BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, May 26, 2015

လူၾကိဳက္နည္းမည့္ မွတ္ခ်က္မ်ား (၇)



(7-Day daily ေန႕စဥ္သတင္းစာ၊ ေမလ ၂၆ ရက္၊ ၂၀၁၅)
http://7daydaily.com/story/38022

လူၾကိဳက္နည္းမည့္ မွတ္ခ်က္မ်ား (၇)

ေအာင္ဒင္

(၈/၂) နည္းလမ္းေျပာင္းဖို႕ လိုပါျပီ။

အဲဒီလို ႏိုင္ငံတကာဖိအားေတြ ျမင့္မားလာတဲ့အတြက္ စစ္အစိုးရပံုသ႑န္နဲ႕ ေရရွည္မွာ ဆက္လက္ရပ္တည္လို႕ မျဖစ္ႏိုင္တာကို သေဘာေပါက္လာတဲ့ ျမန္မာစစ္အာဏာရွင္ေတြက အဆင့္ (၇) ဆင့္ လမ္းျပေျမပံုကို ဖန္တီးပါေတာ့တယ္။ အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္နဲ႕ မဟာမိတ္တိုင္းရင္းသားပါတီမ်ားက ဆန္႕က်င္ကန္႕ကြက္ေနတဲ့ၾကားက စစ္အစိုးရက လမ္းျပေျမပံု (၇) ဆင့္ကို ေအာင္ျမင္ေအာင္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ အခုေတာ့ က်ေနာ္တို႕ ျမန္မာႏိုင္ငံဟာ အဆင့္ (၇) ဆင့္လမ္းျပေျမပံုရဲ့ အလြန္ကာလကို ေရာက္ရွိေနပါျပီ။ အာဏာရွင္မ်ားက ဖိႏွိပ္မႈေတြကို စတင္ေျဖေလ်ာ့ေပးလို႕ လြတ္လပ္မႈအခ်ိဳ႕ကို အတိုင္းအတာတစ္ခုအထိ ရရွိေနပါျပီ။ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ေတာင္းဆိုခဲ့ၾကတဲ့ ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးမႈေတြလည္း ပံုစံမ်ိဳးစံုနဲ႕ ျဖစ္ေပၚေနပါျပီ။ အဓိကႏိုင္ငံေရးေခါင္းေဆာင္မ်ားလည္း အက်ဥ္းေထာင္က လြတ္ေျမာက္လို႕ အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္နဲ႕ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္လည္း လႊတ္ေတာ္ထဲေရာက္ရွိေနပါျပီ။ အာဏာရွင္မ်ားဘက္မွ ျပည္သူ႕အက်ိဳးကို သယ္ပိုးလိုသူေတြ၊ ျပည္သူ႕ဘက္က ရပ္တည္ခ်င္သူေတြ၊ ဒီမိုကေရစီအေျပာင္းအလဲကို ကိုယ္စားျပဳခ်င္သူေတြကိုလည္း ေတြ႕ျမင္ေနရပါျပီ။ အစိုးရကိုယ္တိုင္လည္း ႏိုင္ငံတကာဖိအားေပးမႈမ်ားက လြတ္ေျမာက္လို႕ ႏိုင္ငံတကာရဲ့ အသိအမွတ္ျပဳခံေနရပါျပီ။ တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္အင္အားစု အမ်ားစုလည္း စစ္တပ္နဲ႕ အပစ္အခတ္ရပ္စဲလို႕ ႏိုင္ငံေရးေဆြးေႏြးပြဲမ်ားသို႕ ေရွ႕႐ႉေနၾကပါျပီ။ ဒီလိုအေျခအေနမွာ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ့ အေျပာင္းအလဲအေပၚမွာ စိတ္တိုင္းမက်တာေတာင္မွ၊ အစိုးရကို မယံုၾကည္ဘူးဆိုတာေတာင္မွ အေျပာင္းအလဲမ်ားဆက္လက္ျဖစ္ေပၚတိုးတက္ေရးအတြက္ ျမန္မာ့ဒီမိုကေရစီအင္အားစုမ်ားဘက္က အရင္အတိုင္း ထိပ္တိုက္ရင္ဆိုင္မႈနည္းလမ္းတစ္ခုတည္းနဲ႕ လႈပ္ရွားလို႕ မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့ဘူးလို႕ က်ေနာ္ ယူဆပါတယ္။ 

