BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Saturday, May 23, 2015

လူၾကိဳက္နည္းမည့္ မွတ္ခ်က္မ်ား (၄)

(7-Day daily ေန႕စဥ္သတင္းစာ၊ ေမလ ၂၃ ရက္၊ ၂၀၁၅)
http://7daydaily.com/story/37797


လူၾကိဳက္နည္းမည့္ မွတ္ခ်က္မ်ား (၄)

ေအာင္ဒင္

(၄) ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ေရးႏွင့္ ပါတ္သက္၍…။

၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကို ျပင္ဆင္ဖို႕ လိုအပ္တယ္လို႕ အာဏာရ ၾကံ့ခိုင္ေရးပါတီအပါအဝင္ အမ်ားက လက္ခံထားျပီး ျဖစ္ပါတယ္။ လုံးဝအသစ္ျပန္လည္ေရးဆြဲဖို႕ ေတာင္းဆိုၾကသူေတြလည္း ရွိၾကေပမည့္ ျပင္ဆင္ေရးကို ေထာက္ခံသူက အမ်ားစုပါ။ ဘယ္ေလာက္အတိုင္းအတာအထိ ျပင္ဆင္မလဲဆိုတာသာ သေဘာထားကြဲလြဲၾကပါလိမ့္မယ္။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္နဲ႕ အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္က ပုဒ္မ (၄၃၆) ကို အဓိက ျပင္ဆင္ခ်င္ပါတယ္။ ပုဒ္မ (၄၃၆) ပါ “လႊတ္ေတာ္တြင္း ေထာက္ခံမဲ ၇၅ % နဲ႕ အထက္ရမွ ဖြဲ႕စည္းပံုကို ျပင္ဆင္ႏိုင္မယ္” ဆိုတာကို “လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္အမ်ားစုရဲ့ ေထာက္ခံမႈ (၅၀ % ေက်ာ္) နဲ႕ ျပင္ဆင္ႏိုင္ဖို႕”  လိုလားပါတယ္။ အဲဒီလို ပုဒ္မ (၄၃၆) ကို ျပင္ျပီးမွပဲ ပုဒ္မ (၅၉/စ) ပါ သမၼတအျဖစ္အေရြးခံခြင့္ ကန္႕သတ္ခ်က္ေတြ၊ တပ္မေတာ္ကို ႏိုင္ငံေရးဦးေဆာင္မႈမွာ ပါဝင္ခြင့္ျပဳထားတဲ့ ပုဒ္မေတြကို လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္အမ်ားစုရဲ့ ေထာက္ခံမဲနဲ႕ အလြယ္တကူျပင္ဆင္ႏိုင္လိမ့္မယ္လို႕ ေမွ်ာ္လင့္ေနပါတယ္။ 

တိုင္းရင္းသားအင္အားစုမ်ားက ျပည္နယ္ဝန္ၾကီးခ်ဳပ္မ်ားကို ျပည္နယ္လႊတ္ေတာ္ကေန တိုက္႐ိုက္ ေရြးခ်ယ္တင္ေျမႇာက္ခ်င္ပါတယ္။ ျပည္နယ္လႊတ္ေတာ္ရဲ့ ဥပေဒျပဳအာဏာ၊ အခြန္ေကာက္ခံမႈအာဏာေတြကို တိုးျမႇင့္ခ်င္ပါတယ္။ ျပည္နယ္တြင္းက ေျမေပၚေျမေအာက္သယံဇာတေတြကို ကိုယ္တိုင္စီမံခန္႕ခြဲခ်င္ပါတယ္။ ျပည္နယ္လႊတ္ေတာ္နဲ႕ ျပည္နယ္အစိုးရထဲက တပ္မေတာ္သားကိုယ္စားလွယ္ေတြကို ဖယ္ရွားခ်င္ပါတယ္။ ၾကံ့ခိုင္ေရးပါတီက အုပ္ခ်ဳပ္ေရးဘက္မွာ ေရြးခ်ယ္တာဝန္ေပးခံရတဲ့ သမၼတနဲ႕ ျပည္ေထာင္စုဝန္ၾကီးမ်ားကို လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္အျဖစ္က ႏႈတ္ထြက္စရာမလိုေအာင္၊ ပါတီတာဝန္က ရပ္နားစရာမလိုေအာင္ ဖြဲ႕စည္းပံုကို ျပင္ခ်င္ပါတယ္။ တပ္မေတာ္ကက်ေတာ့ ႏိုင္ငံေတာ္ကာကြယ္ေရးနဲ႕ လံုျခံုေရးေကာင္စီ (ကာလံု) ရဲ့ အာဏာကို ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ကို ဖ်က္သိမ္းႏိုင္တဲ့အဆင့္အထိ တိုးျမႇင့္ခ်င္ပါတယ္။ 

