BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, May 14, 2015

၂၀၁၅ ေရြးေကာက္ပြဲ၊ ျပည္သူလူထု၏ အခန္းက႑ႏွင့္ ေရြးေကာက္ပြဲကို ေစာင့္ၾကည့္ေလ့လာျခင္း၊ အပိုင္း (၃)



၂၀၁၅ ေရြးေကာက္ပြဲ၊ ျပည္သူလူထု၏ အခန္းက႑ႏွင့္ ေရြးေကာက္ပြဲကို ေစာင့္ၾကည့္ေလ့လာျခင္း၊ အပိုင္း (၃)

ေအာင္ဒင္

(၆) ပယ္မဲမျဖစ္ေအာင္ သတိထားျခင္း

ေနာက္အေရးၾကီးတဲ့ တာဝန္တစ္ခုကေတာ့ မဲဆႏၵရွင္မ်ားရဲ့ လြတ္လပ္ေသာစိတ္ဆႏၵနဲ႕ မဲပုံးထဲကို ထည့္ခဲ့တဲ့ ဆႏၵမဲေတြ "ပယ္မဲ" အျဖစ္ အပယ္မခံရေအာင္၊ အဆုံးရွုံးမခံရေအာင္ သတိျပဳဖို႕ပါ။ ေရြးေကာက္ပြဲေကာ္မရွင္က နည္းဥပေဒ ပုဒ္မ (၆၆) မွာ "ပယ္မဲအျဖစ္ သတ္မွတ္ရန္ အခ်က္မ်ား" ကို ျပ႒ာန္းထားပါတယ္။

