(7-Day
daily ေန႕စဥ္သတင္းစာ၊ ေမလ ၂၉ ရက္၊ ၂၀၁၅)
http://7daydaily.com/story/38224
http://7daydaily.com/story/38224
လူၾကိဳက္နည္းမည့္
မွတ္ခ်က္မ်ား (၉)
ေအာင္ဒင္
(၁၀/
၃) ထိန္းခ်ဳပ္မႈမ်ားကို ေလွ်ာ့ခ်ျခင္းမွ
စစ္မွန္ေသာ ဒီမိုကေရစီသို႕
က်ေနာ္က
ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ့ အေျပာင္းအလဲကာလမွာ ၂ဝ၁၁ ကေန ၂ဝ၁၅ အထိကို ထိန္းခ်ဳပ္မႈေတြကေန ေျဖေလွ်ာ့ေပးတဲ့
ပထမ ၅ႏွစ္၊ အပိုင္းတစ္ (Decentralization Phase 1) လို႔ သတ္မွတ္ထားပါတယ္။ ဒီမုိကေရစီ
မရေသးပါ။ ဒါေပမည့္ ေျဖေလ်ာ့မႈေတြ စတင္ေနပါျပီ။ ၂ဝ၁၆ ကေန ၂ဝ၂ဝ ကို ဖိႏွိပ္ခ်ဳပ္ကိုင္မႈေတြေလ်ာ့ေပးတဲ့
အပိုင္း ၂ (Phase 2) လို႕ သတ္မွတ္ပါတယ္။ ၂ဝ၂၁ ကေန ၂ဝ၂၅ ထိကို အပိုင္း ၃ (Phase 3) လို႕
သတ္မွတ္ပါတယ္။ ဒီလိုဆုိေတာ့ အပိုင္း ၁ ကေန အပိုင္း ၂ ကို ကူးေျပာင္းျခင္းက အင္မတန္အေရးႀကီးပါတယ္။
အဲဒီလို ကူးေျပာင္းရာမွာလည္း ေရြးေကာက္ပြဲကတဆင့္ ကူးေျပာင္းရမွာမို႕ ေရြးေကာက္ပြဲဟာ
အင္မတန္အေရးႀကီးတယ္လို႕ ဆိုခ်င္ပါတယ္။ ေရြးေကာက္ပြဲကို အစုိးရက အေၾကာင္းျပခ်က္ တစ္စုံတစ္ရာနဲ႔
ေရႊ႕ဆုိင္းလိမ့္မယ္လို႕ က်ေနာ္မထင္ပါ။ ေရြးေကာက္ပြဲေရႊ႕ဆုိင္းရေလာက္တဲ့
အေၾကာင္းအရာလည္း မရွိပါ။
မရွိတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ေရြးေကာက္ပြဲက ႏိုဝင္ဘာလမွာ ျဖစ္သြားပါလိမ့္မယ္။
အဲဒီေရြးေကာက္ပြဲကို ျဖတ္သန္းတဲ့အခါမွာ လူထုအားလုံးက တက္ၾကြစြာပါဝင္ၾကမယ္။ ေရြးေကာက္ပြဲကလည္း
အတိုင္းအတာတစ္ခုအထိ သန္႔ရွင္းမွ်တမယ္၊ ျပည္တြင္းနဲ႕ ႏိုင္ငံတကာေလ့လာသူေတြက မဲ႐ံုေတြကို
အနီးကပ္ ေစာင့္ၾကည့္ေလ့လာျပီး အမွားမ်ားကို ေဖာ္ထုတ္ႏိုင္ၾကမယ္။ ႏိုင္ငံေရးပါတီေတြကလည္း
ျမိဳ႕နယ္ျပည္သူက လက္ခံႏိုင္တဲ့ လူေကာင္းေတြကို သမာသမတ္က်က် ေရြးခ်ယ္ျပီး လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ေလာင္းမ်ားအျဖစ္
မွ်မွ်တတ ယွဥ္ျပိဳင္ၾကမယ္ဆိုရင္ ဒီေရြးေကာက္ပြဲကေန ေကာင္းမြန္တဲ့၊ သန္႔ ရွင္းစင္ၾကယ္တဲ့