အဲဒီလို အဖြဲ႕အစည္းအလိုက္၊ ပါတီအလိုက္၊ လူမ်ိဳးစုအလိုက္ မတူကြဲျပားေသာ ရည္မွန္းခ်က္ေတြရွိေနတဲ့ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရးဟာ အင္မတန္ခက္ခဲတဲ့ ခရီးစဥ္ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ အားလုံးေက်နပ္လက္ခံႏိုင္တဲ့ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒအျဖစ္ ျပင္ဆင္ႏိုင္ဖို႕ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ၾကာႏိုင္ပါတယ္။ လႊတ္ေတာ္တြင္းက ဖြဲ႕စည္းပံုျပင္ဆင္ေရး ၾကိဳးစားမႈဟာ အတိုင္းအတာအနည္းငယ္မွ်သာ ေအာင္ျမင္ႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။

အခ်ိဳ႕က ၂၀၁၅ ေရြးေကာက္ပြဲ မတိုင္မီ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကို ဒီမိုကေရစီနည္းလမ္းက်ေအာင္ မျပင္ႏိုင္ရင္ ေရြးေကာက္ပြဲဟာ တရားမွ်တမႈရွိမွာ မဟုတ္ဘူးလို႕ ေျပာၾကပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေျခာက္ပြင့္ဆိုင္ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးပြဲကေန ထိပ္သီးေခါင္းေဆာင္မ်ားအၾကား သေဘာတူညီမႈရျပီး ဖြဲ႕စည္းပံုျပင္ႏိုင္ေရး ေမွ်ာ္လင့္ေနၾကပါတယ္။ အခ်ိဳ႕ကဆိုရင္ ဖြဲ႕စည္းပံုကို မျပင္ပဲ ေရြးေကာက္ပြဲလုပ္ရင္ တိုင္းျပည္မွာ ၾကီးမားတဲ့ ႏိုင္ငံေရးျပႆနာေတြ ေပၚေပါက္လာလိမ့္မယ္လို႕ အစိုးရိမ္ၾကီးေနၾကပါတယ္။