(က) မဲလက္မွတ္ေပၚမွာ ေကာ္မရွင္က အတည္ျပဳထားတဲ့ အမွတ္အသားပါရပါမယ္။ မဲ႐ံုမႉးရဲ့ လက္မွတ္ပါရပါမယ္။ မဲဆႏၵရွင္ဟာ မဲ႐ံုမႉးထံက ဆႏၵမဲလက္မွတ္ကို ထုတ္ယူျပီးခ်ိန္မွာ အဲဒီလက္မွတ္ေပၚမွာ ေကာ္မရွင္က အတည္ျပဳထားတဲ့ အမွတ္အသား၊ မဲ႐ံုမႉးရဲ့ လက္မွတ္ေတြ ရွိမရွိ စစ္ေဆးၾကည့္႐ႉရပါမယ္။ အဆိုပါအမွတ္အသားနဲ႕ လက္မွတ္ေတြမပါရွိရင္၊ ဒါမွမဟုတ္ မဲလက္မွတ္ဟာ စုတ္ျပတ္ေဟာင္းႏြမ္းေနတာမ်ိဳး၊ အညစ္အေၾကးေပက်ံေနတာမ်ိဳးနဲ႕ ေက်နပ္ဖြယ္အေျခအေနမွာ မရွိရင္ မဲ႐ံုမႉးကို အျခားမဲလက္မွတ္တစ္ခုကို ထုတ္ေပးဖို႕ ေတာင္းဆိုႏိုင္ပါတယ္။ ေကာ္မရွင္ရဲ့ အမွတ္အသားနဲ႕ မဲ႐ံုမႉးလက္မွတ္မပါတဲ့ မဲလက္မွတ္ေတြကို "ပယ္မဲ" အျဖစ္ သတ္မွတ္ပါတယ္။
(ခ) မဲလက္မွတ္အေပၚမွာ သက္ဆိုင္ရာလႊတ္ေတာ္တစ္ခုအတြက္ ကိုယ္စားလွယ္ေလာင္း တစ္ဦးကိုပဲ ဆႏၵျပဳရမည့္အစား တစ္ဦးထက္ပိုျပီး ဆႏၵျပဳထားရင္၊ ဒါမွမဟုတ္ မည္သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ကိုမွ် ဆႏၵမျပဳထားရင္၊ မဲလက္မွတ္ကို ဆုတ္ျဖဲထားရင္၊ မဲလက္မွတ္အေပၚမွာ ဆႏၵမဲေပးသူရဲ့ အမည္ကို သိရွိႏိုင္ေအာင္ အမွတ္အသားျပဳလုပ္ထားရင္လည္း "ပယ္မဲ" ျဖစ္ပါတယ္။ မဲလက္မွတ္ေပၚမွာ စာမ်ား၊ ပံုမ်ား ေရးျခစ္ထားရင္လည္း "ပယ္မဲ" ျဖစ္ပါတယ္။
(ဂ) မဲလက္မွတ္ေပၚမွာ ဆႏၵျပဳရာမွာ မည္သည့္ကိုယ္စားလွယ္ကို ဆႏၵျပဳေၾကာင္း မေသခ်ာ မထင္ရွားရင္၊ သည္းသည္းကြဲကြဲမရွိရင္ "ပယ္မဲ" ျဖစ္ပါတယ္။
(ဃ) မဲလက္မွတ္အေပၚမွာ ဆႏၵျပဳရာမွာ ေကာ္မရွင္က သတ္မွတ္ထားတဲ့ နည္းလမ္းနဲ႕ပဲ ဆႏၵျပဳရမွာျဖစ္ပါတယ္။ နည္းဥပေဒ ပုဒ္မ ၄၁ (ခ) ကို ျပင္ဆင္ခ်က္အရ အခုေနာက္ဆုံး ေကာ္မရွင္က ဆုံးျဖတ္ထားတာက "အမွန္ အမွတ္အသားပါရွိတဲ့ တံဆိပ္တုံးကို ႏွိပ္၍ ဆႏၵျပဳရန္" ျဖစ္ပါတယ္။ မဲ႐ံုတြင္းက လွ်ိဳ႕ဝွက္ဆႏၵျပဳရာအခန္းေလးထဲမွာ "အမွန္အမွတ္အသားပါရွိတဲ့ တံဆိပ္တုံးနဲ႕ တံဆိပ္႐ိုက္မင္၊ စမ္းသပ္ထုႏွိပ္ဖို႕ စာရြက္အၾကမ္းေတြ" အဆင္သင့္ရွိေနပါလိမ့္မယ္။ တရားဝင္သတ္မွတ္ထားတဲ့ နည္းလမ္းမဟုတ္ပဲ အျခားနည္းလမ္းမ်ားနဲ႕ ဆႏၵျပဳခဲ့ရင္ "ပယ္မဲ" ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။
(င) မဲ႐ံုမႉးက မသကၤာလို႕ မဲလက္မွတ္အတုျဖစ္တယ္လို႕ ဆုံးျဖတ္ရင္လည္း "ပယ္မဲ" ျဖစ္ပါတယ္။
ေရြးေကာက္ပြဲနဲ႕ ပါတ္သက္ျပီး ျပည္သူလူထုပါဝင္ရမည့္ အခန္းက႑က ေရွ႕က ေဆာင္းပါးႏွစ္ပုဒ္မွာ ေဖာ္ျပခဲ့တာထက္ ပိုျပီးမ်ားျပားပါတယ္။ က်န္ရွိေနေသးတဲ့ အခ်က္အလက္ေတြဟာ ေရြးေကာက္ပြဲေစာင့္ၾကည့္ေလ့လာျခင္းနဲ႕ ပါတ္သက္ေနတာမို႕ အခုဆက္လက္ျပီး "ေရြးေကာက္ပြဲေစာင့္ၾကည့္ေလ့လာျခင္းဆိုင္ရာ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ား" ကို ေဆြးေႏြးခ်င္ပါတယ္။