(၉) စစ္မွန္ေသာအေျပာင္းအလဲမ်ား ျဖစ္ေပၚေရးႏွင့္ ပါတ္သက္၍…။

အစိုးရကို ယံုသည္ျဖစ္ေစ၊ မယံုသည္ျဖစ္ေစ ဒီမိုကေရစီလႈပ္ရွားသူမ်ားအေနနဲ႕ စစ္မွန္ေသာအေျပာင္းအလဲမ်ား ဆက္လက္ျဖစ္ေပၚေရးအတြက္ အၾကမ္းမဖက္လႈပ္ရွားစရာ နည္းလမ္းေတြအမ်ားၾကီးရွိေနပါတယ္။ ဒါေပမည့္ စိတ္ရွည္ဖို႕လိုအပ္ပါတယ္။ အခ်ိန္ေစာင့္ဖို႕ လိုအပ္ပါတယ္။ ကိုယ့္အျမင္၊ သူ႕အျမင္ ႏွစ္ခုကို မွ်တစဥ္းစားျပီး အျဖစ္ႏိုင္ဆုံးကို လက္ခံႏိုင္ဖို႕ လိုအပ္ပါတယ္။ ထိပ္ဆုံးက အာဏာပိုင္မ်ားက ေအာက္ေျခကို အဆင့္ဆင့္ခ်မွတ္ေပးတဲ့ အေျပာင္းအလဲမ်ိဳးထက္ လူ႕အဖြဲ႕အစည္းရဲ့ အေျခခံအက်ဆုံးျပည္သူမ်ားကေန အထက္ကို ျပန္လွန္ေျပာင္းလဲတဲ့ အေျပာင္းအလဲမ်ိဳးကို ဦးစားေပးသင့္ပါတယ္။ အာဃာတေတြ၊ အမုန္းတရားေတြကို မ်ိဳသိပ္ႏိုင္ဖို႕ လိုအပ္ပါတယ္။ ဘက္ႏွစ္ဘက္စလုံးက အေျပာင္းအလဲလိုလားသူမ်ားအားလုံး လက္တြဲညီညြတ္ၾကဖို႕ လိုအပ္ပါတယ္။

အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒကို ၾကည့္ရေအာင္ပါ။ အစိုးရဘက္က ေက်ာင္းသားမ်ားရဲ့ ေတာင္းဆိုခ်က္ (၁၁) ခ်က္ကို ထည့္သြင္းေရးဆြဲထားတဲ့ "အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒကို ျပင္ဆင္သည့္ဥပေဒၾကမ္း" ကို လႊတ္ေတာ္ကို တင္သြင္းျပီး ျဖစ္ေပမည့္ ဒီဥပေဒၾကမ္းကို လႊတ္ေတာ္ႏွစ္ရပ္မွာ ညွိႏိႈင္းေဆြးေႏြးျပီး အတည္ျပဳၾကတဲ့အခါ ေနာက္ဆုံးထြက္ေပၚလာမည့္ ဥပေဒမွာ ေက်ာင္းသားမ်ားေတာင္းဆိုတဲ့ အခ်က္ (၁၁) ခ်က္လုံး ပါဝင္ခ်င္မွ ပါဝင္မွာပါ။ ဒါ့အျပင္ ေက်ာင္းသားမ်ားလက္မခံႏိုင္တဲ့ ျပ႒ာန္းခ်က္ေတြ ပိုျပီးပါဝင္လာႏိုင္ပါေသးတယ္။ အဲဒီအခါ ေက်ာင္းသားမ်ားက အဲဒီ ဥပေဒကို လက္ခံခ်င္မွ လက္ခံပါလိမ့္မယ္။ အဲဒီလို ျဖစ္လာခဲ့ရင္ ေက်ာင္းသားမ်ားက အစိုးရနဲ႕ လႊတ္ေတာ္က ကတိပ်က္ကြက္တယ္လို႕ စြပ္စြဲျပီး ေနာက္တစ္ၾကိမ္ လမ္းေပၚထြက္၊ ခ်ီတက္ဆႏၵျပၾကဦးမွာလား။ 