က်ေနာ္ကေတာ့ စစ္တပ္ကို ႏိုင္ငံေရးဦးေဆာင္မႈမွာ ေရြးခ်ယ္တင္ေျမႇာက္ခံစရာမလိုပဲ ပါဝင္ခြင့္ေပးထားတဲ့ ၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပံုကို မျပင္ဆင္ပဲ ဒီဥပေဒအတိုင္း ေရြးေကာက္ပြဲက်င္းပရင္ ေရြးေကာက္ပြဲဟာ သန္႕ရွင္းစင္ၾကယ္ဦးေတာ့ တရားမွ်တမႈမရွိႏိုင္ဘူးဆိုတာ လက္ခံပါတယ္။ ဒါေပမည့္ ေျခာက္ပြင့္ဆိုင္ေဆြးေႏြးပြဲကေန ၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပံုကို ဒီမိုကေရစီနည္းလမ္းက်ေအာင္ ျပင္ဆင္ႏိုင္မည့္ သေဘာတူညီမႈေတြ ရၾကလိမ့္မယ္လို႕ မေမွ်ာ္လင့္ပါ။ အထက္မွာ တင္ျပခဲ့သလို ေျခာက္ပြင့္ဆိုင္ေဆြးေႏြးပြဲဟာ ၂၀၁၅ ေရြးေကာက္ပြဲက်င္းပတဲ့ တိုင္ေအာင္ တစ္စံုတစ္ရာအေျဖမထြက္ပဲ ေနာက္ႏွစ္မ်ားမွာပါ ဆက္လက္ေဆြးေႏြးေနႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က ေျခာက္ပြင့္ဆိုင္ေဆြးေႏြးပြဲရဲ့ ရလာဒ္ကို ေစာင့္မေနပဲ အသင့္ျပင္ဆင္ျပီးသား "၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပံုျပင္ဆင္ေရး ဥပေဒၾကမ္း" ကို ျပန္စမည့္ လႊတ္ေတာ္အစည္းအေဝးမွာ တင္သြင္းျပီး အဆုံးအျဖတ္ခံယူမယ္လို႕ ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္။ တပ္မေတာ္ရဲ့ အခန္းက႑ကို မထိပါးတဲ့၊ သမၼတရဲ့ လုပ္ပိုင္ခြင့္ေတြကို မထိပါးတဲ့ ပုဒ္မအခ်ိဳ႕ကိုသာ ျပင္ဆင္ႏိုင္လိမ့္မယ္လို႕ ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္။ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကို လုံးဝမျပင္ဆင္ပဲ ျဖစ္ေစ၊ အနည္းငယ္မွ်သာ ျပင္ဆင္၍ျဖစ္ေစ ေရြးေကာက္ပြဲက်င္းပရင္လည္း ႏိုင္ငံေရးအရ ၾကီးမားတဲ့ ထိပ္တိုက္ေတြ႕ဆံုမႈေတြ၊ ႏိုင္ငံတကာဖိအားေပးမႈေတြ ျဖစ္ေပၚလာလိမ့္မယ္လို႕ မထင္ပါ။

အခ်ိဳ႕က ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကို လႊတ္ေတာ္တြင္းဝင္ေရာက္ ျပင္ဆင္ေရးဟာ မျဖစ္ႏိုင္ပဲ လႊတ္ေတာ္ျပင္ပမွာ ႏိုင္ငံေရးအရေဆြးေႏြးညွိႏိႈင္းျပီး ျပင္မွျဖစ္ႏိုင္မယ္လို႕ ဆိုပါတယ္။ ဒီအဆိုကို က်ေနာ္ အျပည့္အဝေထာက္ခံပါတယ္။ ဒါေပမည့္ ၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကို အမွန္တကယ္ ဒီမိုကေရစီနည္းလမ္းက်ေအာင္၊ တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးစုမ်ားအားလုံးရဲ့ တန္းတူညီမွ်မႈနဲ႕ အခြင့္အေရးမ်ား အာမခံခ်က္ရွိေအာင္၊ ျပည္သူလူထုက ေရြးေကာက္တင္ေျမႇာက္ထားၾကသူမ်ားနဲ႕သာ လႊတ္ေတာ္မ်ား၊ အစိုးရမ်ားကို ဖြဲ႕စည္းႏိုင္ေအာင္ ျပင္ဆင္ႏိုင္ဖို႕အတြက္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ရွိတဲ့ လႊတ္ေတာ္ျပင္ပေဆြးေႏြးပြဲက အခု အမ်ားစိတ္ဝင္စားၾကတဲ့ ေျခာက္ပြင့္ဆိုင္ေဆြးေႏြးပြဲ မဟုတ္ႏိုင္ပါ။ "အစိုးရႏွင့္ တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႕အစည္းမ်ား တစ္ႏိုင္ငံလုံးဆိုင္ရာ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရး သေဘာတူစာခ်ဳပ္" ကို လက္မွတ္ေရးထိုးျပီးတဲ့ေနာက္ ဆက္လက္က်င္းပဖို႕ သေဘာတူထားတဲ့ ႏိုင္ငံေရးေဆြးေႏြးပြဲမ်ားသာ ျဖစ္ပါတယ္။ အစိုးရ၊ လႊတ္ေတာ္နဲ႕ တပ္မေတာ္၊ တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္အဖြဲ႕အစည္းမ်ား၊ ႏိုင္ငံေရးပါတီမ်ား၊ အရပ္ဘက္လူထုအဖြဲ႕အစည္းမ်ား၊ အလုပ္သမားမ်ား၊ လယ္သမားမ်ား၊ အမ်ိဳးသမီး၊ လူငယ္၊ ေက်ာင္းသားကိုယ္စားလွယ္မ်ား၊ အသိပညာရွင္၊ အတတ္ပညာရွင္မ်ား စသည္ျဖင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ့ ကံၾကမၼာကို အဆုံးအျဖတ္ေပးရာမွာ ပါဝင္သင့္ပါဝင္ထိုက္သူအားလုံး တန္းတူညီမွ် ပါဝင္ေဆြးေႏြးအေျဖရွာၾကမည့္ ႏိုင္ငံလုံးဆိုင္ရာ ႏိုင္ငံေရးေဆြးေႏြးပြဲမ်ားကသာ ျမန္မာႏိုင္ငံအတြက္ စစ္မွန္တဲ့ ဒီမိုကေရစီနဲ႕ ထာဝရတည္တံ့မည့္ ျငိမ္းခ်မ္းေရးကို သယ္ေဆာင္ေပးႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။ 