#ေရြးေကာက္ပြဲမ်ားအား ေစာင့္ၾကည့္ေလ့လာရန္ လိုအပ္ျခင္း

ေရြးေကာက္ပြဲမ်ားကို လြတ္လပ္ေသာ ျပည္တြင္းျပည္ပအဖြဲ႕အစည္းမ်ားက ေစာင့္ၾကည့္ေလ့လာတယ္ဆိုတာ အဲဒီေရြးေကာက္ပြဲရဲ့ သန္႕ရွင္းမွ်တမႈကို အာမခံခ်က္ေပးတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေရြးေကာက္ပြဲရဲ့ ဂုဏ္သိကၡာ ျမင့္မားေအာင္ ကူညီေထာက္ပံ့ေပးတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ျပည္တြင္း၊ ျပည္ပ ေလ့လာသူမ်ား အနီးကပ္ေစာင့္ၾကည့္ေလ့လာေနတဲ့ ေရြးေကာက္ပြဲတစ္ခုမွာ ေရြးေကာက္ပြဲမသမာမႈမ်ား၊ မတရား၊ မမွ်တမႈမ်ား ရွိႏိုင္တာထက္ ပိုျပီးနည္းတတ္ပါတယ္။ ရွိရင္လည္း အလြယ္တကူစံုစမ္းစစ္ေဆးျပီး တိတိက်က်ေဖာ္ထုတ္ကန္႕ကြက္ႏိုင္တာမို႕ ေရြးေကာက္ပြဲရဲ့ မသန္႕ရွင္းမႈကို ေျဖာင့္မတ္ေစႏိုင္ပါတယ္။ ျပည္တြင္းျပည္ပ ေလ့လာသူမ်ားရွိေနတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ မဲဆႏၵရွင္ျပည္သူမ်ားကလည္း ေရြးေကာက္ပြဲေပၚ ပိုျပီးယံုၾကည္မႈရွိလာႏိုင္ပါတယ္။ မိမိတို႕ရဲ့ ဆႏၵကို လြတ္လပ္စြာေဖာ္ထုတ္ႏိုင္ၾကပါတယ္။ မိမိတို႕အေပၚ ျခိမ္းေျခာက္မႈမ်ား၊ ဖ်ားေယာင္းေသြးေဆာင္မႈမ်ား၊ အၾကမ္းဖက္မႈမ်ားရွိလာရင္လည္း ျပည္တြင္းျပည္ပေလ့လာသူမ်ားထံ အခ်ိန္မီအေၾကာင္းၾကား တိုင္တန္းရဲၾကပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႕ ျပည္တြင္း၊ ျပည္ပမွ လြတ္လပ္ေသာအဖြဲ႕အစည္းမ်ားအား ေရြးေကာက္ပြဲမ်ားကို ေစာင့္ၾကည့္ေလ့လာခြင့္ေပးျခင္းဟာ သန္႕ရွင္းမွ်တေသာ ေရြးေကာက္ပြဲတစ္ခုအတြက္ မရွိမျဖစ္လိုအပ္ခ်က္တစ္ရပ္ ျဖစ္လာပါတယ္။

ျပည္ေထာင္စုေရြးေကာက္ပြဲေကာ္မရွင္ကလည္း ၂၀၁၅ ေရြးေကာက္ပြဲကို ေစာင့္ၾကည့္ေလ့လာဖို႕အတြက္ ႏိုင္ငံတကာေရြးေကာက္ပြဲေလ့လာေစာင့္ၾကည့္ေရးအဖြဲ႕မ်ားကို ဖိတ္ေခၚမယ္။ လူမႈအဖြဲ႕အစည္းမ်ားကို ေလ့က်င့္ပညာေပးမယ္လို႕ ေျပာဆိုေနပါတယ္။ ေကာ္မရွင္က ႏိုင္ငံတကာစံခ်ိန္စံညႊန္းမ်ားႏွင့္အညီ ေရြးေကာက္ပြဲေလ့လာျခင္းဆိုင္ရာ က်င့္ဝတ္မ်ားကို ေရးဆြဲထုတ္ျပန္သြားမွာျဖစ္ျပီး ႏိုင္ငံတကာအဖြဲ႕အစည္းမ်ားအေနနဲ႕ ေကာ္မရွင္က ျပ႒ာန္းထားတဲ့ က်င့္ဝတ္မ်ားနဲ႕အညီ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ့ ႏိုင္ငံျခားေရးမူဝါဒကို မထိခိုက္ေစပဲ ၂၀၁၅ ေရြးေကာက္ပြဲကို ေလ့လာေစာင့္ၾကည့္ႏိုင္မယ္လို႕ သိရပါတယ္။ ျပည္တြင္းျပည္ပက ေရြးေကာက္ပြဲေလ့လာေစာင့္ၾကည့္ေရးအဖြဲ႕မ်ားကို ဖိတ္ၾကားမယ္ဆိုတဲ့ ျပည္ေထာင္စုေရြးေကာက္ပြဲေကာ္မရွင္ရဲ့ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ကို လိႈက္လိႈက္လွဲလွဲ ေထာက္ခံၾကိဳဆိုပါတယ္။