လူထုကိုယ္စားလွယ္ေတြ အမ်ားႀကီးကို လႊတ္ေတာ္ထဲ ပို႕ေဆာင္ေပးႏိုင္မွာပါ။ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္တင္မကပါဘူး။
ျပည္နယ္၊ တုိင္းေဒသႀကီးလႊတ္ေတာ္ေတြကိုပါ လူထုကိုယ္စားလွယ္အစစ္အမွန္ေတြကို ေရြးေကာက္ပြဲကတဆင့္
ျပည္သူမ်ားက ပို႕ေဆာင္ေပးႏိုင္ၾကမွာပါ။ အဲလိုမ်ဳိး ပုိ႔ေဆာင္ေပးႏိုင္မယ္ဆုိလို႔ရွိရင္
တိုင္းျပည္ရဲ့ ဥပေဒျပဳယႏၲရားၾကီးက ပို၍အားေကာင္းလာမွာ ျဖစ္ျပီး ထိန္းခ်ဳပ္မႈေတြကေန
ေျဖေလွ်ာ့ေပးတဲ့ ဒုတိယပိုင္း (Phase 2) ကာလသည္ အင္မတန္မွေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ရိွလာပါလိမ့္မယ္။
အဲဒီလို ျဖစ္မလာပဲ အားနည္းခ်က္တစ္စုံတစ္ရာေၾကာင့္၊ ဥပမာ
လူထုက ေရြးေကာက္ပြဲဆုိင္ရာအေတြ႕အႀကံဳမျပည့္ဝလို႔ဘဲျဖစ္ေစ၊ မေတာ္မတရားမႈေတြရွိလို႔ပဲျဖစ္ေစ၊
ေရြးေကာက္ပြဲဆိုင္ရာ အၾကမ္းဖက္မႈေတြေၾကာင့္ျဖစ္ေစ လူေကာင္းသူေကာင္းေတြကို ျပည္သူေတြက
မွန္မွန္ကန္ကန္ မေရြးခ်ယ္ေပးႏိုင္ဘူးဆုိလို႔ရွိရင္ ဒုတိယပိုင္းငါးႏွစ္ဟာ လက္ရွိ ငါးႏွစ္နဲ႕ထူးမျခားနားဘဲျဖစ္ေန
ပါလိမ့္မယ္။
အဲဒီလိုဆုိရင္ ေနာက္လာမယ့္ အပိုင္းသုံး (Phase 3) မွာလည္း တုိးတက္မႈသိပ္ရွိမွာ မဟုတ္ေတာ့ပါ။
ဒါေၾကာင့္မို႕ လာမည့္ႏွစ္ေတြမွာ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ့ ဒီမိုကေရစီအေျပာင္းအလဲေတြ မွန္မွန္ကန္ကန္
တိုးတက္ျဖစ္ထြန္းဖို႕အတြက္ ၂ဝ၁၅ ေရြး ေကာက္ပြဲဆိုတဲ့ သမိုင္းမွတ္တိုင္ကို ျပည္သူေတြအားလုံး
အေလးအနက္ထား ျဖတ္သန္းၾကရမယ္လို႕ က်ေနာ္ယံုၾကည္ပါတယ္။
(၁၁)
နအဖ၏ လမ္းျပေျမပံုအလြန္ႏွင့္ ျပည္သူလူထု
စစ္အစိုးရက
အဆင့္ (၇) ဆင့္ လမ္းျပေျမပံုကို ဖန္တီးျပီး အေကာင္အထည္ေဖာ္တဲ့အခါ ေနာက္ဆုံးအဆင့္ျဖစ္တဲ့
၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပံုအရဖြဲ႕စည္းထားတဲ့ အာဏာပိုင္အဖြဲ႕အစည္းမ်ားကို ေရြးခ်ယ္တာဝန္ေပးျပီးတဲ့
ေနာက္မွာ အာဏာကို ဆက္လက္ထိန္းသိမ္းထားႏိုင္ေရးအတြက္ လွ်ိဳ႕ဝွက္အစီအစဥ္ရွိတယ္ဆိုရင္
အဲဒီအစီအစဥ္ဟာ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒနဲ႕ ခြင့္ျပဳထားတဲ့ တပ္မေတာ္ရဲ့ ႏိုင္ငံေရးဦးေဆာင္မႈကို