(၅) အေျပာင္းအလဲကို ကိုယ္စားျပဳသူမ်ား (Agents of Change) ႏွင့္ပါတ္သက္၍...။

အာဏာရွင္စနစ္ေအာက္ကေန လြတ္ေျမာက္ရုန္းထြက္ဖို႕ ၾကိဳးစားရင္း ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံသစ္တစ္ခုကို တည္ေဆာက္ရာမွာ "အေျပာင္းအလဲကို ဖန္တီးႏိုင္စြမ္းရွိသူမ်ား" ရဲ့ အခန္းက႑က အင္မတန္အေရးၾကီးပါတယ္။ လူ႕အဖြဲ႕အစည္းတစ္ခုမွာ အေျပာင္းအလဲကို လိုလားေတာင့္တသူေတြ၊ အေျပာင္းအလဲကို လက္ခံယံုၾကည္သူေတြ၊ အေျပာင္းအလဲနဲ႕ ရွင္သန္ေနထိုင္ခ်င္သူေတြ အမ်ားၾကီး ရွိၾကပါလိမ့္မယ္။ အေျပာင္းအလဲကို မလိုလားသူေတြ၊ ေျပာင္းလဲမွာကို ဟန္႕တားခ်င္သူေတြလည္း အမ်ားၾကီး ရွိၾကပါတယ္။ ဒီအထဲမွာမွ အေျပာင္းအလဲကို တကယ္ျဖစ္ေပၚေအာင္ ဖန္တီးႏိုင္စြမ္းရွိသူေတြက အေရးအၾကီးဆုံးျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီလို ပုဂိၢဳလ္ေတြကို “အေျပာင္းအလဲကို ကိုယ္စားျပဳသူမ်ား” (Agents of Change) လို႕ ေခၚၾကပါတယ္။ စနစ္ေဟာင္းကို ခ်န္ထားရစ္ခဲ့ျပီး စနစ္သစ္တစ္ခုကို တည္ေဆာက္ၾကရာမွာ အေျပာင္းအလဲကို ကိုယ္စားျပဳသူမ်ားေလေလ၊ အေျပာင္းအလဲမ်ားက တိုးတက္မွန္ကန္ ျမန္ဆန္ေလေလ ျဖစ္ပါတယ္။