က်ေနာ္ကေတာ့ မျဖစ္ေစခ်င္ပါ။ ေက်ာင္းသားမ်ားအေနနဲ႕ လႊတ္ေတာ္က ေနာက္ဆုံးအတည္ျပဳလိုက္တဲ့ ဥပေဒအသစ္ကို ေသေသခ်ာခ်ာေလ့လာျပီး လက္ခံႏိုင္တဲ့ အတိုင္းအတာရွိရင္ လက္ခံျပီး လက္မခံႏိုင္တဲ့၊ ျပင္ဆင္ခ်င္ေသးတဲ့ အခ်က္ေတြအတြက္ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားနဲ႕ တိုက္႐ိုက္ေဆြးေႏြးတဲ့ နည္းလမ္းကို ေရြးခ်ယ္ေစခ်င္ပါတယ္။ ဘယ္သူ၊ ဘယ္ဝါ၊ ဘယ္ဘက္မွ အျပည့္အဝမွန္ကန္တယ္ဆိုတာ မရွိပါ။ ေက်ာင္းသားမ်ားရဲ့ ေတာင္းဆိုခ်က္ (၁၁) ခ်က္ကို သေဘာမတူႏိုင္သူ အမ်ားအျပားရွိမွာ ျဖစ္သလို ၎တို႕ရဲ့ သေဘာမတူညီမႈေတြဟာလည္း အက်ိဳးအေၾကာင္းခိုင္လံုႏိုင္ပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခ်က္က ဥပေဒတစ္ရပ္ကို ျပင္ဆင္တယ္ဆိုတာ ဘယ္ေတာ့မွ ျပီးဆုံးမသြားမည့္ လုပ္ငန္းစဥ္ပါ။ မိမိတို႕ျပင္ဆင္ခ်င္တာေတြကို လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားနဲ႕ တိုက္႐ိုက္ေဆြးေႏြးျပီး မိမိတို႕ကို ေထာက္ခံတဲ့ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ား မ်ားႏိုင္သမွ်မ်ားေအာင္ စည္းရုံးႏိုင္တဲ့ တစ္ေန႕မွာ မိမိတို႕လိုအပ္သလို လႊတ္ေတာ္က ဥပေဒျပင္ဆင္ေပးမွာပါ။ ထိပ္တိုက္ေတြ႕ဆံုမႈနည္းလမ္းတစ္ခုတည္းနဲ႕ေတာ့ ဥပေဒကို ျပင္ႏိုင္မွာ မဟုတ္ပါ။

အလားတူပဲ ျပင္ဆင္ရမည့္ ဥပေဒေတြ၊ ဖ်က္သိမ္းရမည့္ ဥပေဒေတြ အမ်ားၾကီးရွိပါေသးတယ္။
"ျငိမ္းစုစီ" လို႕ အတိုေကာက္ေခၚၾကတဲ့ “ျငိမ္းခ်မ္းစြာစုေဝးခြင္႔နဲ႕ ျငိမ္းခ်မ္းစြာ စီတန္းလွည့္လည္ခြင့္ဆိုင္ရာဥပေဒ" ကိုလည္း ခြင့္ျပဳခ်က္မေတာင္းခံပဲ ျငိမ္းခ်မ္းစြာဆႏၵျပျခင္းကို ျပစ္ဒဏ္ခတ္အေရးယူျခင္းအား ရုပ္သိမ္းေပးဖို႕ ေတာင္းဆိုရမွာပါ။ "ရပ္ကြက္နဲ႕ ေက်းရြာအုပ္စုမ်ား အုပ္ခ်ဳပ္ေရးဥပေဒ” မွာပါတဲ့ "ဧည့္စာရင္းတိုင္ဖို႕ လိုအပ္ျခင္းနဲ႕ ဧည့္စာရင္းမတိုင္ရင္ ဖမ္းဆီးအေရးယူျခင္း" ျပ႒ာန္းခ်က္ေတြကိုလည္း ရုပ္သိမ္းေပးဖို႕ ေတာင္းဆိုရမွာပါ။ မတရားတဲ့ ဥပေဒေတြကို ျပင္ဆင္ေပးဖို႕၊ ရုပ္သိမ္းေပးဖို႕ သက္ဆိုင္ရာဥပေဒျပဳလႊတ္ေတာ္ကို မေတာင္းဆိုပဲ၊ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားကို မစည္းရုံးပဲ အစိုးရကို ဆန္႕က်င္ဆႏၵျပ႐ံုနဲ႕ေတာ့ ဥပေဒမ်ားကို မေျပာင္းလဲႏိုင္ပါ။

(၉/၁) ရပ္ကြက္/ေက်းရြာအုပ္စု အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမႉးမ်ား ေရြးခ်ယ္ျခင္း

တစ္ခ်ိန္တည္းမွာ လက္ရွိဥပေဒမ်ားက ေပးအပ္ထားတဲ့ အခြင့္အေရးမ်ားကိုလည္း ပိုင္ပိုင္ႏိုင္ႏိုင္ ရယူတတ္ဖို႕ လိုအပ္ပါတယ္။ "ရပ္ကြက္ႏွင့္ ေက်းရြာအုပ္စုမ်ား အုပ္ခ်ဳပ္ေရးဥပေဒ" အရ ရပ္ကြက္/ေက်းရြာအုပ္စု အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမႉးမ်ားကို ရပ္ကြက္/ေက်းရြာအုပ္စုေန ျပည္သူမ်ားက တဆင့္ခံ ေရြးခ်ယ္တင္ေျမႇာက္ခြင့္ ရွိလာပါတယ္။ တဆင့္ခံလို႕ ဆိုရတာက အိမ္ေထာင္ဦးစီးမ်ားက ဆယ္အိမ္စုအလိုက္ ဆယ္အိမ္မႉးတစ္ဦးစီကို ေရြးခ်ယ္ရျပီး ဆယ္အိမ္မႉးမ်ားကမွ ၎တို႕ထဲက တစ္ဦးကို ရပ္/ေက်း အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမႉးအျဖစ္ ေရြးခ်ယ္တင္ေျမႇာက္ရတာမို႕ပါ။ တစ္ခ်ိန္တုံးက ဒီရာထူးေတြမွာ ျမိဳ႕နယ္အာဏာပိုင္မ်ားက သူတို႕ႏွစ္သက္ရာလူကို ေရြးခ်ယ္ခန္႕အပ္ခဲ့ၾကတာပါ။ အခုလို တဆင့္ခံေရြးခ်ယ္တင္ေျမႇာက္ခြင့္ရွိလာတာဟာ အျပည့္အဝေက်နပ္စရာ မဟုတ္ေပမည့္ အခြင့္အေရးတစ္ခုအျဖစ္ အသုံးခ်သင့္ပါတယ္။ တစ္ဘက္မွာ "ရပ္ကြက္ေနျပည္သူမ်ားအားလုံးက ရပ္/ေက်း အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမႉးကို တိုက္႐ိုက္ေရြးေကာက္ တင္ေျမႇာက္ႏိုင္ဖို႕အတြက္ ဒီဥပေဒကို ျပင္ဆင္ေစလိုေၾကာင္း" လႊတ္ေတာ္ကို ခ်ဥ္းကပ္ေဆြးေႏြး ဖိအားေပးျပီး တစ္ဘက္မွာလည္း ျပည္သူ႕အက်ိဳးအမွန္တကယ္ ေဆာင္ရြက္မည့္သူကို ဆယ္အိမ္မႉးမ်ားက တဆင့္ ေရြးေကာက္တင္ေျမႇာက္ႏိုင္ေရးအတြက္ ၾကိဳးစားသင့္ပါတယ္။

ရပ္ကြက္/ေက်းရြာဆိုတာ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ့ ေဒသနၱရအုပ္ခ်ဳပ္ေရးအဆင့္ဆင့္မွာ အေျခခံအက်ဆုံး ႏိုင္ငံေတာ္အဖြဲ႕အစည္းျဖစ္ပါတယ္။ ရပ္ကြက္/ေက်းရြာအုပ္ခ်ဳပ္ေရးမႉးဆိုတာ အဲဒီ အေျခခံအက်ဆုံး လူ႕အဖြဲ႕အစည္းရဲ့ တာဝန္အရွိဆုံးပုဂိၢဳလ္ျဖစ္ပါတယ္။ ရပ္ကြက္/ေက်းရြာတြင္းက ျပည္သူမ်ားရဲ့ အက်ိဳးစီးပြါးကို လက္ေတြ႕နီးနီးကပ္ကပ္ေဆာင္ရြက္ေပးေနရသူျဖစ္ျပီး ရပ္ကြက္/ေက်းရြာေန ျပည္သူမ်ားအေပၚ ဩဇာသက္ေရာက္မႈအရွိဆုံးပုဂိၢဳလ္ပါ။ ေရြးေကာက္ပြဲေတြက်င္းပျပီဆိုရင္လည္း ရပ္ကြက္/ေက်းရြာတြင္းက မဲ႐ံုမ်ား၊ မဲဆနၵေပးမႈမ်ားအေပၚ လႊမ္းမိုးႏိုင္စြမ္းရွိသူလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီအေျခခံ လူ႕အဖြဲ႕အစည္းမ်ားမွာ ေကာင္းမြန္သန္႕ရွင္းတဲ့ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမႉးေတြ ရွိလာမယ္ဆိုရင္ အေျခခံျပည္သူမ်ားရဲ့ အက်ိဳးစီးပြါးကို ပိုျပီးေဖာ္ေဆာင္ႏိုင္မွာ ျဖစ္သလို ေအာက္ေျခမွ အထက္သို႕ အဆင့္ဆင့္ တိုးတက္ေျပာင္းလဲေရးကို ဖန္တီးႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံတဝွမ္းမွာ ရပ္ကြက္/ေက်းရြာအုပ္စုေပါင္း ၁၅,၀၀၀ ေက်ာ္ ၊ ေက်းရြာေပါင္း ေျခာက္ေသာင္းေက်ာ္ရွိတာမို႕ အဲဒီ ရာထူးေတြမွာ ဒီမိုကေရစီအင္အားစုထဲက ပုဂိၢဳလ္ေတြ၊ မွန္ကန္ေျဖာင့္မတ္သူေတြ တာဝန္ယူႏိုင္ၾကမယ္ဆိုရင္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးလုပ္ငန္းမ်ားအတြက္ ပိုျပီးအားေကာင္းပါလိမ့္မယ္။ အခုအခ်ိန္အထိကေတာ့ အဲဒီ ရပ္/ေက်းအုပ္ခ်ဳပ္ေရးမႉးရာထူး အမ်ားစုမွာ ယခင္စစ္အာဏာရွင္အဆက္ဆက္က ေနရာရခဲ့သူမ်ားနဲ႕ ၾကံ့ခိုင္ေရးပါတီဝင္ အမာခံမ်ားပဲ ေနရာရေနတာ ေတြ႕ရပါတယ္။

(၉/၂) စည္ပင္သာယာေကာ္မတီဝင္မ်ား ေရြးခ်ယ္ျခင္း


အလားတူအေရးၾကီးတာက စည္ပင္သာယာေရြးေကာက္ပြဲမ်ားျဖစ္ပါတယ္။ စည္ပင္သာယာေကာ္မတီအဆင့္ဆင့္ဟာ ေဒသအလိုက္ ဖြံ႕ျဖိဳးတိုးတက္ေရးအတြက္ အဓိကတာဝန္ရွိတဲ့အဖြဲ႕အစည္းမ်ားျဖစ္ျပီး အာဏာရွင္ေခတ္မွာေတာ့ အာဏာပိုင္တို႕ခန္႕အပ္တဲ့ မိုးက်ေရႊကိုယ္မ်ားနဲ႕ ဖြဲ႕စည္းခဲ့ၾကပါတယ္။ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူမႈ အမ်ားဆုံး အဖြဲ႕အစည္းအျဖစ္လည္း နံမည္ဆိုးနဲ႕ ေက်ာ္ၾကားခဲ့ပါတယ္။ သက္ဆိုင္ရာေဒသရဲ့ လမ္းမ်ား၊ ေစ်းမ်ား၊ သန္႕ရွင္းေရး၊ ေရေပးေရး၊ လွ်ပ္စီးမီးေပးေရး၊ သယ္ယူပို႕ေဆာင္ေရး၊ အေဆာက္အအံုေဆာက္လုပ္ခြင့္/ျပင္ဆင္ခြင့္ျပဳေရး၊ ပန္းျခံမ်ား၊ ကစားကြင္းမ်ား၊ ေဖ်ာ္ေျဖမႈမ်ား၊ ကားရပ္နားရန္ေနရာမ်ား၊ တံတားမ်ား စသျဖင့္ ေဒသလူထုရဲ့ ေန႕စဥ္ဘဝေတြနဲ႕ တိုက္႐ိုက္သက္ဆိုင္တဲ့ ကိစၥေတြအေပၚမွာ အာဏာရွိတာမို႕ အင္မတန္အေရးၾကီးတဲ့ အဖြဲ႕အစည္းျဖစ္ပါတယ္။ အခုေတာ့ ဥပေဒအသစ္အရ စည္ပင္သာယာေရးေကာ္မတီမ်ားရဲ့ ျမိဳ႕ေတာ္အဆင့္၊ ခ႐ိုင္အဆင့္၊ ျမိဳ႕နယ္အဆင့္ေတြမွာ ေကာ္မတီဝင္အခ်ိဳ႕ကို ျပည္သူမ်ားက ေရြးေကာက္တင္ေျမႇာက္ႏိုင္ျပီ ျဖစ္ပါတယ္။ 

အသစ္ျပ႒ာန္းလိုက္တဲ့ ဥပေဒအရ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသၾကီး္ မွာဆိုရင္ ျမိဳ႕ေတာ္အဆင့္ စည္ပင္သာယာေကာ္မတီမွာ ျမိဳ႕ေတာ္ဝန္ကို သမၼတ/ဝန္ၾကီးခ်ဳပ္က ခန္႕အပ္ျပီး ျမိဳ႕ေတာ္ဝန္က ေကာ္မတီဝင္ (၄) ဦးကို ခန္႕အပ္မွာျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ထပ္ေကာ္မတီဝင္ (၄) ဦးကို ခ႐ိုင္ (၄) ခုက တစ္ဦးစီ ေရြးေကာက္တင္ေျမႇာက္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသၾကီး စည္ပင္သာယာနယ္နမိတ္အတြင္း ခ႐ိုင္အဆင့္ စည္ပင္သာယာေကာ္မတီ (၄) ခုအတြက္ ေကာ္မတီဝင္ (၃) ဦးစီကို ခ႐ိုင္တြင္းေနျပည္သူမ်ားက ေရြးေကာက္တင္ေျမႇာက္ရမွာျဖစ္ျပီး ျမိဳ႕နယ္ေကာ္မတီ (၃၃) ခုအတြက္ ေကာ္မတီဝင္ (၃) ဦးစီကို ျမိဳ႕နယ္လူထုက ေရြးေကာက္တင္ေျမႇာက္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသၾကီးတစ္ခုတည္းအတြက္ ျမိဳ႕ေတာ္အဆင့္ေကာ္မတီဝင္ (၄) ေနရာ၊ ခ႐ိုင္အဆင့္ေကာ္မတီဝင္ (၁၂) ေနရာ၊ ျမိဳ႕နယ္အဆင့္ေကာ္မတီဝင္ (၉၉) ေနရာ ေရြးေကာက္တင္ေျမႇာက္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသၾကီးအတြင္း ျမိဳ႕နယ္တစ္ခုေန ျပည္သူတစ္ေယာက္ဟာ ႏွစ္ေပါင္း (၆၀) ေက်ာ္အတြင္း ပထမဆုံး ျပန္လည္က်င္းပတဲ့ စည္ပင္သာယာေရြးေကာက္ပြဲ ေတြမွာ ျမိဳ႕ေတာ္အဆင့္အတြက္ (၁) ဦး၊ ခ႐ိုင္အဆင့္အတြက္ (၃) ဦး၊ ျမိဳ႕နယ္အဆင့္အတြက္ (၃) ဦး၊ စုစုေပါင္း (၇) ဦးကို ေရြးခ်ယ္တင္ေျမႇာက္ေပးရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

စည္ပင္သာယာေရးေကာ္မတီဆိုတာ ေဒသခံျပည္သူမ်ားရဲ့ အက်ိဳးစီးပြါးကို လက္ေတြ႕က်က်ေဆာင္ရြက္ႏိုင္တဲ့ အဖြဲ႕အစည္းျဖစ္သလို မသမာသူမ်ား၊ ကိုယ္က်ိဳးရွာသမားမ်ား ၊ အရည္အခ်င္းမျပည့္ဝသူမ်ားသာ တာဝန္ယူခြင့္ရမယ္ဆိုရင္ ေဒသခံျပည္သူတို႕ရဲ့ ေန႕စဥ္ဘဝကို ထိထိေရာက္ေရာက္ အေႏွာက္အယွက္ေပးႏိုင္မည့္ အဖြဲ႕အစည္းလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ စည္ပင္သာယာေကာ္မတီေရြးေကာက္ပြဲမ်ားမွာ ျပည္သူလူထုကို အမွန္တကယ္ကိုယ္စားျပဳတဲ့၊ ေျဖာင့္မတ္စင္ၾကယ္တဲ့ ပုဂိၢဳလ္မ်ား အေရြးခံႏိုင္ၾကေစဖို႕ အရပ္ဘက္လူထုအဖြဲ႕အစည္းမ်ားက စုေပါင္းျပီး ကူညီေဆာင္ရြက္သင့္ပါတယ္။ ေရြးေကာက္ပြဲထုံးစံ ကုန္က်စရိတ္က အရမ္းမ်ားမွာမို႕ အရပ္ဘက္လူထုအဖြဲ႕အစည္းမ်ားရဲ့ အျပည့္အဝေထာက္ခံအားေပးမႈမပါပဲ ႐ိုးသားေျဖာင့္မတ္ေပမည့္ ပိုက္ဆံမရွိၾကတဲ့ ဒီမိုကေရစီဘက္ေတာ္သားေတြ ဝင္ေရာက္ယွဥ္ျပိဳင္ႏိုင္မွာ မဟုတ္ပါ။

တိုင္းျပည္ရဲ့ အေျခခံက်တဲ့ ရပ္ကြက္/ေက်းရြာအုပ္စု အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမႉး၊ စည္ပင္သာယာေကာ္မတီဝင္ စတဲ့ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးဆိုင္ရာ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားမွာ ေနရာအခ်ိဳ႕ကို ေရြးေကာက္တင္ေျမႇာက္ခြင့္ရခ်ိန္မွာ ေရြးေကာက္ပြဲမ်ားကတဆင့္ ျပည္သူ႕ကိုယ္စားလွယ္အစစ္အမွန္မ်ား ေရြးခ်ယ္တင္ေျမႇာက္ခံရေအာင္ စုေပါင္းၾကိဳးစားေဆာင္ရြက္ျခင္းဟာ လက္ရွိဖြဲ႕စည္းပံုေဘာင္ထဲကေန ဒီမိုကေရစီကို တိုးခ်ဲ႕ယူျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ခ်ိန္တည္းမွာပဲ ၎အဖြဲ႕အစည္းမ်ားမွာ ေနရာအခ်ိဳ႕ကိုသာမက  ျမိဳ႕ေတာ္ဝန္အပါအဝင္ ေနရာအားလုံးကို လူထုက တိုက္႐ိုက္ေရြးခ်ယ္တင္ေျမႇာက္ခြင့္ရွိေအာင္ ဥပေဒမ်ားကို ျပင္ဆင္ေပးဖို႕ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားကို အေရးဆိုၾကရမွာပါ။

0 comments: