ျမန္မာႏိုင္ငံ၏
ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ကို အနီးၾကည့္ အေ၀းၾကည့္
ေအာင္ဒင္
အပိုင္း
(၉၄) ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ႏွင့္
ဥပေဒအရဖြဲ႕စည္းေသာ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္အဖြဲ႕အစည္းမ်ား (ဆ)
#ျမန္မာႏိုင္ငံႏွင့္
ေငြေၾကးခဝါခ်မႈမ်ား (အဆက္)
အဲဒီလိုနဲ႕ ႏိုင္ငံပိုင္ေငြေၾကးေတြဟာ ျပည္ပဘဏ္မ်ားကို လွ်ိဳ႕ဝွက္စြာေရာက္ရွိ၊
တရားမဝင္ေငြေၾကးေတြက အဆက္မျပတ္ ျပည္တြင္းမွာ လည္ပတ္ေနျပီး ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈေတြျမင့္မားလာပါတယ္။
အိမ္၊ ျခံေျမေစ်းကြက္ေတြ အဆမတန္ေဖာင္းပြပါတယ္။ ကုန္ေစ်းႏႈံးေတြ အဆမတန္ျမင့္တက္ပါတယ္။
အက်င့္ပ်က္ခ်စားမႈေတြ ပိုျပီးၾကီးမားပါတယ္။ အခြန္တိမ္းေရွာင္မႈေတြ ျမင့္မားျပီး ႏိုင္ငံေတာ္အတြက္
ရသင့္ရထိုက္တဲ့ အခြန္ေငြေတြ ဆုံးရွုံးပါတယ္။ ခ်မ္းသာသူနဲ႕ ဆင္းရဲသူမ်ားၾကား ကြာဟခ်က္က
ပိုျပီးနက္႐ိႈင္းက်ယ္ျပန္႕လာပါတယ္။ ဘိန္းဘုရင္ေတြ၊ မူးယစ္ေဆးဝါးျဖန္႕ျဖဴးသူေတြက ဘုရားဒကာေတြ၊
စီးပြါးေရးလုပ္ငန္းရွင္ၾကီးေတြျဖစ္လာၾကပါတယ္။ ဒီလိုနဲ႕ ေငြေၾကးခဝါခ်မႈနဲ႕ အဂတိလိုက္စားမႈေတြဟာ
ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ့ စီးပြါးေရး၊ လူမႈေရးအေဆာက္အအံုေတြနဲ႕ တစ္သားတည္း၊ တစ္ထပ္တည္းရွိေနခဲ့တာ
ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ၾကာလွပါျပီ။
"ေငြေၾကးဆိုင္ရာ အေရးယူေဆာင္ရြက္မႈအဖြဲ႕" (The
Financial Action Task Force) ဆိုတာ ႏိုင္ငံတကာအစိုးရမ်ားရဲ့ ဘ႑ာေရးဝန္ၾကီးမ်ား စုေပါင္းပါဝင္တဲ့
၊
ႏိုင္ငံတကာေငြေၾကးလုပ္ငန္းမ်ားနဲ႕ ပါတ္သက္ျပီး စံခ်ိန္၊ စံညႊန္းမ်ားသတ္မွတ္ခြင့္၊ အၾကံျပဳခ်က္မ်ား၊
သတိေပးခ်က္မ်ား ထုတ္ျပန္ခြင့္ရွိတဲ့ ဩဇာၾကီးမားတဲ့ အဖြဲ႕အစည္းျဖစ္ပါတယ္။ ၁၉၈၉ ခုႏွစ္မွာ
ဖြဲ႕စည္းတည္ေထာင္ခဲ့ျပီး ျပင္သစ္ႏိုင္ငံ၊ ပဲရစ္ျမိဳ႕မွာ ရုံးစိုက္တဲ့ ဒီအဖြဲ႕ကို အတိုေကာက္အားျဖင့္
FATF လို႕ ေခၚပါတယ္။ ဒီအဖြဲ႕အစည္းက ေငြေၾကးခဝါခ်မႈမ်ား၊ အၾကမ္းဖက္မႈကို ေငြေၾကးေထာက္ပံ့ျခင္းမ်ားနဲ႕
ဆက္ႏြယ္ေနတဲ့ ႏိုင္ငံတကာရာဇဝတ္မႈမ်ားကို တားဆီးရန္၊ ႏိုင္ငံတကာ ဘ႑ာေရးစနစ္မ်ားအေပၚ
ျခိမ္းေျခာက္မႈမ်ားကို ဖယ္ရွားရန္အတြက္ အဖြဲ႕ဝင္ႏိုင္ငံမ်ား လိုက္နာရမည့္ မူဝါဒနဲ႕
လမ္းညႊန္ခ်က္မ်ား ခ်မွတ္ေပးပါတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ "ေငြေၾကးခဝါခ်မႈတိုက္ဖ်က္ေရးဥပေဒ" ျပ႒ာန္းအျပီး (၇) လေက်ာ္အၾကာ၊ ၂၀၁၄
ခုႏွစ္၊ ေအာက္တိုဘာလ (၂၄) ရက္ေန႕မွာ FATF က ေၾကညာခ်က္တစ္ရပ္ထုတ္ျပန္ျပီး ေငြေၾကးခဝါခ်မႈမ်ားႏွင့္
အၾကမ္းဖက္မႈကို ေထာက္ပံ့ျခင္းမ်ားကို ထိထိေရာက္ေရာက္ မတားဆီးႏိုင္တဲ့၊ တားဆီးရန္ လံုေလာက္တဲ့
အားစိုက္ထုတ္မႈမျပဳတဲ့ ႏိုင္ငံ (၄) ႏိုင္ငံရဲ့ အမည္မ်ားကို ေၾကညာပါတယ္။ အဲဒီႏိုင္ငံမ်ားက
အယ္လ္ဂ်ီးရီးယား၊ အီေကြေဒါ၊ အင္ဒိုနီးရွားနဲ႕ ျမန္မာႏိုင္ငံမ်ား ျဖစ္ၾကပါတယ္။
ျမန္မာႏိုင္ငံနဲ႕ ပါတ္သက္လို႕ FATF က အခုလို မွတ္ခ်က္ျပဳပါတယ္။
ျမန္မာႏိုင္ငံဟာ ေငြေၾကးခဝါခ်မႈနဲ႕ အၾကမ္းဖက္မႈေထာက္ပံ့ျခင္းမ်ားကို ထိထိေရာက္ေရာက္
တားဆီးမယ္လို႕ တိုင္းျပည္ရဲ့ ထိပ္တန္းအဆင့္ျမင့္ေခါင္းေဆာင္မ်ားကိုယ္တိုင္က ကတိကဝတ္ျပဳထားေပမည့္
လက္ေတြ႕အေကာင္အထည္ေဖာ္ရာမွာ အားနည္းလြန္းျပီး သိသာထင္ရွားတဲ့ တိုးတက္မႈေတြကို မေတြ႕ရဘူးလို႕
ဆိုပါတယ္။ ေငြေၾကးခဝါခ်မႈတိုက္ဖ်က္ေရးဆိုင္ရာ မဟာဗ်ဴဟာ၊ နည္းဗ်ဴဟာေတြမွာလည္း အားနည္းခ်က္ေတြ
အထင္အရွားရွိေနေသးတယ္လို႕ ေဝဘန္ပါတယ္။ ျမန္မာအစိုးရအေနနဲ႕ ခ်ိဳ႕ယြင္းအားနည္းခ်က္ေတြကို
ျပင္ဆင္ဖို႕နဲ႕ လက္ေတြ႕ေဆာင္ရြက္မႈေတြ အားေကာင္းဖို႕ (၁) အၾကမ္းဖက္မႈမ်ားကို ေငြေၾကးေထာက္ပံ့မႈမ်ားအေပၚ
တိက်ျပတ္သားစြာ အေရးယူသင့္တယ္။ (၂) အၾကမ္းဖက္သမားမ်ားရဲ့ ပိုင္ဆိုင္မႈေတြကို ခိုင္ခိုင္မာမာရွာေဖြေဖာ္ထုတ္ျပီး
သိမ္းဆည္းႏိုင္တဲ့ လုပ္ငန္းစဥ္ေတြကို စနစ္တက်ေရးဆြဲက်င့္သုံးသင့္တယ္။ (၃) အၾကမ္းဖက္မႈမ်ားကို
ေငြေၾကးေထာက္ပံ့သူေတြဟာ ႏိုင္ငံမ်ားရဲ့ နယ္နမိတ္မ်ားကို ေက်ာ္လြန္ျပီး လႈပ္ရွားေနၾကတာမို႕
အျခားႏိုင္ငံမ်ားနဲ႕ တရားခံအျပန္အလွန္လႊဲေျပာင္းျခင္းလုပ္ႏိုင္မည့္ သေဘာတူညီမႈေတြြ
တိုးခ်ဲ႕သင့္တယ္။ (၄) ႏိုင္ငံရဲ့ ေငြေၾကးဆိုင္ရာ စံုစမ္းေထာက္လွမ္းေရးအဖြဲ႕ကို ထိထိေရာက္ေရာက္၊
တက္တက္ႂကြႂကြေဆာင္ရြက္ႏိုင္ေအာင္ ဖြဲ႕စည္းသင့္တယ္။ (၅) ႏိုင္ငံရဲ့ ေငြေရးေၾကးေရးဆိုင္ရာ
လုပ္ငန္းမ်ားမွာ ပြင့္လင္းျမင္သာမႈရွိသင့္တယ္။ (၆) ေငြေရးေၾကးေရးလုပ္ငန္းမွာ ပါဝင္ေနတဲ့
ႏိုင္ငံသားမ်ားရဲ့ တက္ႂကြတဲ့ ပါဝင္ကူညီမႈရေအာင္ စည္းရုံးသင့္တယ္။ စသည္ျဖင့္ အၾကံျပဳထားပါတယ္။
လိုရင္းကေတာ့ ျမန္မာႏိုင္ငံက "ေငြေၾကးခဝါခ်မႈတိုက္ဖ်က္ေရးဥပေဒ"
နဲ႕ "ေငြေၾကးခဝါခ်မႈတိုက္ဖ်က္ေရးဗဟိုအဖြဲ႕"
မ်ားအေပၚ FATF က ေက်နပ္မႈမရွိဘူးလို႕ ဆိုခ်င္ပါတယ္။
#ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္၊
ဥပေဒ (၄) ခု၊ ဗဟိုအဖြဲ႕ (၄) ခု
ဒီေဆာင္းပါးရွည္မွာ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က ပထမအၾကိမ္သက္တမ္းအတြင္း
ျပ႒ာန္းအတည္ျပဳခဲ့တဲ့ ဥပေဒမ်ားအနက္မွ တိုင္းျပည္အတြက္အင္မတန္အေရးၾကီးတဲ့ ဥပေဒ (၄) ခုနဲ႕
၎ဥပေဒမ်ားအရ ဖြဲ႕စည္းေပၚေပါက္လာတဲ့ ဗဟိုအဖြဲ႕အစည္း (၄) ခုကို ႏိုင္ငံတကာစံခ်ိန္စံညႊန္းမ်ား၊
ျပည္တြင္းအေျခအေနမ်ားနဲ႕ ႏိႈင္းယွဥ္ျပီး ေဝဘန္သုံးသပ္ထားပါတယ္။ အၾကမ္းဖက္မႈတိုက္ဖ်က္ေရး၊
ေငြေၾကးခဝါခ်မႈတိုက္ဖ်က္ေရး၊ အဂတိလိုက္စားမႈတိုက္ဖ်က္ေရး၊ လူ႕အခြင့္အေရးကာကြယ္ျမႇင့္တင္ေရးေတြဟာ
ဒီမိုကေရစီစနစ္ကို တည္ေဆာက္ေနတဲ့ ႏိုင္ငံတစ္ခုအတြက္ ထိပ္တန္းဦးစားေပးအျဖစ္နဲ႕ ဦးစားေပးေဆာင္ရြက္ရမည့္
အေရးကိစၥေတြျဖစ္ပါတယ္။ အဂတိလိုက္စားမႈေတြကို တိုက္ဖ်က္ႏိုင္မွ ေကာင္းမြန္ေသာအုပ္ခ်ဳပ္ေရး၊
သန္႕ရွင္းေသာအစိုးရဆိုတာကို တည္ေဆာက္ႏိုင္မွာပါ။ အၾကမ္းဖက္မႈေတြကို တိုက္ဖ်က္ႏိုင္မွ
ျပည္သူလူထုရဲ့ လြတ္လပ္ခြင့္ေတြကို၊ ႏိုင္ငံေတာ္ကို လံုျခံုစိတ္ခ်စြာ ေစာင့္ေရွာက္ကာကြယ္ႏိုင္မွာပါ။
ေငြေၾကးခဝါခ်မႈေတြကို တိုက္ဖ်က္ႏိုင္မွ ႏိုင္ငံတြင္းမွာ အိမ္၊ ျခံ၊ ေျမေစ်းကြက္နဲ႕
အေျခခံကုန္ေစ်းႏႈံးေတြ တည္ျငိမ္ျပီး တိုင္းျပည္အတြက္ အခြန္ေငြေတြ တိုးျမႇင့္ရရွိမွာပါ။
အၾကမ္းဖက္သမားမ်ားအတြက္ ေငြေၾကးေထာက္ပံ့မႈေတြကို ရပ္စဲႏိုင္ျပီး ဆင္းရဲ၊ ခ်မ္းသာကြာဟမႈေတြကို
တစ္ေျဖးေျဖးက်ဥ္းေျမာင္းေစမွာပါ။ လူ႕အခြင့္အေရးေတြကို ကာကြယ္ျမႇင့္တင္ႏိုင္မွ ႏိုင္ငံသားအားလုံး
ႏိုင္ငံေတာ္အတြင္းမွာ တန္းတူ၊ ညီမွ် ျငိမ္းခ်မ္းစြာ၊ လြတ္လပ္စြာ ရပ္တည္ႏိုင္ၾကမွာပါ။
အဲဒီလို အေရးၾကီးတဲ့ အေရးကိစၥေတြအတြက္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က တာဝန္ေက်စြာနဲ႕ ဥပေဒမ်ား
ျပ႒ာန္းေပးခဲ့ပါျပီ။ ၎ဥပေဒမ်ားကို တာဝန္ခံအေကာင္အထည္ေဖာ္ဖို႕ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္အဖြဲ႕အစည္းမ်ားကိုလည္း
ဖြဲ႕စည္းတာဝန္ေပးခဲ့ပါျပီ။
ဒါေပမည့္ ဥပေဒျပ႒ာန္း႐ံု၊ ဖြဲ႕စည္းတာဝန္ေပး႐ံုနဲ႕ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က
ရည္ရြယ္ေမွ်ာ္လင့္တဲ့ အေျခအေနေတြ တိုးတက္ေကာင္းမြန္မွာ မဟုတ္ပါ။ ဥပေဒမ်ားကိုယ္တိုင္က
ျပည့္စံုလံုေလာက္ဖို႕ လိုသလို အေကာင္အထည္ေဖာ္တဲ့ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားကလည္း အရည္အေသြးျပည့္ဝဖို႕၊
ထိထိေရာက္ေရာက္ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ဖို႕ လိုအပ္ပါတယ္။ ဒီဥပေဒမ်ား၊ ဒီအဖြဲ႕အစည္းမ်ားနဲ႕ ျပည္သူလူထုအၾကား
ခိုင္မာတဲ့ ဆက္ဆံေရးရွိဖို႕၊ အျပန္အလွန္အားကိုး ယံုၾကည္မႈရွိဖို႕ လိုအပ္ပါတယ္။ ျပည္သူမ်ားကိုယ္တိုင္က
ဒီဥပေဒမ်ား၊ ဒီအဖြဲ႕အစည္းမ်ားရဲ့ တည္ရွိမႈ၊ ရည္ရြယ္ခ်က္၊ နဲ႕ လုပ္ငန္းစဥ္ေတြကို နားလည္ျပီး
ဒီဥပေဒမ်ား၊ ဒီအဖြဲ႕အစည္းမ်ားဟာ ျပည္သူလူထုကို အကာအကြယ္ေပးေနတယ္လို႕ ခံစားနားလည္ႏိုင္ဖို႕
အထူးလိုအပ္ပါတယ္။ ျပည္သူလူထုက ဒီဥပေဒမ်ား၊ ဒီအဖြဲ႕အစည္းမ်ားအေပၚ စိတ္ခ်ယံုၾကည္ျခင္းမရွိရင္
ျပည္သူလူထုရဲ့ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈကို မရႏိုင္ပါ။ ဒါေၾကာင့္မို႕ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ဟာ
ဥပေဒမ်ားျပ႒ာန္းလို႕ မူဝါဒမ်ားခ်မွတ္ေပး႐ံုနဲ႕တင္ မလံုေလာက္ပဲ ဥပေဒအရေပၚေပါက္လာတဲ့