#ေရြးေကာက္ပြဲေစာင့္ၾကည့္ေလ့လာႏိုင္သည့္ အဖြဲ႕အစည္းမ်ား

ေယဘူယ်အားျဖင့္ ေရြးေကာက္ပြဲကို ေစာင့္ၾကည့္ေလ့လာႏိုင္တဲ့ အဖြဲ႕အစည္း (၄) ခုရွိပါတယ္။ (၁) ေရြးေကာက္ပြဲက်င္းပေရးေကာ္မရွင္၊ (၂) ႏိုင္ငံေရးပါတီမ်ား၊ (၃) သတင္းမီဒီယာမ်ားနဲ႕ (၄) လြတ္လပ္ေသာ အရပ္ဘက္အဖြဲ႕အစည္းမ်ားျဖစ္ၾကပါတယ္။ ေရြးေကာက္ပြဲက်င္းပေရးေကာ္မရွင္က တာဝန္အရ ေရြးေကာက္ပြဲမ်ားကို စီမံခန္႕ခြဲရမွာ၊ အဆုံးအျဖတ္ေပးရမွာျဖစ္လို႕ ေကာ္မရွင္ရဲ့ ေရြးေကာက္ပြဲေစာင့္ၾကည့္ေလ့လာမႈအေပၚမွာ အမ်ားျပည္သူက သံသယရွိႏိုင္ပါတယ္။ ႏိုင္ငံေရးပါတီမ်ားအေနနဲ႕ သက္ဆိုင္ရာပါတီကိုယ္စားလွယ္ေလာင္းမ်ားက ေရြးေကာက္ပြဲမွာ ပါဝင္ယွဥ္ျပိဳင္ၾကမွာမို႕ ၎တို႕ရဲ့ ေရြးေကာက္ပြဲေစာင့္ၾကည့္ေလ့လာမႈမ်ားဟာ သက္ဆိုင္ရာပါတီအေပၚမွာ ဘက္လိုက္မႈရွိႏိုင္ပါတယ္။ သတင္းမီဒီယာမ်ားကလည္း ေရြးေကာက္ပြဲကို ေစာင့္ၾကည့္ေလ့လာၾကမွာျဖစ္ေပမည့္ သတင္းမီဒီယာမ်ားရဲ့ ပိုင္ဆိုင္မႈ၊ မူဝါဒတစ္ခုခုအေပၚရပ္တည္ခ်က္၊ ပါတီတစ္ခုခုေပၚ မ်က္ႏွာသာေပးမႈေတြေၾကာင့္ သတင္းမီဒီယာမ်ားရဲ့ ေရြးေကာက္ပြဲေစာင့္ၾကည့္ေလ့လာျခင္းအေပၚ လူထုက ရာႏႈံးျပည့္လက္ခံယံုၾကည္မွာ မဟုတ္ပါ။ ေနာက္ဆုံးျဖစ္တဲ့ လြတ္လပ္ေသာအရပ္ဘက္ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားကိုသာ ပါတီစြဲ၊ ပုဂိၢဳလ္စြဲကင္းရွင္းႏိုင္မယ္ဆိုတဲ့ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္နဲ႕ ၎တို႕ရဲ့ ေရြးေကာက္ပြဲေလ့လာသုံးသပ္ခ်က္မ်ားကို အမ်ားျပည္သူ လက္ခံယံုၾကည္ႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။

#မရွိမျဖစ္လိုအပ္ေသာ အရည္အခ်င္း

ေရြးေကာက္ပြဲေစာင့္ၾကည့္ေလ့လာမည့္ အဖြဲ႕အစည္းမ်ား၊ လူပုဂိၢဳလ္မ်ားအားလုံးအတြက္ မရွိမျဖစ္လိုအပ္တဲ့ အရည္အခ်င္းတစ္ခုကေတာ့ "ဘက္မလိုက္မႈ" (သို႕မဟုတ္) "ပါတီစြဲ၊ ပုဂိၢဳလ္စြဲကင္းရွင္းမႈ" ျဖစ္ပါတယ္။ ပါတီစြဲ၊ ပုဂိၢဳလ္စြဲေတြရွိေနရင္ ေရြးေကာက္ပြဲေစာင့္ၾကည့္ေလ့လာမႈမ်ားဟာ မွ်တသန္႕ရွင္းမွာ၊ ယံုၾကည္လက္ခံႏိုင္မွာ မဟုတ္ပါ။ ဒါေၾကာင့္မို႕ ၂၀၁၅ ေရြးေကာက္ပြဲကို ေစာင့္ၾကည့္ေလ့လာၾကမည့္ အရပ္ဘက္လူထုအဖြဲ႕အစည္းမ်ားဟာ အဖြဲ႕အစည္းကိုယ္တိုင္က ဘက္လိုက္မႈကင္းရွင္းရမွာ၊ ပုဂိၢဳလ္စြဲ/ပါတီစြဲကင္းရွင္းရမွာ ျဖစ္တဲ့အျပင္ ၎အဖြဲအစည္းမ်ားမွာ ပါဝင္ၾကတဲ့ ေခါင္းေဆာင္မ်ား၊ အဖြဲ႕ဝင္မ်ားအားလုံးဟာလည္း အစိုးရအပါအဝင္ ဘယ္အာဏာပိုင္အဖြဲ႕အစည္းနဲ႕မွ၊ ဘယ္ႏိုင္ငံေရးအင္အားစုနဲ႕မွ ပါတ္သက္ျခင္းမရွိေၾကာင္း တာဝန္ခံႏိုင္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ၎အဖြဲအစည္းမ်ားက တာဝန္ေပးအပ္မည့္ မဲ႐ံုမ်ားကို ေစာင့္ၾကည့္ေလ့လာသူမ်ားမွာလည္း အစိုးရနဲ႕ပါတ္သက္သူမ်ား၊ ႏိုင္ငံေရးပါတီအဖြဲ႕အစည္းဝင္မ်ားမပါဝင္ဖို႕ တာဝန္ယူရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ 

#ေရြးေကာက္ပြဲေစာင့္ၾကည့္ေလ့လာျခင္း၏ အတိုင္းအတာ

ေရြးေကာက္ပြဲတစ္ခုကို ေလ့လာတယ္ဆိုတာ ေရြးေကာက္ပြဲက်င္းပတဲ့ ေန႕တစ္ေန႕ထဲကို ေလ့လာတာမဟုတ္ပါ။ ေရြးေကာက္ပြဲလုပ္ငန္းစဥ္တစ္ခုလုံးကို (က) မဲဆြယ္စည္းရုံးခြင့္မျပဳခင္ကာလ (Pre-Campaign Period)၊ (ခ) မဲဆြယ္္စည္းရုံးေရးကာလ (Campaign Period)၊ (ဂ) ေရြးေကာက္ပြဲေန႕ (Election Day) ၊ (ဃ) ေရြးေကာက္ပြဲအျပီး တိုင္ၾကားခ်က္မ်ားကို ေျဖရွင္းသည့္ကာလ (Post Election Period) ဆိုျပီး အခ်ိန္ကာလ (၄) ခုခြဲျခား ေလ့လာရတာမို႕ အနည္းဆုံး အခ်ိန္ (၆) လနဲ႕ အထက္ လိုအပ္ပါတယ္။
မဲဆြယ္စည္းရုံးခြင့္မျပဳခင္ကာလရဲ့ လုပ္ငန္းစဥ္ေတြမွာ (၁) ေရြးေကာက္ပြဲဆိုင္ရာ ဥပေဒမ်ား၊ နည္းဥပေဒမ်ား ျပ႒ာန္းျခင္း၊ (၂) မဲဆႏၵရွင္မ်ား မွတ္ပံုတင္ျခင္း (သို႕မဟုတ္) မဲစာရင္းျပဳစုျခင္း၊ (၃) လႊတ္ေတာ္မဲဆႏၵနယ္မ်ား သတ္မွတ္ျခင္း၊ (၄) ေရြးေကာက္ခံ ကိုယ္စားလွယ္ေလာင္းမ်ား အမည္စာရင္းတင္သြင္းျခင္းႏွင့္ ေရြးေကာက္ခံခြင့္ရွိ၊ မရွိဆုံးျဖတ္ျခင္း၊ (၅) မဲ႐ံုဝန္ထမ္းမ်ားအား ေလ့က်င့္သင္ၾကားျခင္းႏွင့္ မဲဆႏၵရွင္မ်ားအား ပညာေပးျခင္း တို႕ပါဝင္ပါတယ္။ အဲဒီေနာက္ မဲဆြယ္စည္းရုံးတဲ့ကာလကို ျပည္ေထာင္စုေရြးေကာက္ပြဲေကာ္မရွင္က ႏွစ္လ သတ္မွတ္ထားပါတယ္။ ေရြးေကာက္ပြဲက်င္းပတဲ့ေန႕မွာေတာ့ (၁) မဲ႐ံုအလိုက္ မဲဆႏၵေပးျခင္း၊ (၂) မဲ႐ံုအလိုက္ မဲေရတြက္ျခင္း၊ (၃) မဲဆႏၵနယ္အလိုက္ စုစုေပါင္းရရွိမဲမ်ားကို ေရတြက္ျပီး ရလဒ္ကို ေၾကညာျခင္း တို႕ပါဝင္ပါတယ္။ ေရြးေကာက္ပြဲအျပီးမွာ (၁) မေက်နပ္သူမ်ားရဲ့ တိုင္တန္းခ်က္မ်ားကို ေကာ္မရွင္က သတ္မွတ္ထားတဲ့အခ်ိန္အတြင္း လက္ခံေျဖရွင္းျခင္းနဲ႕ (၂) တိုင္တန္းခ်က္မ်ားအားလုံး ေျဖရွင္းျပီးစီးလို႕ ေရြးေကာက္ပြဲအႏိုင္ရသူမ်ားကို အာဏာအပ္ႏွင္းျခင္းတို႕ပါဝင္ပါတယ္။ ေရြးေကာက္ပြဲေစာင့္ၾကည့္ေလ့လာတဲ့ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားအဖို႕ အဆိုပါ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားအားလုံးကို ေလ့လာရန္၊ ေလ့လာခြင့္ရရန္ လိုအပ္ပါတယ္။ 