အခိုင္အမာကာကြယ္ႏိုင္ေရးအတြက္ ပုဒ္မ (၄၃၆) ျပင္ဆင္ေရးၾကိဳးစားမႈကို ဆန္႕က်င္ရန္ပဲ ျဖစ္လိမ့္မယ္
ထင္ပါတယ္။
၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပံုအရ ႏိုင္ငံေတာ္အဖြဲ႕အစည္းမ်ား ေပၚေပါက္လာတဲ့အခါ
ျပည္သူလူထုအေပၚ အစိုးရရဲ့ ဖိႏွိပ္ခ်ဳပ္ခ်ယ္မႈေတြ ေလ်ာ့နည္းလာသလို အာဏာကို ကိုင္တြယ္ထားသူမ်ားကိုယ္တိုင္လည္း
သူတို႕ရဲ့ အထက္က အမိန္႕ေပးၾကိဳးကိုင္မႈေတြ ေလ်ာ့နည္းလာခဲ့တာပါ။ စစ္အစိုးရလက္ထက္က ဗိုလ္ခ်ဳပ္မႉးၾကီး
သန္းေရႊရဲ့ တစ္ေသြး၊ တစ္သံ၊ တစ္မိန္႕ကို နာခံေဆာင္ရြက္ခဲ့ၾကရတဲ့ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ၾကီးေတြဟာ
အခုေတာ့ အစိုးရအာဏာ၊ လႊတ္ေတာ္အာဏာ၊ ပါတီအာဏာ၊ တပ္မေတာ္အာဏာမ်ားကို သီးျခားစီ ကိုင္တြယ္ခြင့္ရသူမ်ား
ျဖစ္လာၾကပါတယ္။ ကိုယ္ဦးေဆာင္ခြင့္ရတဲ့ အာဏာပိုင္အဖြဲ႕အစည္းကို အထက္ကအမိန္႕မရွိပဲ ကိုယ္တိုင္က
အမိန္႕ေပးေနၾကရပါျပီ။ အဲဒီ အာဏာအသီးသီးကို ပိုင္ဆိုင္ၾကတဲ့ ပုဂိၢဳလ္မ်ားအတြက္ လမ္းျပေျမပံုရဲ့
သတၱမအဆင့္ အလြန္ လုပ္ငန္းစဥ္ဟာ ၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကို
ဆက္လက္အေကာင္အထည္ေဖာ္ျခင္းနဲ႕ အတိုက္အခံအင္အားစုမ်ား အားလုံး
၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒေဘာင္ထဲ ဝင္ေရာက္လာေအာင္ စည္းရုံးျခင္းပဲ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။
ႏိုင္ငံတကာက ဖိအားေပးမႈေတြ ရုပ္သိမ္းျပီး အစိုးရကို တရားဝင္အသိအမွတ္ျပဳလာေအာင္၊
ျပည္တြင္းဒီမိုကေရစီအင္အားစုမ်ားနဲ႕ နယ္စပ္ေဒသအေျခစိုက္ လက္နက္ကိုင္ေတာ္လွန္ေရးအင္အားစုမ်ားက
၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပံုကို လက္ခံလာေအာင္ အေပးအယူျပဳ၊ ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးမႈေတြ လုပ္ရမယ္လို႕ အစိုးရအာဏာပိုင္မ်ားက
နားလည္လာၾကပါျပီ။ ျပည္သူလူထုကို စည္းရုံးႏိုင္ဖို႕အတြက္ ဖိႏွိပ္မႈေတြကို ေလွ်ာ့ခ်ေပးရမယ္လို႕
သေဘာေပါက္လာၾကပါျပီ။ တရုတ္အစိုးရအေပၚ အလြန္အမင္းမွီခိုေနရျခင္းနဲ႕ တရုတ္အစိုးရရဲ့ ႏိုင္ငံေရးဗိုလ္က်မႈ၊
စီးပြါးေရးေသြးဆုတ္မႈမ်ားကေန လြတ္ေျမာက္ဖို႕ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုနဲ႕ အေနာက္အုပ္စုႏိုင္ငံမ်ားနဲ႕
ဆက္ဆံေရးေကာင္းဖို႕လိုတယ္လို႕ သိျမင္ေနၾကပါျပီ။ ဒီလို သိျမင္နားလည္မႈေတြနဲ႕ လက္ရွိအစိုးရက
ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးေရးတံခါးကို ဖြင့္လိုက္ပါျပီ။
ဒီမိုကေရစီေရးလႈပ္ရွားမႈၾကီးရဲ့ ၾကမ္းတမ္းတဲ့ ခရီးစဥ္တေလွ်ာက္လုံးမွာလည္း
ဒီမိုကေရစီလႈပ္ရွားသူေတြ တစိုက္မတ္မတ္ေတာင္းဆိုခဲ့ၾကတာက ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးျခင္းျဖင့္
တိုင္းျပည္ရဲ့ ႏိုင္ငံေရးျပႆနာမ်ားကို ေျဖရွင္းရန္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလိုအေျခအေနမ်ိဳးမွာ
အစိုးရကို ယံုၾကည္ဖို႕ မလိုေပမည့္၊ အစိုးရကို မုန္းတီးေပမည့္ ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးေရးကို
လက္ခံဖို႕ လိုအပ္ပါတယ္။ တစ္ဦးေကာင္း၊ တစ္ဖြဲ႕ေကာင္း သီးျခားေဆြးေႏြးမႈေတြကေန ဘက္ႏွစ္ဘက္
တန္းတူညီမွ်ေဆြးေႏြးပြဲမ်ိဳးျဖစ္ေအာင္ ၾကိဳးစားစည္းရုံးသင့္ပါတယ္။ ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးမႈေတြကေန
ရႏိုင္သမွ် သေဘာတူညီမႈေတြ ရေအာင္ယူျပီး မတူညီႏိုင္ေသးတဲ့ ျပႆနာမ်ားအတြက္ ဆက္လက္ေဆြးေႏြးေနၾကဖို႕
လိုအပ္ပါတယ္။
ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကို ျပင္ဆင္ဖို႕ ၾကိဳးစားရင္းနဲ႕ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒေဘာင္ထဲက
ရႏိုင္သမွ် အခြင့္အေရးေတြကို အမိအရယူျပီး ဒီမိုကေရစီအခြင့္အေရးေတြကို တိုးခ်ဲ႕ႏိုင္ဖို႕
လိုအပ္ပါတယ္။ အာဏာပိုင္မ်ားဘက္က ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးလိုလားသူမ်ားကို ေႏြးေထြးစြာ လက္ခံၾကိဳဆိုဖို႕
လိုအပ္ပါတယ္။ ဘက္ႏွစ္ဘက္စလုံးက ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးလိုလားသူမ်ား ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ၾကဖို႕
လိုပါတယ္။