က်န္ခဲ့တဲ့ နစ္ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္ကာလအတြင္းမွာ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ့ အေျပာင္းအလဲကို ကိုယ္စားျပဳသူမ်ားဟာ ျမန္မာ့ဒီမိုကေရစီအင္အားစုၾကီးရဲ့ ေခါင္းေဆာင္မ်ားသာ ျဖစ္တယ္လို႕ ႏိုင္ငံတကာက အႂကြင္းမဲ့ ယံုၾကည္ေထာက္ခံခဲ့ၾကပါတယ္။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္နဲ႕ ဦးတင္ဦး၊ ဦးၾကည္ေမာင္၊ ဦးေအာင္ေရႊ၊ ဦးဝင္းတင္ စတဲ့ အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ေခါင္းေဆာင္မ်ား၊ ဦးခြန္ထြန္းဦး၊ ဦးေအးသာေအာင္၊ ႏိုင္ေငြသိန္း၊ ဦးပူက်င္ရွင္းထန္ စတဲ့ တိုင္းရင္းသားေခါင္းေဆာင္မ်ား၊ မင္းကိုႏိုင္၊ ကိုကိုၾကီး စတဲ့ ၈၈ မ်ိဳးဆက္ေခါင္းေဆာင္မ်ား၊ ျဖဴျဖဴသင္း၊ စုစုေႏြး၊ နီလာသိန္း စတဲ့ အမ်ိဳးသမီးေခါင္းေဆာင္မ်ား၊ ကိုေက်ာ္သူ၊ ေဒၚသန္းျမင့္ေအာင္၊ ေဒါက္တာစင္သီယာေမာင္၊ ကိုဇာဂနာ စတဲ့ လူမႈေရးအဖြဲ႕အစည္းေခါင္းေဆာင္မ်ားတို႕ဟာ ႏိုင္ငံတကာမိသားစုၾကီးက ယံုၾကည္ေထာက္ခံခဲ့တဲ့ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ့ အေျပာင္းအလဲကို ကိုယ္စားျပဳသူမ်ား ျဖစ္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ဒီေခါင္းေဆာင္မ်ားရဲ့ တိုင္းျပည္ေျပာင္းလဲေရး လႈပ္ရွားမႈမ်ား အားေကာင္းၾကံ့ခိုင္ေစဖို႕၊ စစ္အစိုးရက ဒီမိုကေရစီျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးသမားမ်ားကို အသိအမွတ္ျပဳ ေလးစားလာေစဖို႕ ဆိုတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ေတြနဲ႕ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုနဲ႕ ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံမ်ားက ျမန္မာစစ္အစိုးရအေပၚ ျပင္းထန္တဲ့ စီးပြါးေရးပိတ္ဆို႕မႈမ်ား ခ်မွတ္အေရးယူခဲ့တာပါ။

ဒီဘက္ေခတ္မွာေတာ့ ႏိုင္ငံတကာမိသားစုၾကီးရဲ့ အျမင္မွာ အေျပာင္းအလဲကို ကိုယ္စားျပဳသူမ်ားဟာ ဒီမိုကေရစီအင္အားစုၾကီးထဲမွာတင္ ရွိတာမဟုတ္ပဲ အာဏာရၾကံ့ခိုင္ေရးပါတီနဲ႕ ျမန္မာ့တပ္မေတာ္ထဲမွာပါ ရွိေနတယ္လို႕ အသိအမွတ္ျပဳလာရပါတယ္။ သမၼတဦးသိန္းစိန္ရဲ့ ဖိႏွိပ္ခ်ဳပ္ခ်ယ္မႈမ်ားကို ေျဖေလ်ာ့မႈမ်ား၊ အတိုက္အခံအင္အားစုမ်ားနဲ႕ ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးမႈမ်ား၊ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားမ်ားကို ျပန္လႊတ္ေပးမႈမ်ား၊ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး ေဆာင္ရြက္မႈမ်ားနဲ႕ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲရန္ ကတိကဝတ္ျပဳမႈမ်ားက ႏိုင္ငံတကာအစိုးရမ်ားကို အားတက္ေစခဲ့ပါတယ္။ လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒မ်ား ျဖစ္ၾကတဲ့ ဦးေရႊမန္းနဲ႕ ဦးခင္ေအာင္ျမင့္တို႕ရဲ့ ဥပေဒျပဳေရး တက္ႂကြတဲ့ ေဆာင္ရြက္မႈမ်ား၊ လႊတ္ေတာ္အတြင္း ပြင့္လင္းျမင္သာမႈမ်ား၊ အစိုးရ ဝန္ၾကီး႒ာနမ်ား၏ ေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ားအေပၚ စီစစ္မႈမ်ား၊ အစိုးရဘတ္ဂ်က္အေပၚ စနစ္တက်ကိုင္တြယ္မႈမ်ားက ႏိုင္ငံတကာေလ့လာသူမ်ားကို အံ့အားသင့္ေစခဲ့ပါတယ္။ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ေရးနဲ႕ ပါတ္သက္ျပီး လႊတ္ေတာ္အတြင္းမွာ အာဏာရၾကံ့ခိုင္ေရးပါတီက လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားက ဦးေဆာင္ဦးရြက္ျပဳလႈပ္ရွားေနတာကိုလည္း အထူးတလည္ အသိအမွတ္ျပဳၾကပါတယ္။ ဒီလိုအေျခအေနမွာ အေျပာင္းအလဲကို ကိုယ္စားျပဳသူမ်ားဟာ ဒီမိုကေရစီအင္အားစုအတြင္းမွာေရာ၊ အာဏာရၾကံ့ခိုင္ေရးပါတီအတြင္းမွာပါ ရွိေနတာမို႕ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ့ အေျပာင္းအလဲဟာ ေသြးထြက္သံယိုမႈနဲ႕ ထိခိုက္နာက်င္မႈေတြနည္းျပီး အေကာင္းဘက္ကို ဆက္လက္ေရြ႕လ်ားလိမ့္မယ္လို႕ ႏိုင္ငံတကာမိသားစုၾကီးက ေမွ်ာ္လင့္ေနၾကပါတယ္။

အဲဒီလို ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ၾကီးေနခ်ိန္မွာ "ျမန္မာအစိုးရရဲ့ အေျပာင္းအလဲမ်ားဟာ ရပ္တန္႕ေနျပီ၊ ေနာက္ျပန္ဆုတ္ေနျပီ၊ အစိုးရက ကတိမတည္ဘူး၊ အစိုးရကို မယံုၾကည္ရဘူး" စတဲ့ စြပ္စြဲခ်က္ေတြ၊ အေျပာင္းအလဲကို သံသယျဖစ္ေစတဲ့ အၾကမ္းဖက္မႈေတြ ရွိလာတာေတာင္မွ ႏိုင္ငံတကာမိသားစုၾကီးက အရင္ကလို ျမန္မာအစိုးရကို ဖိအားေပးမႈေတြနဲ႕ ဒဏ္ခတ္အေရးယူမွာ မဟုတ္ပါ။

တကယ္ေတာ့ အေျပာင္းအလဲေတြကို အာဏာလက္ဝယ္ရွိသူမ်ားကသာ အမွန္တကယ္ဖန္တီးႏိုင္မွာ ျဖစ္ျပီး အာဏာမရေသးတဲ့ အတိုက္အခံမ်ားက အေျပာင္းအလဲျဖစ္ေအာင္ တြန္းအားေပးတဲ့ အေနအထားမွာပဲ ရွိတာပါ။ ဒါေၾကာင့္မို႕ အေျပာင္းအလဲမ်ားဆီ ဦးတည္ေရြ႕လ်ားတဲ့ ခရီးစဥ္မွာ အဆင္မေျပမႈ၊ ေႏွာင့္ေႏွးၾကန္႕ၾကာမႈေတြ ရွိရင္ေတာင္မွ ႏိုင္ငံတကာအစိုးရမ်ားက အာဏာရအသိုင္းအဝိုင္းထဲက အေျပာင္းအလဲကို ကိုယ္စားျပဳသူမ်ား (Agents of Change with the Power) ကို အလြယ္တကူစြန္႕ခြါသြားမွာ မဟုတ္ပါ။ အေျပာင္းအလဲေတြ မွန္ကန္တဲ့ လမ္းေၾကာင္းေပၚမွာ အရွိန္မွန္မွန္နဲ႕ ေရြ႕လ်ားႏိုင္ဖို႕မွာ အစိုးရဘက္မွာပဲ တာဝန္ရွိတာ မဟုတ္ပဲ အတိုက္အခံအင္အားစုၾကီးမွာလည္း တာဝန္ရွိပါတယ္။ အေျပာင္းအလဲမ်ား ဆက္လက္မေရြ႕လ်ားရတာဟာ ဘက္ႏွစ္ဘက္က အေျပာင္းအလဲကို ကိုယ္စားျပဳသူေတြၾကား အျပန္အလွန္ ယံုၾကည္မႈအားနည္းခ်ိန္မွာ ျဖစ္တတ္တဲ့ သဘာဝပဲလို႕ ႏိုင္ငံတကာက နားလည္ၾကပါလိမ့္မယ္။  

 


0 comments: