BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, May 14, 2015

Burma's Parliament Watch Part (93)



ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ကို အနီးၾကည့္ အေ၀းၾကည့္

ေအာင္ဒင္

အပိုင္း (၉၃) ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ႏွင့္ 

ဥပေဒအရဖြဲ႕စည္းေသာ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္အဖြဲ႕အစည္းမ်ား (စ)

# လူ႕အခြင့္အေရးေကာ္မရွင္၏ လုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္မႈနည္းလမ္းမ်ား ႏိႈင္းယွဥ္ခ်က္

ပဲရစ္မူဝါဒမ်ားအရ ႏိုင္ငံေတာ္လူ႕အခြင့္အေရးအဖြဲ႕အစည္းမ်ားဟာ အစိုးရက ေတာင္းဆိုသည္ျဖစ္ေစ၊ အဖြဲ႕ဝင္မ်ားက တင္ျပသည္ျဖစ္ေစ၊ တစ္ဦးတစ္ေယာက္က တိုင္တန္းသည္ျဖစ္ေစ၊ ေကာ္မရွင္သို႕ေရာက္ရွိလာေသာ အမႈကိစၥမ်ားအားလုံးကို လြတ္လပ္စြာ စဥ္းစားသုံးသပ္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ေကာ္မရွင္က ကိုင္တြယ္ေနတဲ့ အမႈကိစၥမ်ားနဲ႕ ပါတ္သက္ျပီး သက္ဆိုင္သူမ်ားကို ဖိတ္ေခၚ၍ ၾကားနာျခင္း၊ သက္ေသခံအေထာက္အထားမ်ား၊ သတင္းအခ်က္အလက္မ်ားကို စုေဆာင္းရွာေဖြရယူျခင္း၊ သတင္းမီဒီယာမ်ားမွတဆင့္ျဖစ္ေစ၊ တိုက္႐ိုက္ျဖစ္ေစ ျပည္သူလူထု၏ သေဘာထားအျမင္မ်ားကို လက္ခံစဥ္းစားျခင္းနဲ႕ ျပည္သူလူထုကို ရွင္းျပျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေကာ္မရွင္အဖြဲ႕ဝင္မ်ားဦးေဆာင္တဲ့ အလုပ္အဖြဲ႕မ်ား၊ ေဒသႏၱရအုပ္ခ်ဳပ္ေရးအဆင့္ဆင့္အလိုက္ အဖြဲ႕ခြဲမ်ားကို ဖြဲ႕စည္းျပီး ေကာ္မရွင္ရဲ့ လူ႕အခြင့္အေရးကာကြယ္ျမႇင့္တင္ေရးလုပ္ငန္းမ်ားကို က်ယ္က်ယ္ျပန္႕ျပန္႕ေဆာင္ရြက္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ လူ႕အခြင့္အေရးကာကြယ္ျမႇင့္တင္ျခင္းနဲ႕ သက္ဆိုင္တဲ့ အျခားေသာအဖြဲ႕အစည္းမ်ားနဲ႕ ပံုမွန္ေတြ႕ဆံုျပီး တိုင္ပင္ေဆြးေႏြးရပါမယ္။ အရပ္ဘက္လူထုအဖြဲ႕အစည္းမ်ားရဲ့ အေရးၾကီးတဲ့ အခန္းက႑ကို အသိအမွတ္ျပဳျပီး အရပ္ဘက္အဖြဲ႕အစည္းမ်ားနဲ႕ ေကာ္မရွင္အၾကား အျပန္အလွန္ယံုၾကည္ေလးစားမႈရွိတဲ့ ဆက္ဆံေရးကို တည္ေဆာက္ထိန္းသိမ္းရပါမယ္။ အထူးသျဖင့္ လူ႕အဖြဲ႕အစည္းအတြင္း အားအနည္းဆုံးလူသားမ်ားျဖစ္ၾကတဲ့ အမ်ိဳးသမီးမ်ား၊ ကေလးသူငယ္မ်ား၊ ေရႊ႕ေျပာင္းအလုပ္သမားမ်ား၊ စစ္ေဘးဒုကၡသည္မ်ား၊ စိတ္ပိုင္း ရုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာ မသန္စြမ္းသူမ်ားကို အကာအကြယ္ေပးႏိုင္ဖို႕ ေကာ္မရွင္ဟာ အရပ္ဘက္အဖြဲ႕အစည္းမ်ားနဲ႕ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

အမ်ိဳးသားလူ႕အခြင့္အေရးေကာ္မရွင္ဥပေဒမွာ အထက္ေဖာ္ျပပါ ပဲရစ္မူဝါဒလမ္းညႊန္ခ်က္အမ်ားစုကို ထည့္သြင္းျပ႒ာန္းထားတာ ေတြ႕ရပါတယ္။ ဒါေပမည့္ ေကာ္မရွင္ရဲ့ ေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ားမွာေတာ့ အားနည္းခ်က္ေတြ ရွိေနပါတယ္။ ေကာ္မရွင္နဲ႕ အရပ္ဘက္အဖြဲ႕အစည္းမ်ားအၾကားမွာ အျပန္အလွန္ယံုၾကည္ေလးစားတဲ့ ဆက္ဆံေရးဆိုတာ မရွိသေလာက္ျဖစ္ပါတယ္။ ဥပမာအားျဖင့္ အလြတ္သတင္းေထာက္ ကိုပါၾကီး အသတ္ခံရတဲ့ ကိစၥနဲ႕ ပါတ္သက္ျပီး ေကာ္မရွင္ရဲ့ ဖိတ္ၾကားခ်က္အရ ကိုပါၾကီးရဲ့ ဇနီး မသႏၱာက  ေကာ္မရွင္ရုံးကို သက္ေသခံထြက္ဆိုဖို႕ လာေရာက္တဲ့အခါမွာ မသႏၱာနဲ႕အတူပါလာတဲ့ မနီလာသိန္းနဲ႕ မသင္းသင္းေအး ဆိုတဲ့ "၈၈ မ်ိဳးဆက္ ျငိမ္းခ်မ္းေရးႏွင့္ ပြင့္လင္းလူ႕အဖြဲ႕အစည္း" က ေခါင္းေဆာင္ႏွစ္ေယာက္ကို ေကာ္မရွင္ရုံးဝင္းထဲ ဝင္ခြင့္မေပးခဲ့ပါ။ ေကာ္မရွင္နဲ႕ အရပ္ဘက္အဖြဲ႕အစည္းမ်ားရဲ့ ပံုမွန္ေဆြးေႏြးပြဲမ်ား၊ ေကာ္မရွင္နဲ႕ လူ႕အခြင့္အေရးဆိုင္ရာ တာဝန္ရွိ အျခားေသာ အစိုးရအဖြဲ႕အစည္းမ်ားရဲ့ ပံုမွန္အစည္းအေဝးမ်ားဆိုတာလည္း မၾကားမသိရပါ။ အင္အားအနည္းဆုံး ကေလးသူငယ္မ်ား၊ အမ်ိဳးသမီးမ်ားနဲ႕ ပါတ္သက္ျပီး လူကုန္ကူးမႈတိုက္ဖ်က္ေရး၊ ကေလးစစ္သားပေပ်ာက္ေရး၊ ကေလးအလုပ္သမားမ်ားရဲ့ ပညာေရး စတဲ့ လႈပ္ရွားမႈေတြမွာ ေကာ္မရွင္က ဦးေဆာင္ပါဝင္တာလည္း မေတြ႕ရပါ။ ေကာ္မရွင္ရဲ့ ေဆာင္ရြက္ခဲ့တာနဲ႕ ေဆာင္ရြက္ေနဆဲ အမႈအခင္းေတြကို ၾကည့္ရင္လည္း သမၼတရဲ့ တာဝန္ေပးခ်က္ (သို႕မဟုတ္) တစ္ဦးတစ္ေယာက္ရဲ့ တိုင္တန္းခ်က္မ်ားအရသာျဖစ္ျပီး ေကာ္မရွင္က ဦးေဆာင္ဦးရြက္ျပဳျပီး စံုစမ္းစစ္ေဆးတာ မေတြ႕ရပါ။ အဖြဲ႕အစည္းဖြဲ႕စည္းမႈမွာလည္း ရန္ကုန္ျမိဳ႕မွာ ေကာ္မရွင္ရုံးခ်ဳပ္ဖြင့္လွစ္ထားတာပဲ ရွိျပီး အျခားေဒသအလိုက္ ရုံးခြဲမ်ားမရွိေသးပါ။ ႐ိုး႐ိုးရွင္းရွင္းေျပာရရင္ ျပည္သူလူထုရဲ့ လူ႕အခြင့္အေရးအေျခအေန ကာကြယ္ျမႇင့္တင္ဖို႕ အဓိကတာဝန္ယူထားတဲ့ လူ႕အခြင့္အေရးေကာ္မရွင္ဟာ ျပည္သူေတြၾကားထဲမွာ မရွိပဲ  ျပည္သူလူထုနဲ႕ အေဝးၾကီးမွာပဲ ရွိေနပါတယ္။