ကမ႓ာ႔ႏိုင္ငံမ်ားနဲ႕ ႏိႈင္းယွဥ္ရင္ ႏိုင္ငံေရး၊ စီးပြါးေရး၊
လူမႈေရး၊ ပညာေရး၊ စိုက္ပ်ိဳးေရး၊ ဘ႑ာေရး၊ သယ္ယူပို႕ေဆာင္ေရး၊ သဘာဝပါတ္ဝန္းက်င္ ထိန္းသိမ္းေရး၊
စက္မႈလက္မႈ၊ နည္းပညာ၊ ကြၽမ္းက်င္လုပ္သား အစစအရာရာ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ေနာက္က်က်န္ရစ္ခဲ့တဲ့
တိုင္းျပည္ကို ျပန္လည္တည္ေဆာက္ရမည့္ကာလမွာ ျဖိဳလွဲတိုက္ဖ်က္ေရးစိတ္ဓာတ္ေတြကို ဆက္လက္ကိုင္ဆြဲျပီး
ထိပ္တိုက္ရင္ဆိုင္ေရးနည္းလမ္းနဲ႕ပဲ ဆက္လက္ဆန္႕က်င္ေနၾကဦးမယ္ဆိုရင္ တိုင္းျပည္ပဲ ပိုျပီးနစ္နာပါလိမ့္မယ္။
ျပည္သူေတြပဲ ပိုျပီးထိခိုက္ခံစားရပါလိမ့္မယ္။ ဒီမိုကေရစီအေျပာင္းအလဲမ်ားနဲ႕ ပိုျပီး
အလွမ္းေဝးေနပါလိမ့္မယ္။
က်န္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္မ်ားမွာ စစ္အာဏာရွင္မ်ားနဲ႕ ဒီမိုကေရစီအင္အားစုတို႕
ထိပ္တိုက္ရင္ဆိုင္ခဲ့ၾကရာမွာ အဖိႏွိပ္ခံျပည္သူတစ္ရပ္လုံးက အာဏာရွင္စနစ္ကို ဆန္႕က်င္ျပီး
ဒီမိုကေရစီအင္အားစုၾကီးဘက္က ရွိခဲ့တယ္လို႕ က်ေနာ္တို႕ ယံုၾကည္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ဒီကေန႕မွာေတာ့
ျပည္သူလူထုဟာ အနည္းဆုံး အုပ္စုသုံးစု ကြဲေနပါပါျပီ။ အတိုက္အခံအင္အားစုေတြကို ဆန္႕က်င္ျပီး
အစိုးရကို ခါးခါးသီးသီးမုန္းတီးတဲ့ ျပည္သူေတြ အမ်ားၾကီးရွိပါတယ္။ အစိုးရနဲ႕ ၾကံ့ခိုင္ေရးပါတီကို
ေထာက္ခံၾကတဲ့ ျပည္သူေတြလည္း သန္းနဲ႕ခ်ီျပီး ရွိေနပါတယ္။ ဥပမာအေနနဲ႕ အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္နဲ႕
၈၈ မ်ိဳးဆက္ (ျငိမ္းခ်မ္းေရးႏွင့္ ပြင့္လင္းလူ႕အဖြဲ႕အစည္း) က ပုဒ္မ (၄၃၆) ျပင္ေရး လူထုဆႏၵလက္မွတ္မ်ားေကာက္ခံတာ
ေလးသန္းေက်ာ္ ရတယ္လို႕ ဆိုပါတယ္။ အမ်ိဳး၊ ဘာသာ၊ သာသနာထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ေရးအဖြဲ႕ၾကီးက
မ်ိဳးေစာင့္ဥပေဒမ်ား ျပ႒ာန္းေရးအတြက္ အစိုးရနဲ႕ လႊတ္ေတာ္ကို အဆိုျပဳဖို႕ လက္မွတ္ေတြ
ေကာက္ခံတာ ငါးသန္းေက်ာ္ရတယ္လို႕ ဆိုပါတယ္။ အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ရဲ့ ပါတီဝင္အင္အားက
သိန္းဂဏန္းပဲရွိျပီး ၾကံ့ခိုင္ေရးပါတီဝင္အင္အားက
သုံးသန္းေက်ာ္တယ္လို႕ ဆိုပါတယ္။ ႏွစ္စဥ္ႏွစ္တိုင္း ဆယ္တန္းစာေမးပြဲေအာင္စာရင္းထြက္ျပီးလို႕
စစ္တကၠသိုလ္ဗိုလ္ေလာင္းသင္တန္းမ်ားအတြက္ ေလွ်ာက္လႊာေခၚရာမွာ သင္တန္းတက္ခြင့္ရဖို႕ ေလွ်ာက္ထားၾကတဲ့
အမ်ိဳးသား၊ အမ်ိဳးသမီးအေရအတြက္က လက္ခံႏိုင္တဲ့ သင္တန္းသားအေရအတြက္ထက္ ၁၅ ဆေလာက္ ပိုမ်ားပါတယ္။
အတိုက္အခံဘက္မွာတင္မကပဲ အစိုးရဘက္မွာပါ ေထာက္ခံသူ ျပည္သူေတြ အမ်ားၾကီးရွိေနတာ အထင္အရွားပါ။
အစိုးရဘက္ေရာ၊ အတိုက္အခံေတြဘက္ေရာ မပါပဲ ၾကားမွာ ရပ္တည္တဲ့
ျပည္သူေတြလည္း ရွိၾကပါတယ္။ အဲဒီျပည္သူေတြက သူတို႕ကို အစိုးရလူေတြလို႕လည္း အျမင္မခံႏိုင္ၾကသူေတြပါ။
အတိုက္အခံေတြက သူတို႕ကို "သာကူး" လို႕ ေျပာမွာကိုလည္း ေၾကာက္ရြံ႕ၾကသူေတြပါ။
ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ခံစားခဲ့ရတဲ့ ဖိႏွိပ္ခ်ဳပ္ခ်ယ္မႈေတြကေန အတန္ငယ္လြတ္ေျမာက္လာတာကို
ေက်နပ္ဝမ္းသာျပီး ေရွ႕မွာလည္း တိုင္းျပည္ၾကီး တည္ျငိမ္ေအးခ်မ္းလို႕ ပိုျပီးတိုးတက္ဖြံ႕ျဖိဳးဖို႕ကို
ေမွ်ာ္လင့္ေနၾကသူေတြပါ။ အဲဒီျပည္သူေတြက အုပ္စု သုံးစုထဲမွာ အင္အားအမ်ားဆုံး ျဖစ္မယ္ထင္ပါတယ္။
ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဘယ္သူကမွ၊ ဘယ္ဘက္ကမွ "က်ဳပ္တို႕ဘက္မွာ ျပည္သူလူထုၾကီး တစ္ရပ္လုံးရွိတယ္"
လို႕ မေႂကြးေၾကာ္ႏိုင္ၾကေတာ့ပါ။
(၁၂)
အဆိပ္ခြက္ကို ေရြးခ်ယ္ျခင္း
အထက္မွာ
ေဖာ္ျပခဲ့တဲ့ က်ေနာ္႔ရဲ့ အေတြးအျမင္ေတြကို က်ေနာ္႕မိတ္ေဆြအမ်ားစုက သေဘာမတူၾကပါ။ အစိုးရကို
ပက္ပက္စက္စက္ေဝဘန္႐ံႈ႕ခ်မွ လူၾကိဳက္မ်ားတဲ့ ေခတ္မွာ က်ေနာ္႕အျမင္ေတြဟာ လူၾကိဳက္နည္းမွာ
အေသအခ်ာပါ။ ဒီအျမင္ေတြကို ေဖာ္ထုတ္ေရးသားျခင္းျဖင့္ ေဝဘန္ကန္႕ကြက္မႈေတြ၊ စြပ္စြဲသံေတြ
အမ်ားအျပား ထြက္ေပၚလာမွာကိုလည္း ၾကိဳတင္ေမွ်ာ္လင့္ထားပါတယ္။ ႏိုင္ငံေရးအရ ေဝဘန္တာေတြတင္မကပဲ
ပုဂိၢဳလ္ေရးမုန္းတီးမႈနဲ႕ ေစာ္ကားတိုက္ခိုက္တာေတြလည္း ရွိလာမွာပါ။ ဘယ္လိုပဲ ျဖစ္ျဖစ္
က်ေနာ္ကေတာ့ လြတ္လပ္စြာေတြးေခၚခြင့္၊ လြတ္လပ္စြာေရးသားေဖာ္ထုတ္ခြင့္ကို အျပည့္အဝတန္ဘိုးထားပါတယ္။
က်ေနာ္ယံုၾကည္ရာကို အမ်ားသိေအာင္ ထုတ္ေဖာ္ေျပာဆိုဖို႕ တာဝန္ရွိတယ္လို႕လည္း ယံုၾကည္ပါတယ္။
ဒီယံုၾကည္မႈမ်ားနဲ႕အတူ က်ေနာ္႔ရဲ့ "လူၾကိဳက္နည္းမည့္ မွတ္ခ်က္မ်ား" ကို ျပည္သူလူထုထံ
တင္ျပလိုက္ပါတယ္။ "ဆိုကေရးတီး" လိုပဲ က်ေနာ္လည္း အဆိပ္ခြက္ကို ေရြးခ်ယ္လိုက္ပါျပီ။
ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ အာဏာရွင္စနစ္ အျမန္ဆုံး နိဂုံးခ်ဳပ္ပါေစ။ ဒီမိုကေရစီ ၊
တရားမွ်တမႈနဲ႕ လူ႕အခြင့္အေရးမ်ား ရွင္သန္ထြန္းကားပါေစ။ အာဃာတနဲ႕ ေဒါသတရားၾကီးမားသူမ်ား
ျငိမ္းခ်မ္းေအးျမႏိုင္ၾကပါေစ။
ေလးစားစြာ၊
ေအာင္ဒင္
(ဧျပီလ ၂၆ရက္၊ ၂၀၁၅)
(ဧျပီလ ၂၆ရက္၊ ၂၀၁၅)
[စာေရးသူ ေအာင္ဒင္သည္ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္ ဒီမိုကေရစီအေရးေတာ္ပံုၾကီးတြင္
ပါဝင္လႈပ္ရွားခဲ့ျပီး ဝန္ၾကီးခ်ဳပ္ဦးႏုေခါင္းေဆာင္သည့္ စင္ျပိဳင္အစိုးရအဖြဲ႕ အတြင္းဝန္၊
ဗမာႏိုင္ငံလုံးဆိုင္ရာေက်ာင္းသားသမဂၢမ်ားအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ ဒုဥကၠ႒ (၂) စသည့္တာဝန္မ်ားကို ထမ္းေဆာင္ခဲ့ပါသည္။
၁၉၈၉ မွ ၁၉၉၃ အထိ ၄ ႏွစ္ သုံးလေက်ာ္ အက်ဥ္းက်ခဲ့ျပီး ၁၉၉၅ ခုႏွစ္တြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံမွ
ထြက္ခြါ၍ စကၤာပူႏွင့္ ထိုင္းႏိုင္ငံမ်ားတြင္ ေနထိုင္ခဲ့ပါသည္။ ၂၀၀၁ ခုႏွစ္တြင္ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုသို႕
ေရာက္ရွိျပီး U.S. Campaign for Burma အဖြဲ႕ၾကီးအား တည္ေထာင္၍ ျမန္မာစစ္အစိုးရအား ႏိုင္ငံတကာဖိအားေပးမႈမ်ား
ျမႇင့္တင္ေရး၊ ကုလသမဂၢလံုျခံုေရးေကာင္စီမွ ျမန္မာႏိုင္ငံအေရးကိစၥအား တာဝန္ယူေျဖရွင္းေရး
အတြက္ ဦးေဆာင္လႈပ္ရွားခဲ့ပါသည္။ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္၊ ႏိုဝင္ဘာလတြင္ အဖြဲ႕အစည္းတာဝန္မ်ားမွ
အနားယူျပီး ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရးေဝဘန္ခ်က္ေဆာင္းပါးမ်ားကို ျပည္တြင္း၊ ျပည္ပ စာေစာင္မ်ားတြင္
ေရးသားလ်က္ရွိပါသည္။]
0 comments:
Post a Comment