၂၀၁၅ ခုႏွစ္၊ ေဖေဖာ္ဝါရီလ ၂ ရက္ေန႕မွာ က်င္းပတဲ့ ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္အစည္းအေဝးမွာ ျပည္ထဲေရးဝန္ၾကီး႒ာန ဒုတိယဝန္ၾကီး ဗိုလ္မႉးခ်ဳပ္ေက်ာ္ဇံျမင့္ရဲ့ တင္ျပခ်က္အရ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ေနျပည္ေတာ္ေကာင္စီ၊ တိုင္းေဒသၾကီးနဲ႕ ျပည္နယ္ (၁၄) ခု၊ ခ႐ိုင္ (၇၃) ခု၊ ျမိဳ႕နယ္ေပါင္း (၃၃၀)၊ ျမိဳ႕ (၄၁၇) ျမိဳ႕၊ ရပ္ကြက္ (၃,၁၅၄)၊ ေက်းရြာအုပ္စုေပါင္း (၁၃,၆၁၀)နဲ႕ ေက်းရြာေပါင္း (၆၃,၈၉၉)  ရွိတယ္လို႕ သိရပါတယ္။ ၂၀၁၀ ခုႏွစ္ေရြးေကာက္ပြဲမွာ တစ္ႏိုင္ငံလုံးအႏွံ႕ မဲေပးပိုင္ခြင့္ရွိသူေပါင္း (၂၉) သန္းနဲ႕ မဲ႐ံုေပါင္း (၄၀,၀၀၀) ေက်ာ္ ရွိခဲ့ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႕ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္ ေရြးေကာက္ပြဲမွာလည္း မဲေပးပိုင္ခြင့္ရွိသူ သန္း (၃၀) ေက်ာ္အတြက္ မဲ႐ံုေပါင္း ၄၀,၀၀၀ (ေလးေသာင္း) ေက်ာ္ ရွိမယ္လို႕ ခန္႕မွန္းရပါတယ္။  ႏိုင္ငံတကာ စံႏႈံးမ်ားအရ ႏိုင္ငံတကာအဖြဲ႕အစည္းမ်ားနဲ႕ ျပည္တြင္းအဖြဲ႕အစည္းမ်ား ေပါင္းစုထားတဲ့ ေရြးေကာက္ပြဲေစာင့္ၾကည့္ေလ့လာေရး အင္အားစုတစ္စုဟာ  မဲ႐ံုေပါင္း ေလးေသာင္းေက်ာ္ေလာက္ထဲက အနည္းဆုံး ၁၀ ရာခိုင္ႏႈံးခန္႕၊ မဲ႐ံု (၄,၀၀၀) ေလာက္ကို တိုင္းေဒသၾကီးနဲ႕ ျပည္နယ္မ်ားအလိုက္ ျဖန္႕က်က္ျပီး သူတို႕စိတ္ဝင္စား တဲ့ေဒသေတြကို သူတို႕ကိုယ္တိုင္ ေရြးခ်ယ္ျပီး ေစာင့္ၾကည့္ေလ့လာခြင့္ရဖို႕ လိုအပ္ပါတယ္။
လြတ္လပ္ေသာ အရပ္ဘက္အဖြဲ႕အစည္းတစ္ခုအတြက္ ႏိုင္ငံလုံးဆိုင္ရာ ေရြးေကာက္ပြဲမ်ားကို ေစာင့္ၾကည့္ေလ့လာျခင္းဟာ အခ်ိန္အကန္႕အသတ္တစ္ခုအတြင္းမွာ ၾကိဳတင္ျပင္ဆင္မႈအျပည့္အဝနဲ႕ စနစ္တက် လႈပ္ရွားေဆာင္ရြက္ရတဲ့ ႏိုင္ငံလုံးဆိုင္ရာ စစ္ဆင္ေရးၾကီးတစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။ ဒီစစ္ဆင္ေရးၾကီးမွာ စီစဥ္ေဆာင္ရြက္ရမည့္ အေရးကိစၥေတြကို အဆင့္ (၆) ဆင့္ခြဲျပီး ေဆြးေႏြးခ်င္ပါတယ္။

(ဒီေဆာင္းပါးရွည္ကို တူေမာ႐ိုးသတင္းဂ်ာနယ္မွာ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္၊ ဧျပီလနဲ႕ ေမလအတြင္းမွာ ေဖာ္ျပခဲ့ပါတယ္။)

0 comments: