(7-Day
daily ေန႕စဥ္သတင္းစာ၊ ေမလ ၂၄ ရက္၊ ၂၀၁၅)
http://7daydaily.com/story/37894
http://7daydaily.com/story/37894
လူၾကိဳက္နည္းမည့္
မွတ္ခ်က္မ်ား (၅)
ေအာင္ဒင္
(၆)
ဆက္၍ ေရြ႕ျခင္း၊ မေရြ႕ျခင္းႏွင့္ ပါတ္သက္၍..။
အခုအခ်ိန္မွာ ျမန္မာႏိုင္ငံက အေျပာင္းအလဲေတြ ရပ္တန္႕ေနျပီလို႕
အတိုက္အခံအင္အားစုမ်ားက စြပ္စြဲၾကပါတယ္။ တခ်ိဳ႕ကဆိုရင္ ေနာက္ေၾကာင္းျပန္လွည့္ေနျပီလို႕ေတာင္
ေျပာၾကပါတယ္။ က်ေနာ္႔အျမင္မွာေတာ့ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ့ အေျပာင္းအလဲမ်ားဟာ ရပ္တန္႕မေနပဲ
ဆက္လက္ေရြ႕လ်ားေနပါတယ္။ ဒါေပမည့္ ေရြးေကာက္ပြဲအသစ္တစ္ခုကို မလြဲမေသြ ျဖတ္သန္းရေတာ့မည့္
၂၀၁၅ ခုႏွစ္မွာ၊ လႊတ္ေတာ္အသစ္နဲ႕ အစိုးရအသစ္ကို ျပန္လည္ေရြးခ်ယ္ရခါနီးမွာ အာဏာရွိသူမ်ားက
"အာဏာဆက္လက္ဆုပ္ကိုင္ထားႏိုင္ေရး" နဲ႕ အတိုက္အခံမ်ားက "အာဏာရရွိေရး"
ဆိုတဲ့ အျပိဳင္အဆိုင္ရည္မွန္းခ်က္ ႏွစ္ခုေၾကာင့္ ႏွစ္ဘက္ ပဋိပကၡေတြ ပိုမ်ားျပီး သဘာဝက်က်
ေႏွးေကြးလာ ျခင္းျဖစ္တယ္လို႕ ျမင္ပါတယ္။
ႏိုဝင္ဘာလဆန္းမွာ က်င္းပမယ္လို႕ ေၾကညာထားတဲ့ အေထြေထြေရြးေကာက္ပြဲဟာ
အေရးၾကီးတဲ့ သမိုင္းမွတ္တိုင္တစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။ လက္ရွိလႊတ္ေတာ္ရဲ့ ငါးႏွစ္သက္တမ္းက ၂၀၁၆
ခုႏွစ္၊ ဇန္နဝါရီလ ၃၁ ရက္ေန႕မွာ သက္တမ္းကုန္ပါမယ္။ လက္ရွိအစိုးရရဲ့ ငါးႏွစ္သက္တမ္းက
၂၀၁၆ ခုႏွစ္၊ မတ္လ ၃၁ ရက္ေန႕မွာ သက္တမ္းကုန္ပါမယ္။ ၂၀၁၅ ေရြးေကာက္ပြဲက အေရြးခ်ယ္ခံရတဲ့
လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားက ေနာက္ငါးႏွစ္သက္တမ္းတာဝန္ယူမည့္ လႊတ္ေတာ္အသစ္ကို ဖြဲ႕စည္းပါမယ္။
လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္အမ်ားစုမွ ေရြးခ်ယ္တင္ေျမႇာက္ခံရသူက သမၼတအသစ္ျဖစ္လာျပီး အစိုးရအဖြဲ႕အသစ္ကို
ဖြဲ႕စည္းလို႕ ေနာက္ငါးႏွစ္သက္တမ္း တာဝန္ယူပါမယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ့ အေျပာင္းအလဲေတြကို
(၂၀၁၆-၂၀၂၀) ငါးႏွစ္သက္တမ္းအတြက္ အစိုးရအသစ္၊
လႊတ္ေတာ္အသစ္ မ်ားက ဆက္လက္အေကာင္အထည္ေဖာ္ၾကရမွာပါ။ ဒါေၾကာင့္မို႕ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္ဟာ လက္ရွိအစိုးရေရာ၊
အတိုက္အခံအင္အားစုေရာ အတြက္ ေရြးေကာက္ပြဲမဲဆြယ္စည္းရုံးေရးႏွစ္ပါ။ တကယ္ေတာ့ ေရြးေကာက္ပြဲေကာ္မရွင္က
တရားဝင္မဲဆြယ္စည္းရုံးေရးလုပ္ဖို႕ ခြင့္မျပဳေသးေပမည့္ တရားမဝင္မဲဆြယ္စည္းရုံးေရးလုပ္ငန္းေတြကေတာ့
စတင္ေနပါျပီ။
က်ေနာ္တို႕ ငယ္ငယ္က "စာေပေဟာေျပာပြဲ" ဆိုတာ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ့
လွပတဲ့ ယဥ္ေက်းမႈတစ္ခုပါ။ ႏွစ္စဥ္ ႏိုဝင္ဘာလ၊ ဒီဇင္ဘာလေတြမွာ ထင္ရွားတဲ့ စာေပပညာရွင္မ်ားကို
ေဒသအလိုက္ ဖိတ္ၾကားလို႕ စာေပေရးရာေဟာေျပာေဆြးေႏြးမႈမ်ားကို ျပည္သူေတြက ေလးေလးစားစားနားေထာင္ၾကတာပါ။
အခုေတာ့ စာေပေဟာေျပာပြဲဆိုတာကို တစ္ႏွစ္ပါတ္လုံး က်င္းပေနၾကျပီး ေဟာေျပာသူမ်ားကလည္း
စာေပပညာရွင္မ်ားတင္မကေတာ့ပဲ ႏိုင္ငံေရး လႈပ္ရွားသူမ်ားပါ ပါဝင္ေဟာေျပာေနၾကပါျပီ။
ေဟာေျပာခ်က္ေတြအမ်ားစုကလည္း စာေပအေၾကာင္းထက္ ႏိုင္ငံေရးအေၾကာင္း၊ အစိုးရမေကာင္းေၾကာင္းေတြက
ပိုမ်ားျပီး အခ်ိဳ႕ေဟာေျပာသူမ်ားဆိုရင္ အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ကို မဲေပးေရး
စင္ျမင့္ေပၚကေန တိုက္႐ိုက္စည္းရုံးေနၾကပါတယ္။ ႏိုင္ငံတဝွမ္းက်င္းပေနတဲ့ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း
ႏွစ္တစ္ရာျပည့္အခန္းအနားမ်ားကလည္း အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္အတြက္ မဲဆြယ္လႈပ္ရွားမႈမ်ိဳး
ျဖစ္ေနပါတယ္။
အလားတူပါပဲ။ ႏိုင္ငံတဝွမ္း၊ ျမိဳ႕တိုင္းနယ္တိုင္းမွာ တခန္းတနားက်င္းပေနၾကတဲ့
ဆရာေတာ္၊ သံဃာေတာ္မ်ားရဲ့ ဗုဒၶဘာသာတရားပြဲမ်ားမွာလည္း နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္းတရားထက္ ဘာသာျခားမုန္းတီးေရး
လံႈ႕ေဆာ္ခ်က္ေတြက ပိုမ်ားေနပါတယ္။ ဆရာေတာ္အခ်ိဳ႕ကဆိုရင္ အမ်ိဳး၊ ဘာသာ၊ သာသနာ
ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ေရးအတြက္
အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ကို မဲမေပးပဲ ၾကံ့ခိုင္ေရးပါတီကိုသာ မဲေပးၾကဖို႕ တရားေဟာစင္ျမင့္ထက္ကေန
မိန္႕ၾကားေနၾကပါတယ္။ လက္ရွိၾကံ့ခိုင္ေရးပါတီ အမတ္မ်ားကလည္း ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က ႏိုင္ငံေတာ္ဘ႑ာေငြထဲကေန
ခြဲေဝသတ္မွတ္ေပးတဲ့ ေဒသဖြံ႕ျဖိဳးေရးရန္ပံုေငြမ်ားနဲ႕ မဲဆႏၵနယ္အတြင္း လူထုအၾကိဳက္လုပ္ငန္းမ်ားကို
ေဆာင္ရြက္ေပးလို႕ မဲဆြယ္စည္းရုံးခြင့္ ရေနၾကပါတယ္။ ေဟာေျပာပြဲမ်ား၊ တရားပြဲမ်ားမွာ
မဲဆြယ္စည္းရုံးေဟာေျပာ႐ံုတင္မပဲ အဲဒီေဟာေျပာခ်က္ေတြကို တိပ္ေခြမ်ားမွာ အသံသြင္းျပီး
လက္ဆင့္ကမ္းျဖန္႕ခ်ီၾကပါေသးတယ္။
ဒီလိုအခ်ိန္မွာ အာဏာရအစိုးရအေနနဲ႕ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးလုပ္ငန္းမ်ားကို
အားသြန္ခြန္စိုက္ေရွ႕ဆက္ေဆာင္ရြက္ဖို႕ထက္ ေနာက္ငါးႏွစ္ အာဏာဆက္ရေရးအတြက္ ေရြးေကာက္ပြဲေအာင္ႏိုင္ေရး
နည္းဗ်ဴဟာေတြ၊ မဟာဗ်ဴဟာေတြကို ပိုျပီးအာ႐ံုစိုက္မွာ သဘာဝက်ပါတယ္။ အတိုက္အခံ
အင္အားစုမ်ားကလည္း
အစိုးရေဆာင္ရြက္သမွ်ကို ပို၍ပို၍အျပစ္ေျပာတာ၊ အစိုးရအေပၚ ျပည္သူေတြအယံုအၾကည္ကင္းမဲ့ေအာင္
လံႈ႕ေဆာ္တာ၊ အစိုးရက ေနာက္ေၾကာင္းျပန္လွည့္ေနျပီလို႕ စြပ္စြဲတာ သဘာဝက်ပါတယ္။ ေရြးေကာက္ပြဲျပီးလို႕
လႊတ္ေတာ္အသစ္၊ အစိုးရအသစ္ေတြ ေပၚေပါက္လာျပီးမွပဲ ဆက္၍ေရြ႕ျခင္း၊ မေရြ႕ျခင္းကို ေသေသခ်ာခ်ာ
အကဲျဖတ္ႏိုင္မယ္ ထင္ပါတယ္။
(၇)
ထိပ္တိုက္ရင္ဆိုင္ေတြ႕ဆံုမႈမ်ားႏွင့္ ပါတ္သက္၍ …။
အစိုးရက ေနာက္ေၾကာင္းျပန္လွည့္ေနျပီလို႕ စြပ္စြဲၾကရမွာ
သတင္းမီဒီယာသမားမ်ားကို တရားစြဲဆို ေထာင္ခ်တာေတြ၊ ျငိမ္းခ်မ္းစြာစီတန္းလမ္းေလွ်ာက္သူေတြကို
ဖမ္းဆီးတရားစြဲတာေတြ၊ စစ္တပ္က သိမ္းယူထားတဲ့ လယ္ေျမေတြမွာ ဝမ္းေရးအတြက္ လယ္ယာစိုက္ပ်ိဳးၾကသူေတြကို
ပိုင္နက္က်ဴးေက်ာ္မႈနဲ႕ တရားစြဲဆိုေထာင္ခ်တာေတြ၊ အရပ္သားလူမိုက္ေတြကို ဆႏၵျပမႈမ်ားကို
ျဖိဳခြဲရာမွာ တရားဝင္အသုံးခ်တာေတြ၊ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားအေရအတြက္ ျပန္လည္တိုးျမင့္လာတာေတြကို
အမ်ားက ေထာက္ျပၾကပါတယ္။ အဆိုးဆုံးကေတာ့ အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒကို ျပန္လည္ျပင္ဆင္ေရးအတြက္
ေတာင္းဆိုဆႏၵျပၾကတဲ့ ေက်ာင္းသားေတြကို လက္ပံတန္းျမိဳ႕မွာ အၾကမ္းဖက္ျဖိဳခြဲဖမ္းဆီးတာပဲ
ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီ ျဖစ္ရပ္နဲ႕ပါတ္သက္ျပီး အစိုးရအေပၚ နာနာက်ည္းက်ည္းအျပစ္တင္ၾကပါတယ္။
႐ိုက္ႏွက္ဖမ္းဆီးခံၾကရတဲ့ ေက်ာင္းသားမ်ားဘက္က ရပ္တည္ျပီး "ေက်ာင္းသားေတြႏိုင္တယ္"
လို႕ စာနာေထာက္ထားမႈနဲ႕ ေႂကြးေၾကာ္ၾကပါတယ္။
က်ေနာ္အျမင္ကေတာ့ ဒီျဖစ္ရပ္မ်ားအတြက္ အစိုးရဘက္ေရာ၊ အတိုက္အခံအင္အားစုဘက္မွာပါရွိေနတဲ့
သေဘာထားတင္းမာသူမ်ားမွာ တာဝန္ရွိပါတယ္။ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ တိုက္ပြဲဝင္ေတာင္းဆိုခဲ့ရတဲ့
သတင္းလြတ္လပ္ခြင့္ဆိုတာကို ရရွိေနခ်ိန္မွာ အဲဒီလြတ္လပ္ခြင့္ကို စည္းကမ္းရွိရွိ တန္ဘိုးထားျပီး
က်င့္ဝတ္သိကၡာနဲ႕အညီ သတင္း ေရးသားေဖာ္ထုတ္မႈေတြက အင္မတန္နည္းေနပါတယ္။ အမ်ားၾကိဳက္ ေကာလာဟဠသတင္းေတြ၊
အေထာက္အထားမရွိ၊ အေျခအျမစ္မခိုင္မာတဲ့ အစိုးရမေကာင္းေၾကာင္း သတင္းေရးသားမႈေတြက ပိုမ်ားပါတယ္။
အတင္းအဖ်င္းေတြကို သတင္းလုပ္ေရးၾက႐ံုတင္မကပဲ အစိုးရနဲ႕ လႊတ္ေတာ္ေခါင္းေဆာင္မ်ားကို
ပုဂိၢဳလ္ေရးအရ ဆဲဆိုၾကိမ္းေမာင္းတာေတြ၊ ကိုယ္ေရးကိုယ္တာတိုက္ခိုက္တာေတြ၊ အစိုးရဘာလုပ္လုပ္
မေကာင္းဘူးလို႕ ေဝဘန္႐ံႈ႕ခ်တဲ့ သတင္းေဆာင္းပါးေတြက စာမ်က္ႏွာေတြအေပၚမွာ က်ယ္က်ယ္ျပန္႕ျပန္႕ေနရာယူေနပါတယ္။
အစိုးရဘက္ကလည္း အဲဒီလို ပုဂၢလိကသတင္းစာမ်ား၊ ဂ်ာနယ္မ်ားက ေဝဘန္တိုက္ခိုက္မႈေတြကို ႏိုင္ငံပိုင္နဲ႕
တပ္ပိုင္သတင္းစာမ်ားကေန တုန္႕ျပန္ေရးသား႐ံုမက တရားစြဲေထာင္ခ်တဲ့အထိ တုန္႕ျပန္လာေတာ့
ေနာက္ဆုံးမွာ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စု၊ နယူးေယာက္ျမိဳ႕အေျခစိုက္ "သတင္းသမားမ်ားအား
ကာကြယ္ေရးေကာ္မတီ" (Committee to Protect Journalists) က ၂၀၁၅ ခုႏွစ္၊ ဧျပီလ ၂၂
ရက္ေန႕မွာ ထုတ္ျပန္တဲ့ "ကမၻာေပၚတြင္ သတင္းထိန္းခ်ဳပ္မႈအတင္းၾကပ္ဆုံး ၁၀ ႏိုင္ငံစာရင္း"
မွာ ျမန္မာႏိုင္ငံက နံပါတ္ (၉) ခ်ိတ္တဲ့ အေျခအေနေရာက္လာပါတယ္။ အဲဒီလို ျမန္မာအစိုးရ
နံမည္ပ်က္စာရင္းအသြင္းခံရတာကို အတိုက္အခံအင္အားစုမ်ား၊ သတင္းသမားမ်ားက ဝမ္းသာေက်နပ္ေနမယ္
ထင္ပါတယ္။ ဒါေပမည့္ သတိျပဳဖို႕က၊ တကယ္လို႕မ်ား ႏိုင္ငံတကာအဖြဲ႕အစည္းတစ္ခုခုက ကမၻာ႔ႏိုင္ငံမ်ားရဲ့
စာေပလြတ္လပ္ခြင့္ေပၚ တန္ဘိုးထားမႈ၊ သတင္းစာက်င့္ဝတ္ခိုင္မာမႈကို အဆင့္အတန္းသတ္မွတ္မယ္ဆိုရင္လည္း
ျမန္မာႏိုင္ငံက ေအာက္ဆုံးအဆင့္မွာပဲ ရွိေနမွာပါ။
(၇/၁)
အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရး
အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒျပင္ဆင္ေရးနဲ႕ ပါတ္သက္ရင္လည္း အလားတူျဖစ္ပါတယ္။
အစိုးရနဲ႕ လႊတ္ေတာ္က အမ်ိဳးသားပညာေရး ဥပေဒၾကမ္းကို ေရးဆြဲစဥ္ကာလမွာ ေက်ာင္းသားမ်ား၊
ဆရာမ်ားရဲ့ ပညာေရးလြတ္လပ္ခြင့္ဆိုင္ရာ တင္ျပခ်က္ေတြကို အေလးအနက္မထားခဲ့ပါ။ ဥပေဒၾကမ္းကို
လႊတ္ေတာ္မွာ တင္သြင္းျပီးလို႕ ေဆြးေႏြးစဥ္ကာလမွာလည္း ေက်ာင္းသားမ်ားရဲ့ ဆႏၵကို ဖိတ္ေခၚၾကားနာျခင္းမရွိပဲ
ဥပေဒၾကမ္းကို အတည္ျပဳလိုက္ၾကပါတယ္။ အဲဒီလို ေက်ာင္းသားေတြရဲ့ ဆႏၵကို ထည့္သြင္းမစဥ္းစားပဲ
အတည္ျပဳလိုက္တဲ့ "အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒ" ကို ျပင္ဆင္ေပးဖို႕ ေက်ာင္းသားမ်ားက
၂၀၁၄ ခုႏွစ္၊ ႏိုဝင္ဘာလ ၁၄ ရက္မွ ၁၇ ရက္အထိ ေလးရက္ၾကာ ရန္ကုန္၊ မႏၱေလးျမိဳ႕ၾကီးမ်ားမွာ
ဆႏၵျပပြဲေတြ ဆင္ႏႊဲျပီး ေတာင္းဆိုၾကပါတယ္။ ေက်ာင္းသားမ်ားရဲ့ မူလေတာင္းဆိုခ်က္က
"အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒကို ျပန္လည္ျပင္ဆင္ေရးအတြက္ ေက်ာင္းသားကိုယ္စားလွယ္မ်ား၊
ပညာေရးျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးနက္ဝပ္မွ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၊ အစိုးရနဲ႕ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ား
ေလးပြင့္ဆိုင္ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးေရး" ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေပမည့္ ေက်ာင္းသားမ်ားရဲ့ ေတာင္းဆိုခ်က္ကို
အစိုးရက သတ္မွတ္ထားတဲ့ ရက္ေပါင္း (၆၀) အတြင္း တုန္႕ျပန္ျခင္းမရွိခဲ့ပဲ ရက္ေပါင္း (၆၀)
ေက်ာ္ျပီးမွ အစိုးရကေန လႊတ္ေတာ္ကို ေက်ာင္းသားမ်ား၏ ေတာင္းဆိုခ်က္အရ အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒကို
ျပန္လည္ျပင္ဆင္ရန္ စဥ္းစားသင့္ေၾကာင္း အေၾကာင္းၾကားစာပို႕ပါတယ္။ လႊတ္ေတာ္ကလည္း ခ်က္ခ်င္းပဲ
အစိုးရက ေက်ာင္းသားမ်ားရဲ့ေတာင္းဆိုခ်က္မ်ားကို ထည့္သြင္းျပီး "အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒကို
ျပင္ဆင္သည့္ဥပေဒၾကမ္း" တစ္ခု ေရးဆြဲတင္ျပဖို႕ အေၾကာင္းျပန္ပါတယ္။ ဒါေပမည့္ ေနာက္က်ခဲ့ပါျပီ။
ေက်ာင္းသားမ်ားနဲ႕ ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးဖို႕ အစိုးရနဲ႕ လႊတ္ေတာ္က ျငင္းပယ္လိုက္သလို ျဖစ္ေနတာမို႕
ေက်ာင္းသားမ်ား စုရပ္အသီးသီးကေန ၂၀၁၅ ခုႏွစ္၊ ဇန္နဝါရီလ ၂၀ ရက္ေန႕ကစလို႕ သပိတ္ေမွာက္ခ်ီတက္ရတဲ့
အျဖစ္ကို ေရာက္ခဲ့ပါတယ္။
ဒီေနရာမွာ အစိုးရဘက္က မတင္းမာပဲ ရက္ေပါင္း (၆၀) အတြင္း
ေက်ာင္းသားမ်ား၊ ပညာေရးျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးနက္ဝပ္မွ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားနဲ႕ ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးမႈေတြ
လုပ္ခဲ့ရင္ ေက်ာင္းသားမ်ား လမ္းေပၚထြက္၊ ခ်ီတက္ဆႏၵျပရတဲ့ အေျခအေန ေရာက္မလာႏိုင္ပါ။
အစိုးရဘက္က ေဆြးေႏြးပြဲကို လက္မခံလို႕ ဆႏၵျပၾကတဲ့ ေက်ာင္းသားေတြကလည္း သူတို႕ရဲ့ ဆႏၵျပမႈကို
ပိုျပီးေလးနက္ေစဖို႕အတြက္ "အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒဟာ စစ္ကြၽန္ပညာေရးစနစ္ကို အေထာက္အပံ့ျပဳတဲ့
ဥပေဒျဖစ္လို႕ သူတို႕က ဆန္႕က်င္ကန္႕ကြက္ေနၾကတာပါ" လို႕ ေႂကြးေၾကာ္ၾကပါတယ္။ ဒါဟာျဖင့္
အဂၤလိပ္ကိုလိုနီေခတ္က ၁၉၂၀ ခုႏွစ္မွာ ကိုလိုနီအစိုးရကျပ႒ာန္းတဲ့ "ရန္ကုန္တကၠသိုလ္အက္ဥပေဒ"
ကို "ကြၽန္ပညာေရးစနစ္ကို အေထာက္အကူျပဳတဲ့ဥပေဒ" အျဖစ္ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားမ်ားက
ကန္႕ကြက္သပိတ္ေမွာက္ခဲ့ၾကတဲ့ သမိုင္းကို ျပန္လည္ကိုးကားၾကတာပါ။ ဒါေပမည့္ က်ေနာ္႔အျမင္မွာ
လက္ရွိ "အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒ" ဟာ “စစ္ကြၽန္ပညာေရးဥပေဒ” လို႕ နံမည္္ဆိုးတပ္ရေလာက္ေအာင္
မဆိုးလွပါ။ ပညာေရးလြတ္လပ္ခြင့္နဲ႕ ပညာေရးအဆင့္အတန္းျမင့္မားေရးအတြက္ အတိုင္းအတာတစ္ခုအထိ
အာမခံခ်က္ေပးထားပါတယ္။ ေက်ာင္းသားသမဂၢမ်ားဖြဲ႕စည္းခြင့္ကို ထည့္သြင္းမထားျခင္းအပါအဝင္္
အျခားလိုအပ္ခ်က္အခ်ိဳ႕ ရွိေနေသးေပမည့္ ၁၉၆၂ ခုႏွစ္ကေန ၂၀၁၀ ခုႏွစ္မ်ားအတြင္း စစ္အစိုးရအဆက္ဆက္
ျပ႒ာန္းခဲ့တဲ့ ပညာေရးဥပေဒမ်ားနဲ႕ ႏိႈင္းယွဥ္ရင္ အေတာ္ျပည့္စံုေကာင္းမြန္တဲ့ ဥပေဒပါ။
အဲဒီလို အစိုးရနဲ႕ လႊတ္ေတာ္ရဲ့ သေဘာထားမျပတ္သားမႈ၊ တင္းမာမႈေတြေၾကာင့္
ေက်ာင္းသားမ်ားရဲ့ သပိတ္စစ္ေၾကာင္းမ်ား ဟာ ဧရာဝတီစစ္ေၾကာင္း၊ ေျမလတ္စစ္ေၾကာင္း၊
ေမာ္လျမိဳင္စစ္ေၾကာင္း၊ ပင္မစစ္ေၾကာင္း စသျဖင့္ တိုးပြါးလို႕ ရန္ကုန္ျမိဳ႕ကို ဦးတည္ခ်ီတက္လာၾကခ်ိန္မွာ
ႏွစ္ဖက္စလုံးက သေဘာထားေပ်ာ့ေျပာင္းသူမ်ားကလည္း ေက်ာင္းသားသပိတ္ကို ျငိမ္းျငိမ္းခ်မ္းခ်မ္းေျဖရွင္းႏိုင္ေရး
ၾကိဳးစားၾကပါတယ္။ ရလဒ္ကေတာ့ အစိုးရနဲ႕ လႊတ္ေတာ္က ေက်ာင္းသားမ်ားေတာင္းဆိုတဲ့ ေလးပြင့္ဆိုင္ေဆြးေႏြးပြဲကို
လက္ခံလိုက္တာပါ။
ပထမအၾကိမ္ ေလးပြင့္ဆိုင္ေဆြးေႏြးပြဲကို ေဖေဖာ္ဝါရီလ ၁ ရက္ေန႕မွာ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္၊
ဘြဲ့ႏွင္းသဘင္ခန္းမမွာ က်င္းပခဲ့ပါတယ္။ အဆင္သိပ္မေျပပါ။ ေက်ာင္းသားမ်ားက သူတို႕မူလေတာင္းဆိုထားတဲ့
"ဥပေဒျပင္ဆင္ေရးအခ်က္ (၁၁) ခ်က္" ကို မေဆြးေႏြးပဲ ၾကိဳတင္စည္းကမ္းသတ္မွတ္ခ်က္
(၉) ခ်က္ ဆိုျပီး အသစ္တင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႕ အဲဒီအစည္းအေဝးမွာ ၾကိဳတင္စည္းကမ္းသတ္မွတ္ခ်က္မ်ားကို
ေဆြးေႏြးတာနဲ႕တင္အခ်ိန္ကုန္သြားခဲ့ပါတယ္။ ေဆြးေႏြးပြဲကို ေနာက္တစ္ၾကိမ္ ေနျပည္ေတာ္မွာ
ဆက္လက္ဖို႕ အစိုးရဘက္က ကမ္းလွမ္းတာကို ေက်ာင္းသားမ်ားက လက္ခံျပီး အစည္းအေဝးရပ္နားပါတယ္။
အစိုးရဘက္က နားလည္မႈက ေက်ာင္းသားမ်ားေတာင္းဆိုသလို ေလးပြင့္ဆိုင္ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးေနျပီမို႕
ေက်ာင္းသားမ်ားဘက္က အနည္းဆုံး ေဆြးေႏြးပြဲမ်ားျပီးဆုံးတဲ့အထိ သပိတ္စစ္ေၾကာင္းမ်ားခ်ီတက္တာကို
ရပ္နားထားလိမ့္မယ္လို႕ပါ။ ဒါေပမည့္ ေက်ာင္းသားမ်ားဘက္ကေတာ့ "ခ်ီတက္ရင္း ေဆြးေႏြး၊
ေဆြးေႏြးရင္းခ်ီတက္" ဆိုျပီး ဆက္လက္ေဆြးေႏြးမွာကို လက္ခံေပမည့္ သပိတ္စစ္ေၾကာင္းမ်ား
ေခတၱရပ္နားဖို႕ကို သေဘာမတူၾကပါ။
ဒီေနရာမွာ အစိုးရဘက္က သေဘာထားတင္းမာသူမ်ားက တစ္စခန္းထလာပါတယ္။
ေဖေဖာ္ဝါရီလ ၂ ရက္ေန႕ညမွာ ရန္ကုန္ကေန ေနျပည္ေတာ္ကို အစည္းအေဝးတက္ဖို႕ ေရာက္ရွိလာတဲ့
ေက်ာင္းသားမ်ားနဲ႕ ပညာေရးျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးနက္ဝပ္က ကိုယ္စားလွယ္မ်ားကို အစိုးရဝန္ၾကီးတစ္ပါးရဲ့
အမိန္႕အရဆိုျပီး အစိုးရပိုင္ စည္ပင္တည္းခိုရိပ္သာမွာ တည္းခိုခြင့္မျပဳတာဟာ အင္မတန္မွ
ေသးသိမ္တဲ့လုပ္ရပ္ျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္တစ္ရက္၊ ေဖေဖာ္ဝါရီလ ၃ ရက္ေန႕မွာ ဆက္လက္က်င္းပတဲ့
ေလးပြင့္ဆိုင္အစည္းအေဝးလည္း မေအာင္ျမင္ပါ။ အစိုးရဘက္က အစည္းအေဝးမ်ားကို ေဖေဖာ္ဝါရီလ
၁၂ ရက္ေနာက္ပိုင္းမွ ဆက္လက္က်င္းပမယ္ဆိုျပီး တစ္ဘက္သတ္ေရႊ႕ဆိုင္းလိုက္ပါတယ္။ ဒီလိုနဲ႕
အစိုးရနဲ႕ ေက်ာင္းသားမ်ားၾကား ပဋိပကၡက ပိုျပီးၾကီးမားလာပါတယ္။ ေက်ာင္းသားသပိတ္စစ္ေၾကာင္းမ်ား
ခ်ီတက္ရာလမ္းတေလွ်ာက္မွာ လံုျခံုေရးတပ္ဖြဲ႕ဝင္မ်ားက ပိတ္ဆို႕ဟန္႕တားတာေတြ ရွိလာပါတယ္။
ျပႆနာပိုျပီး မၾကီးမားလာေအာင္ သေဘာထားေပ်ာ့ေျပာင္းသူမ်ားက
ဆက္ျပီးၾကိဳးစားလို႕ ေလးပြင့္ဆိုင္ေတြ႕ဆံုပြဲေတြ ဆက္ျဖစ္ပါတယ္။ ေဖေဖာ္ဝါရီလ ၁၁ ရက္ေန႕မွာ
တတိယအၾကိမ္အစည္းအေဝးကို ရန္ကုန္တိုင္းေဒသၾကီးလႊတ္ေတာ္မွာ က်င္းပခဲ့ျပီး အစိုးရဘက္က
ေက်ာင္းသားမ်ားတင္ျပတဲ့ အခ်က္ (၁၁) ခ်က္ကို မူအားျဖင့္ သေဘာတူခဲ့ပါတယ္။ ေဖေဖာ္ဝါရီ
၁၄ ရက္ေန႕ ေနာက္ဆုံးေဆြးေႏြးပြဲမွာ အစိုးရဘက္က ေက်ာင္းသားမ်ားတင္ျပတဲ့ အခ်က္ (၁၁) ခ်က္ကို
ျပင္ဆင္ခ်က္ဥပေဒၾကမ္းမွာ ထည့္သြင္းေရးဆြဲျပီး ေဖေဖာ္ဝါရီလ ၁၆ ရက္ေန႕မွာ လႊတ္ေတာ္ကို
တင္သြင္းဖို႕ သေဘာတူပါတယ္။ တကယ္ကိုပဲ အစိုးရက ေက်ာင္းသားမ်ားရဲ့ ေတာင္းဆိုခ်က္ (၁၁)
ခ်က္ပါတဲ့ "အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒကို ျပင္ဆင္သည့္ဥပေဒၾကမ္း" ကို လႊတ္ေတာ္ကို
ေဖေဖာ္ဝါရီလ ၁၆ ရက္ေန႕မွာ တင္သြင္းလိုက္ပါတယ္။ က်ေနာ္႔အျမင္ ဒီေနရာမွာ ေက်ာင္းသားေတြ
အႏိုင္ရပါျပီ။ သပိတ္စစ္ေၾကာင္းမ်ား ရပ္နားသင့္ပါျပီ။ သို႕ေသာ္…။
0 comments:
Post a Comment