#အဆင့္အတန္းႏွင့္ အာဏာသက္ေရာက္မႈ ႏိႈင္းယွဥ္ခ်က္

ပဲရစ္မူဝါဒမ်ားအရ ႏိုင္ငံေတာ္လူ႕အခြင့္အေရးအဖြဲ႕အစည္းမ်ားဟာ တိုင္တန္းခ်က္မ်ားနဲ႕ပါတ္သက္လို႕ ကာယကံရွင္က တိုင္တာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ကာယကံရွင္ရဲ့ ကိုယ္စားလွယ္က တိုင္တာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ၾကားလူတစ္ဦးတစ္ေယာက္က တိုင္တာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ အဖြဲ႕အစည္းတစ္ခုခုက တိုင္တာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ အစိုးရနဲ႕ လႊတ္ေတာ္က တာဝန္ေပးတာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ အားလုံးကို လက္ခံစဥ္းစားႏိုင္ခြင့္ ရွိရပါမယ္။ အဲဒီလို အမႈအခင္းမ်ားကို စဥ္းစားေျဖရွင္းတဲ့အခါမွာ ပထမအဆင့္မွာ ႏွစ္ဘက္လက္ခံႏိုင္တဲ့ အေျဖတစ္ခု၊ ဒါမွမဟုတ္ ႏွစ္ဘက္စလုံးက မလြဲမေသြလိုက္နာရမည့္ ဆုံးျဖတ္ခ်က္တစ္ခုကို ရွာေဖြဖို႕ ရည္ရြယ္ခ်က္ထားရွိရပါမယ္။ တိုင္တန္းသူကို သူ႕မွာရွိတဲ့ အခြင့္အေရးေတြနဲ႕ ရသင့္ရထိုက္တဲ့ နစ္နာေၾကးပံုစံမ်ား၊ နစ္နာေၾကးရေအာင္ ေတာင္းဆိုသည့္ နည္းလမ္းအဆင့္ဆင့္ကို ရွင္းျပေပးရန္ တာဝန္ရွိပါတယ္။ အမႈအခင္းနဲ႕ သက္ဆိုင္သူမ်ားကို ပင့္ဖိတ္ၾကားနာျပီး ၎တို႕ရဲ့ သက္ေသခံထြက္ဆိုခ်က္မ်ားကို မွတ္တမ္းတင္ရမွာ ျဖစ္သလို တရားဥပေဒအရ ဆက္လက္ေဆာင္ရြက္ဖို႕ တာဝန္ရွိတဲ့ သက္ဆိုင္ရာ အစိုးရအဖြဲ႕အစည္းမ်ားထံသို႕လည္း ေကာ္မရွင္ရဲ့ မွတ္ခ်က္၊ ဆုံးျဖတ္ခ်က္မ်ားနဲ႕အတူ လႊဲေျပာင္းေပးရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ စံုစမ္းစစ္ေဆးတဲ့ အမႈအခင္းအေပၚ အေျခခံျပီး လိုအပ္တဲ့ ဥပေဒေရးရာ ျပင္ဆင္မႈ၊ ျဖည့္စြက္မႈေတြလုပ္ႏိုင္ဖို႕ သက္ဆိုင္ရာအာဏာပိုင္အဖြဲ႕အစည္းကို အၾကံျပဳရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီမူဝါဒမ်ားအရ လူ႕အခြင့္အေရးေကာ္မရွင္ဟာ အစိုးရလက္ေအာက္ခံအဖြဲ႕အစည္းမဟုတ္ေပမည့္ အစိုးရက အသိအမွတ္ျပဳတဲ့၊ အစိုးရအေပၚ တစ္စံုတစ္ရာဩဇာသက္ေရာက္မႈရွိတဲ့ အဖြဲ႕အစည္းျဖစ္ရပါမယ္။

ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ့ "လူ႕အခြင့္အေရးေကာ္မရွင္ဥပေဒ" မွာလည္း "အမ်ိဳးသားလူ႕အခြင့္အေရးေကာ္မရွင္" ကို အစိုးရနဲ႕ မသက္ဆိုင္ေပမည့္ အစိုးရအေပၚ ဩဇာသက္ေရာက္မႈရွိတဲ့ အဖြဲ႕အစည္းတစ္ခုအျဖစ္ ဖြဲ႕စည္းထားပါတယ္။ ေကာ္မရွင္ဥကၠ႒ကို ျပည္ေထာင္စုဝန္ၾကီးအဆင့္ သတ္မွတ္ထားျပီး ေကာ္မရွင္ ဒုဥကၠ႒နဲ႕ အဖြဲ႕ဝင္မ်ားကို ျပည္ေထာင္စု ဒုဝန္ၾကီးအဆင့္ သတ္မွတ္ထားပါတယ္။ ေကာ္မရွင္ဟာ သီးျခားစံုစမ္းစစ္ေဆးမႈမ်ားနဲ႕ ႏွစ္ပါတ္လည္အစီရင္ခံစာကို သမၼတနဲ႕ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ကို တင္သြင္းရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အစိုးရအဖြဲ႕အစည္းမ်ားဟာ ေကာ္မရွင္ရဲ့ အၾကံျပဳခ်က္ေတြအေပၚ ဆက္လက္အေရးယူေဆာင္ရြက္မႈမ်ားကို ရက္ေပါင္း (၃၀) အတြင္း ေကာ္မရွင္ထံ အေၾကာင္းျပန္ရမယ္လို႕ ျပ႒ာန္းထားပါတယ္။ ေကာ္မရွင္ဟာ အက်ဥ္းေထာင္မ်ား၊ အခ်ဳပ္ခန္းမ်ားကို ဝင္ေရာက္စစ္ေဆးခြင့္နဲ႕ အက်ဥ္းသား၊ အခ်ဳပ္သားမ်ားကို ေတြ႕ဆံုေမးျမန္းခြင့္ေတြလည္း ရွိပါတယ္။ ေကာ္မရွင္ဟာ သက္ေသမ်ားကို အကာအကြယ္ေပးႏိုင္တဲ့ အစီအမံေတြလည္း ေဆာင္ရြက္ခြင့္ရွိပါတယ္။

#ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္၊ လူ႕အခြင့္အေရးေကာ္မရွင္ဥပေဒႏွင့္ လူ႕အခြင့္အေရးေကာ္မရွင္

အထက္မွာ တင္ျပခဲ့သလို ပဲရစ္မူဝါဒမ်ားနဲ႕ ျမန္မာႏိုင္ငံ အမ်ိဳးသားလူ႕အခြင့္အေရးေကာ္မရွင္ဥပေဒ၊ အမ်ိဳးသားလူ႕အခြင့္အေရးေကာ္မရွင္တို႕ကို ႏိႈင္းယွဥ္ေလ့လာတဲ့အခါ ဥပေဒမွာေရာ၊ ေကာ္မရွင္မွာပါ ပဲရစ္မူဝါဒမ်ားနဲ႕ မကိုက္ညီတဲ့ အားနည္းခ်က္ေတြ ေတြ႕ရပါတယ္။ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က ဥပေဒရဲ့ အားနည္းခ်က္၊ ေကာ္မရွင္ရဲ့ အားနည္းခ်က္ေတြကို မွန္မွန္ကန္ကန္စစ္ေဆးျပီး ျပင္ဆင္ေပးႏိုင္မွ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ့ လူ႕အခြင့္အေရးအေျခအေန အမွန္တကယ္တိုးတက္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။

၄။ ေငြေၾကးခဝါခ်မႈတိုက္ဖ်က္ေရးဥပေဒႏွင့္ ေငြေၾကးခဝါခ်မႈတိုက္ဖ်က္ေရး ဗဟိုအဖြဲ႕

ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က ၂၀၁၄ ခုႏွစ္၊ မတ္လ (၁၄) ရက္ေန႕မွာ "ေငြေၾကးခဝါခ်မႈတိုက္ဖ်က္ေရးဥပေဒ" ကို ျပ႒ာန္းလိုက္ပါတယ္။ အဲဒီဥပေဒကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ျပီး ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္းမွ ေငြေၾကးခဝါခ်မႈမ်ားကို တားဆီးအေရးယူဖို႕ ပုဒ္မ (၆) အရ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတက ျပည္ထဲေရးဝန္ၾကီး ဥကၠ႒အျဖစ္ ေခါင္းေဆာင္ျပီး "သင့္ေလ်ာ္ေသာ ႏိုင္ငံသားမ်ား" ပါဝင္တဲ့ "ေငြေၾကးခဝါခ်မႈတိုက္ဖ်က္ေရး ဗဟိုအဖြဲ႕" ကို အဖြဲ႕ဝင္ (၁၅) ဦးနဲ႕ ဖြဲ႕စည္းရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဥပေဒက "သင့္ေလ်ာ္ေသာႏိုင္ငံသားမ်ား" ပါဝင္ဖြဲ႕စည္းဖို႕ အတိအက် ျပ႒ာန္းထားတာမို႕ ဒီဗဟိုအဖြဲ႕မွာ ျပည္ထဲေရးဝန္ၾကီးနဲ႕ အစိုးရအရာရွိၾကီးမ်ားအျပင္ အစိုးရဝန္ထမ္းမ်ားမဟုတ္တဲ့ "ႏိုင္ငံသားမ်ား" ပါဝင္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ ေငြေၾကးခဝါခ်ျခင္းျပစ္မႈမ်ားကို နားလည္တဲ့ ဘဏ္လုပ္ငန္းရွင္မ်ား၊ စီးပြါးေရးလုပ္ငန္းရွင္မ်ား၊ ဥပေဒပညာရွင္မ်ား ပါဝင္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ သို႕ေသာ္လည္း ဒီဗဟိုအဖြဲ႕ ဖြဲ႕စည္းမႈကို ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတက အမ်ားျပည္သူသိရွိေအာင္ တရားဝင္ ထုတ္ျပန္ေၾကညာျခင္းမရွိပါ။

၂၀၁၄ ခုႏွစ္၊ စက္တင္ဘာလ (၅) ရက္ေန႕ထုတ္ အစိုးရသတင္းစာမ်ားမွာ ေဖာ္ျပတဲ့ သတင္းတစ္ပုဒ္အရ ေငြေၾကးခဝါခ်မႈတိုက္ဖ်က္ေရးဗဟိုအဖြဲ႕ကို ၂၀၁၄ ခုႏွစ္၊ ဩဂုတ္လ (၄) ရက္ေန႕မွာ ဖြဲ႕စည္းခဲ့ျပီး ျဖစ္တယ္လို႕ သိရပါတယ္။ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္၊ စက္တင္ဘာလ (၄) ရက္ေန႕မွာ ေနျပည္ေတာ္၊ ျပည္ထဲေရးဝန္ၾကီး႒ာန ျပည္ေထာင္စုဝန္ၾကီးရုံး အစည္းအေဝးခန္းမမွာ ဗဟိုအဖြဲ႕ရဲ့ အစည္းအေဝးအမွတ္စဥ္ (၁/၂၀၁၄) ကို က်င္းပခဲ့တယ္လို႕ သိရပါတယ္။ အဲဒီအစည္းအေဝးမွာ ဗဟိုအဖြဲ႕ဥကၠ႒ျဖစ္တဲ့ ျပည္ထဲေရးဝန္ၾကီး ဒု-ဗိုလ္ခ်ဳပ္ၾကီး ကိုကိုက ဗဟိုအဖြဲ႕သည္ ဥပေဒႏွင့္အညီ "ေငြေၾကးဆိုင္ရာ စံုစမ္းေထာက္လွမ္းေရးအဖြဲ႕" ဩဂုတ္လ (၂၉) ရက္ေန႕တြင္ ဖြဲ႕စည္းခဲ့ေၾကာင္း၊ေငြေၾကးခဝါခ်မႈတိုက္ဖ်က္ေရး နည္းဥပေဒမ်ား ေရးဆြဲေနေၾကာင္း" ေျပာဆိုေဆြးေႏြးခဲ့တယ္လို႕ သိရပါတယ္။

"အၾကမ္းဖက္မႈတိုက္ဖ်က္ေရး ဗဟိုအဖြဲ႕" လိုပဲ "ေငြေၾကးခဝါခ်မႈတိုက္ဖ်က္ေရးဗဟိုအဖြဲ႕" ဟာ ဩဇာဏာဏာၾကီးမားတဲ့ အဖြဲ႕ၾကီးျဖစ္ပါတယ္။ တရားမဝင္နည္းနဲ႕ ရရွိတဲ့ ေငြေၾကးနဲ႕ ပစၥည္းေတြ ႏိုင္ငံအတြင္းမွာ လည္ပတ္ ရပ္တည္ေနတာ၊ အၾကမ္းဖက္မႈမ်ားကို တရားမဝင္ေငြေၾကးမ်ားနဲ႕ ေထာက္ပံ့ကူညီေနတာနဲ႕ နယ္နမိတ္ေက်ာ္မႈခင္းမ်ားကို တိုက္ဖ်က္ဖို႕ ရည္ရြယ္ပါတယ္။ အဲဒီလို အေရးယူေဆာင္ရြက္ႏိုင္ဖို႕ ဗဟိုအဖြဲ႕ကို ဘဏ္ႏွင့္ ေငြေၾကးအဖြဲ႕အစည္းမ်ား၊ စီးပြါးေရးလုပ္ငန္းမ်ား၊ ပုဂၢလိကပိုင္ဆိုင္မႈမ်ားကို စံုစမ္းစစ္ေဆးအေရးယူႏိုင္တဲ့ အင္မတန္က်ယ္ျပန္႕တဲ့ လုပ္ပိုင္ခြင့္အာဏာေတြ အပ္ႏွင္းထားပါတယ္။ ဗဟိုအဖြဲ႕ရဲ့ လက္ေအာက္မွာ "ေငြေၾကးဆိုင္ရာ စံုစမ္းေထာက္လွမ္းေရးအဖြဲ႕"၊ "စီစစ္ေရးအဖြဲ႕မ်ား"၊ "စံုစမ္းစစ္ေဆးေရးအဖြဲ႕မ်ား"၊ "ၾကီးၾကပ္ေရးအာဏာပိုင္မ်ား" ခန္႕အပ္တာဝန္ေပးျပီး လုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္ရန္ ျဖစ္ပါတယ္။ သို႕ေသာ္လည္း ဗဟိုအဖြဲ႕ဟာ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ကို တာဝန္မခံပဲ လုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္မႈအစီရင္ခံစာကို ျပည္ေထာင္စုအစိုးရထံသာ တင္ျပရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