အဖြဲ႕အစည္းမ်ားရဲ့ လုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္မႈ၊ ထိေရာက္မႈ၊ တိုင္းျပည္အတြက္အက်ိဳးရွိမႈေတြကို
အစဥ္တစိုက္ေလ့လာသုံးသပ္ေနဖို႕ လိုအပ္ပါတယ္။ ျပ႒ာန္းထားတဲ့ ဥပေဒမ်ားရဲ့ အားနည္းခ်က္၊
ခ်ိဳ႕ယြင္းခ်က္မ်ားကိုလည္း ေသေသခ်ာခ်ာ ေလ့လာသုံးသပ္ျပီး လိုအပ္သလို ျပင္ဆင္သင့္ပါတယ္။
#ဗဟိုအဖြဲ႕အစည္းမ်ားကို
ေစာင့္ၾကည့္ေလ့လာျခင္း
အထက္ပါ ဗဟိုအဖြဲ႕အစည္းမ်ားကို ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္တစ္ခုလုံးက
ျဖစ္ေစ၊ လႊတ္ေတာ္အလိုက္ဖြဲ႕စည္းထားတဲ့ ေရးရာေကာ္မတီမ်ားကျဖစ္ေစ တာဝန္ခံေစာင့္ၾကည့္ေလ့လာသင့္ပါတယ္။
လိုအပ္တယ္ဆိုရင္ သက္ဆိုင္ရာေကာ္မတီမ်ားက သက္ဆိုင္ရာအဖြဲ႕အစည္းမ်ားမွ တာဝန္ရွိပုဂိၢဳလ္မ်ားကို
ဖိတ္ၾကားျပီး အမ်ားျပည္သူနဲ႕ သတင္း႒ာနမ်ား တက္ေရာက္ေလ့လာခြင့္ရွိတဲ့ ၾကားနာမႈမ်ား
(Hearing) ျပဳလုပ္သင့္ပါတယ္။ ၎အဖြဲ႕အစည္းမ်ားရဲ့ လုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္မႈနဲ႕ သက္ဆိုင္တဲ့၊
သက္ေရာက္မႈရွိတဲ့ သာမာန္ျပည္သူမ်ားရဲ့ အသံေတြကိုလည္း နားေထာင္သင့္ပါတယ္။ ဒါေပမည့္လည္း
"အမ်ိဳးသားလူ႕အခြင့္အေရးေကာ္မရွင္"
ကလြဲရင္ က်န္တဲ့ဗဟိုအဖြဲ႕ (၃) ခုကို ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က ေစာင့္ၾကည့္ေလ့လာဖို႕ဆိုတာ
ဥပေဒအရကို သိပ္မလြယ္လွပါ။
"အမ်ိဳးသားလူ႕အခြင့္အေရးေကာ္မရွင္ဥပေဒ"
ရဲ့ ပုဒ္မ (၂၂)၊ ပုဒ္မခြဲ (ဌ) မွာ "အမ်ိဳးသားလူ႕အခြင့္အေရးေကာ္မရွင္သည္
ႏိုင္ငံေတာ္၏ လူ႕အခြင့္အေရးအေျခအေနႏွင့္ ေကာ္မရွင္၏ ေဆာင္ရြက္မႈမ်ား၊ လုပ္ငန္းတာဝန္မ်ားႏွင့္
စပ္လ်င္း၍ သင့္ေတာ္သည့္အၾကံျပဳေထာက္ခံခ်က္မ်ား ပါဝင္ေသာ ႏွစ္ပါတ္လည္အစီရင္ခံစာကို ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတႏွင့္
ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္သို႕ တင္ျပရမည္" လို႕ ျပ႒ာန္းထားပါတယ္။ ဒီျပ႒ာန္းခ်က္အရ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ဟာ
ေကာ္မရွင္က တင္ျပတဲ့ ႏွစ္ပါတ္လည္အစီရင္ခံစာကို ႏွစ္စဥ္ရရွိမွာျဖစ္ျပီး ၎အစီရင္ခံစာကို
အေျချပဳလို႕ ေကာ္မရွင္ရဲ့ လုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္မႈေတြကို စစ္ေဆးသုံးသပ္ႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။
"အဂတိလိုက္စားမႈတိုက္ဖ်က္ေရးဥပေဒ"
ရဲ့ ပုဒ္မ (၁၆)၊ ပုဒ္မခြဲ (ဇ) မွာ "အဂတိလိုက္စားမႈတိုက္ဖ်က္ေရးေကာ္မရွင္သည္
ႏွစ္ပါတ္လည္လုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္မႈအစီရင္ခံစာကို ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ၊ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္နာယက၊
ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒ႏွင့္ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒တို႕ထံ သတ္မွတ္ခ်က္မ်ားနဲ႕အညီ တင္ျပရမည္"
လို႕ ျပ႒ာန္းထားပါတယ္။ ဒီျပ႒ာန္းခ်က္အရ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားဟာ ေကာ္မရွင္ရဲ့
ႏွစ္စဥ္အစီရင္ခံစာကို ရရွိမွာမဟုတ္ပါ။ ဒါေၾကာင့္မို႕လို႕ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားအေနနဲ႕
လႊတ္ေတာ္ဥကၠမ်ားက မွ်ေဝျခင္းမရွိပဲနဲ႕ ေကာ္မရွင္ရဲ့ အစီရင္ခံစာကို ေလ့လာသုံးသပ္ခြင့္ရွိမွာ
မဟုတ္ပါ။ လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒မ်ားက ၎တို႕သာ ရရွိမည့္ ေကာ္မရွင္ရဲ့ ႏွစ္ပါတ္လည္အစီရင္ခံစာကို
လႊတ္ေတာ္ေရးရာေကာ္မတီတစ္ခုခုကို ေလ့လာသုံးသပ္ရန္ တာဝန္ေပးအပ္သင့္ပါတယ္။ သတ္မွတ္တဲ့အခ်ိန္ကာလအတြင္းမွာ
သက္ဆိုင္ရာေကာ္မတီက ေလ့လာသုံးသပ္ခ်က္အစီရင္ခံစာကို
လႊတ္ေတာ္တစ္ခုလုံးကိုတင္သြင္းျပီး လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားက ေဆြးေႏြးေဝဘန္တာမ်ိဳး
ျပဳလုပ္သင့္ပါတယ္။ ဒါမွမဟုတ္ရင္လည္း "အဂတိလိုက္စားမႈတိုက္ဖ်က္ေရးေကာ္မရွင္ဟာ
ႏွစ္ပါတ္လည္အစီရင္ခံစာကို ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္သို႕ တင္သြင္းရမည္" လို႕ ဥပေဒကို
ျပင္ဆင္သင့္ပါတယ္။
"အၾကမ္းဖက္မႈတိုက္ဖ်က္ေရးဥပေဒ"
နဲ႕ "ေငြေၾကးခဝါခ်မႈတိုက္ဖ်က္ေရး"
ဥပေဒ ႏွစ္ခုစလုံးမွာ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ဟာ "အၾကမ္းဖက္မႈတိုက္ဖ်က္ေရး ဗဟိုအဖြဲ႕" နဲ႕ "ေငြေၾကးခဝါခ်မႈတိုက္ဖ်က္ေရးဗဟိုအဖြဲ႕"
မ်ား ဖြဲ႕စည္းရာမွာလည္း ပါဝင္ပါတ္သက္ခြင့္မရွိတဲ့အျပင္ အဲဒီဗဟိုအဖြဲ႕ (၂) ခုရဲ့ ႏွစ္ပါတ္လည္အစီရင္ခံစာကိုလည္း
ရရွိမွာမဟုတ္ပါ။ ဥပေဒအရ အဲဒီဗဟိုအဖြဲ႕ႏွစ္ခုစလုံးကို ျပည္ေထာင္စုအစိုးရက ျပည္ထဲေရးဝန္ၾကီး႒ာန
ျပည္ေထာင္စုဝန္ၾကီးကို ဥကၠ႒အျဖစ္နဲ႕ ဖြဲ႕စည္းေပးရမွာျဖစ္ျပီး အဲဒီဗဟိုအဖြဲ႕မ်ားက သူတို႕ရဲ့
လုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္မႈမ်ားနဲ႕ပါတ္သက္တဲ့ အစီရင္ခံစာကို ျပည္ေထာင္စုအစိုးရကိုသာ တင္ျပရမွာျဖစ္ပါတယ္။
ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ဟာ အင္မတန္ဩဇာဏာၾကီးမားလွတဲ့ "အၾကမ္းဖက္မႈတိုက္ဖ်က္ေရး ဗဟိုအဖြဲ႕" နဲ႕ "ေငြေၾကးခဝါခ်မႈတိုက္ဖ်က္ေရးဗဟိုအဖြဲ႕"
မ်ားရဲ့ လုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္မႈအစီရင္ခံစာမ်ားကို လက္ခံရရွိမွာမဟုတ္ပါ။ ဒါေၾကာင့္မို႕
ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က အဲဒီဗဟိုအဖြဲ႕ႏွစ္ခုရဲ့ လုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္မႈေတြကို သိရွိႏိုင္မွာ၊
ေစာင့္ၾကည့္ေလ့လာႏိုင္မွာ မဟုတ္ပါ။
ဒီဗဟိုအဖြဲ႕ ႏွစ္ခုစလုံးဟာ အၾကမ္းဖက္မႈတိုက္ဖ်က္ေရး၊ ေငြေၾကးခဝါခ်မႈတိုက္ဖ်က္ေရးတာဝန္မ်ားနဲ႕
ဥပေဒကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ရတဲ့ ႏိုင္ငံေတာ္လံုျခံုေရးဆိုင္ရာ အာဏာပိုင္အဖြဲ႕အစည္းမ်ားျဖစ္ပါတယ္။
ဒီအဖြဲ႕အစည္းမ်ား မွန္မွန္ကန္ကန္၊ ထိထိေရာက္ေရာက္ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ရင္ အၾကမ္းဖက္မႈေတြ၊
ေငြေၾကးခဝါခ်မႈေတြ ပေပ်ာက္ျပီး ႏိုင္ငံတဝွမ္းျငိမ္းခ်မ္းသာယာမွာ၊ ျပည္သူအမ်ား လြတ္လပ္ေပ်ာ္ရႊင္ႏိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္။
ဒီအဖြဲ႕အစည္းမ်ားက မွန္ကန္ထိေရာက္စြာ မေဆာင္ရြက္ႏိုင္ရင္၊ အာဏာအလြဲသုံးစားလုပ္ရင္၊
ဥပေဒကို မွားယြင္းနားလည္ရင္ ျပည္သူအမ်ား ထိခိုက္နာက်င္ၾကရမွာပါ။ ဒီေလာက္ အာဏာျမင့္မားတဲ့
လုံျခံုေရးအဖြဲ႕အစည္းမ်ားဟာ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ရဲ့ ေစာင့္ၾကပ္ကြပ္ကဲမႈေအာက္မွာ ရွိသင့္ပါတယ္။
ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ကို တာဝန္ခံသင့္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႕ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က
"အၾကမ္းဖက္မႈတိုက္ဖ်က္ေရးဗဟိုအဖြဲ႕"
နဲ႕ "ေငြေၾကးခဝါခ်မႈတိုက္ဖ်က္ေရးဗဟိုအဖြဲ႕"
မ်ား ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ကို တာဝန္ခံေအာင္၊ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ရဲ့ ေစာင့္ၾကပ္ကြပ္ကဲမႈေအာက္မွာရွိေအာင္
ဥပေဒမ်ားကို ျပင္ဆင္သင့္ပါတယ္။
#ပထမအၾကိမ္
လႊတ္ေတာ္သက္တမ္း မကုန္မီ
လက္ရွိ ပထမအၾကိမ္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ရဲ့ သက္တမ္းဟာ ၂၀၁၆
ခုႏွစ္၊ မတ္လမွာ ကုန္ဆုံးပါေတာ့မယ္။ လက္ရွိလႊတ္ေတာ္အတြက္ အလုပ္လုပ္ခ်ိန္ တစ္ႏွစ္ဝန္းက်င္ေလာက္ပဲ
က်န္ပါေတာ့တယ္။ က်န္တဲ့သက္တမ္းမွာ တိုင္းျပည္အတြက္ အင္မတန္အေရးၾကီးတဲ့ ဥပေဒမ်ား ေရးဆြဲျခင္း၊
ျပင္ဆင္ျခင္းေတြ ေဆာင္ရြက္ၾကရမွာပါ။ အဲဒီအခ်ိန္အတြင္းမွာပဲ က်ေနာ္ ဒီေဆာင္းပါးရွည္မွာ
တင္ျပတဲ့ "အမ်ိဳးသားလူ႕အခြင့္အေရးေကာ္မရွင္ဥပေဒ"၊
"အၾကမ္းဖက္မႈတိုက္ဖ်က္ေရးဥပေဒ"၊
"အဂတိလိုက္စားမႈတိုက္ဖ်က္ေရးဥပေဒ"၊
"ေငြေၾကးခဝါခ်မႈတိုက္ဖ်က္ေရးဥပေဒ"
မ်ားနဲ႕ ၎ဥပေဒမ်ားအရ ေပၚေပါက္လာတဲ့ "ဗဟိုအဖြဲ႕အစည္းမ်ား"
ရဲ့ ဖြဲ႕စည္းမႈနဲ႕ လုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္မႈမ်ားကို ျပန္လည္ေလ့လာသုံးသပ္ျပီး အားနည္းခ်က္၊
ခ်ိဳ႕ယြင္းခ်က္ေတြကို အခ်ိန္မီျပင္ဆင္ႏိုင္လိမ့္မယ္လို႕ ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္။
ေလးစားစြာ၊
ေအာင္ဒင္
ေဖေဖာ္ဝါရီ (၁၇)၊ ၂၀၁၅
ေဖေဖာ္ဝါရီ (၁၇)၊ ၂၀၁၅
(ျပည္သူ႕ေခတ္ဂ်ာနယ္၊ အတြဲ ၁၊ အမွတ္ ၁၇၊ ေမလ ၇ ရက္၊ ၂၀၁၅၊
စာမ်က္ႏွာ ၁၄)
0 comments:
Post a Comment