြဲ႕မ်ားဘက္က
တူညီတဲ့ စိတ္အားထက္သန္မႈနဲ႕ မတုန္႕ျပန္ပဲ သံသယစိတ္နဲ႕ တုန္႕ျပန္တာကို ေတြ႕ရပါတယ္။ တိုင္းရင္းသားေခါင္းေဆာင္မ်ားက
သမၼတရဲ့ တပ္မေတာ္အေပၚ ဩဇာသက္ေရာက္မႈအတိုင္းအတာကိုလည္း သံသယရွိပံုရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႕
သမၼတရဲ့ စိတ္အားထက္သန္မႈကိုယ္တိုင္က သမၼတရဲ့ အားနည္းခ်က္ျဖစ္ေနပါတယ္။ တိုင္းရင္းသားေခါင္းေဆာင္အခ်ိဳ႕က
သမၼတရဲ့အားနည္းခ်က္အေပၚ အျမတ္ထုတ္ခ်င္တဲ့ လကၡဏာလည္း ေတြ႕ရပါတယ္။ အခ်ိဳ႕တိုင္းရင္းသားေခါင္းေဆာင္မ်ားကေတာ့
အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရးစာခ်ဳပ္ လက္မွတ္ေရးထိုး၊ ႏိုင္ငံေရးေဆြးေႏြးပြဲေတြစတင္ျခင္းျဖင့္ ဦးသိန္းစိန္အတြက္
ႏိုင္ငံေရးေအာင္ပြဲၾကီးတစ္ခု ဖန္တီးေပးလိုက္သလို ျဖစ္မွာကို စိတ္မသက္မသာျဖစ္ေနပံုရပါတယ္။
သမၼတကိုယ္စား တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္အဖြဲ႕ကိုယ္စားလွယ္မ်ားနဲ႕ တိုက္႐ိုက္ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးေနၾကသူမ်ားရဲ့
အလြန္အကြၽံ ကတိေပးမႈမ်ား၊ ေငြေရးေၾကးေရး ပြင့္လင္းျမင္သာျခင္းမရွိမႈမ်ား၊ အာမခံခ်က္အတိအက်မရွိပဲ
အလြန္အကြၽံလိုက္ေလ်ာမႈမ်ား၊ လာဘ္ထိုးတယ္လို႕ ယူဆႏိုင္တဲ့ ကားပါမစ္လို လက္ေဆာင္ပ႑ာေပးအပ္မႈမ်ားကလည္း
သမၼတရဲ့ စိတ္ေစတနာကို ပိုျပီးအားနည္းေစျပန္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္မို႕ ေရြးေကာက္ပြဲကတဆင့္ ေနာက္အစိုးရအာဏာကို ရယူဖို႕
ျပင္ဆင္ေနတဲ့ ႏိုင္ငံေရးပါတီမ်ားအေနနဲ႕ "ျပည္တြင္းျငိမ္းခ်မ္းေရးဆိုင္ရာ မူဝါဒမ်ား"
ကို ေလးေလးနက္နက္ျပင္ဆင္ခ်မွတ္ထားဖို႕ လိုအပ္ပါတယ္။ ဥပမာအားျဖင့္ "ျမန္မာျငိမ္းခ်မ္းေရးဗဟို႒ာန
(Myanmar Peace Center)" ကို ဆက္လက္အသုံးခ်ဖို႕ လို၊ မလို။ လိုအပ္ဦးမယ္ဆိုရင္
လက္ရွိလူေတြကို ဆက္လက္တာဝန္ေပးသင့္၊ မေပးသင့္။ ဒါမွမဟုတ္ အမည္တစ္မ်ိဳးနဲ႕ ပံုစံေျပာင္းျပီး
ဖြဲ႕စည္းဖို႕ သင့္၊မသင့္။ ျမန္မာျငိမ္းခ်မ္းေရးဗဟို႒ာနကို ႏိုင္ငံျခားေငြေၾကးေထာက္ပံ့မႈမယူပဲ
ႏိုင္ငံ႔ဘ႑ာေငြနဲ႕ ရပ္တည္ႏိုင္ျခင္း ရွိ၊ မရွိ။ စတဲ့အခ်က္ေတြကို အေလးအနက္ စဥ္းစားျပင္ဆင္သင့္ပါတယ္။
"တစ္ႏိုင္ငံလုံးဆိုင္ရာ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရးစာခ်ဳပ္" လက္မွတ္ေရးထိုးေရးနဲ႕ ပါတ္သက္ျပီး
တပ္မေတာ္ဘက္က သေဘာမတူႏိုင္တဲ့ ကိစၥေတြအတြက္ သမၼတနဲ႕ တပ္မေတာ္ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္တို႕
တိုက္႐ိုက္ေတြ႕ဆံုညွိႏိႈင္းျပီး အေျဖရွာသင့္ပါတယ္။ စာခ်ဳပ္ေတြ ေစာေစာစီးစီး လက္မွတ္ေရးထိုးႏိုင္ဖို႕၊
အစည္းအေဝးေတြ ေစာေစာစီးစီး စတင္ႏိုင္ဖို႕ထက္ သက္ဆိုင္သူအားလုံး ေသေသခ်ာခ်ာ ခိုင္ခိုင္မာမာသေဘာတူညီႏိုင္တဲ့
စာခ်ဳပ္ကို ေရးဆြဲဖို႕၊ သက္ဆိုင္သူအားလုံး ပါဝင္ခြင့္ရျပီး သက္ဆိုင္သူအားလုံး ယံုယံုၾကည္ၾကည္
ရဲရဲရင့္ရင့္တက္ေရာက္ေဆြးေႏြးႏိုင္မည့္၊ ရလဒ္တကယ္ထြက္မည့္ အစည္းအေဝးေတြ က်င္းပႏိုင္ဖို႕က
ပိုျပီးအေရးၾကီးတာမို႕ အစိုးရသစ္ရဲ့ ျငိမ္းခ်မ္းေရးမူဝါဒမွာ အတိအက်အခ်ိန္ကန္႕သတ္ခ်က္ေတြ
မပါဝင္သင့္ပါ။ အခ်ိန္ကန္႕သတ္ခ်က္ေတြရဲ့ ဖိအားေပးမႈနဲ႕ အရင္စလို ေဆာင္ရြက္ရတာ မျဖစ္သင့္ပါ။
#ႏိုင္ငံေရးပါတီ၊
ႏိုင္ငံေရးမူဝါဒ၊ ေရြးေကာက္ပြဲႏွင့္ မဲဆႏၵရွင္မ်ား၏ အခြင့္အေရး
အတိုက္အခံႏိုင္ငံေရးပါတီေတြက ေျပာေလ့ရွိပါတယ္။ သူတို႕ပါတီဟာ
စစ္အစိုးရရဲ့ အေမြခံ ၾကံ့ခိုင္ေရးပါတီမဟုတ္တာနဲ႕တင္ ျပည္သူလူထုက မဲေပးေရြးခ်ယ္ဖို႕
လံုေလာက္ေနျပီလို႕ ေျပာၾကပါတယ္။ သူတို႕ပါတီဟာ စစ္အစိုးရရဲ့ မတရား၊ မမွ်တမႈမ်ားကို ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ
ဆန္႕က်င္ေဝဘန္ရဲခဲ့တာမို႕ သူတို႕ပါတီသာ အာဏာရရင္ လက္ရွိ္အစိုးရထက္ အမ်ားၾကီး ပို႐ိုးသားသန္႕ရွင္းျပီး
တိုင္းျပည္ကို အမ်ားၾကီး ပိုတိုးတက္ေစမယ္လို႕ ဆိုပါတယ္။ သူတို႕ပါတီဝင္မ်ားဟာ အာဏာရွင္စနစ္ကို
ရဲရဲ ဆန္႕က်င္ရင္ဆိုင္ျပီး ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ အက်ဥ္းက်ခဲ့ရသူမ်ားျဖစ္ၾကတာမို႕ သူတို႕ပါတီသာ
အစိုးရဖြဲ႕ႏိုင္ရင္ တကယ္႕ကို သန္႕ရွင္းစင္ၾကယ္တဲ့ အစိုးရျဖစ္လိမ့္မယ္လို႕လည္း ေႂကြးေၾကာ္ၾကပါတယ္။
က်ေနာ္ကေတာ့ ဒီေလာက္နဲ႕ လံုေလာက္တယ္မထင္ပါ။ မဲဆႏၵရွင္ျပည္သူမ်ားအေနနဲ႕
သူတို႕ မဲဆႏၵေပးရမည့္ ႏိုင္ငံေရးပါတီေတြ၊ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ေလာင္းေတြဟာ ႐ိုးသားေျဖာင့္မတ္သူမ်ား၊
ျပည္သူ႕အက်ိဳးအမွန္တကယ္သယ္ပိုးလိုသူမ်ား ျဖစ္႐ံုတင္မက တိုင္းျပည္ကို မွန္မွန္ကန္ကန္အုပ္ခ်ဳပ္ႏိုင္စြမ္းရွိသူမ်ားလည္း
ျဖစ္ေစခ်င္ၾကမွာပါ။ ကိုယ္စားလွယ္ေလာင္းမ်ားရဲ့ ႐ိုးသားေျဖာင့္မတ္မႈကိုေတာ့ သူတို႕ရဲ့
ဘဝျဖတ္သန္းမႈနဲ႕ ကိုယ္ေရးမွတ္တမ္းကိုၾကည့္ရင္ သိႏိုင္မွာ ျဖစ္ေပမည့္ တိုင္းျပည္ကို
အုပ္ခ်ဳပ္ႏိုင္စြမ္းရွိမရွိကိုေတာ့ သက္ဆိုင္ရာပါတီမ်ားရဲ့ ႏိုင္ငံေရးမူဝါဒမ်ားကို ၾကည့္ျပီး
အကဲခတ္ရမွာပါ။ ေရြးေကာက္ပြဲက်င္းပဖို႕ ေလးလေလာက္အလို၊ အစိုးရသစ္၊ လႊတ္ေတာ္အသစ္ ဖြဲ႕စည္းဖို႕
ေျခာက္လ၊ ခြန္ႏွစ္လေလာက္အလိုမွာ ေရြးေကာက္ပြဲဝင္မည့္ ႏိုင္ငံေရးပါတီတိုင္းဟာ ႏိုင္ငံေတာ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမူဝါဒေတြကို
ျပင္ဆင္ေရးဆြဲျပီး ျဖစ္သင့္ပါျပီ။ အေထြေထြေရြးေကာက္ပြဲဆိုတာ ကိုယ္စားလွယ္ေလာင္းေတြတင္
ယွဥ္ ျပိဳင္ၾကတာမဟုတ္ပါ။ ႏိုင္ငံေရးပါတီမ်ားရဲ့ မူဝါဒမ်ားလည္း ယွဥ္ျပိဳင္ၾကတာပါ။ လူေရာ၊
မူေရာ ယွဥ္ျပိဳင္ၾကရမွာပါ။
ႏိုင္ငံေရးပါတီမ်ားအေနနဲ႕ သူတို႕ပါတီအာဏာရရင္ တိုင္းျပည္ကို
ဘယ္လိုစီမံအုပ္ခ်ဳပ္မယ္၊ ဘယ္လို ဥပေဒျပဳမယ္ဆိုတဲ့ မူဝါဒေတြကို ေရြးေကာက္ပြဲမတိုင္မီမွာ
ျပည္သူလူထုကို ခ်ျပသင့္ပါျပီ။ ဒါမွလည္း ျပည္သူလူထုက ႏိုင္ငံေရးပါတီမ်ားရဲ့ မူဝါဒမ်ားကို
ႏိႈင္းယွဥ္ေလ့လာျပီး အေကာင္းဆုံးျဖစ္ႏိုင္တာကို ေရြးခ်ယ္ၾကပါလိမ့္မယ္။ ဒီေဆာင္းပါးရွည္နဲ႕အတူ
က်ေနာ္က ျပည္သူလူထုကိုယ္စား ႏိုင္ငံေရးပါတီမ်ားကို မူဝါဒဆိုင္ရာ ေမးခြန္း (၁၀) ခု ေမးလိုက္ပါတယ္။
ႏိုင္ငံေရးပါတီမ်ားက ျပည္သူလူထုကို ေလးေလးစားစား ေျဖၾကားေပးေစခ်င္ပါတယ္။ ။။။။
#####
0 comments:
Post a Comment