#ျမန္မာႏိုင္ငံႏွင့္ ေငြေၾကးခဝါခ်မႈမ်ား

ျမန္မာႏိုင္ငံအတြင္းမွာ မူးယစ္ေဆးဝါး ထုတ္လုပ္ျဖန္႕ျဖဴးေရာင္းခ်မႈမ်ား၊ သစ္ႏွင့္ ေက်ာက္မ်က္ရတနာမ်ား ျပည္ပသို႕ ေမွာင္ခိုထုတ္လုပ္ေရာင္းခ်မႈမ်ား၊ တရားမဝင္ေလာင္းကစားမႈမ်ား၊ အဂတိလိုက္စားမႈမ်ားအပါအဝင္ တရားမဝင္နည္းလမ္းေပါင္းစံုနဲ႕ ရရွိတဲ့ ေငြေၾကးေတြဟာ ထုထည္ၾကီးမားစြာ လည္ပတ္တည္ရွိေနပါတယ္။ တရားမဝင္ေငြေတြကို ေငြျဖဴအျဖစ္ ေျပာင္းလဲႏိုင္ဖို႕အတြက္ ဝင္ေငြခြန္ေဆာင္ရန္မလိုအပ္တဲ့ ေအာင္ဘာေလထီဆုလက္မွတ္မ်ားကို ေရာင္းဝယ္ၾကပါတယ္။ ေျမကြက္မ်ား၊ အိမ္မ်ား၊ ရတနာမ်ား၊ မေရႊ႕မေျပာင္းႏိုင္တဲ့ ပစၥည္းမ်ားကို မိသားစုဝင္မ်ား၊ ေဆြမ်ိဳးသားခ်င္းမ်ားရဲ့ နံမည္မ်ိဳးစံုနဲ႕ ဝယ္ယူၾကပါတယ္။ အေမရိကန္ေဒၚလာအပါအဝင္ ခိုင္မာတဲ့ ႏိုင္ငံတကာေငြေၾကးေတြကို ဝယ္ယူျပီး ျပည္ပႏိုင္ငံမ်ားက ဘဏ္မ်ားမွာ စုေဆာင္းအပ္ႏွံထားၾကပါတယ္။ တရားမဝင္ေငြေတြကို အိမ္၊ ျခံေျမေစ်းကြက္မွာ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံရင္း တရားမဝင္ေငြေတြ ထပ္မံတိုးပြါးလာျပန္ေတာ့ အဲဒီတရားမဝင္ေငြေတြကို  နည္းလမ္းေပါင္းစံုနဲ႕ တရားဝင္ေငြျဖစ္ေအာင္လုပ္ၾက၊ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံၾက၊ အေမရိကန္ေဒၚလာအျဖစ္ စုေဆာင္းၾကျပန္ပါတယ္။ အဲဒီတရားမဝင္ေငြေတြနဲ႕ပဲ အာဏာရွိသူေတြကို ဝယ္ယူၾကပါတယ္။ ေနာက္ထပ္ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံဖို႕ လုပ္ငန္းစီမံခ်က္အၾကီးၾကီးေတြ ရၾကျပန္ပါတယ္။

(ျပည္သူ႕ေခတ္ဂ်ာနယ္၊ အတြဲ ၁၊ အမွတ္ ၁၆၊ ဧျပီလ ၃၀ ရက္၊ ၂၀၁၅၊ စာမ်က္ႏွာ ၁၄)

0 comments: